Gå til innhold

Uttalelsene til ny LO leder

Tutte

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/i/0VyWeA/den-nye-lo-lederen-la-oss-gruse-hoeyresiden

Det her var jo spesielt å starte sin nye rolle som LO-leder med. 

Nå ble det svært tydelig at hele fagforeningen handler om Arbeiderpartiet og kamp i politikken, og ikke arbeiderne. Vurderer nå sterkt å melde meg ut, for det her gidder jeg ikke å betale mer for. Ganske skuffende, da fagforeningen normalt skal være en trygghet. Nå har det blitt en motstander som står langt fra mine meninger.

Lurer på hvor mange medlemmer de risikerer å miste nå.

• Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tutte skrev (47 minutter siden):

Nå ble det svært tydelig at hele fagforeningen handler om Arbeiderpartiet og kamp i politikken, og ikke arbeiderne. Vurderer nå sterkt å melde meg ut, for det her gidder jeg ikke å betale mer for. Ganske skuffende, da fagforeningen normalt skal være en trygghet. Nå har det blitt en motstander som står langt fra mine meninger.

Helt fornuftig uttalelse, Høyresiden er arbeiderens fiende.

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (55 minutter siden):

Selvsagt støtter fagbevegelsen venstresiden. Vanlige arbeidsfolk som stemmer FrP har ikke forstått mye. Det blir som fattig-folks i USA som trodde Trump skulle bli bra for de.

• Liker 14
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (3 minutter siden):

Helt fornuftig uttalelse, Høyresiden er arbeiderens fiende.

At et forbund som liksom representerer arbeidere, istedenfor tyr splitt og hersk og går i mot et stort antall av medlemmenes politiske ståsted, har ingenting med arbeidernes beste å gjøre.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Brunello skrev (7 minutter siden):

Selvsagt støtter fagbevegelsen venstresiden. Vanlige arbeidsfolk som stemmer FrP har ikke forstått mye. Det blir som fattig-folks i USA som trodde Trump skulle bli bra for de.

Det er greit nok. Men å gå så kraftig ut er det ingen som har gjort, og at det I tillegg er noe av det første man sier i det man inntrer den nye lederrollen. Nei, ellers takk.

Vet selvfølgelig at LO samarbeider med Arbeiderpartiet, men de har ihvertfall tidligere vært litt mer tilbakeholdne rundt det. Har kun vært medlem for en slags trygghet i arbeidslivet og oversett det politiske rundt det, men den tiden er forbi. Nå ble det dratt for langt.

Endret av Tutte
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tutte skrev (Akkurat nå):

At et forbund som liksom representerer arbeidere, istedenfor tyr splitt og hersk og går i mot et stort antall av medlemmenes politiske ståsted, har ingenting med arbeidernes beste å gjøre.

Du kan stemme hva du vil. Men LO er fundamentert i arbeiderbevegelsen, så den hører naturlig til på venstresiden. Akkurat som NHO er borgerskapets forening. Så hvis du er arbeider å stemmer f.eks. Høyre eller FrP, så stemmer du i praksis mot dine egne interesser, se på hva som foregår i USA nå, så ser du at det er en klar og tydelig ideologisk forskjell i høyre og venstresiden. Du trenger ikke å ha lest Kapitalen for å forstå det. At høyresiden kommer med populistiske utsagn for å lokke folk som tenker kortsiktig er et reelt problem og høyresiden bruker alt de kan av kløkt for å få folk til å stemme mot sine egne interesser. 
Ikke så mye har endret seg i den dynamikken siden Marx delte det opp i Proletariatet og Bourgeoisie...

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (3 minutter siden):

Du kan stemme hva du vil. Men LO er fundamentert i arbeiderbevegelsen, så den hører naturlig til på venstresiden. Akkurat som NHO er borgerskapets forening. Så hvis du er arbeider å stemmer f.eks. Høyre eller FrP, så stemmer du i praksis mot dine egne interesser, se på hva som foregår i USA nå, så ser du at det er en klar og tydelig ideologisk forskjell i høyre og venstresiden. Du trenger ikke å ha lest Kapitalen for å forstå det. At høyresiden kommer med populistiske utsagn for å lokke folk som tenker kortsiktig er et reelt problem og høyresiden bruker alt de kan av kløkt for å få folk til å stemme mot sine egne interesser. 
Ikke så mye har endret seg i den dynamikken siden Marx delte det opp i Proletariatet og Bourgeoisie...

Du får lese hva jeg skrev rett over her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Tutte skrev (12 minutter siden):

Du får lese hva jeg skrev rett over her

Dette?: "Det er greit nok. Men å gå så kraftig ut er det ingen som har gjort, og at det I tillegg er noe av det første man sier i det man inntrer den nye lederrollen. Nei, ellers takk.

Vet selvfølgelig at LO samarbeider med Arbeiderpartiet, men de har ihvertfall tidligere vært litt mer tilbakeholdne rundt det. Har kun vært medlem for en slags trygghet i arbeidslivet og oversett det politiske rundt det, men den tiden er forbi. Nå ble det dratt for langt."
Arbeiderpartiet har beveget seg langt mot sentrum/høyre de siste 20 årene, så det er ikke rart at LO nå går til den ekte venstresiden politisk. Jeg skulle ønske folk leste partiprogrammene og forsto hvordan det politiske landskapet faktisk ser ut. 
AP er nå ledet av en "eks" høyremann, en fyr som ikke har gjort en vanlig dags arbeid i sitt liv og som fortsatt har formuen sin i aksjer og obligasjoner og som bor på aller, aller beste vestkant, Støre har ikke et ben i kroppen som er knyttet til arbeiderklassens kamp, det var en elendig avgjørelse å gjøre han til leder for AP og derfor implisitt statsminister.

Endret av K.B.
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
K.B. skrev (21 minutter siden):

Hele foreningen er med andre ord bare politisk og skapt for millionstøtte til rødt, dette kamuflert av en opptatthet av arbeidernes ve og vel som bare er påtatt. Hadde faktisk meldt meg ut om jeg så stemte høyresiden også. Det er prinsippet. De bryr seg ikke om arbeiderne, det er kun politikk. Splitt og hersk har ingenting i en "støtteforening" som folk betaler for å gjøre. Det får partiene selv ta seg av utenom. 

Endret av Tutte
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (8 minutter siden):

Hele foreningen er med andre ord bare politisk og skapt for millionstøtte til rødt, dette kamuflert av en opptatthet av arbeidernes ve og vel som bare er påtatt. Hadde faktisk meldt meg ut om jeg så stemte høyresiden også. Det er prinsippet. De bryr seg ikke om arbeiderne, det er kun politikk. Splitt og hersk har ingenting i en "støtteforening" som folk betaler for å gjøre. Det får partiene selv ta seg av utenom. 

Her var det mye på en gang. Du bør først og fremst lese historien om arbeiderbevegelsen. På et tidspunkt var AP og arbeiderbevegelsen så og si en og den samme og selv om APs politikk har endret seg mye, så er de fortsatt koblet sammen ved hofta. At LO nå har forstått at de nå må dele støtten til andre politiske partier på venstresiden er helt naturlig. 
At du fyrer deg opp over dette er litt tåpelig, har du sett hvordan høyresiden velter seg i penger fra folk som ønsker å hule ut samfunnet for egen vinnings skyld...

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (53 minutter siden):

Enda verre er dette :

LO med millionstøtte til Rødt

https://sol.no/nyheter/lo-gir-15-millioner-i-valgkampstotte-til-rodt/83056416

Det er faktisk ille, og dessuten kontraproduktivt. Rødt er imot trepartssamarbeidet og dessuten kommunister. De representerer ikke vanlige lønnsmottakere og ønsker en helt annerledes samfunnsorden .

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (10 minutter siden):

Her var det mye på en gang. Du bør først og fremst lese historien om arbeiderbevegelsen. På et tidspunkt var AP og arbeiderbevegelsen så og si en og den samme og selv om APs politikk har endret seg mye, så er de fortsatt koblet sammen ved hofta. At LO nå har forstått at de nå må dele støtten til andre politiske partier på venstresiden er helt naturlig. 
At du fyrer deg opp over dette er litt tåpelig, har du sett hvordan høyresiden velter seg i penger fra folk som ønsker å hule ut samfunnet for egen vinnings skyld...

Du fortsetter med ditt, og leser helt tydelig ikke hva jeg skriver. Du trenger ikke å belære meg noe som helst rundt dette 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (1 time siden):

Så folk skjønner ikke sitt eget beste? Men det gjør LO-Lederne?  LO og arbeiderpartiet ivaretar ikke den norske arbeiders interesser. Det gjelder ikke bare i Norge. I England har de fått et nytt parti ( reform UK ) som er mer populært en Labor. SkyNews spurte folk i Leeds (arbeider by) om hvorfor det skjedde, alle sa det samme Labor ( arbeider partiet ) bryr seg ikke om arbeidere eller vanlig folk.

Når det gjelder LO opptrer de som en sekt, folk som ikke blir medlem eller vil melde seg ut blir fryst ut. Lederne i LO er alle venstre radikale, og de forhindrer aktivt at andre en de som stemmer AP, Sv eller Rødt fra å få innflytelse. Prøv å meld deg inn in i Høyre å se hvor langt du kommer på stigen i LO 😂  Fagforeningen er viktig, det tragiske er at det er åpenlyst politisk korrupsjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (23 minutter siden):

Du fortsetter med ditt, og leser helt tydelig ikke hva jeg skriver. Du trenger ikke å belære meg noe som helst rundt dette 

Jeg har adressert hva du skrev og jeg sier for tredje gang nå at nei, det er ikke å gå hardt ut. Det er å gjøre jobben sin. At Kine Visnes gjør jobben sin og sier alt det Peggy Hessen ikke sier er befriende.
"La oss gruse Høyresiden i valget til høsten, sa Kine Asper Visnes i sin tale til LO-kongressen onsdag.
– Trøbbelet ligger alltid til høyre, sa Visnes
."
Hun har jo helt rett, så hva er problemet ditt?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (2 timer siden):

Heldigvis finst det alternative fagforeningar som Krifa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrevet (endret)
K.B. skrev (48 minutter siden):

Jeg har adressert hva du skrev og jeg sier for tredje gang nå at nei, det er ikke å gå hardt ut. Det er å gjøre jobben sin. At Kine Visnes gjør jobben sin og sier alt det Peggy Hessen ikke sier er befriende.
"La oss gruse Høyresiden i valget til høsten, sa Kine Asper Visnes i sin tale til LO-kongressen onsdag.
– Trøbbelet ligger alltid til høyre, sa Visnes
."
Hun har jo helt rett, så hva er problemet ditt?

Nei, jobben til fagforbundet er å ivareta arbeidernes interesser, det er hva man betaler kontingent for, ikke gå hardt ut mot andre partier og drive valgkamp. Det er det partiene selv som skal stå for. 

Det sier igjen veldig mye når det første en ny LO leder gjør er å rakke hardt ned på andre partier før et valg. Virker som de i desperasjones hete glemmer at stadig færre medlemmer stemmer AP. LO er et fellesskap basert på medlemmene og en hovedsammenslutning av arbeidstakere.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/stadig-farre-lomedlemmer-stemmer-ap-sjekk-det-store-fallet-her-6.158.989380.2d5d0e6a76

Spørs om hun ikke sørget for at de har gravd sin egen grav nå, hvis mange melder seg ut. Satser på at det kommer noe annet og bedre, bestående av ledere som bryr seg om arbeidernes beste og ikke hovedsakelig av ledere som kjemper for hvilket parti i LO-fellesskapet som er størst og det å være en politisk side sin forlengede arm.

Endret av Tutte
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (59 minutter siden):

Nei, jobben til fagforbundet er å ivareta arbeidernes interesser, det er hva man betaler kontingent for, ikke gå hardt ut mot andre partier og drive valgkamp. Det er det partiene selv som skal stå for. 

Det sier igjen veldig mye når det første en ny LO leder gjør er å rakke hardt ned på andre partier før et valg. Virker som de i desperasjones hete glemmer at stadig færre medlemmer stemmer AP. LO er et fellesskap basert på medlemmene og en hovedsammenslutning av arbeidstakere.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/stadig-farre-lomedlemmer-stemmer-ap-sjekk-det-store-fallet-her-6.158.989380.2d5d0e6a76

Spørs om hun ikke sørget for at de har gravd sin egen grav nå, hvis mange melder seg ut. Satser på at det kommer noe annet og bedre, bestående av ledere som bryr seg om arbeidernes beste og ikke hovedsakelig av ledere som kjemper for hvilket parti i LO-fellesskapet som er størst og det å være en politisk side sin forlengede arm.

Ok, men da har vi bekreftet at du ikke forstår den politiske aksen og at det er et vesentlig skille mellom hvilken side høyre og venstre siden står på. Så er du LO medlem og stemmer Høyre eller FrP, så stemmer du for partier som om de kunne hadde forbudt eller knust fagforeninger, så borgerklassen kan tjene mer, betale mindre lønn og bruke mindre penger på rettigheter, slik Reagan gjorde på tidlig 80 tallet. Se på arbeidernes rettigheter i USA i dag..
Det er så flaut at du ikke klarer å forstå disse enkle distinksjonene. 
Air traffic controller strike.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (6 timer siden):

Så folk skjønner ikke sitt eget beste? Men det gjør LO-Lederne?  LO og arbeiderpartiet ivaretar ikke den norske arbeiders interesser. Det gjelder ikke bare i Norge. I England har de fått et nytt parti ( reform UK ) som er mer populært en Labor. SkyNews spurte folk i Leeds (arbeider by) om hvorfor det skjedde, alle sa det samme Labor ( arbeider partiet ) bryr seg ikke om arbeidere eller vanlig folk.

Når det gjelder LO opptrer de som en sekt, folk som ikke blir medlem eller vil melde seg ut blir fryst ut. Lederne i LO er alle venstre radikale, og de forhindrer aktivt at andre en de som stemmer AP, Sv eller Rødt fra å få innflytelse. Prøv å meld deg inn in i Høyre å se hvor langt du kommer på stigen i LO 😂  Fagforeningen er viktig, det tragiske er at det er åpenlyst politisk korrupsjon. 

Nei, folk forstår ikke sitt eget beste. Man ser jo dette helt klart i USA i dag. Fattige folk stemte frem en president som jobber for de rikestes interesser. På samme grunnlag som mange stemmer FrP. Lavere skatt og færre innvandrere. Uten å forstå at lavere skatt betyr at man må betale for flere tjenester.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde det ikke kunne bli verre, så dukket den nye kandidaten til ledervervet i LO opp. Hun er jo renspikka kommunist. Millionstøtte til Rødt og så uttaler hun at hun skal gruse de partiene som desperat forsøker å holde norsk næringsliv i live.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...