AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #41 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nærme 40? Bor du på bygda ? Helt normalt å få barn rundt 40 års alder i dag, hvertfall i Oslo. Er selv 36 og har ikke satt i gang enda, vil vente 1-2 år til med å få nr. 1.. Anonymkode: bf884...965 Førstegangsfødende i Oslo er jo omtrent geriatriske, og absolutt ikke noe å bruke som et «godt» eksempel.. Anonymkode: 0cdaf...6cc 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #42 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nærme 40? Bor du på bygda ? Helt normalt å få barn rundt 40 års alder i dag, hvertfall i Oslo. Er selv 36 og har ikke satt i gang enda, vil vente 1-2 år til med å få nr. 1.. Anonymkode: bf884...965 Lykke til med det 🙄 For den som har fått større barn så er det ikke så aktuelt å gå fra småbarnsperiode og så rett i overgangsalderen. Anonymkode: c8354...5fd 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #43 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Overhode ikke noe galt i det men når han ønsker det fordi de andre har gutter de kan være kompis med er det litt uggent.. Som om gutt er mer verdi enn jente.. Anonymkode: 99ea1...39e Nå tolker du i verste mening. Er vel ikke fordi en gutt er mer verdt enn ei jente, men akkurat nå får han se noe fint som han har gått glipp av. TS; er dere heldige så får han forhåpentligvis noen fine svigersønner etter hvert, så han får passe på å ikke skremme bort de beste kandidatene, for det kan være to potensielle bonus-sønner. Anonymkode: 0cdaf...6cc
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #44 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nærme 40? Bor du på bygda ? Helt normalt å få barn rundt 40 års alder i dag, hvertfall i Oslo. Er selv 36 og har ikke satt i gang enda, vil vente 1-2 år til med å få nr. 1.. Anonymkode: bf884...965 Du kommer til å angre så sjukt på at du ventet. Det går fint de første årene men så nærmer du deg plutselig 50 år og har et barn som fortsatt går på barneskolen… Jeg har store barn jeg fikk tidlig og har sett det hele veien oppover hvordan foreldre med småbarn sliter etter noen år. Anonymkode: 53fa2...5c4 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #45 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle det bety at en sønn er mer verdt enn en datter? Bare fordi han ønsker å ha en å ta med seg på slike kvelder, en han kan gjøre "gutteting" med når døtrene hans ikke er interessert. Er det vits å overtolke dette her? Anonymkode: 4f7e7...fac Men herlighet, det er da ikke sikkert at sønnen hadde vært så innmari i teressert i fotball heller. Kunne like sågjerne ønsket seg ei ny jente og så håper hun blir fotballjente. Anonymkode: 0b87a...1eb
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #46 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Her var det noen rare påstander, gitt. Barn blir stort sett slik foreldrene oppdrar dem, skjønner du. Det gjelder uavhengig av kjønn. Anonymkode: a44a8...c98 Dette er en sannhet med stoooore modifikasjoner. Uttalelsen din passer nok for en tid som var mindre global. Anonymkode: 0b87a...1eb 1 1
Nowayback Skrevet 30. april 2025 #47 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Her var det noen rare påstander, gitt. Barn blir stort sett slik foreldrene oppdrar dem, skjønner du. Det gjelder uavhengig av kjønn. Anonymkode: a44a8...c98 Vet om flust av eksempler på søskenflokker hvor jentene oppfører seg eksemplarisk mens guttene har adferdsvansker og sinneproblemer.
Nowayback Skrevet 30. april 2025 #48 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du kommer til å angre så sjukt på at du ventet. Det går fint de første årene men så nærmer du deg plutselig 50 år og har et barn som fortsatt går på barneskolen… Jeg har store barn jeg fikk tidlig og har sett det hele veien oppover hvordan foreldre med småbarn sliter etter noen år. Anonymkode: 53fa2...5c4 Hva gjør vel det? Har kolleger som nylig fikk barn. Ei dame på 46, og en mann på 49. Ikke sammen, men hver for seg altså.
BobbySocks Skrevet 1. mai 2025 #49 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Disse snuppene har fått tilbud om det ja, men det er ikke aktuelt. De himler med øynene når han spør, dessuten synes de det er kleint med sønnene til kompisene. Det kan jo gi seg såklart når de blir større, men nå er det «over deres lik å bli med»😅. Anonymkode: d666a...e29 Mens en sønn hadde så klart elsket dette! Det er jo kjønnsbestemt!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #50 Skrevet 1. mai 2025 Tja. Mannen her ble glad da tredje var jente. Så det er vel kanskje det at man ønsker begge deler? Hvis jentene deres er i en selvstendighetsfase så er det kanskje heller relasjonen han savner? Anonymkode: bf38e...3f4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #51 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nærme 40? Bor du på bygda ? Helt normalt å få barn rundt 40 års alder i dag, hvertfall i Oslo. Er selv 36 og har ikke satt i gang enda, vil vente 1-2 år til med å få nr. 1.. Anonymkode: bf884...965 Det er ikke helt riktig. Ikke alle kan få barn som 40 åring. Halvparten av kvinnene er infertile i 40 årene ! Anonymkode: c8f5e...db1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #52 Skrevet 1. mai 2025 mommyaka skrev (16 timer siden): Men en gutt betyr jo ikke at han automatisk vil like fotball og biler./sport.vi har en på 13 som ikke er interessert i noe av dette. Oh du kan jo få en gutt som liker sminke og neglelakk Hvis du leste hovedinnlegget, så du at at ts skrev eksakt det samme. Så hvorfor skriver du dette? Anonymkode: df5e0...e10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #53 Skrevet 1. mai 2025 Tenker at dette kun er en ting man må leve med, siden det ikke ble en sønn med felles interesser som far. Ikke noe å gjøre noe med. Anonymkode: df5e0...e10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #54 Skrevet 1. mai 2025 Vi har ei jente og min mann sier at han føler ikke han «trenger» å få en gutt. Han er glad vi fikk ett barn. Anonymkode: b1e22...644
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #55 Skrevet 1. mai 2025 Dere kan jo adoptere? Men vet ikke om det er lov å velge kjønn da🤔 Anonymkode: 73a86...9f0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #56 Skrevet 1. mai 2025 Jeg har aldri hørt han si det hvert fall. Han har tatt med de to døtrene sine på alle sine hobbyer han. Dem er pappa jenter begge to. Er han dem ringer når det er noe no når dem har flytta ut. Men mulig han har tenkt tanken. Men aldri lufta det for noen. Anonymkode: 988e0...1dd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #57 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du kommer til å angre så sjukt på at du ventet. Det går fint de første årene men så nærmer du deg plutselig 50 år og har et barn som fortsatt går på barneskolen… Jeg har store barn jeg fikk tidlig og har sett det hele veien oppover hvordan foreldre med småbarn sliter etter noen år. Anonymkode: 53fa2...5c4 Jeg blir 50 i år og har barn på barneskolen. Det går helt fint. Vi har bare henne igjen hjemme og har veldig god tid til henne. Vi er heller ikke så "gamle" at vi ikke orker å følge henne opp. Vi har åpent hus for alle hennes venner på samme måte som vi har hatt med guttene. Jenta har likere interesser med meg og vi gjør hyggelige ting sammen. Det har jeg selvfølgelig gjort med guttene også, men da har det vært mer på deres premisser. Jeg har sittet på enormt mange fotballkamper og andre sports arenaer, samt tråkket utallige bilmuseer rundt i Europa, som slettes ikke er min interesse, men har da hostet opp et snev av entusiasme allikevel. For å ikke snakke om alle de speidermøtene/stevnene eller landsleierne jeg har vært med på de siste 30 årene. Det har vært hyggelig, men greit å være ferdig med. Jenta mi er nå på vei til å bli en ung flott dame. Hun driver også med idrett, er aktiv. Men allikevel på et annet nivå enn guttene. Hun er glad i musikk og musikaler. En drøm for meg. Vi har allerede vært på flere. Hun setter pris på shopping. Vi koser oss mye sammen. Vi driver også med hund sammen. Jeg håper det fortsetter sånn. Det er jo selvfølgelig ingen garanti. Hun vokser jo til og får andre interesser også. Anonymkode: 17e1e...371
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #58 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du kommer til å angre så sjukt på at du ventet. Det går fint de første årene men så nærmer du deg plutselig 50 år og har et barn som fortsatt går på barneskolen… Jeg har store barn jeg fikk tidlig og har sett det hele veien oppover hvordan foreldre med småbarn sliter etter noen år. Anonymkode: 53fa2...5c4 Jeg ville vel bekymret meg aller mest over om det er mulig å bli gravid i det hele tatt. Den du siterer virker å ta det som en selvfølge at hun kan bli mor etter fylte 38, og det er det jo ikke (i hvert fall ikke med naturlig befruktning). De fleste jeg vet om som har fått barn sent har fått kun ett barn, og det har absolutt vært overkommelig for dem selv om de er "gamle". De har følt seg ferdig med det barnfrie livet og er innstilt på en ny tilværelse. Småbarnsfasen er temmelig slitsom for de fleste uansett alder😬 Anonymkode: a44a8...c98
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #59 Skrevet 1. mai 2025 Det er vel ganske kjent fenomen at kvinner ofte ønsker jenter, og menn gutter Anonymkode: 85bb3...537
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #60 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville vel bekymret meg aller mest over om det er mulig å bli gravid i det hele tatt. Den du siterer virker å ta det som en selvfølge at hun kan bli mor etter fylte 38, og det er det jo ikke (i hvert fall ikke med naturlig befruktning). De fleste jeg vet om som har fått barn sent har fått kun ett barn, og det har absolutt vært overkommelig for dem selv om de er "gamle". De har følt seg ferdig med det barnfrie livet og er innstilt på en ny tilværelse. Småbarnsfasen er temmelig slitsom for de fleste uansett alder😬 Anonymkode: a44a8...c98 Jeg kjenner mange som har fått både 2 og 3 barn etter fylte 40. Dersom man ser på fødestatestikken er det ikke uvanlig å få barn etter fylte 38 år. Det har blitt mer og mer vanlig. Vi kvinner er nok fruktbare langt lenger enn vi tror. Men ja, for noen kan det by på problemer. Anonymkode: 17e1e...371
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå