Janmar Skrevet 19. juni 2025 #321 Skrevet 19. juni 2025 Undrende123 skrev (På 27.5.2025 den 20.54): Helt enig! Synes tidvis det er direkte ubehagelig å se på hvordan mor snakker, både til og om, datteren. Mor sutrer og klager hele tiden, og må få trøst av datter. Når datter strever er det bare kjeft og sarkastiske kommentarer fra mor. Får så vondt av datteren. Når det er sagt: De har hatt en bratt læringskurve, og jeg synes de jobber bedre nå enn de tidligere ukene. Elsker de to venninnene, de er så herlige og har en nydelig dynamikk seg i mellom. Virkelig fasiten på hva et godt samarbeid burde være. Om flere her syns at det er å behandle dårlig er det fader ikke rart det går nedenom og hjem med oppdragelsen nå til dags. Nå skal ikke snakkes til noen og unga får gjøre hva dem vil. Om 10 år er det bare kriminalitet på lik linje med Sverige og ingen som har respekt for voksne lenger. Bare vent og se. Hu har da ikke vært veldig ufin mot datter. Å be hu ta seg sammen litt må man tåle å høre når de har meldt seg på et sånt program. Lisen har vært lat og orka lite ifht mor 5 3
makkapakka Skrevet 19. juni 2025 #322 Skrevet 19. juni 2025 Er det sånn at de skal gjøre det spennende på slutten, så neste gang vinner mor og datter. Da har alle 2 gullhammere, lurer litt på det. Liker best gul hytte nå, blir roligste sted å være på sommerferie. 5 1
Mollebolle Skrevet 19. juni 2025 #323 Skrevet 19. juni 2025 (endret) Neste år er det Kathrine Moholt som leder Sommerhytta. Skulle vi dristet oss til å bytte ut Aina også, i samme slengen? Synes Espen har gjort en strålende jobb etter Finn, så hvorfor ikke bytte ut "interiør-eksperten" også? Begynner å bli lei dama. Hun dømmer ikke på generelt grunnlag, men utifra personlig smak. Så disse stakkars parene kan være så gode de bare vil, men om det ikke passer Aina sin stil, så er de lost uansett. Endret 19. juni 2025 av Mollebolle *auto korrektur 12 1 4
Janmar Skrevet 19. juni 2025 #324 Skrevet 19. juni 2025 makkapakka skrev (26 minutter siden): Er det sånn at de skal gjøre det spennende på slutten, så neste gang vinner mor og datter. Da har alle 2 gullhammere, lurer litt på det. Liker best gul hytte nå, blir roligste sted å være på sommerferie. Samme tenker jeg. Og tror Aina har nok veeeeldig mye å si. Jeg håper hun snart er ferdig som dommer. 12
Janmar Skrevet 19. juni 2025 #325 Skrevet 19. juni 2025 makkapakka skrev (27 minutter siden): Er det sånn at de skal gjøre det spennende på slutten, så neste gang vinner mor og datter. Da har alle 2 gullhammere, lurer litt på det. Liker best gul hytte nå, blir roligste sted å være på sommerferie. Men jeg liker Dinda sitt best da. Hadde veldig sansen for Marianne og Vidar. Men syns de har altfor lite ute ifht alle andre. Dinda har jo den sykt fine hagen 4 2
Janmar Skrevet 19. juni 2025 #326 Skrevet 19. juni 2025 Mollebolle skrev (17 minutter siden): Neste år er det Kathrine Moholt som leder Sommerhytta. Skulle vi dristet oss til å bytte ut Aina også, i samme slengen? Synes Espen har gjort en strålende jobb etter Finn, så hvorfor ikke bytte ut "interiør-eksperten" også? Begynner å bli lei dama. Hun dømmer ikke på generelt grunnlag, men utifra personlig smak. Så disse stakkars parene kan være så gode de bare vil, men om det ikke passer Aina sin stil, så er de lost uansett. Ja jeg håper hu blir bytta ut. Tror nok hu kjører over de andre dommerne også. Og snekring blir veldig lite vektlagt virker det som. Kun interiør som veier tyngst. Ikke helt riktig mener jeg. 8 1
Sissy33 Skrevet 19. juni 2025 #327 Skrevet 19. juni 2025 I det øyeblikket Frida og Thomas nevnte daybed var det klart at Aina kom til å smelte fullstendig, og at hammeren ville bli deres. Helt greit, egentlig. Jeg er ikke så begeistret for utedusj (enda mindre enn for utekjøkken), men noe må jo deltakerne fylle alle hageprosjektene med, og akkurat "vann i hagen" gir ikke så mange valgmuligheter. I tillegg hadde Lisen og Othilie ekstremt lave møbler på hemsen. Dinda sin hems var stilren, men ser ikke voldsomt komfortabel ut. Vidar og Marianne hadde det kuleste vannprosjektet. 5
Gjest Lawyam Skrevet 19. juni 2025 #328 Skrevet 19. juni 2025 Nja, den var jo ikke noe blikkfang hvertfall; det ble litt to rosiner med hull i, stusselig.
Sen ve ben Skrevet 20. juni 2025 #329 Skrevet 20. juni 2025 Babyface skrev (18 timer siden): Uenig, gul er ikke teknisk gode, de ligger langt bak de to venneparene på den håndverksmessige gjennomføringen. Mulig TV2 tror de skaper spenning ved å få det hele til å fremstå som en jevn konkurranse, men for meg er det bare irriterende når de lar gult lag og mor og datter vinne noe som helst, de er bare ikke gode. Det er flaut å se hva de leverer fra seg teknisk. Og det er et hån mot de som faktisk er gode. Hadde jeg vært på et av vennelagene, tror jeg bare at jeg hadde takket for meg, siden det ikke teller noe å være teknisk gode der. Slik det er nå, er det helt tilfeldig hvem som vinner Og når Aina, som liksom påstår hun vektlegger funksjonalitet, lar en krakk med møbelhåndtak under beina vinne en designkonkurranse, da blir det bare for dumt. De møbelhåndtakene vi ripe opp gulvet og krakken kan ikke sittes på fordi disse håndtakene ikke tåler belastningen. Ja, men da kan de bare kåre Dinda som vinnere? Slik høres det ut for meg når jeg leser ditt innlegg, så jeg er uenig med deg. Synes rett hytte vant, det var lyst, koselig og innbydende. Dinda hadde det bare fint ute, innrammet fint den jacuzzien, men det var det hele. Inne var det ikke så praktisk, det var fint, men kjedelig, kanskje fordi jeg ikke synes noe om japandi stil. 2 1
Undrende123 Skrevet 20. juni 2025 #330 Skrevet 20. juni 2025 Janmar skrev (12 timer siden): Om flere her syns at det er å behandle dårlig er det fader ikke rart det går nedenom og hjem med oppdragelsen nå til dags. Nå skal ikke snakkes til noen og unga får gjøre hva dem vil. Om 10 år er det bare kriminalitet på lik linje med Sverige og ingen som har respekt for voksne lenger. Bare vent og se. Hu har da ikke vært veldig ufin mot datter. Å be hu ta seg sammen litt må man tåle å høre når de har meldt seg på et sånt program. Lisen har vært lat og orka lite ifht mor Men hva slags type oppdragelse har man fått som gjør at man blir en forelder som stadig er nebbete og håner sin egen datter? Ikke en god en, tenker jeg. Jeg synes ikke mor er særlig ålreit mot datter, nei, og jeg skjønner IKKE hva kriminalitet har med saken å gjøre... 7 2
Babyface Skrevet 20. juni 2025 Forfatter #331 Skrevet 20. juni 2025 Sen ve ben skrev (1 time siden): Ja, men da kan de bare kåre Dinda som vinnere? Slik høres det ut for meg når jeg leser ditt innlegg, så jeg er uenig med deg. Synes rett hytte vant, det var lyst, koselig og innbydende. Dinda hadde det bare fint ute, innrammet fint den jacuzzien, men det var det hele. Inne var det ikke så praktisk, det var fint, men kjedelig, kanskje fordi jeg ikke synes noe om japandi stil. Ja, jeg synes faktisk det er helt på sin plass at de to venneparene hadde fått alle hamrene, så langt har de vært flere hakk bedre enn de to andre. Det hjelper ikke at ting ser ok ut på 100 meters avstand. 10 1
Gjest Lawyam Skrevet 20. juni 2025 #332 Skrevet 20. juni 2025 Undrende123 skrev (46 minutter siden): Men hva slags type oppdragelse har man fått som gjør at man blir en forelder som stadig er nebbete og håner sin egen datter? Ikke en god en, tenker jeg. Jeg synes ikke mor er særlig ålreit mot datter, nei, og jeg skjønner IKKE hva kriminalitet har med saken å gjøre... Hvor har du lært å være sånn...?
Undrende123 Skrevet 20. juni 2025 #333 Skrevet 20. juni 2025 Lawyam skrev (30 minutter siden): Hvor har du lært å være sånn...? Hvor jeg har lært å IKKE snakke hånlig og nedsettende til mine barn? Spiller det EGENTLIG noen rolle hvor man har lært det? (Jeg svarte en bruker som var veldig opptatt av oppdragelse og kriminalitet og andre irrelevante ting.) Så lenge man forstår at det er kjipt gjort å snakke slik til (og om) sine barn på en hånlig og latterliggjørende måte (og atpåtil på TV!), så er det vel greit. 4
Gjest Lawyam Skrevet 20. juni 2025 #334 Skrevet 20. juni 2025 (endret) Undrende123 skrev (30 minutter siden): Hvor jeg har lært å IKKE snakke hånlig og nedsettende til mine barn? Spiller det EGENTLIG noen rolle hvor man har lært det? (Jeg svarte en bruker som var veldig opptatt av oppdragelse og kriminalitet og andre irrelevante ting.) Så lenge man forstår at det er kjipt gjort å snakke slik til (og om) sine barn på en hånlig og latterliggjørende måte (og atpåtil på TV!), så er det vel greit. Det er jo noe hyklerisk at du skal sitte her og latterliggjøre henne her, vel vitende at det er mange lesere her da, men det er kanskje forbeholdt deg det. Det er veldig enkelt å se at de to har et nært og godt forhold! Har ikke fått noe dårlig inntrykk av Lisen pga hennes mor så du kan fint slutte med å stakkerliggjøre Lisen. Hun fremstår som en sterk kvinne med gode verdier og det er nok noe hun har tatt med seg hjemmenfra. Endret 20. juni 2025 av Lawyam
LadyGrey Skrevet 20. juni 2025 #335 Skrevet 20. juni 2025 Jeg stusset litt på hvorfor Dinda laget leveggen med rettsiden inn mot jacuzzien. De burde hatt den siden ut. Da kunne man brukt innsiden av veggen til hyller. Med planter, sette fra seg glass og en plass å legge mobilen feks. 9 1
Gjest Lawyam Skrevet 20. juni 2025 #336 Skrevet 20. juni 2025 LadyGrey skrev (7 minutter siden): Jeg stusset litt på hvorfor Dinda laget leveggen med rettsiden inn mot jacuzzien. De burde hatt den siden ut. Da kunne man brukt innsiden av veggen til hyller. Med planter, sette fra seg glass og en plass å legge mobilen feks. Jeg også.
Sen ve ben Skrevet 21. juni 2025 #337 Skrevet 21. juni 2025 LadyGrey skrev (15 timer siden): Jeg stusset litt på hvorfor Dinda laget leveggen med rettsiden inn mot jacuzzien. De burde hatt den siden ut. Da kunne man brukt innsiden av veggen til hyller. Med planter, sette fra seg glass og en plass å legge mobilen feks. Ja, det så litt snålt ut. 1
Kålrota Skrevet 21. juni 2025 #339 Skrevet 21. juni 2025 Kvalitet skrev (29 minutter siden): Hvem skulle Aina vært byttet ut med da? Noen som ikke snakker svada hele tiden, tydelig har favoritter og gir råd basert på egen smak? Det finnes mange interiørdesignere i landet. 6 2
Janmar Skrevet 21. juni 2025 #340 Skrevet 21. juni 2025 Kålrota skrev (2 timer siden): Noen som ikke snakker svada hele tiden, tydelig har favoritter og gir råd basert på egen smak? Det finnes mange interiørdesignere i landet. Veldig godt sagt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå