Gå til innhold

Har du mange planter?

Fremhevede innlegg

Gjest synseren
Skrevet

Vi har rundt 20 planter og blomster hjemme. Kan ikke navnet på alle :ler:. Kjøper bare de jeg synes ser fine ut uten å henge meg opp i navnet...

Men vi har iallefall 7 orkideer og de trives veldig godt hos oss for vi har hatt de i over ett år og de blomstrer like fint enda. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan bruker du planter i leiligheten/ huset ditt? Har du mange? Har du grønne fingre, eller er det kjøp og kast?

Jeg har ikke så mange planter, egentlig. Kunne ønske meg noen litt store til å ha på stua, men det er jo så dyrt. Særlig hvis man kverker dem fort.

Jeg har flest planter på badet, fire-fem stykker der inne nå.

Er ikke så glad i planter med blomster inne, vil helst ha bare grønne - og ganske seigliva. :)

det har vert forbruksvare her i huset,men det ble dyrt i lengden. ikke fint da de beg å henge, så nå har jeg gått til innkjøp av noen kunstige. der er jeg kresen. de må se ekte ut og da koster de litt. noen store trær bla

• 7 måneder senere...
Gjest U-grønne fingre
Skrevet

Jeg har store problemer med å holde liv i plantene mine. Men grønne litt hardføre planter, klarer å overleve et år eller to, faktisk, og sukulenter. *stolt*

Har for tiden 3 aloe-vera (2 som begynner å bli litt pjuskete), en cowboykaktus, en stooor yuccapalme og 10 "lucy-bamboo-stick" av typen kjøpt på ikea, spredt i 2 forskjellige vaser... den eldste har jeg faktisk hatt i 3 år nå! Som dere sikkert skjønner, liker jeg best, helgrønt uten blomster, og det litt enkle av planter... ;)

Skrevet

Jeg har 7 planter. En juletrelignende greie jeg fikk for en uke siden i gave, tre små kaktuser som vokser og vokser til tross for et grusomt vanstell. Har også fått en annen plante som man visstnok ikke klarer å ta livet av, men vi får nå se. Og to andre planter jeg heller ikke aner hva heter, kjøpt på IKEA for kort tid siden og snart stein døde begge to.... Jeg eier ikke grønne fingre...

Skrevet

For tiden ingen. Bruker å ha noen urter på kjøkkenet, men ikke nå.

Er glad i skårne blomster, og har til enhver tid minst en bukett i huset.

Skrevet

Har sju orkidéer, det er den eneste planten jeg får til. Og så en elefantfot i krukke på gulvet - de tåler en del. Har også krydderplanter til forbruk på kjøkkenet.

Skrevet

Jeg har tre kaktuser (bittesmå) og en sånn kvistgreeie med blad på toppen som er kjøpt på ikea... :)

• 11 måneder senere...
Skrevet

øh.. jeg har 67 planter i huset jeg... :flau:

derav 18 orkideer..

+ noen planter jeg har på "slum-rommet" da, som er enten avleggere eller.. litt slum for øyeblikket.

har bla. 6 ceropegia, 5 eføy, 2 zamioculcas, tillandsia, hoya, flere jule og påskekaktuser, grønnrenner, hortensia, calluna, elefantfot, vindusblad, sump-plante, gardenia, dipladenia (ynde), trollblomst, aloe vera..

glad jeg har stor stue :fnise:

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg har seks orkideer (med over nitti blomster!) og krydderplanter på kjøkkenet.

For øvrig er jeg mer glad i avskårne blomster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...