Gå til innhold

Fraskilte sladrer om at ex'n jobber svart


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Nei, jeg er student. Og kan egentlig svært lite om data. Men jeg kan mer om data enn disse 60-åringene som drar fram verktøet med en gang det er softwareproblemer :ler:

Men så må jeg legge til noe annet ang lovverket: jeg har jobbet fulltid i butikk. Jeg ble imidlertid sendt en dag til en annen avdeling (som er et eget a/s). Fikk betalt fra denne avdelingen. dette ble ikke meldt inn til skattemyndighetene, siden det var under 1000kr. Var ikke dette riktig gjort av lønningskontoret? Da har jeg i så fall jobbet svart :overrasket: Får ta kontakt med Kristin og spørre hvordan jeg kan tilbakebetale :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Så hvis Qlio spør om jeg vil passe jentene hennes en kveld, må jeg betale skatt fordi jeg jobber i barnehage til vanlig........?

:ler: Og sykepleiere og vernepleiere kan ikke stelle med sine syke foreldre uten å betale skatt :ler:

tror nok likningsmyndighetene har annet å bedrive tida med. Forrige regjeringa var jo veldig for å øke det frivillige engasjementet. men frivillig arbeid slår jo ikke ut på BNP, så mye frivllig arbeid vil jo føre til at det ser ut som det er lavere vekst her i landet :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

...så hver gang naboen lager middag til familien sin, hvem må egentlig betale skatten da, når han er kokk?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Tar voksne mennesker betalt for å passe venners barn og sine egne, syke foreldre? :overrasket:

..............så du ikke ironiflagget............... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Tar voksne mennesker betalt for å passe venners barn og sine egne, syke foreldre? :overrasket:

For øvrig finnes det faktisk noe som heter hjelpestønad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
For øvrig finnes det faktisk noe som heter hjelpestønad :)

Yeah yeah, I know. Sikkert egne skatteregler for den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Sikkert. Men jeg lurer fremdeles på den med han naboen min som er kokk, assa.........

Han får sikkert sin lønn i himmelen. Og må sikkert betale forhåndsskatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig hvordan enkelte skal "ta hverandre" når de går hvert til sitt.

Skulle de sagt noe, burde de gjort det før de valgte å gå hver sin vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caramba ii
Ja, det er utrolig hvordan enkelte skal "ta hverandre" når de går hvert til sitt.

Skulle de sagt noe, burde de gjort det før de valgte å gå hver sin vei.

Ville du syntes det var rettferdig hvis eksen din plutselig begynte å jobbe svart for å slippe å betale et rødt øre til deres felles barn etter at det ble slutt? Hvilken helgenaktig person ville godtatt å se eksen leve i sus og dus, mens man selv og barna måtte spinke og spare for å få endene til å møtes?

Flisespikkeri om barnepass eller å hjelpe noen å bygge hus på fridtida er litt forskjellig fra en person som baserer omtrent hele sin inntekt på svart arbeid. Vi pusset opp hjemme nylig og håndtverkerne var meget raske til å tilby seg å gjøre hele jobben svart. Jeg tok ikke imot tilbudet da jeg gjerne vil ha kvittering på at arbeidet er utført av fagfolk dersom det blir en tvist i fremtiden ved et evt salg, forsikringssak eller reklamasjon på selve jobben. Det var sannelig ikke så enkelt å få en spesifisert kvittering fra håndtverkerne, selv om jeg brukte et firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ville du syntes det var rettferdig hvis eksen din plutselig begynte å jobbe svart for å slippe å betale et rødt øre til deres felles barn etter at det ble slutt? Hvilken helgenaktig person ville godtatt å se eksen leve i sus og dus, mens man selv og barna måtte spinke og spare for å få endene til å møtes?
Det er vel ikke det som var saken i hovedinnlegget? Var ikke det at den ene jobbet svart også mens de var sammen, også sladret den andre når det ble samlivsbrudd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hvis det at min ex jobbet svart bidro til at ungene mine måtte slutte og trene for eksempel, bare fordi at han ville jobbe svart og slippe å betale bidrag, hadde ikke veien til telefonen vært særlig lang, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
De trenger da ikke å ansette deg. Du kan starte et enkeltmannsforetak. Moms slipper du unna så sant du ikke tjener mer enn 50 000 i året på dette. Arbeidsgiveravgift slipper de også.

Svart arbeid er å snylte på resten av oss som betaler skatt.

Dette gjør det så klart ikke mer moralsk å sladre på folk som driver med svart arbeid.

Ja, men jeg måtte tatt mer betalt, og det ville blitt uforholdsmessig dyrt for dem, eller det ville blitt lite lukrativt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Og nei, jeg ville ikke ansatt deg til svart arbeid (vet ikke om jeg ville ansatt deg til hvitt arbeid heller, siden du framstår som å ha dårlig moral...)

Nå var ikke spørsmålet mitt hvorvidt du ville ansatt meg til svart arbeid, spørsmålet var om du ville sagt nei takk hvis jeg trengte en ekstra servitør en kveld, og jeg tilbød deg 160 kroner timen svart. Da tjener du ca 1600 for en kvelds arbeid. Det er ikke mye å skatte av uansett.

Ellers betaler jeg skatt av min vanlige inntekt og det har jeg gjort i mange år nå, så jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for de få tusenlappene jeg tjener svart i løpet av året.

Jeg vil også få si at dersom jeg tjente millioner i året, som enkelte nullskatteytere her i landet gjør, så skulle jeg med glede ha betalt både 50 og 60% skatt av det - jeg trenger ikke mer penger enn jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå var ikke spørsmålet mitt hvorvidt du ville ansatt meg til svart arbeid, spørsmålet var om du ville sagt nei takk hvis jeg trengte en ekstra servitør en kveld, og jeg tilbød deg 160 kroner timen svart. Da tjener du ca 1600 for en kvelds arbeid. Det er ikke mye å skatte av uansett.

Ellers betaler jeg skatt av min vanlige inntekt og det har jeg gjort i mange år nå, så jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for de få tusenlappene jeg tjener svart i løpet av året.

Jeg vil også få si at dersom jeg tjente millioner i året, som enkelte nullskatteytere her i landet gjør, så skulle jeg med glede ha betalt både 50 og 60% skatt av det - jeg trenger ikke mer penger enn jeg trenger.

Syltynne argumenter du kommer med. At andre klarer å snike seg unna skatten er ingen unskyldning for at du også skal jobbe svart. Hvis alle skulle dikte opp sine egne unskyldninger for hvorfor de ikke vil betale skatt vil jo hele skattesystemet bryte sammen. de jeg heller har respekt for er dem som jobber på lovlig måte for å bedre den økonomiske situasjonen for grupper som har det trangt økonomisk: feks gjennom fagforeningsarbeid, gjeldsofferalliansen eller annet politisk arbeid for å øke fradragsretter på likningen. At folk jobber svart undergraver bare dette arbeidet.

Nei, skam deg for den dårlige moralen du framsier på forumet her :sinna::kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...