Snok1 Skrevet 30. april 2025 #21 Skrevet 30. april 2025 Jeg snekrer, pusser opp, drikker øl, går på kino og står på ski med datteren min. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #22 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nærme 40? Bor du på bygda ? Helt normalt å få barn rundt 40 års alder i dag, hvertfall i Oslo. Er selv 36 og har ikke satt i gang enda, vil vente 1-2 år til med å få nr. 1.. Anonymkode: bf884...965 Det er ikke helt uvanlig å få en "attpåklatt" når man er cirka 40, og det er jo også en del som blir gravide med førstemann i den alderen, som regel fordi de ikke har funnet den rette mannen på et tidligere tidspunkt. Din "plan" er derimot helt på bærtur: Du har allerede lagt bak deg dine mest fruktbare år, men likevel vil du med fullt overlegg vente enda lenger med å prøve på første barn, i stedet for å gjøre det NÅ?!😵 Anonymkode: a44a8...c98 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #23 Skrevet 30. april 2025 BobbySocks skrev (28 minutter siden): Han har allerede to unger han kan gjøre kule ting med, ikke søren om jeg hadde startet på nytt fordi ungene var «feil» kjønn. Herregud, snakk om å tolke innlegg. Hva er så gærent med at han ønsker seg en sønn? Anonymkode: 4f7e7...fac 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #24 Skrevet 30. april 2025 Carrot skrev (35 minutter siden): jeg skjønner ikke fedre som ikke kan gjøre "guttegreier" med døtrene sine.. Det handler om bonding og interesser mer enn om man er født gutt eller jente. Det blir jo ikke det samme. En gutt er en gutt. Ja, såklart kan jenter bli interessert i typiske manne-ting, og fedre-døtre kan få et veldig fint bånd. Men han ønsker seg en sønn. Ingen vits å late som at det ikke er en forskjell der. Sannsynligheten for at en tenåringsjente ville blitt med pappa på fotballkveld sammen hans kompiser og dems sønner er vel ikke overveiende stor? Anonymkode: 4f7e7...fac 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #25 Skrevet 30. april 2025 Tenkte det var som med en i min svigerfamilie, som har en sønn i USA han aldri har sett. Anonymkode: f0e03...f96
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #26 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud, snakk om å tolke innlegg. Hva er så gærent med at han ønsker seg en sønn? Anonymkode: 4f7e7...fac Det lurer jeg også på. Han tok de med seg masse før, men det er som sagt ikke like trivelig når de har null interesse og de bare sutrer og klager, hehe 😅😍 Anonymkode: d666a...e29 2
fenikke Skrevet 30. april 2025 #27 Skrevet 30. april 2025 Hei! 😊 Jeg skjønner tankene dine. Men selv om dere hadde prøvd på en til unge tidligere, så hadde dere ikke vært garantert å få en gutt om du hadde blitt gravid igjen. Så tror det beste er å slå seg til ro med situasjonen og være takknemlig for de barna dere har❤️ Om dere hadde fått en gutt så er man jo heller ikke garantert at man får et barn som matcher personligheten til far og som ville hatt de samme interessene. Man vet jo aldri hva man får, da alle mennesker er så forskjellige. Hilsen høygravid som venter jente nr.3 med mannen (hans 4 jente, da han har ei fra før) 🤪
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #28 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det blir jo ikke det samme. En gutt er en gutt. Ja, såklart kan jenter bli interessert i typiske manne-ting, og fedre-døtre kan få et veldig fint bånd. Men han ønsker seg en sønn. Ingen vits å late som at det ikke er en forskjell der. Sannsynligheten for at en tenåringsjente ville blitt med pappa på fotballkveld sammen hans kompiser og dems sønner er vel ikke overveiende stor? Anonymkode: 4f7e7...fac Disse snuppene har fått tilbud om det ja, men det er ikke aktuelt. De himler med øynene når han spør, dessuten synes de det er kleint med sønnene til kompisene. Det kan jo gi seg såklart når de blir større, men nå er det «over deres lik å bli med»😅. Anonymkode: d666a...e29 2
Carrot Skrevet 30. april 2025 #29 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir jo ikke det samme. En gutt er en gutt. Ja, såklart kan jenter bli interessert i typiske manne-ting, og fedre-døtre kan få et veldig fint bånd. Men han ønsker seg en sønn. Ingen vits å late som at det ikke er en forskjell der. Sannsynligheten for at en tenåringsjente ville blitt med pappa på fotballkveld sammen hans kompiser og dems sønner er vel ikke overveiende stor? Anonymkode: 4f7e7...fac Den eneste forskjellen slik jeg ser det er den som er i hodet til menneskene som ser det slik. Jeg har både gutt og jente og har like god relasjon til begge på samme måte som min mann har, og vi gjør både ting sammen med dem og hver for seg men poenget er at man lærer barna ting uavhengig av om det er jente eller gutt. Begge mine elsker båt og fjell, de driver med banekjøring på MC, og begge har interesse for biler men kun jenta er "rægg", hun har aldri vært en prinsessejente, begge drev med kampsport og begge har spilt i korps, ingen av de liker fotball, jenta løp raskere enn gutta, sparket hardere osv osv fordi hun ble behandlet likt. Han er mer "kjærringemne" enn henne, rydder og vasker fordi han trives med det mens hun gjør det fordi hun må 😝 men de er begge vokst opp med at det ikke er noe som heter jenteleker og gutteleker, det heter leker.. Det er ikke noe man starter med når de er tenåringer, det er noe man gjør hele veien - bidrar til at de ser mennesker, ikke gutter eller jenter, de ser sport som noe alle kan drive med enten det er klatring, kampsport eller yoga, og de ser interesser som de er ikke farget av jenteglass vs gutteglass.. Holdningene til disse tingen kommer fra de voksne, det er synd du tenker at det er forskjell på barn om de er gutter eller jenter. 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #30 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har to jenter og er jo fornøyd og takknemlig. De går på ungdomsskolen og skulle vi hatt en nummer tre så måtte det vært flere år siden. Han har flere kompiser med sønner som begynner å bli som kompiser for de. De er det i mye større grad enn hva jeg er venninne med jentene mine (akkurat nå i hvert fall). Nå hater de meg som pesten føler jeg 😅😅 Men sønnene til kompisene er små kompiser. Han er invitert på gutte kveld i kveld for å se fotball. Flere fedre og sønner er der. De spiller fotball og har den interessen sammen. Snekrer sammen, gjør gutte greier. Jeg vet at det ikke er sikkert man får slike sønner, på lik linje med dersom man får jenter. Flere med menn som har det slik? Jeg er glad for jentene, men kunne ønske vi prøvde en gang til når de var mindre, på en sønn. Nå er jeg nærme 40 og da er nok toget gått… Føler alle ønsker jente, men det blir kanskje litt glemt at menn ønsker seg en sønn litt og? Min mann og hans far (og brødre) har et fantastisk nært forhold, så det er nok en stor stor sorg… Anonymkode: d666a...e29 Min eksmann brydde seg ikke, vi har 3 jenter sammen, som nå er 16,14 og snart 13 ,men han her gift på ny nå og fikk tvillinger med den nye kona, da fikk de en av hver, tror han er sikkelig stolt over og ha en sønn,men han forgurder døtrene sine for det og de har aldri følt noe sjalusi eller silk ang broren, tvilligene begynner på skolen til høsten Anonymkode: d6711...d7d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #31 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Herregud, snakk om å tolke innlegg. Hva er så gærent med at han ønsker seg en sønn? Anonymkode: 4f7e7...fac Overhode ikke noe galt i det men når han ønsker det fordi de andre har gutter de kan være kompis med er det litt uggent.. Som om gutt er mer verdi enn jente.. Anonymkode: 99ea1...39e 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #32 Skrevet 30. april 2025 Det blir jo det samme som at jeg savnet et datter. Jeg fikk min jente når jeg var 38 år. Jeg er glad i guttene og har funnet på mye med dem og de er skikkelig mammagutter begge to, men det er allikevel noe eget med jenta. Anonymkode: 17e1e...371 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #33 Skrevet 30. april 2025 Carrot skrev (26 minutter siden): Den eneste forskjellen slik jeg ser det er den som er i hodet til menneskene som ser det slik. Jeg har både gutt og jente og har like god relasjon til begge på samme måte som min mann har, og vi gjør både ting sammen med dem og hver for seg men poenget er at man lærer barna ting uavhengig av om det er jente eller gutt. Begge mine elsker båt og fjell, de driver med banekjøring på MC, og begge har interesse for biler men kun jenta er "rægg", hun har aldri vært en prinsessejente, begge drev med kampsport og begge har spilt i korps, ingen av de liker fotball, jenta løp raskere enn gutta, sparket hardere osv osv fordi hun ble behandlet likt. Han er mer "kjærringemne" enn henne, rydder og vasker fordi han trives med det mens hun gjør det fordi hun må 😝 men de er begge vokst opp med at det ikke er noe som heter jenteleker og gutteleker, det heter leker.. Det er ikke noe man starter med når de er tenåringer, det er noe man gjør hele veien - bidrar til at de ser mennesker, ikke gutter eller jenter, de ser sport som noe alle kan drive med enten det er klatring, kampsport eller yoga, og de ser interesser som de er ikke farget av jenteglass vs gutteglass.. Holdningene til disse tingen kommer fra de voksne, det er synd du tenker at det er forskjell på barn om de er gutter eller jenter. Jeg tenker at det er forskjell på gutter og jenter. Og det er da ikke synd, det er helt naturlig. Og så er gutter og jenter forskjellige fra individ til individ. Sånn er det jo. Min datter er en skikkelig guttejente, driver med tøffe aktiviteter og har aldri likt å gå i kjole. Men hun er min datter, ikke sønn. Mannen til ts ønsker seg en sønn, hva er egentlig så innmari galt med det? Tviler på at det betyr at han er mindre glad i sine døtre? Selvsagt er han glad i dem. Anonymkode: 4f7e7...fac 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #34 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Overhode ikke noe galt i det men når han ønsker det fordi de andre har gutter de kan være kompis med er det litt uggent.. Som om gutt er mer verdi enn jente.. Anonymkode: 99ea1...39e Hvorfor skulle det bety at en sønn er mer verdt enn en datter? Bare fordi han ønsker å ha en å ta med seg på slike kvelder, en han kan gjøre "gutteting" med når døtrene hans ikke er interessert. Er det vits å overtolke dette her? Anonymkode: 4f7e7...fac 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #35 Skrevet 30. april 2025 Selv har jeg 2 jenter og kunne ikke brydd meg mindre om kjønnet på barna mine. De har begge perioder de er skikkelig «pappajenter». Far/datterforhold er også noe helt eget😊 Pappa Anonymkode: ceeb2...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #36 Skrevet 30. april 2025 Har en gutt, han er nå 20, vil ikke si at vi er kompiser. Men vi reiser på ferier sammen, helgeturer, ser serier, står på snowboard, og han kan henge med meg og mine venner når de er på besøk. Er ikke sikker på om jeg hadde vært like nærme en datter, så jeg tror dette i stor grad handler om personlighet. Anonymkode: 603dd...731
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #37 Skrevet 30. april 2025 Jeg kan skjønne nysgjerrigheten rundt hvordan livet ville vært "hvisom dersom". I mitt tilfelle er det jeg som savner en sønn (eller et barn til generelt), men mannen var plutselig fornøyd og ferdig etter ett barn (jente) og er meget bestemt på at det ikke blir fler 🙃 Anonymkode: 44ae7...a7e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #38 Skrevet 30. april 2025 Vi har hatt to jenter. Mannen har vel ikke uttrykt noe savn, men nå skal vi bli besteforeldre til en liten gutt. Det gleder han (og jeg, selvfølgelig😅) seg veldig til. Vet ikke om det er ekstra stas med guttebarnbarn etter to døtre, men😅 Vil jo tro og håpe han han hadde blitt like glad for et barnebarn som var jente. Anonymkode: 3eccd...bcf 1
Nowayback Skrevet 30. april 2025 #39 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har to jenter og er jo fornøyd og takknemlig. De går på ungdomsskolen og skulle vi hatt en nummer tre så måtte det vært flere år siden. Han har flere kompiser med sønner som begynner å bli som kompiser for de. De er det i mye større grad enn hva jeg er venninne med jentene mine (akkurat nå i hvert fall). Nå hater de meg som pesten føler jeg 😅😅 Men sønnene til kompisene er små kompiser. Han er invitert på gutte kveld i kveld for å se fotball. Flere fedre og sønner er der. De spiller fotball og har den interessen sammen. Snekrer sammen, gjør gutte greier. Jeg vet at det ikke er sikkert man får slike sønner, på lik linje med dersom man får jenter. Flere med menn som har det slik? Jeg er glad for jentene, men kunne ønske vi prøvde en gang til når de var mindre, på en sønn. Nå er jeg nærme 40 og da er nok toget gått… Føler alle ønsker jente, men det blir kanskje litt glemt at menn ønsker seg en sønn litt og? Min mann og hans far (og brødre) har et fantastisk nært forhold, så det er nok en stor stor sorg… Anonymkode: d666a...e29 I en ideell verden hvor jeg hadde fått barn, hadde jeg vært svært fornøyd med to jenter. Hadde ikke følt savnet etter en sønn. Har vokst opp med bare brødre. Å være gutt gir så mange ulemper, det er familien min et godt eksempel på. Senest i dag opplevde jeg noen ungdomsgutter på bussen. De spyttet på gulvet og helte energidrikk utover. De var maks 15-16 og leverte snus til hverandre. Nei, jeg ville aldri hatt slike gutter som sønner.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #40 Skrevet 30. april 2025 Nowayback skrev (1 time siden): I en ideell verden hvor jeg hadde fått barn, hadde jeg vært svært fornøyd med to jenter. Hadde ikke følt savnet etter en sønn. Har vokst opp med bare brødre. Å være gutt gir så mange ulemper, det er familien min et godt eksempel på. Senest i dag opplevde jeg noen ungdomsgutter på bussen. De spyttet på gulvet og helte energidrikk utover. De var maks 15-16 og leverte snus til hverandre. Nei, jeg ville aldri hatt slike gutter som sønner. Her var det noen rare påstander, gitt. Barn blir stort sett slik foreldrene oppdrar dem, skjønner du. Det gjelder uavhengig av kjønn. Anonymkode: a44a8...c98 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå