K.B. Skrevet 9. mai 2025 #101 Skrevet 9. mai 2025 Flourish skrev (3 timer siden): At du referer til Marx sier sitt.. jeg har igrunn ingen tid å kaste bort på slike som deg.. men når alt du skriver er så hårreisende og fullstendig forskrudd er det vanskelig å la være. Syns også det er hykleriske å se at du diskuterer dette med teknologi som aldri kunne eksistert uten kapitalismen. Du kritiserer USA men nyter fruktene av kapitalismen. Det norske velferdssystemet derimot består av verdier som høyresiden også kjemper for å styrke og ivareta! Ikke bare venstresiden. Når høyresiden blander seg blir velferden mer effektiv. At vi liksom skal takke LO og venstresiden for all denne velferden er en historieløs vrangforestilling som er så latterlig at det er vanskelig å ta slike som deg på alvor. Jeg jobber i offentlig sektor og stemmer Høyre og å påstå at jeg stemmer i mot egne interesser er så latterlig å påstå at det er nesten ikke til å tro. Det er akkurat dette ideologi gjør med folk. Dere mister evne til å se og tenke utenfor den ideologiske boksen. Nei når høyresiden blander seg, så blir velferden hulet ut eller lagt ned. Så på Englands "austerity" politikk. Poenget er at disse eksperimentene er allerede gjort og det er katastrofalt for den store majoriteten av befolkningen. Se hva som foregår i USA nå, hvis du ikke ser hva turbo kapitalisme styrt av kleptokrater og oligarker gjør for samfunnet, og at land med over 300 millioner mennesker nå er i krise.. Jeg refererer til Marx da jeg faktisk har lest Marx og kan skille fakta fra løgn, mens du bare presenterer oppgulp av dårligste sort. Spesielt effektiviserings argumentet får meg til å måpe. Hvor mener du denne effektiviseringen kommer fra? Når høyresiden kommer til, så er det alltid negativt for majoriteten av befolkningen og katastrofalt for de som ikke bor i en sterk stat og kan utnyttes av en sterkere aktør. 1
Sciurus Skrevet 10. mai 2025 #102 Skrevet 10. mai 2025 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sciurus, mod
NakenPanda Skrevet 10. mai 2025 #103 Skrevet 10. mai 2025 Dyp pust skrev (På 8.5.2025 den 12.27): Ehm, jeg har litt problemer med å finne det du skriver verken i arbeidsprogrammet eller i prinsipprogrammet. Vil du hjelpe meg å finne det? Men i åpninga av arbeidsprogrammet for 2025-2029 finner jeg disse vakre ordene: Rødt jobber for et samfunn som er mer demokratisk enn dagens, et samfunn hvor de store beslutningene blir tatt i fellesskap. Vi kaller dette et sosialistisk samfunn. Rødts visjon er å fjerne klasseskillene og dermed også klasseundertrykkingen hvor en liten overklasse har avgjørende makt over livene til folk flest på vesentlige samfunnsområder. Dette arbeidsprogrammet viser Rødt sin konkrete politikk i dagens situasjon, en politikk som både er gjennomførbar i dag dersom en sterk nok folkebevegelse står bak den, og som er radikal nok til å utfordre kapitalismens rammer, og peker i retning av sosialisme. Rødt gikk bort fra dette i 2019 under solbrille tyven, men det var under sterk motstand fra gamnle AKP-ml kjerringene
Flourish Skrevet 10. mai 2025 #104 Skrevet 10. mai 2025 K.B. skrev (20 timer siden): Nei når høyresiden blander seg, så blir velferden hulet ut eller lagt ned. Så på Englands "austerity" politikk. Poenget er at disse eksperimentene er allerede gjort og det er katastrofalt for den store majoriteten av befolkningen. Se hva som foregår i USA nå, hvis du ikke ser hva turbo kapitalisme styrt av kleptokrater og oligarker gjør for samfunnet, og at land med over 300 millioner mennesker nå er i krise.. Jeg refererer til Marx da jeg faktisk har lest Marx og kan skille fakta fra løgn, mens du bare presenterer oppgulp av dårligste sort. Spesielt effektiviserings argumentet får meg til å måpe. Hvor mener du denne effektiviseringen kommer fra? Når høyresiden kommer til, så er det alltid negativt for majoriteten av befolkningen og katastrofalt for de som ikke bor i en sterk stat og kan utnyttes av en sterkere aktør. Det er utrolig morsomt at du faktisk tror at noe som helst godt har kommet fra marxismen! Skal lete lenge etter større vrangforestillinger. Og at du faktisk tror at vestlige demokratier og frie markeder er roten til ondskapen i verden. Jeg må bare le. 😅 Termittene har gnaget seg så langt inn i sinnet ditt at det er ingen poeng i å diskutere. Jo mer jeg leser Marx, jo mer innser jeg hvor anti marxistiske holdninger jeg faktisk har… for det er så åpenbart hva konsekvensene av marxismen blir. Hva tror du hadde skjedd om Rødt fikk styre landet?! Krona hadde svekket seg noe så ekstremt.. oljefondet hadde blitt halvert, rikingene hadde rømt, butikkhyllene hadde vært tomme for mat… det hadde blitt en krise uten sidestykke. Frie markeder, som Sveits og Singapore er gode land å leve i, med lite fattigdom og kriminalitet. Tror du det er på grunn av Marxisme? Lykke til 🤞😊 1
Flourish Skrevet 10. mai 2025 #105 Skrevet 10. mai 2025 K.B. skrev (21 timer siden): Nei når høyresiden blander seg, så blir velferden hulet ut eller lagt ned. Så på Englands "austerity" politikk. Poenget er at disse eksperimentene er allerede gjort og det er katastrofalt for den store majoriteten av befolkningen. Se hva som foregår i USA nå, hvis du ikke ser hva turbo kapitalisme styrt av kleptokrater og oligarker gjør for samfunnet, og at land med over 300 millioner mennesker nå er i krise.. Jeg refererer til Marx da jeg faktisk har lest Marx og kan skille fakta fra løgn, mens du bare presenterer oppgulp av dårligste sort. Spesielt effektiviserings argumentet får meg til å måpe. Hvor mener du denne effektiviseringen kommer fra? Når høyresiden kommer til, så er det alltid negativt for majoriteten av befolkningen og katastrofalt for de som ikke bor i en sterk stat og kan utnyttes av en sterkere aktør. Og siden du spør.. om effektivisering.. du vet det er sant! Du vet at et fritt marked, kapitalisme og innovasjon er mer effektivt enn kommunisme! Ikke lat som du ikke vet hva jeg snakker om. 😂 Hvorfor tror du Apple, Microsoft, nestle, Facebook, Google kommer fra frie markeder med kapitalisme og ikke fra soviet union eller nord Korea. Kapitalisme ER mer effektivt enn marxisme. Bare måp så mye du vil, men du tar så feil i dette og du vet det så godt sjøl! Tipper du måler fordi du er målløs og ikke har noen argument. Marxisme er 100% en forkastelig og fascistisk ide som undertrykker personlig frihet, individets rettigheter, innovasjon, gleden av å skape, rikdom, velstand og vekst. Marxisme er skadelig for alle! Det er ødeleggende og det er en ideologi som bør bekjempes og knuses og legges i grus. Og dere som er sosialister og marxister.. dere holder samfunnet tilbake! Legg fra dere denne barnsligheten. Bli voksen! 2
Perine Skrevet 11. mai 2025 #106 Skrevet 11. mai 2025 Dette gjelder arbeidstakeres rettigheter, og er en svært viktig sak for LO: Langer ut mot bestridelse av sykmelding | FriFagbevegelse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå