Gå til innhold

Hvor viktig er bilen til mannen for damer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men vil du virkelig ha noen som er så overfladisk da? Vil du ikke ha en dame som vil ha deg for deg? Hva hvis noe skjer en dag. Du mister jobben og må selge bilen, går hun fra deg da? Er det virkelig det du ønsker deg?

Jeg har ihvertfall ikke brydd meg om hvilken bil en mann har kjørt. En fyr skulle absolutt vise meg den nye dyre Mercedesen sin. Han sa rett ut at han ville at jeg skulle se den, og derfor var det så viktig for han å hente meg. For jeg ville ikke bli hentet, men kjøre selv til daten. Jeg ønsket ikke å treffe han igjen.

Jeg har mange flere historier som alle ender likt. Jeg bryr meg ikke og de fleste jeg har vært sammen med har tatt bussen. Eneste er at jeg en gang brukte mye tid på å hente og kjøre en fyr jeg likte, men som tydeligvis ikke tenkte på hvor mye tid jeg faktisk brukte på det. 3 timer hver gang på kjøre og hente, og så levere og så hjem igjen. Når jeg sa jeg var sliten og han ikke gadd å ta buss da ble det slutt. 

Og jeg liker faktisk fine biler. Men det er til meg. Jeg bryr meg ikke om hva typen kjører rundt i. Men en bil som er pen og ren. Og sikker på veien.

Kjøp det du har råd til da i det minste og ikke kjøp over evne. Mulig du mister en fornuftig dame hvis du kjøper over evne. Og sånn som jeg er så ønsker jeg å reise mye til varmere strøk. Da må jo mannen ha råd til det. Jeg spanderer gjerne på en kjæreste som har dårlig råd, men ikke en som har dårlig råd fordi han brukte alle pengene på bil. 

Anonymkode: d375c...144

Men likevel er det mange kvinner som sier at leilighet er viktig at en mann har... Men hva om boligmarkedet krasjer i morgen og alle leilighetene halveres i verdi? Er det da like interessant å ha en mann med mer gjeld enn han har verdi i boligen? En bil til 1 million, spesielt en el-bil vil jo aldri kunne halveres i verdi over natten....

Anonymkode: 6d052...26a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk stort sett det svaret jeg hadde håpet på, men jeg mistenker dessverre at en del kvinner ikke snakker helt sant. Jeg har f.eks en kompis som byttet ut sin gamle rustne fiat med en bil tilsvarende den jeg har i tankene og umiddelbart gikk det mye bedre på damefronten for ham...

Jeg eide en bmw en gang. Tiltrakk seg veldig mye oppmerksomhet fra menn med utenlandsk opprinnelse. Når jeg tenker meg om så tiltrekker alle bilene jeg har hatt mye oppmerksomhet fra menn. Jeg har pleid å kjøpe dyre merker/fine biler.

Jeg er dame selv. Men ingen damer bryr seg. Jeg har opplevd at fine damer har prøvd seg på meg, men da har jeg ikke vært i nærheten av en bil. Jeg er ikke lesbisk hvis det er viktig. Bare prøver å tenke over dette siden ts ikke tror at vi kvinner er ærlige. Jeg bryr meg mere om at du er økonomisk flink med penger enn hvilken bil du har. Skal du ha fin bil må du ha råd til den. Jeg kjøper alltid mine biler kontant og er ekstremt nøye på sånne ting økonomisk. Jeg liker å spare. Mannen være økonomisk flink.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk heller de pengene og kjøp bitcoin. 

Anonymkode: 24c30...35d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg eide en bmw en gang. Tiltrakk seg veldig mye oppmerksomhet fra menn med utenlandsk opprinnelse. Når jeg tenker meg om så tiltrekker alle bilene jeg har hatt mye oppmerksomhet fra menn. Jeg har pleid å kjøpe dyre merker/fine biler.

Jeg er dame selv. Men ingen damer bryr seg. Jeg har opplevd at fine damer har prøvd seg på meg, men da har jeg ikke vært i nærheten av en bil. Jeg er ikke lesbisk hvis det er viktig. Bare prøver å tenke over dette siden ts ikke tror at vi kvinner er ærlige. Jeg bryr meg mere om at du er økonomisk flink med penger enn hvilken bil du har. Skal du ha fin bil må du ha råd til den. Jeg kjøper alltid mine biler kontant og er ekstremt nøye på sånne ting økonomisk. Jeg liker å spare. Mannen være økonomisk flink.

Jeg har egentlig alltid vært økonomisk flink og har god inntekt og råd for alderen... Men som alle i min bekjentskapskrets sier "du må vise det". Det nytter ikke å ha penger stående i fond eller aksjer (solgte meg heldigvis ut før Trump ble innsatt som president) hvis man ikke har noe å vise til. Jeg er ukomfortabel med veldig dyre merkeklær, men kjøper alltid noe nytt om f.eks en jakke er gått ut på dato... Investerer man på børsen er det samlet sett større sjanse for at det over tid går bedre enn at det går dårlig, det er riktig, men man kan også falle skikkelig på nesen der, spesielt hvis man driver med giring av aksjer.....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk stort sett det svaret jeg hadde håpet på, men jeg mistenker dessverre at en del kvinner ikke snakker helt sant. Jeg har f.eks en kompis som byttet ut sin gamle rustne fiat med en bil tilsvarende den jeg har i tankene og umiddelbart gikk det mye bedre på damefronten for ham...

Da har han enten fått oppmerksomhet fra gold diggers (usannsynlig, siden han ikke kommer veldig langt med bare en dyr bil), eller, mer sannsynlig: fått seg mer selvtillitt fordi han føler seg mer verdt med denne bilen, noe som endrer hvordan han ter seg rundt andre. Det kan være snakk om veldig små forandringer, som at han har blitt litt rakere i ryggen, litt mindre "lua i handa" og smiler mer. Dette er ting kvinner faktisk legger merke til.

Måtte tenke meg godt om for å huske hva slags biler tidligere partnere har hatt, og av de jeg husker var det 3 "konebiler". Den ene så liten at han omtrent måtte kle på seg bilen når han skulle ut og kjøre. En med veteranbil (ikke av den dyre typen), og en som byttet bil oftere enn man bytter truser. Helt uinteressant hva slags bil han kjører, men den må være ryddig og ren inni.

Anonymkode: fce23...027

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men disse damene det gikk umiddelbart bedre for han med. Er det en spesiell dame som han nå bor sammen med og planlegger fremtiden sin med? Eller er det dame etter dame, og ingenting seriøst? Var det forresten noe seriøst du ville ha? Vet bare at du vil ha en fin dame og at du tror en bil er nøkkelen. Noe som gjør at du tror damer er veldig overfladiske. Veldig få er vel det håper jeg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men disse damene det gikk umiddelbart bedre for han med. Er det en spesiell dame som han nå bor sammen med og planlegger fremtiden sin med? Eller er det dame etter dame, og ingenting seriøst? Var det forresten noe seriøst du ville ha? Vet bare at du vil ha en fin dame og at du tror en bil er nøkkelen. Noe som gjør at du tror damer er veldig overfladiske. Veldig få er vel det håper jeg.

Jeg er på utkikk etter noe fast, de fleste på min alder er vel det, vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet

Dyr bil tyder på mann som er dårlig på å prioritere og virker umoden. Med mindre du har jobb som advokat, overlege, bedriftseier eller lignende, og derfor har råd til å eie fin bil og tilsvarende fint hus, ferier osv. Uansett er det viktigste at mannen er snill, morsom og intelligent. Om han har dyr bil eller ikke er helt irrelevant for min del. Men menn som tar opp svære lån for å kjøpe seg en dyr bil er veldig uattraktivt. 

Anonymkode: a8c76...e04

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men likevel er det mange kvinner som sier at leilighet er viktig at en mann har... Men hva om boligmarkedet krasjer i morgen og alle leilighetene halveres i verdi? Er det da like interessant å ha en mann med mer gjeld enn han har verdi i boligen? En bil til 1 million, spesielt en el-bil vil jo aldri kunne halveres i verdi over natten....

De sier ikke at det er viktig at du eier en leilighet pga verdien, men de vil vel ikke ha en mann som bor hjemme hos mamma. Og kanskje de tenker på at du har investert pengene dine klokt med å eie selv. Men en dyr bil mister enormt med verdi. Bil er det dummeste du kan kjøpe verdimessig. Jeg har bil fordi jeg trenger den til å komme meg rundt og jeg elsker friheten med å kunne kjøre meg selv. Men bil mister enormt fort verdi. Så det er er ikke det samme. En dag er bilen din verdt 0. Boligen din vil alltid være verdt mye, uansett om den skulle falle i verdi. Og leiligheten din gir deg tak over hodet. Og du tilbringer hele dager der. Du sover ikke i bilen. Du og damen skal ikke henge i bilen for å se en film. Så leilighet over bil.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei dyr bil er ikke noe pluss. Jeg kan heller ikke komme på hva slags biler xne mine har hatt. Det viktigste for meg om du har en bil er at du er hyggelig å kjøre den bilen med, bilen er ren og lukter godt og fremstår tatt vare på. 

Det er jo veldig tydelig i tråden at du ser dette fra en manns perspektiv noe som jeg også kan forstå om du er en ung mann uten noe særlig forholdserfaring. Du tenker bil er et pluss fordi du selv er opptatt av bil. 

Du får mange svar fra kvinner om at dette er ikke viktig. Om jeg selv skulle eid en bil ville jeg feks gjerne hatt en landrover. 

Jeg husker ikke hvilken farge min x sin bil hadde engang eller merke. Men jeg husker turene våre i bilen det som var positivt og det som var negativt fordi det handler om relasjon og følelser noe som er det viktigste for meg. 

Vi kjørte faktisk en del bil også. Hva du får damene til å føle er mye viktigere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har egentlig alltid vært økonomisk flink og har god inntekt og råd for alderen... Men som alle i min bekjentskapskrets sier "du må vise det". Det nytter ikke å ha penger stående i fond eller aksjer (solgte meg heldigvis ut før Trump ble innsatt som president) hvis man ikke har noe å vise til. Jeg er ukomfortabel med veldig dyre merkeklær, men kjøper alltid noe nytt om f.eks en jakke er gått ut på dato... Investerer man på børsen er det samlet sett større sjanse for at det over tid går bedre enn at det går dårlig, det er riktig, men man kan også falle skikkelig på nesen der, spesielt hvis man driver med giring av aksjer.....

Bra du kjøpte deg ut før Trump. Har tenkt på de som ikke gjorde det. Han er altfor ustabil.

Men du får dårlige råd av venner. Jeg ville heller likt å finne ut at en fyr hadde god råd, men gjorde fornuftige valg. Da tror altså vennene dine at damer er overfladiske og går kun etter penger. De aller færreste gjør det. Jeg vet om en dame som pleide å snakke om hva mennene eide og hva hun kunne få ut av de, og hun snakket mye om å tvinne mennene rundt lillefingeren. Flere hun har vært sammen med har alvorlige problemer i dag, noen tok selvmord. Nå når jeg er voksen vet jeg hun er psykopat. Bortsett fra denne damen så kommer jeg ikke på noen som har brydd seg om dette. Jeg er kvinne selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at du tror du må tiltrekke deg damer med å flashe med 💰 🚘🏠👖👔?

Hvorfor tror du ikke at du er god nok som du er? Kanskje du burde jobbe med det istedet og heller spare pengene du skulle til å bruke på bil. Smiler du og er du høflig? Er du høflig og viser interesse uten å bli for nærgående? Veksler du mellom å stille spørsmål om damen og snakke om deg selv?

Hva hvis damene trekker seg unna fordi de ser kameratene dine som oppfatter damer som noe de kan kjøpe og så rømmer de før du rekker å bli kjent med de? Jeg hadde gått hvis jeg oppfattet at en mann eller kameratene hans så ned på meg og trodde jeg var billig og til salgs.

Tviler på at det er bilen, klærne (så lenge du er fint kledd og ren) eller boligen. Det er noe med kjemi eller noe du utstråler eller ikke utstråler.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er på utkikk etter noe fast, de fleste på min alder er vel det, vil jeg tro.

Da regner jeg med du ønsker deg en stabil og snill dame. For en dame som går etter bilen din vil ikke vare fast. Det vil alltid være en med finere bil. Du må slutte å ta råd fra venner som sier at du må vise pengene, og heller gi deg selv selvtillit.

Det høres ut som det må være problemet, for hvorfor ellers skulle du trenge en bil hvis du var trygg på deg selv? Damer liker forresten menn som er trygge på seg selv. Og da mener jeg ikke overcocky eller noe sånt. Men at de har roen. De vet at de er bra nok, de blir ikke sjalu og de tror ikke de trenger en dyr bil for å få beundring. Eller ha et ønske om sånn type materiell beundring i det hele tatt. 

Si fine ting til deg selv hver dag. Skryt over deg selv når du har gjort noe bra. 

https://psykmagasinet.no/hvordan-fa-bedre-selvtillit/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle funnet en mann som jeg kunne tenkt meg å etablere meg med ville jeg ikke sett på det som noe positivt hvis han hadde brukt oppsparte midler på å kjøpe en dyr bil, som er et veldig dårlig investeringsobjekt. Hvis du i tillegg har en leilighet av grei størrelse, eller i det minste har noe egenkapital for å kunne kjøpe leilighet eller hus sammen med meg med, hadde det vært annerledes. Hvis bil er viktig for deg, og du ellers kan forsørge deg selv, så er det helt greit med en fin bil. Men da må det andre også være på plass. Hvis du kunne tenkt deg til å stifte familie er det også lurt å tenke på at bilen bør være egnet som familiebil. At det f.eks er plass til å ha en barnevogn i bagasjerommet. Hvis du kjøper en sportsbil tyder det på at du er ungkar som er opptatt av gøy og moro. Hva med å heller spare pengene og kjøpe en fin praktisk fin bil, som en Volvo x90?

Anonymkode: a8c76...e04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 19.24):

Jeg vet at det er et dumt spørsmål, men hvis jeg skulle investert i en bil for å få draget på pene damer, er dette viktig for damer? Jeg kan enten kjøpe en brukbar elbil for 100-130k som er godt brukt, eller investere 900 tusen i en ny BMW iX60. Er dette noe som gjør forskjell hos damer i slutten av 20-årene? Får jeg automatisk mer tilbud ved å kjøre en dyr bil eller er det hipp som happ?

Med andre ord, er det verdt det eller ikke, å bruke alle penger på en dyr og god bil for å øke mulighetene for å bli kjent med damer?

Frustrert mann på 30.

Betyr ingenting. Tenker det er mer Harry å bruke så mye penger på bil. 

Hvis du f.eks kjøper dyr bil uten å eie bolig, så hadde jeg tenkt at du var blåst. 

Anonymkode: 1190f...532

• Nyttig 1
Skrevet

Skulle jeg tenkt sånn, ville jeg heller kjøpt et restaureringsobjekt av en veteranbil, pusset den opp, gitt den sjel og identitet (les: ikke harry, typ "senket og sotede vinduer"). Det er jo mye mer attraktivt å vise at du kan noe annet enn å bruke penger! Gjerne om du både er nevenyttig, innovativ og har estetisk sans.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 20.30):

Jeg liker at kjæresten kjører Mitsubitshi outlander, selv om den ikke er spesielt kul. Stor, praktisk og god fremkommelighet. Hadde selvfølgelig vært sammen med ham uansett bil 🙂 

Anonymkode: 8c9d7...9db

Du vet at det finnes store SUVer som faktisk er gode kvalitetsbiler?

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (6 timer siden):

Du vet at det finnes store SUVer som faktisk er gode kvalitetsbiler?

Hva er feil med Outlander? Min svigerinne har en, de har hatt den i sikkert 10 år og det har vært helt minimalt med problemer og reparasjoner. Jeg tipper en hvilken som helst tysk SUV hadde vært minst 3 ganger så mye på verksted. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 13.37):

Damer driter ikke i hvordan man kjører bil, siden de fleste damer er tryggere sjåfører enn menn.

Anonymkode: 9717b...ce1

Mulig damer er tryggere sjåfører enn menn, men nå var det ikke «hvordan man kjører bil» men «hvilken type bil man kjører» 

mulig jeg brukte ordet hvordan feil, at det var det du hang deg opp i, eller så leste du svaret mitt feil, anyway forklart nå! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 19.24):

Jeg vet at det er et dumt spørsmål, men hvis jeg skulle investert i en bil for å få draget på pene damer, er dette viktig for damer? Jeg kan enten kjøpe en brukbar elbil for 100-130k som er godt brukt, eller investere 900 tusen i en ny BMW iX60. Er dette noe som gjør forskjell hos damer i slutten av 20-årene? Får jeg automatisk mer tilbud ved å kjøre en dyr bil eller er det hipp som happ?

Med andre ord, er det verdt det eller ikke, å bruke alle penger på en dyr og god bil for å øke mulighetene for å bli kjent med damer?

Frustrert mann på 30.

Viktig at bilen er fet ... 

men utenom det er det egentlig kjekkest å ha muligheten til å komme seg rundt og at bilen ikke søker for mye oppmerksomhet, er så masse tullinger som bare skal det ene og det andre, hvis man har fet bil.. ser jeg for meg... 

Anonymkode: 23d4e...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...