Nuttery Skrevet 5. mai 2025 #21 Skrevet 5. mai 2025 Jeg føler med deg. Min mann har lignende tendenser, og det blir veldig forsterket av at vi bor i en liten bolig. Jeg er i utgangspunktet glad i å ha f.eks venninnebesøk, men det blir det nesten aldri lenger ettersom han alltid er hjemme på kveldstid. Det er heller ikke noe annet sted i boligen han kunne oppholdt seg. Hvis han drar bort en helg (f.eks til sine foreldre) gjør han det den helgen jeg er på jobb, og ikke kan gå noe besøk likevel. Jeg har sjeldent en kveld alene. Har ingen løsning, men vi er fler. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #22 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen min har få egne venner, i hvert fall ingen som kommer på besøk til oss hjemme som ikke er parvenner. Han er dårlig på å ta kontakt med folk og tar lite initiativ. Når jeg har besøk av mine venninner, så ser han på det som at det også er hans besøk, og setter seg ned sammen med oss og blir sittende hele kvelden. Det er greit om han satt i halvtime og så gikk, men han sitter helt til de går igjen. Jeg syns det er flaut og blir irritert og lei meg, men kjempevanskelig å ta det det opp med han uten å såre han. Han er så utsultet på sosialt samvær at han kveler min alenetid med mine venninner. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: f0b3f...c52 Du har med andre ord en helt normal mann når det gjelder egne venner. Bortsett fra det med å være med dine venner. Anonymkode: aa3d8...60f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #23 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har med andre ord en helt normal mann når det gjelder egne venner. Anonymkode: aa3d8...60f Man kan da ikke forvente at partner skal dekke majoriteten av ens sosiale behov? Man må ta ansvar selv også. Anonymkode: 8658b...b5d 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #24 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, altså vi satt ute i hagen, så han hadde hele huset for seg selv. Barna klarte å være inne, men ikke han. Skjønner at jeg må si fra tydelig på forhånd neste gang, men jeg er så sjokkert over at han har så dårlige sosiale antenner at han tenker at det er helt naturlig at han sitter sammen med meg og venninnene hele kvelden. Ingen andre menn har gjort det når jeg har vært borte på besøk. Jeg har stort sett møtt venninner ute eller vært på besøk fordi vi har hatt små barn og ikke hatt mulighet til å sitte ute. Nå er barna større og vi har fått hage, så det var første gangen jeg hadde besøk av venninner som ikke er barndomsvenninner, men venninner jeg har fått i voksen alder. Det var altså en ny setting på en måte, men uansett sjokkert/sur/skuffet/lei meg over at han henger på. Jeg ville aldri gjort det om han hadde hatt mannebesøk. Anonymkode: f0b3f...c52 Det er jo ikke alle som er så vanvittig kjønnssegregerte da. Da jeg var sammen med eksen min var det helt selvfølgelig at hvis hun ville, kunne hun fint være med når jeg hadde kamerater på besøk. Kunne ikke ramle oss inn å ha en "bare for menn!"-policy. Anonymkode: f796c...647 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #25 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen min har få egne venner, i hvert fall ingen som kommer på besøk til oss hjemme som ikke er parvenner. Anonymkode: f0b3f...c52 Menn mister ofte omgangskretsen sin når de treffer en kvinne som setter store begrensninger på hva de får lov til. Anonymkode: d7638...945 1
Nuttery Skrevet 5. mai 2025 #26 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn mister ofte omgangskretsen sin når de treffer en kvinne som setter store begrensninger på hva de får lov til. Anonymkode: d7638...945 Jeg tror dette er en myte. 9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #27 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan du ikke ha jentekveldene dine et annet sted? Litt urimelig å forlange at han skal forlate sitt eget hjem eller sitte "på rommet" fordi du skal ha besøk. Anonymkode: f796c...647 Dette er løsningen på "problemet". Hjemmet er for familien hvor verken partner eller barn "skal gjemmes bort". Anonymkode: 45b81...81c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #28 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo helt normalt. Kun 15% av menn i forhold over 40år har en nær venn. Ganske enkelt fordi kvinnen legger beslag på hele det sosiale livet og ting man gjør sammen med kompiser som gir livsglede er svært få kvinner villig til å akseptere at mannen bruker tid på. Anonymkode: ddab1...fc1 For noe forbanna tull! At noen kvinner et slik kan du ikke henge på oss generelt. Noen menn nekter sin kvinne alt av sosialt liv, inkludert med egen familie. Skal vi kvinner generalisere dere menn etter dette? Når min mann er sosialt med sine venner/bekjente er det bestandig jeg som har oppmuntret til det. At jeg inkluderer ham i min omgangskrets er mye fordi han er altfor lite flink til å prioritere slikt, men koser seg veldig når han først er sosial. Han bare tenker liksom ikke på dette. Tenker ikke på å prioritere det. Hadde en bytur vært en god ide til helga, kan han riktignok spørre meg, men da tenker han meg og ham, og jeg må si at det er en glimrende ide, kan du ikke spørre xxxx? Nei, han hadde nok helst tenkt meg og ham, og så må han bearbeides for andre muligheter. Jeg blir rett og slett kjempeglad når han skal noe med venner/bekjente. Glad på hans vegne. Jeg er ikke en spesiell kvinne i dette, for mange menn er for dårlige på å pleie sitt nettverk, og det står fryktelig ofte IKKE på oss kvinner. Vi er jo generelt ganske flinke til å pleie våre vennskap, og synes heller det er rart når menn ikke gjør det. Så får du velge dine kvinner klokere. Nøyaktig som det finnes veldig sjalu og eiekjære menn finnes det tilsvarende kvinner. Disse bør man nok styre unna ja. Anonymkode: f2095...d70 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #29 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen min har få egne venner, i hvert fall ingen som kommer på besøk til oss hjemme som ikke er parvenner. Han er dårlig på å ta kontakt med folk og tar lite initiativ. Når jeg har besøk av mine venninner, så ser han på det som at det også er hans besøk, og setter seg ned sammen med oss og blir sittende hele kvelden. Det er greit om han satt i halvtime og så gikk, men han sitter helt til de går igjen. Jeg syns det er flaut og blir irritert og lei meg, men kjempevanskelig å ta det det opp med han uten å såre han. Han er så utsultet på sosialt samvær at han kveler min alenetid med mine venninner. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: f0b3f...c52 Klarer du ikke å kommunisere med mannen du bor med? Du må jo fortelle ham dette når det gjentar seg. Anonymkode: d7bb5...bc7 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #30 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Menn mister ofte omgangskretsen sin når de treffer en kvinne som setter store begrensninger på hva de får lov til. Anonymkode: d7638...945 At de ikke får lov til å ha sex med andre kvinner burde ikke begrense menn angående å ha et fullverdig sosialt liv med venner. De fleste av oss kvinner forholder oss til nøyaktig samme begrensning angående sex med andre, men har likevel gode vennskap vi pleier. Kanskje menn bør utvide sine sosiale rammer til at annet enn å gå ut og sjekke damer når man er single er artig å gjøre sammen? Begynne å prate sammen og fokusere på fellesskap og felles interesser? Altså, noen menn klarer jo dette godt, så penis virker ikke å stå i veien for dette. Anonymkode: f2095...d70 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #31 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes det er veldig vanskelig å opprettholde vennskap når jeg er i et forhold. Føler at hun jeg er sammen med ikke vil at jeg skal være med venner. Så går tiden og man mister kontakten. Gir du han plass til å ha egentid? Anonymkode: be297...62c Dette. Jeg har utrolig mange vennskap som har forsvunnet som følge av en dame, fordi disse damene krever jo det aller meste av fritiden til mennene. Hvor ofte hører man ikke om kvinner som klager over at mennene henger kompisene sine her på forumet?! Anonymkode: d7bb5...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #32 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er bare tull. Ingen, absolutt ingen kvinner jeg kjenner legger beslag på hele det sosiale livet til mennene sine, og alle setter pris på at mannen har kamerater Jo, det gjør de så absolutt i det første året i et forhold. Og da har mannen mistet flere vennskap. Når man da legger til at dette skjer i de fleste forhold, så blir vanskelig for menn å opprettholde vennskap med andre menn samtidig som de har kvinnelig kjæreste… Anonymkode: d7bb5...bc7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #33 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At de ikke får lov til å ha sex med andre kvinner burde ikke begrense menn angående å ha et fullverdig sosialt liv med venner. De fleste av oss kvinner forholder oss til nøyaktig samme begrensning angående sex med andre, men har likevel gode vennskap vi pleier. Kanskje menn bør utvide sine sosiale rammer til at annet enn å gå ut og sjekke damer når man er single er artig å gjøre sammen? Begynne å prate sammen og fokusere på fellesskap og felles interesser? Altså, noen menn klarer jo dette godt, så penis virker ikke å stå i veien for dette. Anonymkode: f2095...d70 Kanskje slutte å kreve så mye av mannens tid i forholdets første år…? Anonymkode: d7bb5...bc7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #34 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For noe forbanna tull! At noen kvinner et slik kan du ikke henge på oss generelt. Noen menn nekter sin kvinne alt av sosialt liv, inkludert med egen familie. Skal vi kvinner generalisere dere menn etter dette? Når min mann er sosialt med sine venner/bekjente er det bestandig jeg som har oppmuntret til det. At jeg inkluderer ham i min omgangskrets er mye fordi han er altfor lite flink til å prioritere slikt, men koser seg veldig når han først er sosial. Han bare tenker liksom ikke på dette. Tenker ikke på å prioritere det. Hadde en bytur vært en god ide til helga, kan han riktignok spørre meg, men da tenker han meg og ham, og jeg må si at det er en glimrende ide, kan du ikke spørre xxxx? Nei, han hadde nok helst tenkt meg og ham, og så må han bearbeides for andre muligheter. Jeg blir rett og slett kjempeglad når han skal noe med venner/bekjente. Glad på hans vegne. Jeg er ikke en spesiell kvinne i dette, for mange menn er for dårlige på å pleie sitt nettverk, og det står fryktelig ofte IKKE på oss kvinner. Vi er jo generelt ganske flinke til å pleie våre vennskap, og synes heller det er rart når menn ikke gjør det. Så får du velge dine kvinner klokere. Nøyaktig som det finnes veldig sjalu og eiekjære menn finnes det tilsvarende kvinner. Disse bør man nok styre unna ja. Anonymkode: f2095...d70 Jo, kvinner flest er slik i det første året av forholdet. Og det får følger. Anonymkode: d7bb5...bc7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #35 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen min har få egne venner, i hvert fall ingen som kommer på besøk til oss hjemme som ikke er parvenner. Han er dårlig på å ta kontakt med folk og tar lite initiativ. Når jeg har besøk av mine venninner, så ser han på det som at det også er hans besøk, og setter seg ned sammen med oss og blir sittende hele kvelden. Det er greit om han satt i halvtime og så gikk, men han sitter helt til de går igjen. Jeg syns det er flaut og blir irritert og lei meg, men kjempevanskelig å ta det det opp med han uten å såre han. Han er så utsultet på sosialt samvær at han kveler min alenetid med mine venninner. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: f0b3f...c52 Da kan dere møtes ute eller hos ei av de andre kansje?Føler med mannen din,ikke kult å være venneløs i voksen alder. Anonymkode: fe67d...29a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #36 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen min har få egne venner, i hvert fall ingen som kommer på besøk til oss hjemme som ikke er parvenner. Han er dårlig på å ta kontakt med folk og tar lite initiativ. Når jeg har besøk av mine venninner, så ser han på det som at det også er hans besøk, og setter seg ned sammen med oss og blir sittende hele kvelden. Det er greit om han satt i halvtime og så gikk, men han sitter helt til de går igjen. Jeg syns det er flaut og blir irritert og lei meg, men kjempevanskelig å ta det det opp med han uten å såre han. Han er så utsultet på sosialt samvær at han kveler min alenetid med mine venninner. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: f0b3f...c52 Si det til han på en fin måte, sier du ingenting regner han med alt er i orden. Anonymkode: 8d97d...ea8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #37 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da kan dere møtes ute eller hos ei av de andre kansje?Føler med mannen din,ikke kult å være venneløs i voksen alder. Anonymkode: fe67d...29a Er man virkelig venneløs når er i et kjærlighetsforhold med noen…? Wow! Anonymkode: d7bb5...bc7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #38 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er man virkelig venneløs når er i et kjærlighetsforhold med noen…? Wow! Anonymkode: d7bb5...bc7 ikke meg du spør, men - Ja, det er man. Kjærester er kjærester, eller som folk pleier å si på K : «Har dere ikke sex i forholdet er dere bare venner». De fleste voksne trenger venner, ikke bare en kjæreste/samboer/ektefelle. Selv har jeg alltid styrt unna menn uten venner, føler det er viktig at vi begge har gode vennerelasjoner og bruker tid på dem. Dermed har det også vært en selvfølge at dersom jeg arrangerer noe med venninnene mine hjemme hos oss, eller han med sine venner, så skygger den andre banen. Enten med andre venner, en teater- eller kinotur pluss en matbit etterpå el.l. Kommer man hjem tidlig hilser vi på gjestene og trekker oss tilbake til soverom eller kontor. Jeg har en venninne med en venneløs mann, og jeg vet at hun setter pris på at hun kan invitere til venninnekveld uten at han er med. Så han besøker familie eller ser en film eller to på kino. Praten mellom venninner er ofte mer åpen og fortrolig uten en mann til stede. Vi har selvsagt mange treff hvor både menn og kvinner er til stede, men forandring fryder, og hvis en mann ikke klarer å finne på noe utenfor hjemmet et par kvelder i året må han være kongen av tafatthet. Du kan jo ikke annet enn å kommunisere med mannen din, ts, og få ham til å forstå at en gang i blant har du veldig lyst å invitere på 100 prosent venninnekveld. Anonymkode: 58a39...862 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #39 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jo, kvinner flest er slik i det første året av forholdet. Og det får følger. Anonymkode: d7bb5...bc7 Da har du og disse mennene er problem med å velge bra kvinner, eller med å sette grenser, eller dere er slik i rus at dere bare glemmer venner. Vi kvinner har også venninner som bare forsvinner en god periode når de blir forelsket. Min sønn har en kamerat som virkelig er ekstrem på dette. Simp kaller de forøvrig det, at når noen får dame er de så vanvittig opptatt av dama at de dropper sine kompiser helt. Det er ikke damas krav eller feil. Har aldri engang falt meg inn å skylde på menn for de venninner som glemmer venner helt når hun er forelsket. Det går på vedkommende selv det. Nyforelsketsexrus er det vel antagelig. Det er de samme som gjør dette igjen og igjen også, så vi er jo blitt vant til det med disse. De plukker imidlertid dem sosiale tråden opp igjen når rusen legger seg litt. Om menn ikke våger eller ikke tillater slikt står det også på menn. "Simpen" i kompisflokken til min sønn plukker det sosiale opp igjen etter en stund. De erter ham riktig nok litt for dette, men tar ham tilbake. Anonymkode: f2095...d70 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #40 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): ikke meg du spør, men - Ja, det er man. Så trist å tilbringe samlivet sitt med noen man ikke anser som bestevennen sin. Anonymkode: d7bb5...bc7 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå