Gjest camillo Skrevet 13. mars 2006 #41 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg er heller ikke noen ekspert på dette, bare interessert, akkurat som du. Jeg er opptatt av råvarer, særlig ulike typer korn og grønnsaker, og søker en del på nettet, rett og slett, med navnet på råvaren pluss "nutritional value", eller noe sånt (men det gjelder selvsagt å luke ut de verste New Age-sidene. ). Da er det ofte mye spennende å lese om sammenhengen mellom innhold av næringsstoffer i en råvare og virkninger den har på kroppen. Feks at jordskokker ikke fører til blodsukkerstigning fordi de inneholder inulin. Og at de virker naturlig prebiotisk på fordøyelsen (på samme måte som Biola). Eller at bokhvete har høyere proteininnhold enn soya (!), og er gunstig for fordøyelsen fordi det både er glutenfritt og svært fiberrikt. Og at mange grønnsaker og kornsorter sånn sett kan lindre og forebygge sykdom og helseproblemer. Sånne ting. ← Det er så mye å sette seg inn i, men skal prøve å søke og lese litt i ledige øyeblikk. Det er ihvertfall en utrolig mer sunn innstilling å se på hva som er godt for kroppen vår i stedet for - eller i tillegg til, da - å bare tenke at man må bli slank. Slank kan man bli på kjeks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 13. mars 2006 #42 Del Skrevet 13. mars 2006 Min erfaring er at jo sunnere og mer regelmessig jeg spiser, dess mindre får jeg lyst på søtt og junkfood. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 14. mars 2006 #43 Del Skrevet 14. mars 2006 Slank kan man bli på kjeks. ← Ja, ikke sant! Når man finner ordet "sunn" i tittelen på en tråd feks på Mat og drikke, synes det i 90 % av tilfellene å være brukt i betydningen "kalorifattig". Og det irriterer meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 14. mars 2006 #44 Del Skrevet 14. mars 2006 Skeier ut på lørdager og kan trøkke i meg en pose potetgull på under en time. Ifm mensen kan jeg få sinnsyk søthunger som bare MÅ stilles så da blir et en ekstra utskeielse i måneden i tillegg til lørdagene. Lever så sundt jeg bare kan og går lange turer hver dag, men kiloene sitter godt på, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2006 #45 Del Skrevet 14. mars 2006 Ja, ikke sant! Når man finner ordet "sunn" i tittelen på en tråd feks på Mat og drikke, synes det i 90 % av tilfellene å være brukt i betydningen "kalorifattig". Og det irriterer meg litt. ← Skriver under! Noen ganger har jeg nesten lyst til å skrive et langt brennende innlegg om dette temaet, men det når vel bare dem som allerede deler samme oppfatning, og ikke dem som kanskje burde tenke mer igjennom hva slags standpunkt de har til mat og helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 14. mars 2006 #46 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg spiser KUN sunt hele uka... bortsett fra lørdager da jeg spiser det jeg måtte ønske... Helst masse karbs for å fylle musklene til ei ny uke med trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. mars 2006 #47 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg spiser som regel hva jeg vil, når jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 14. mars 2006 #48 Del Skrevet 14. mars 2006 Hadde en slankeperiode hvor jeg spiste alt jeg hadde lyst på en dag i uka. Gikk ned samtidig som jeg fikk tilfredsstilt behov. Tror også det var lettere å si nei takk til ting i uka når jeg visste at jeg kunne spise det til helgen om jeg ville, uten å bryte slankekuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 14. mars 2006 #49 Del Skrevet 14. mars 2006 Hilde; liker veldig godt måten du tenker på. For meg var det en liten terskel å komme over den med at når noe godt kom på bordet, det å da sitte med hendene i fanget et øyeblikk og virkelig kjenne på om dette var noe man hadde lyst på... ofte var det jo ikke det, man hadde bare tenkt å spise av gammel vane... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #50 Del Skrevet 14. mars 2006 Spiser stort sett det jeg har lyst på alltid, jeg. Spiser ihvertfall LITT p.gull og godis hver dag, for da rekker jeg aldri å opparbeide et sånt voldsomt sug etter det. Når all mat er lov, blir det heller ikke så veldig attraktivt. På meg virker det som om de som nekter seg ting hele tiden, også sliter mer med vekta. Jeg er tynn (47 kilo), men tillater meg litt når jeg selv vil. Hadde ALDRI orket å skulle stappe i meg burgere(liker de ikke engang..) OG fullt av godteri på en lørdag; nei da tar jeg heller en normalt sunn lørdagsmiddag og godis resten av uka....! Man skal jo trives m livet sitt! Får legge til at jeg er veldig glad i gå turer; går vel en time hver dag, tenker jeg. Ingen svette skippertak på SATS, men turer, turer og atter turer året gjennom. Deilig! Er avhengig. Kanskje derfor så mange slankere sprekker etter etpar måneder: kostholdet deres er ikke til å leve med, LIVET IGJENNOM......Da MÅ det jo bli "opp-og-ned" og spisedager vs.sunne dager/sultne dager. Bare noen tanker fra meg. Noe å tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå