Gå til innhold

Hvor viktig er bilen til mannen for damer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten spørre: Eier ikke damene bil selv i dag?

Omtrent alle kvinner jeg kjenner eier egen bil og kjører selv. Jeg blir helt paff av å lese tråden. Skulle tro at vi var tilbake på 1940-tallet. Er tanken at vi står på nærmeste gatehjørne med lua i hånda og håper på skyss hos den fineste bilen?

Selv eier jeg en Audi til rundt millionen (og nei, jeg har ikke gjeld). Jeg bryr meg om hvilken bil jeg har, og at den er trafikksikker og god å kjøre. Ville også ha tenkt over hvilken bil en eventuell kjæreste har, men hvis den ikke er et skittent vrak, så er det helt ok.

Det jeg derimot virkelig tenker over, er sånne teite kommentarer som noen mannlige brukere i tråden kommer med. Slike menn hadde jeg ikke giddet å vurdere en gang. Er du dum, spiller det ingen rolle hvor dyr bilen er.

Og til TS: Hvis du egentlig ikke har råd til den bilen du tenker på, så bruk 4-500.000 på en helt ok bruktbil. Vask den innvendig og utvendig med jevne mellomrom, slik at den holder seg pen, det teller mer at du har det ryddig og ordentlig rundt deg, og at du er en hyggelig og omgjengelig person. Det virker litt pussig om tråden din er alvorlig ment.

Anonymkode: fb3d5...6b0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg må nesten spørre: Eier ikke damene bil selv i dag?

Omtrent alle kvinner jeg kjenner eier egen bil og kjører selv. Jeg blir helt paff av å lese tråden. Skulle tro at vi var tilbake på 1940-tallet. Er tanken at vi står på nærmeste gatehjørne med lua i hånda og håper på skyss hos den fineste bilen?

Selv eier jeg en Audi til rundt millionen (og nei, jeg har ikke gjeld). Jeg bryr meg om hvilken bil jeg har, og at den er trafikksikker og god å kjøre. Ville også ha tenkt over hvilken bil en eventuell kjæreste har, men hvis den ikke er et skittent vrak, så er det helt ok.

Det jeg derimot virkelig tenker over, er sånne teite kommentarer som noen mannlige brukere i tråden kommer med. Slike menn hadde jeg ikke giddet å vurdere en gang. Er du dum, spiller det ingen rolle hvor dyr bilen er.

Og til TS: Hvis du egentlig ikke har råd til den bilen du tenker på, så bruk 4-500.000 på en helt ok bruktbil. Vask den innvendig og utvendig med jevne mellomrom, slik at den holder seg pen, det teller mer at du har det ryddig og ordentlig rundt deg, og at du er en hyggelig og omgjengelig person. Det virker litt pussig om tråden din er alvorlig ment.

Anonymkode: fb3d5...6b0

Vi svarer jo på en tråd om mannens bil.

Tråden spør oss ikke om hva vi selv eier og kjører... så følte ikke det var så relevant her? 

Det blir som om å spørre om det er viktig at en mann på 40 eier egen bolig. Svaret er JA! (for meg), og i det svaret ligger deg også at jeg har ting på stell selv, og setter det høyt, og forventer det samme i en partner. 

Anonymkode: 035c1...656

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den tar meg fra A til B er jeg fornøyd.

Aldri blitt tiltrukket av glorete ting, iallefall ikke mht biler.

Datet en fyr i direktør stilling med million lønn og millioner på konto.

Han kjørte en skrangle kasse og eide en nøktern leilighet. 

Mennesker som er opptatt av å vifte med penger holder jeg meg unna.

Anonymkode: c702a...7fc

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 0.25):

For meg blir det altfor veikt. Når en mann ikke engang HAR en bil er han automatisk ikke maskulin nok for min del. Jeg har en altfor livlig fantasi, så ser umiddelbart for meg en pinglete veganer med Harry Potter-briller som entusiastisk stemmer Rødt og drikker te med soyamelk.

Anonymkode: ae746...167

Dette synes jeg er ganske rart. Jeg er en av dem som ikke eier bil selv, og jeg er i bedre form enn de feite drogene som kjører overalt. Kjenner utrolig mange menn som aldri går ut av huset uten å sette seg i bilen, og de fleste av dem i 40-åra har jo vom.

Jeg trenger stort sett bare bil for å frakte materialer til byggeprosjekter, og da låner jeg en. Ellers er det bedre, billigere og sunnere å gå eller sykle.

Anonymkode: 46b9f...11a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
SnuskeLuska skrev (19 timer siden):

Den eneste grunnen til å kjøpe seg en dyr og imponerende bil er for å fange interessen til andre menn. Kvinner bryr seg, på generell basis, veldig lite om bil. 

Kvinnelige narsissister og psykopater gjør. Kanskje det er hans type. Vær forberedt på å utvikle ptsd og kanskje bli ufør også da senere. Blir dårlig råd til bil da.

Anonymkode: d375c...144

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde fått bilen i gave kunne det vært interessant. 😂

Hvorfor i alle dager skulle en mann sin bil være interessant? Jeg har jo bil selv.

Anonymkode: c2804...f31

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trygdefrue skrev (På 26.3.2025 den 19.31):

damer det er verdt å ta vare på driter i hvordan bil du kjører, de bryr seg nok mer om at den er noenlunde ren og pen…. 

Damer driter ikke i hvordan man kjører bil, siden de fleste damer er tryggere sjåfører enn menn.

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 20.02):

Bryr mer mer og huset/leiligheten enn bilen. Ikke at størrelse eller pris er avgjørende, men det er et stort pluss med en mann som viser at han har det trivelig hjemme. Vasker og tar vare på det han har. At han evner å lage et hjem. Jeg er ikke interessert i å komme inn som en ny mamma for en potensiell kjæreste og må være den som lager et hjem til oss. 

Hvilken bil han kjører er uviktig. Men fint om også den er ren og godt tatt vare på. Ikke oppfylt av flakser og søppel slik at man må dytte unna dritt for å få sette seg. 

Anonymkode: f7a44...3d4

Leilighet og ryddighet i både bil og leilighet, uansett merke på bil er mye viktigere enn bilen. Hvordan har du det hjemme da, TS? Eier du egen bolig eller leier? Hvis du leier burde du seriøst bruke pengene som egenkapital til bolig. 

Evot_i_skogen skrev (22 timer siden):

Jeg bryr meg absolutt ikke noe som helst om hvilken bil andre kjører, inkludert om jeg var singel. Hva jeg selv kjører derimot 😁

Men jeg ville brydd meg om bilen stinket søppel og var full av dritt. Det lover nemlig ikke godt om hvordan man behandler eiendelene sine. 

Nettopp! 

Anonymkode: 9717b...ce1

Skrevet

En campervan er et pluss for meg, siden jeg er ekstremt turmenneske.😊 Eller en bli med 4-hjulstrekk og god plass til turutstyr i alle fall.

Bilen bør være tilpasset ditt behov og den du er. En veldig dyr bil vil være negaivt for meg, da er du ikke den type mann jeg søker.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
SnuskeLuska skrev (22 timer siden):

Den eneste grunnen til å kjøpe seg en dyr og imponerende bil er for å fange interessen til andre menn. Kvinner bryr seg, på generell basis, veldig lite om bil. 

Veldig sant. Store likhetstrekk med alle penistrådene, de spør om kvinner bryr seg, men tar kun andre menns mening for god fisk. 

Anonymkode: 0c3c5...cbb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så hva har du lært av tråden ts? Har du blitt noe klokere?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 20.06):

Enig i denne. Hvis en fyr har en skikkelig dyr luksusbil blir jeg umiddelbart skeptisk til ham, og tenker han er et sløsehue som bare vil kaste bort penger på dyre leker med dyre lån. Ikke noe å satse på for fremtiden siden man må slepe på gigantiske billån og kaste bort penger på stadig nye, kule biler. Så jo dyrere bil, jo mindre sjans. 

Anonymkode: cff04...a56

Men hvis det er finansiert av egenkapital da?

Anonymkode: 6d052...26a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hva har du lært av tråden ts? Har du blitt noe klokere?

Jeg fikk stort sett det svaret jeg hadde håpet på, men jeg mistenker dessverre at en del kvinner ikke snakker helt sant. Jeg har f.eks en kompis som byttet ut sin gamle rustne fiat med en bil tilsvarende den jeg har i tankene og umiddelbart gikk det mye bedre på damefronten for ham...

AnonymBruker
Skrevet

Tesla x, god plass og knulle i.

Anonymkode: f2415...95e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg fikk stort sett det svaret jeg hadde håpet på, men jeg mistenker dessverre at en del kvinner ikke snakker helt sant.

Dette var ditt utgangspunkt, og det visste du godt før du laget tråden. Og du kommer ikke til å skifte mening om dette uansett hvor mange kvinner som svarer. Så hva er vitsen? 

Anonymkode: 0c3c5...cbb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Praktisk om han har bil, kan bli tungvint og upraktisk uten (selv om jeg selv har bil), men bryr meg ikke om hvordan bil… en trygg en er å foretrekke. 

Endret av enkefru
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du vil tiltrekke deg damer du ikke vil ha om du går etter damer som bryr seg om sånt dessverre.. 

For min del 0. Bryr meg ikke om noe materialistiske ting sånn sett. Det jeg bryr meg om er personlighet, respekt/høflighet/manerer ovenfor andre mennesker, hygiene. 

Anonymkode: 80bb1...fc1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror du vil tiltrekke deg damer du ikke vil ha om du går etter damer som bryr seg om sånt dessverre.. 

For min del 0. Bryr meg ikke om noe materialistiske ting sånn sett. Det jeg bryr meg om er personlighet, respekt/høflighet/manerer ovenfor andre mennesker, hygiene. 

Anonymkode: 80bb1...fc1

Det er fortsatt hundre ganger bedre enn å ikke tiltrekke damer i det hele tatt...

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har mine tanker om bil, men ikke slik menn kanskje tror. 

Tesla: Nei. Det er billigmanns-bil. Jeg tenker du eier den ikke, du har lånt deg opp til ørene og banken er eieren.
I 2025 så er du bra blåst om du velger en tesla. 

Vrakpant-bil som så vidt går fremover: Harry, fattig eller gjerrig. Tenker det er en ny variant av volvo 240

Bil som bråker (typ rånerbil og sportsbiler): Idiot på hjul. 

Sportsbil og typisk svindyre biler som ikke tåler en skrape lakken uten å gå ned 1 mill i verdi: Klyse på hjul. Veldig avtennende at noen bruker så mye penger på en bil. 

Kia soul: Ingen oppegående menn i sin beste alder velger den bilen. Det er en kjerringbil. 

Ellers så bryr jeg meg midt på ryggen om bilen koster 1 million eller 200 000 kr. En bil til 80 000 kr trenger ikke å være gjerrig eller harry, så lenge den faktisk fungerer og ser bra nok ut. 

Anonymkode: 41454...c79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har mine tanker om bil, men ikke slik menn kanskje tror. 

Tesla: Nei. Det er billigmanns-bil. Jeg tenker du eier den ikke, du har lånt deg opp til ørene og banken er eieren.
I 2025 så er du bra blåst om du velger en tesla. 

Vrakpant-bil som så vidt går fremover: Harry, fattig eller gjerrig. Tenker det er en ny variant av volvo 240

Bil som bråker (typ rånerbil og sportsbiler): Idiot på hjul. 

Sportsbil og typisk svindyre biler som ikke tåler en skrape lakken uten å gå ned 1 mill i verdi: Klyse på hjul. Veldig avtennende at noen bruker så mye penger på en bil. 

Kia soul: Ingen oppegående menn i sin beste alder velger den bilen. Det er en kjerringbil. 

Ellers så bryr jeg meg midt på ryggen om bilen koster 1 million eller 200 000 kr. En bil til 80 000 kr trenger ikke å være gjerrig eller harry, så lenge den faktisk fungerer og ser bra nok ut. 

Anonymkode: 41454...c79

Og hvis det er en godt brukt tesla som jeg får billig da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk stort sett det svaret jeg hadde håpet på, men jeg mistenker dessverre at en del kvinner ikke snakker helt sant. Jeg har f.eks en kompis som byttet ut sin gamle rustne fiat med en bil tilsvarende den jeg har i tankene og umiddelbart gikk det mye bedre på damefronten for ham...

Men vil du virkelig ha noen som er så overfladisk da? Vil du ikke ha en dame som vil ha deg for deg? Hva hvis noe skjer en dag. Du mister jobben og må selge bilen, går hun fra deg da? Er det virkelig det du ønsker deg?

Jeg har ihvertfall ikke brydd meg om hvilken bil en mann har kjørt. En fyr skulle absolutt vise meg den nye dyre Mercedesen sin. Han sa rett ut at han ville at jeg skulle se den, og derfor var det så viktig for han å hente meg. For jeg ville ikke bli hentet, men kjøre selv til daten. Jeg ønsket ikke å treffe han igjen.

Jeg har mange flere historier som alle ender likt. Jeg bryr meg ikke og de fleste jeg har vært sammen med har tatt bussen. Eneste er at jeg en gang brukte mye tid på å hente og kjøre en fyr jeg likte, men som tydeligvis ikke tenkte på hvor mye tid jeg faktisk brukte på det. 3 timer hver gang på kjøre og hente, og så levere og så hjem igjen. Når jeg sa jeg var sliten og han ikke gadd å ta buss da ble det slutt. 

Og jeg liker faktisk fine biler. Men det er til meg. Jeg bryr meg ikke om hva typen kjører rundt i. Men en bil som er pen og ren. Og sikker på veien.

Kjøp det du har råd til da i det minste og ikke kjøp over evne. Mulig du mister en fornuftig dame hvis du kjøper over evne. Og sånn som jeg er så ønsker jeg å reise mye til varmere strøk. Da må jo mannen ha råd til det. Jeg spanderer gjerne på en kjæreste som har dårlig råd, men ikke en som har dårlig råd fordi han brukte alle pengene på bil. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...