Kristina Skrevet 27. september #81 Skrevet 27. september finn.jajo skrev (4 timer siden): Ser eksmannen nå er ute og mener at for å få fødselstallene opp igjen så bør kvinner gå ut av arbeidslivet. Reversere trenden med at begge jobber og gi tilbake privilegiene til kvinner, hvilke privilegier de nå er? Å få ukepenger av mannen sin, for det var slik det oftest fungerte da damer var hjemme og kun mannen jobbet. Han kan ikke leve som han lærer når han var gift med ei som var i jobb og kun har fått to barn selv. Kjekt for datteren å vite at faren synes hun bør gå en framtid i møte hvor hun primært er en fødemaskin. Ugh så kvalmt! Han har jo hatt en del aparte meninger før, so this tracks, for å si det sånn... Dette er en mann som åpent har fortalt at han ikke klarer å holde på en vanlig jobb og har en ganske så ustabil inntekt. Og så synes han det virker smart at menn skal være eneforsørgere? Ja ja... Lurer på hvordan de var da de møttes, vil tro de alltid har delt det litt alternative og ideen om å være anti-establishment, men der hun er litt sånn rotete og crunchy, og liker konsepter som unschooling, så har han blitt konspi og nærmest høyreradikal. 2 1
finn.jajo Skrevet 29. september #82 Skrevet 29. september Kristina skrev (På 27.9.2025 den 20.29): Ugh så kvalmt! Han har jo hatt en del aparte meninger før, so this tracks, for å si det sånn... Dette er en mann som åpent har fortalt at han ikke klarer å holde på en vanlig jobb og har en ganske så ustabil inntekt. Og så synes han det virker smart at menn skal være eneforsørgere? Ja ja... Lurer på hvordan de var da de møttes, vil tro de alltid har delt det litt alternative og ideen om å være anti-establishment, men der hun er litt sånn rotete og crunchy, og liker konsepter som unschooling, så har han blitt konspi og nærmest høyreradikal. Ja det blir rimelig selvmotsigende. Om man skal leve på en inntekt med unger så bør den inntekten være god og stabil. Ut i fra facebook ser det i alle fall ut som starten med de to var litt sånn som med kjæresten nå. Intens forelskelse. Ellers tror jeg i alle fall hun hadde en ganske normal jobb som menighetspedagog i en kirke i Trøndelag. Var innom insta nå, den bedriftskontoen hennes, og nå selges det kurs for alle penga her. Det er nok slik ny bolig skal finansieres 😅😅 Det var mulig å både bli med på et kurs hun har om hvordan selge på nett, og et hybridkurs hun og kjæresten skal ha utover høsten. Førstnevnte kurs kunne man få for "bare" 4000 kr. Jeg skjønner ikke helt greia med folk som sitter på nettet og selger kurs til andre, kurs om hvordan de igjen skal holde kurs og selge kurs. 3
Kristina Skrevet 29. september #83 Skrevet 29. september Så nettopp det du refererte til, @finn.jajo, at mannen hadde vært på Wolfgang Wee sin podcast, ugh. To store klyser, hjelpes. Og så fascinerende at hun var menighetspedagog, det ante jeg ikke! Hun har hatt en interessant "reise" som de sier, på alle måter... 4
Lillibetha Skrevet 3. oktober #84 Skrevet 3. oktober Skjønner heller ikke helt hva hun har å komme med. Hun har vært meninghetspedagog og utdannet innen sang/musikk. Hva kan hun om markedsføring, coaching etc mer enn du og jeg? 2
finn.jajo Skrevet 7. oktober #85 Skrevet 7. oktober Jeg tror ikke hun har noe utdannelse innen verken salg, markedsføring eller coaching. På siden sin reklamerer hun kun med erfaring, vil tro hun hadde sagt noe om utdanning hvis det var noe utdannelse innen disse feltene. Om jeg skulle snust på disse temaene og ønsket å satse på online business tror jeg ikke hun er en jeg ville oppsøkt. Man skal lete lenge før man finner et større sammensurium av salg, universet, markedsføring, spiritualitet, Gud, tidligere liv og what not, enn hos henne. Mulig er kundene også inne på alternativkjøret med universet osv. Denne uka er hun med kjæresten, og hun stråler, smiler, er glad. De lager god mat og drar på spahotell på workcation og hun ser ut til å storkose seg. Det står sånn i kontrast til hvordan hun framstår de ukene hun er med barna, da stråler hun ikke og virker ganske mutt. Hun har også laget nok en post om hvordan hun var 39 år, gift med en mann og frakobla seg selv slik at hun ble så utbrent. Men nå har funnet seg selv, oppdaga hun var lesbisk og nå er helt frisk. Pluss masse babbel om hvordan hun og kjæresten har levd mange tidligere liv sammen. Får inntrykket av at hun er på en konstant jakt etter lykke og at livet må kjennes bra. Og hvis hun har en vanlig hverdag hvor ting ikke er helt megatastisk så blir det sturing. Har inntrykket av at hun ikke takler hverdagene rett og slett. 7 1
finn.jajo Skrevet 7. oktober #86 Skrevet 7. oktober Savner forresten oppdatering på hvordan det går med Universets jakt på bolig for henne. Det blir vel litt haltende boligjakt i Tønsberg og Færder når mer enn halvparten av tiden tilbringes i Østfold. Ja for jeg har inntrykk av at hun ofte er litt lengre enn ei uke hos kjæresten sin. Men det kan være et inntrykk jeg har da. Også når hun skulle på visning så var det jo ikke måte på hvor hun strålte og spilte seg veldig opp i forkant, og så nesten helkollaps etterpå når hun ikke falt for stedet likevel. Hun gråt vel mener jeg å huske. Det er jo menneskelig å bli skuffa, men det er litt overkill å bli så til de grader nedtrykt som hun ble når hun innså at Universet ikke hadde gjort husjaktjobben sin bra nok den dagen. 5
Lillibetha Skrevet 7. oktober #87 Skrevet 7. oktober finn.jajo skrev (18 minutter siden): Savner forresten oppdatering på hvordan det går med Universets jakt på bolig for henne. Det blir vel litt haltende boligjakt i Tønsberg og Færder når mer enn halvparten av tiden tilbringes i Østfold. Ja for jeg har inntrykk av at hun ofte er litt lengre enn ei uke hos kjæresten sin. Men det kan være et inntrykk jeg har da. Også når hun skulle på visning så var det jo ikke måte på hvor hun strålte og spilte seg veldig opp i forkant, og så nesten helkollaps etterpå når hun ikke falt for stedet likevel. Hun gråt vel mener jeg å huske. Det er jo menneskelig å bli skuffa, men det er litt overkill å bli så til de grader nedtrykt som hun ble når hun innså at Universet ikke hadde gjort husjaktjobben sin bra nok den dagen. Noen som har fått med seg hvorfor ikke kjæresten kan flytte til Tønsberg? Kattene må starte på ny skole, eller? 3
finn.jajo Skrevet 7. oktober #88 Skrevet 7. oktober (endret) Lillibetha skrev (1 time siden): Noen som har fått med seg hvorfor ikke kjæresten kan flytte til Tønsberg? Kattene må starte på ny skole, eller? Jeg har ikke fått med meg at det har vært et tema så langt, verken at de skal flytte sammen på ordentlig eller at kjæresten ikke kan flytte til Tønsberg. Jeg tror kanskje kjæresten eier leiligheten sin, bare inntrykket jeg får, pluss at hun har familien sin i Østfold. Får jo håpe at det er noen voksne hjemme som skjønner at det å flytte sammen på ordentlig er i tidligste laget når det er unger med i bildet. Universet skaffer nok skoleplass til kattene 😅 Endret 7. oktober av finn.jajo 1
Kristina Skrevet 8. oktober #89 Skrevet 8. oktober Lillibetha skrev (På 7.10.2025 den 16.34): Noen som har fått med seg hvorfor ikke kjæresten kan flytte til Tønsberg? Kattene må starte på ny skole, eller? finn.jajo skrev (På 7.10.2025 den 18.03): Universet skaffer nok skoleplass til kattene 😅 OK dette var akkurat det jeg trengte etter en veldig slitsom dag 😂😆🤣 Jeg lo så jeg snøftet høyt! Det er alltid synd når katter må begynne på ny skole altså. 3
Kristina Skrevet 11. oktober #90 Skrevet 11. oktober Moren hennes har flyttet til Tønsberg og på en uke har hun fått til et mye finere og mer "møblert" hjem enn datteren... Og universet hjalp tydeligvis moren med å finne husvære ganske så raskt. Men, kanskje moren har stabil økonomi og kunne kjøpe seg det hun hadde lyst på, og litt mer beslutsomhet og og orden sånn at hun bare gjorde alt som måtte gjøres. (Vet ikke om moren har kjøpt, altså, men hun virker i alle fall veldig balansert og med ting på stell. Flott for Anette og barna å ha moren så nærme, tror det blir bra for dem alle.) 2
finn.jajo Skrevet 11. oktober #91 Skrevet 11. oktober Kristina skrev (8 timer siden): Moren hennes har flyttet til Tønsberg og på en uke har hun fått til et mye finere og mer "møblert" hjem enn datteren... Og universet hjalp tydeligvis moren med å finne husvære ganske så raskt. Men, kanskje moren har stabil økonomi og kunne kjøpe seg det hun hadde lyst på, og litt mer beslutsomhet og og orden sånn at hun bare gjorde alt som måtte gjøres. (Vet ikke om moren har kjøpt, altså, men hun virker i alle fall veldig balansert og med ting på stell. Flott for Anette og barna å ha moren så nærme, tror det blir bra for dem alle.) Tror nok moren har kjøpt, da er det jo som regel mer å velge i enn det som er tilfellet med leiemarkedet. Samt at det er lettere å komme i gang og komme videre. Og blir nok kjempefint å ha mor så nært! I dag sier A at hun følger med på Finn hele tiden og at hun nå hadde reagert på en utleiebolig til. Hun sa også litt om at det var ikke bare bare å finne noe når hun må være nær skole og barnehage. Det hørtes nesten for realistisk ut til å være sant - når det egentlig er universet som skal finne ny bolig for henne 😅😅. Hun sier ikke noe om det, men det må jo være vel så lurt at universet (eller hun) lager en egen annonse på Finn hvor universet forteller hva det ser etter. Mange utleieboliger legges ikke ut. Så vidt jeg husker fra den bestillingen hennes til universet så var ikke nærhet til skole og barnehage det som lå øverst på lista, det var mer beliggenhet og at det skulle være fint. 3
Kristina Skrevet 12. oktober #92 Skrevet 12. oktober finn.jajo skrev (13 timer siden): I dag sier A at hun følger med på Finn hele tiden og at hun nå hadde reagert på en utleiebolig til. Hun sa også litt om at det var ikke bare bare å finne noe når hun må være nær skole og barnehage. Det hørtes nesten for realistisk ut til å være sant - når det egentlig er universet som skal finne ny bolig for henne 😅😅. Hun sier ikke noe om det, men det må jo være vel så lurt at universet (eller hun) lager en egen annonse på Finn hvor universet forteller hva det ser etter. Mange utleieboliger legges ikke ut. Så vidt jeg husker fra den bestillingen hennes til universet så var ikke nærhet til skole og barnehage det som lå øverst på lista, det var mer beliggenhet og at det skulle være fint. Ja, det er morsomt at hun stadig vekk bruker ordet "reagert" om disse annonsene. "Reagere" kan jo være noe så lite som å markere en annonse som favoritt! Og jeg er helt enig, hun og/eller universetet burde legge ut en "bolig ønskes leid"-annonse. Jeg hjalp en slektning med å leie ut og det er jo veldig behagelig å bare lese "ønskes leid" i stedet for å måtte gå gjennom masse annonser. 1
finn.jajo Skrevet 13. oktober #93 Skrevet 13. oktober Kristina skrev (På 12.10.2025 den 7.52): Ja, det er morsomt at hun stadig vekk bruker ordet "reagert" om disse annonsene. "Reagere" kan jo være noe så lite som å markere en annonse som favoritt! Og jeg er helt enig, hun og/eller universetet burde legge ut en "bolig ønskes leid"-annonse. Jeg hjalp en slektning med å leie ut og det er jo veldig behagelig å bare lese "ønskes leid" i stedet for å måtte gå gjennom masse annonser. Det er mulig at hun må legge inn en bestilling til universet før hun kan lage en annonse for "bolig ønskes leid" på finn. Hun skriver en bestilling i boka si om hva en annonse på finn skal inneholde, og at universet må lage en annonse som går rett hjem hos akkurat de som har en bolig som er slik som hun vil leie. 😁 Så når hun har lagt inn bestillingen til universet kommer muligens annonsen rekende på ei fjøl, mer eller mindre ? 😅 Når hun sier at hun har "reagert" på en annonse på finn, så tolker jeg det som at hun har trykket på det hjertet som er i annonser slik at hun lagrer og liker den. Håper hun er litt mer handlekraftig og sender melding til de som leier ut, i stedet for å vente på at universet skal ordne opp 😅 Jeg ser hun stråler mer nå i helga og virker mer harmonisk når mora hennes har flytta til Tønsberg. Det er fint å se at det gjør bra for henne og dem alle. Hun snakka på en post i helga om at samlivsbrudd medfører ensomhet, og det stemmer nok. Plutselig er man mye mer alene, og ikke minst alene om ansvaret for unger. Men det kan også være prisen å betale for å følge hjertet sitt. 1
Kristina Skrevet 30. oktober #94 Skrevet 30. oktober Nå har hun vært på visning (var i går tror jeg), hun likte stedet så nå er det full manifestering på gang! "Her blir det flott og bo" osv. Det er veldig fascinerende denne måten å gå gjennom livet på... 1
finn.jajo Skrevet 31. oktober #95 Skrevet 31. oktober (endret) Ser hun har funnet fram tarotkortene også. Får jo håpe hun får napp på bolig, men det går jo ikke akkurat unna. Så Universet kan ikke være så behjelpelig som hun mente det skulle være. Ser hun har fått laga seg en annose om at hun er på utkikk etter bolig, det var lurt! Endret 31. oktober av finn.jajo 1
Larsern Skrevet 1. november #96 Skrevet 1. november Kom i skade for å se intervju av ekstypen hennes på Joe Roga... nei, Wolfgang Wee mener jeg og fant siden ut at han er ivrig på Twitter. Gud bedre for et menneske i moralsk forfall. Litt interessant å se hvordan personlige kriser kan forme menn i dagens samfunn, hvordan frustrasjon og sinne kan føre til at man hardner til og lar samfunnet og verden få skylden. Årsakssammenhengen kan jo være uklar her; om han alltid har vært bare halvparten så drittsekk privat som han fremstår "offentlig", så kan jo det forklare bruddet og at ekskona skiftet fil. 4
Kristina Skrevet 2. november #97 Skrevet 2. november Larsern skrev (På 1.11.2025 den 15.26): Kom i skade for å se intervju av ekstypen hennes på Joe Roga... nei, Wolfgang Wee mener jeg og fant siden ut at han er ivrig på Twitter. Gud bedre for et menneske i moralsk forfall. Litt interessant å se hvordan personlige kriser kan forme menn i dagens samfunn, hvordan frustrasjon og sinne kan føre til at man hardner til og lar samfunnet og verden få skylden. Han virker HELT forferdelig! Har fulgt litt med siden han "sto frem" på TV om at han bare måtte skrive masteroppgaver for folk fordi han var for unik til å stå i vanlig jobb... 1 1
Kristina Skrevet 10. november #98 Skrevet 10. november Sånn kanskje tre mnd. på etterskudd har hun nå laget et "Ønskes leid"-innlegg på Finn - og wow, det funket! Jommen! Hun skal på visning i dag og har en VELDIG god følelse. Men hun må få med at hun OGSÅ har manifistert og at hun bruker Loven om tiltrekning (dere husker kanskje hvordan The Secret to the Law of Attraction tok verden med storm for 15-20 år siden). Men ser hun ikke at det som FAKTISK funker er å bare get shit done?? Gå på visninger, legg ut innlegg... 1
finn.jajo Skrevet 10. november #99 Skrevet 10. november Kristina skrev (2 timer siden): Sånn kanskje tre mnd. på etterskudd har hun nå laget et "Ønskes leid"-innlegg på Finn - og wow, det funket! Jommen! Hun skal på visning i dag og har en VELDIG god følelse. Men hun må få med at hun OGSÅ har manifistert og at hun bruker Loven om tiltrekning (dere husker kanskje hvordan The Secret to the Law of Attraction tok verden med storm for 15-20 år siden). Men ser hun ikke at det som FAKTISK funker er å bare get shit done?? Gå på visninger, legg ut innlegg... Ganske tydelig at det løsna når hun (eller universet) fikk laga den annonsen. Men som hun sa i dag, hun liker å manifestere og lage seg sin egen virkelighet, så det var HELT SIKKERT bare det, og noen tarotkort, som gjorde at hun fikk flere henvendelser og nå fant en leilighet hun kan flytte inn i. Det har selvsagt ingenting å gjøre med at det er lurt å legge ut en annonse i stedet for å "reagere" på annonser, som hun har gjort, og gå på et par visninger. 1 2
Kristina Skrevet 11. november #100 Skrevet 11. november finn.jajo skrev (17 timer siden): Ganske tydelig at det løsna når hun (eller universet) fikk laga den annonsen. Men som hun sa i dag, hun liker å manifestere og lage seg sin egen virkelighet, så det var HELT SIKKERT bare det, og noen tarotkort, som gjorde at hun fikk flere henvendelser og nå fant en leilighet hun kan flytte inn i. Det har selvsagt ingenting å gjøre med at det er lurt å legge ut en annonse i stedet for å "reagere" på annonser, som hun har gjort, og gå på et par visninger. Hehe det var nok det ja! Men hun fikk den, bra for henne og for barna. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå