AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #61 Skrevet 1. mai 2025 Mann med kun døtre her. Plager meg fint lite at jeg ikke har en sønn. Synes det er utrolig sneversynt og umodent å være bitter pga kjønn til barna. Og VELDIG spesielt å prøve en gang til fordi da får man KANSKJE det man ønsker... Egotripp deluxe... Anonymkode: a7107...5ef 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #62 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner mange som har fått både 2 og 3 barn etter fylte 40. Dersom man ser på fødestatestikken er det ikke uvanlig å få barn etter fylte 38 år. Det har blitt mer og mer vanlig. Vi kvinner er nok fruktbare langt lenger enn vi tror. Men ja, for noen kan det by på problemer. Anonymkode: 17e1e...371 Nei, det er vi ikke. Dem du kjenner er unntakene. Eller så har de fått hjelp. Det finnes ikke en gynekolog med vett og fagkunnskap i behold som vil si til en 36-årig barnløs kvinne at hun kan fint vente et par år med å sette i gang prøvingen. Anonymkode: a44a8...c98 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #63 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er vi ikke. Dem du kjenner er unntakene. Eller så har de fått hjelp. Det finnes ikke en gynekolog med vett og fagkunnskap i behold som vil si til en 36-årig barnløs kvinne at hun kan fint vente et par år med å sette i gang prøvingen. Anonymkode: a44a8...c98 Ja, da kjenner jeg mange unntak og nei, de har ikke fått hjelp. Det er stor forskjell på å si at man kan vente. Det er det ingen som vet hva som skjer i fremtiden. Fruktbarheten kan gå ned, men man vet ikke hvem dette rammer. Fakta er at aldri har flere geriatriske kvinner født barn. Unntakene jeg kjenner har født barn som 50 åringer. Anonymkode: 17e1e...371
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #64 Skrevet 1. mai 2025 Vel, jeg skjønner poenget ditt ts, men vi har en av hver og her er gutten skikkelig mammagutt og jenta skikkelig pappajente😆 gutten vår tror jeg aldri hadde orket å traske rundt i fjellet og dra på fisketur, han er en avslappet bygutt som heller blir med mammaen på cafe, mens jenta vår gjerne går hytte-til-hytte med pappaen sin😆 Anonymkode: 40fde...783
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #65 Skrevet 1. mai 2025 Tror det bare føles litt sånn fordi dere ikke har en sønn, fordi «alle» andre kompiser har. vi har en av hver, dattera er mannens svake side og hans baby. sønnen er mer kompis, de gamer, deler sanger og interesser. syntes dere skal være takknemlig for de to fine friske barna dere har uansett kjønn. Anonymkode: 5b034...f17 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #66 Skrevet 1. mai 2025 Enten må dere forsøke å få en til eller så må han innse at det ikke ble en sønn på ham. jeg har en sønn, mitt første barn og syntes det var veldig kjekt. Jeg husker at jeg alltid syntes de små jentene i barnehagen hans kun gikk i rosa klær og var lykkelig for at jeg hadde en liten gutt. Siden fikk jeg en jente og det var og fint, mer fine jenteklær. Når det gjelder interesser så kan jeg forstå at det er fint å ha en av samme kjønn og dra på ting med. Min datter og jeg kan gå og se i butikker ilag og har noen ganger gått sammen i neglesalong osv Jeg tror at din mann vil få barnebarn en dag og at da nok får en gutt i familien, han vil og få svigersønner og kan kanskje bli en ekstra viktig og engasjert svigerfar for dem. Sånn sett har han noe å glede seg til Anonymkode: e7e13...db4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #67 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 20.00): Nærme 40? Bor du på bygda ? Helt normalt å få barn rundt 40 års alder i dag, hvertfall i Oslo. Er selv 36 og har ikke satt i gang enda, vil vente 1-2 år til med å få nr. 1.. Anonymkode: bf884...965 Hvorfor vil du bli en gammel mor? Anonymkode: 9cbcd...c58
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #68 Skrevet 1. mai 2025 Jeg forstår han 😅 Jeg kommer alltid til å sørge over datteren jeg aldri fikk. Elsker gutteflokket, men er et hulrom der 🩷 Anonymkode: 3b702...43e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #69 Skrevet 1. mai 2025 Du er ikke for gammel til å få flere barn bare så det er sagt. Og en annen ting, det er ingen garanti for at far og sønn kommer overens. Min mann og hans far har et dårlig forhold. Min mann og vår eldste sønn trigger hverandre helt enormt så de krangler mye. Jeg har ingen døtre så skjønner hva du mener men jeg er bare glad for de jeg har og det tror jeg mannen er også. Anonymkode: b392b...f87
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #70 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke for gammel til å få flere barn bare så det er sagt. Og en annen ting, det er ingen garanti for at far og sønn kommer overens. Min mann og hans far har et dårlig forhold. Min mann og vår eldste sønn trigger hverandre helt enormt så de krangler mye. Jeg har ingen døtre så skjønner hva du mener men jeg er bare glad for de jeg har og det tror jeg mannen er også. Anonymkode: b392b...f87 Glemte også å si at alle guttene våre er helt ekstremt mammadalter. De enser ikke faren når jeg er hjemme. Anonymkode: b392b...f87
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #71 Skrevet 1. mai 2025 Stor sorg? Det er uendelig langt mellom å misunne kompiser som deler en interesse for fotball og «guttegreier» med et barn/sønn, og stor sorg. Det er sterke følelser. Vi har to jenter, og nei, mannen har aldri uttrykt det eneste snev av sorg, misunnelse eller noe i nærheten av ønske om å ha en sønn. Skulle vi hatt en til, ville jeg ønsket at det var en lillebror. Men ikke for å lage en kompis til mannen. Vår ene datter deler en interesse med faren, de ser på idrett sammen, noe vi to andre ikke har interesse av. Anonymkode: 701e9...80b 1
Carrot Skrevet 2. mai 2025 #72 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 21.25): Jeg tenker at det er forskjell på gutter og jenter. Og det er da ikke synd, det er helt naturlig. Og så er gutter og jenter forskjellige fra individ til individ. Sånn er det jo. Min datter er en skikkelig guttejente, driver med tøffe aktiviteter og har aldri likt å gå i kjole. Men hun er min datter, ikke sønn. Mannen til ts ønsker seg en sønn, hva er egentlig så innmari galt med det? Tviler på at det betyr at han er mindre glad i sine døtre? Selvsagt er han glad i dem. Anonymkode: 4f7e7...fac Men slik TS legger det frem handler det kun om hva kompisene GJØR sammen med sønnene sine, ting han fint kunne gjort med sine døtre om han ønsket det fra starten slik det ble naturlig for alle sammen. Man er glad i barna sine uansett om det er gutter eller jenter, det er jeg enig i, men jeg behandller dem ikke ulikt basert på at de er gutt eller jente slik det virker som om mannen til TS tenker og som er grunnen for at han ønsker seg en gutt. For alt han vet får han en gutt som overhode ikke har disse interessene, hva da, skal han da bli skuffet? 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #73 Skrevet 2. mai 2025 Hva skjedde med å bare være fornøyd med å få barn i det hele tatt? Når ble barn bestillingsvare med ønskespesifikasjoner? Anonymkode: 2f03c...6a5 2
Gjest Sur sitron Skrevet 2. mai 2025 #74 Skrevet 2. mai 2025 Ser jo stadig kvinner her inne ønske seg en datter. Det er vel ikke annerledes at en mann ønsker seg en sønn, og spesielt ikke når han ser det gode forholdet kompisene har til sønnene sine. Klart han elsker døtrene sine, men det høres kanskje litt kulere ut når kompisene snakker om at de kjenner seg igjen i sønnene sine og liker å gjøre "gutteting" sammen. Leser stadig om kvinner som gleder seg til å ha en jentehelg i London, kun mor og datter. Det blir jo det samme.
NoaideBiehtar Skrevet 2. mai 2025 #75 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 0.12): Du kommer til å angre så sjukt på at du ventet. Det går fint de første årene men så nærmer du deg plutselig 50 år og har et barn som fortsatt går på barneskolen… Jeg har store barn jeg fikk tidlig og har sett det hele veien oppover hvordan foreldre med småbarn sliter etter noen år. Anonymkode: 53fa2...5c4 Det kan du jo ikke si skråsikkert. Å få barn sent kan også motvirke at du føler deg gammal. Jeg er i en søskenflokk hvor noen har fått attpåklatt sent, og bikket 50 når barnet begynner på skolen. Vedkommende holder seg mye mer ung enn de som har voksne barn som har flyttet ut og nå lever et liv uten hjemmeboende barn. Ser også at hun som fikk barn svært tidlig og som nå har fått barnebarn før 50 også holder seg ung på en helt annen måte. Barn kan holde en ung (til sinns), det er ingen garanti for at man "sliter med å holde følge". Men av fruktbarhetsårsaker og levealdersårsaker er det selvfølgelig best å få barn tidlig. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, da kjenner jeg mange unntak og nei, de har ikke fått hjelp. Det er stor forskjell på å si at man kan vente. Det er det ingen som vet hva som skjer i fremtiden. Fruktbarheten kan gå ned, men man vet ikke hvem dette rammer. Fakta er at aldri har flere geriatriske kvinner født barn. Unntakene jeg kjenner har født barn som 50 åringer. Anonymkode: 17e1e...371 Fakta er også at aldri har flere trengt hjelp med prøverør for å få barn. Alder spiller en enorm rolle! 1
NoaideBiehtar Skrevet 2. mai 2025 #76 Skrevet 2. mai 2025 Sur sitron skrev (9 minutter siden): Ser jo stadig kvinner her inne ønske seg en datter. Det er vel ikke annerledes at en mann ønsker seg en sønn, og spesielt ikke når han ser det gode forholdet kompisene har til sønnene sine. Klart han elsker døtrene sine, men det høres kanskje litt kulere ut når kompisene snakker om at de kjenner seg igjen i sønnene sine og liker å gjøre "gutteting" sammen. Leser stadig om kvinner som gleder seg til å ha en jentehelg i London, kun mor og datter. Det blir jo det samme. Forventingene er de samme ja, men realiteten er at slike høye forventninger kan medføre enorme skuffelser. Forventningene kommer jo fra vårt behov for å sette kjønn i bås og si at "jenter er slik og gutter er slik". Barna er jo mennesker med egne personligheter. Det er ikke gitt at man har en personlighet som gjør at en tur til London sammen blir så innmari gøy. Selv om man har et godt forhold er det ikke gitt at man får en vennskapsrelasjon. 2
Gjest Sur sitron Skrevet 2. mai 2025 #77 Skrevet 2. mai 2025 NoaideBiehtar skrev (3 minutter siden): Forventingene er de samme ja, men realiteten er at slike høye forventninger kan medføre enorme skuffelser. Forventningene kommer jo fra vårt behov for å sette kjønn i bås og si at "jenter er slik og gutter er slik". Barna er jo mennesker med egne personligheter. Det er ikke gitt at man har en personlighet som gjør at en tur til London sammen blir så innmari gøy. Selv om man har et godt forhold er det ikke gitt at man får en vennskapsrelasjon. Poenget er at det oftest er de som har det gøy som snakker høyest og derfor får man lett "feil" forventninger til dette.
NoaideBiehtar Skrevet 2. mai 2025 #78 Skrevet 2. mai 2025 Sur sitron skrev (44 minutter siden): Poenget er at det oftest er de som har det gøy som snakker høyest og derfor får man lett "feil" forventninger til dette. Jeg syns egentlig det er motsatt, de som synes det er tungt og krevende med barn snakker høyest og dermed har vi et samfunn som knapt reproduserer seg selv fordi livet skal jo være enkelt. Men det blir en egen debatt og en avsporing jeg skal avslutte her. 😅
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #79 Skrevet 2. mai 2025 NoaideBiehtar skrev (1 minutt siden): Jeg syns egentlig det er motsatt, de som synes det er tungt og krevende med barn snakker høyest og dermed har vi et samfunn som knapt reproduserer seg selv fordi livet skal jo være enkelt. Men det blir en egen debatt og en avsporing jeg skal avslutte her. 😅 Min erfaring er at det er lettere å snakke om det som går fint enn det som ikke er så bra. På jobb er det oftest de med vellykkede barn som prater mest og høyest og da smetter man ikke inn med at det ikke går så bra hjemme hos en selv. Anonymkode: abcd2...5a2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #80 Skrevet 2. mai 2025 Vi har 2 sønner og 1 datter. Min mann har et nærere forhold til datteren sin. Nå er ikke min mann glad i hverken sport eller snekring. Han er mere intellektuell,liker samtaler og diskusjoner. De elsker å kjøre lange turer og skravler masse. Han er den som er med på shopping 😁 Anonymkode: d50f9...bf6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå