Gå til innhold

Har du mange planter?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har 1 fredslilje og 1 aloe vera-greie. Ønsker meg masse grønne planter, men reiser ofte bort og når jeg kommer hjem er alt dødt :tristbla: .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tre planter som jeg (ikke så veldig desperat) prøver å holde i live.

Skrevet

Har ti planter nå. Regner med det kommer på plass flere etterhvert, har akkurat flyttet inn. Alle er grønn-planter. Fredslilja mi har ikke blomstret på år og dag så kaller den grønnplante også.

Gjest gjest1
Skrevet

Har en duftranke som ufattelig nok ennå er i live. Utover det har jeg noen chilli planter som har begynt å spire, og noen eple og papaya planter som forhåpentligvis spirer snart.

Gjest Binna
Skrevet

Jeg har tilsammen 20 små og store planter. Flere av de er avleggere av de jeg allerde har.

Mine planter pleide å dø med en gang, men så flyttet jeg inn i et hus som tydeligvis er godt egnet for planter.. Fungerer som et drivhus om sommern (høy luftfuktighet).

Jeg praktiserer "den sterkestes rett", og vanner de først når de ser slitne ut. Fungerer bra med de grønne som har overlevd vintern..

Skrevet

Hm....er ikke så flink med planter, jeg, men har da noen som vil overleve.

Nå består "jungelen" av:

* 4 Fredsliljer (en er megasvær og kommer med 7-8 blomster stadig vekk)

* 1 stor, grønn som jeg ikke aner hva heter..... blomstret en gang med en flott, rødaktig blomst, men det begynner å bli noen år siden....

* 1 stor, grønn plante med lyse renner i bladene....

* 1 julekaktus som jeg håper vi blomstre igjen til jul!

* 2 grønnrenner (Noen som trenger avleggere??? Det kryr med "barn" på disse!)

* 2 Gullranker som dekorere hele stua mi. Har satt en i hvert hjørne og nå møtes de på hver side, slik at de danner et skille mellom stueveggen og røstet. Ganske så dekorativt.

Hadde i tillegg 3 mini-julestjerner som mannen overtalte meg til å kaste sist uke... :tristbla: Han mener de kun hører hjemme i jula......

Vanning skjer når Fredsliljene gir beskjed om det..... De er ganske greie slik. Om noen av de andre plantene syns dette er for sjelden, så ha de iallefall enda ikke klaget, så da så!

Skrevet

Har en del planter i huset. Har veldig mange av

Zamioculcas, for de er så lette og passer overalt!

Ellers så har jeg noen kaktuser .

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

23 stykker. Elsker planter og blomster. Før flytta og reiste jeg så mye at jeg ikke kunne ha noen. Men barn og blomster det fungerer fint :)

Endret av Chrizzy
Gjest Bodillen
Skrevet

Har ikke mange, siden jeg ikke er flink med blomster. Vi har dessuten et barn med husstøvallergi, og da er det ikke lurt med mange planter innomhus.

Jeg har...10 tror jeg. Jeg greier å holde liv i porselensblomster, fredsliljer, dracena og - utrolig nok - orkidèer.

Skrevet

Jeg har 4 planter. To som jeg ikke er helt sikker på hva er, men det er et par hvite blomster på den, og to kaktuser. Er helt håløs med planter, men har klart å holde liv i de jeg har en stund nå.

Skrevet

jeg har aldri tidligere vært kjent for å ha grønne fingre, men nå har jeg kommet meg skjønner jeg, for nå har jeg mange planter og de har jeg hatt i flere år nå alle sammen.

dritimponert jeg.

jeg har:

- to stooore fredsliljer (en som er kjøpt stor, en som er kjøpt bitteliten og vokst seg stor)

- en annen stor grønnplante/gulvstor

- syv andre planter, vinduskarmstørrelse, hvorav en kaktus.

alle vokser og koser seg, og alle mine tre svigermors tunge har en til to avleggere som jeg har "glemt" å potte om, så det begynner å bli folksomt i pottene der.

får jevnt blomster på dem, til tross for at alle plantene mine er grønnplanter. både fredsliljene og svigermors tunge har jeg blomster på med jevne mellomrom + en annen grønnplante som jeg aldri trodde ville å bloster... den sjokkerte en dag med en lang, tykk stengel rett ut med tusenvis av små blomster på enden som ble til røde bær når de var avblomstret :overrasket::ler: utrolig kult.

mine planter kan fint reises fra, jeg vanner dem kanskje en gang i uka?

den fredslilja mi som var liten en gang i tiden må vannes oftere nå, men det er fordi den burde ha vært pottet om stakkar.... har litt liten plass nå.

gjødsler aldri.. :sjenert:

potter om altfor sjelden..

og likevel får jeg det altså til. *stolt*

Skrevet

Jeg har to Hoya-planter i det ene vinduet, de blomstrer stadig, uten at jeg helt vet hvordan den klarer det... Men de trenger vann kun annenhvert skuddår nesten, så jeg er takknemlig! :ler:

Åsså har jeg to orkidètyper. Ikke phalaenopsis. Disse har ikke blomstret siden jeg kjøpte dem (med blomster), men nå vokser det ihvertfall opp nye skudd, så det er håp i hengende snøre! ;)

Skrevet

Jeg har *telle* 12 planter. Alle i stua. Jeg vet ikke helt hva alle er for noe, men jeg har ihvertfall et pengetre, en yuccapalme, en annen slags palme og fire st. paulia. Og en stor en som står på gulvet.

Skrevet

*telle* ....jeg har 10 planter. Alle har jeg faktisk hatt i mange år, og til nå stortrives de her!

To av dem får jeg blomster på med jevne mellomrom, og har fått det i flere år nå - Duftranke og Porselensblomst.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Rettelse: Jeg har 14 orkideer... kjøpte meg en cambria golden gate og en paphiopedilum i dag :rodme:

Skrevet

Jeg har en husfred.... og en orkide. jeg er vel den eneste som klarer å ta liv av orkideer. Det skulle ikke vært mulig siden orkideer trenger lite vann.....

Derfor liker jeg best avskårne blomster..... kjøper inn til helgene...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Jeg har en husfred.... og en orkide. jeg er vel den eneste som klarer å ta liv av orkideer. Det skulle ikke vært mulig siden orkideer trenger lite vann.....

Derfor liker jeg best avskårne blomster..... kjøper  inn til helgene...

Det er veldig enkelt å ta kverken på en orkidé :) Send meg en pm eller spør i okidétråden hvis du vil ha tips ;)

Skrevet

Vi har ca. 10 planter. Er ganske flink til å stelle dem, tror jeg. Inntil nylig ihvertfall... Har en orkidé som hadde 18 blomster, men som nå har begynt å miste flere fordi jeg glemte å vanne den. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...