Gå til innhold

Hvor viktig er bilen til mannen for damer

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig er at man kommer fra A til B driftssikkert. At ikke vedlikeholds og driftsnadkostnadene er for høye, og at bilen er behagelig å kjøre. 

Anonymkode: d002f...1f0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet at det er et dumt spørsmål, men hvis jeg skulle investert i en bil for å få draget på pene damer, er dette viktig for damer? Jeg kan enten kjøpe en brukbar elbil for 100-130k som er godt brukt, eller investere 900 tusen i en ny BMW iX60. Er dette noe som gjør forskjell hos damer i slutten av 20-årene? Får jeg automatisk mer tilbud ved å kjøre en dyr bil eller er det hipp som happ?

Med andre ord, er det verdt det eller ikke, å bruke alle penger på en dyr og god bil for å øke mulighetene for å bli kjent med damer?

Frustrert mann på 30.

Anonymkode: 6d052...26a

Jeg liker biler, men spiller ingen rolle hvilken bil en mann har. Når jeg var yngre tenkte jeg ikke over sikkerheten i en bil som jeg gjør no. Så no (40år) hadde jeg vært glad for en trafikksikker bil!

Liker ikke gamle vrak da, men så lenge personen er godhjertet og grei så er det det som teller!

Anonymkode: dde85...344

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Viktigste for meg, er at min bil er fetere enn min partner sin.

Og like viktig er at mannen klarer å kjøre bil, effektivt, hensynsfullt, lese trafikken og lar meg kjøre ;) 

Anonymkode: 66f96...6da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten å bruke en mill på bil så hadde jeg forventet at du ikke hadde mye lån på huset hvert fall. Hvis du har bil til den prisen og leier så hadde jeg snudd. Da vet jeg du ikke er flink med penger. Og det er en viktig del for meg. Vær fornuftig med de pengene man har. 

Anonymkode: 140e8...1ca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk hatt to kjærester uten bil (de har lappen) i voksen alder. Den siste er jeg sammen med ennå.

Ser det som et kvalitetstegn når menn ikke bruker pengene på noe så bortkastet som dyr bil. Det er ofte kjedelige fasademenn som er opptatt av dyr bil, not my cup of tea. 

Anonymkode: ff428...bdd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Solgte bilen for noen år siden. Var bare et pengesluk likevel. Har definitivt hatt mer hell med damene etter at jeg byttet til T-bane og sykkel 😁

Anonymkode: 946ed...dad

De som går og sykler har gjerne bedre helse og finere kropp, og det er jo attraktivt. 😊

Bil er ikke viktig.  Jeg bor i Oslo og da er bil bare en hobby eller et luksusgode. Jeg har en rimelig bil som dekker mitt behov, og stort sett har jeg vært den eneste med bil i mine forhold. Å kjøpe en bil i stedet for å legge egenkapital i en leilighet er et så dårlig økonomisk valg at jeg hadde mistet interessen pga det, menn som kjøper flashy leker med stort verditap er uaktuelle som livspartnere, og at de kun er fr å tiltrekke seg damer gjør det bare enda verre. 

Anonymkode: 2302c...555

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som selv bilinteressert dame vil jeg si at bilen mannen kjører er ekstremt viktig. Den representerer litt hans personlighet:) Sagt på spøk, men litt alvor i det.

Men der skal det også sies at luksusbiler gir meg avsmak. Spesielt hvis prisen på bilen ikke representerer hans inntekt. Det får meg til å tenke at han verdsetter materalistiske ting og image fremfor kvalitet og det fornuftige. Mangler han bakkekontakt og drømmer han om å være noe annet enn han er? Porsche og Tesla er derfor turnoff. Det er overprisede biler og blir samme som kvinner som bruker disse overprisede veskene. Hvorfor liksom??

Da jeg møtte mannen kjørte han en liten og gammel Golf. Virkelig ikke "stas" men jeg tenkte at her er en som er trygg på seg selv og har mer å fare med enn han trenger å vise. Men samtidig, om han ikke passer på og steller bilen sin, tar han seg like dårlig av seg selv og en kvinne? En kvalitetsbil som Toyota f.eks er stort pluss. Spesielt hvis det er en fin modell og medium alder. Trenger absolutt ikke å ha nybil hele tiden. Det representerer en sløsende livsstil for meg.

Selv kjører jeg en nydelig Mercedes E-klasse, og vil selvfølgelig falle pladask for en mann som også velger det mest møysommelige av luksus vi har, som samtig representerer bakkekontakt og kvalitet.

Anonymkode: 7bf07...6e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette flere ganger i livet at en gutt eller mann har kjøpt en bil og tror at nå skal vi bli sammen. Det er det rareste jeg har opplevd. At, jeg har kjøpt denne bmw'en og nå skal vi bli sammen. Nei, det skal vi ikke. Jo, det skal vi. Nope, det skjer ikke. 

En annen sa at hvis ikke jeg hadde hatt denne bilen (helt random bil forresten) så hadde ikke du vært sammen med med meg. Nå er jeg blitt voksen og eier egen bil. Jeg sier nei. Han sier jo. Jeg gjør det da slutt. Fordi, hva faen tror denne fyren om meg egentlig. 

Jeg bryr meg ikke om hvilken bil du har. De fleste jeg har blitt sammen med har tatt bussen.

Men hvorfor vil du bli sammen med en som vil ha deg kun for bilen? Du vil aldri bli lykkelig. For det må være en så ufattelig overfladisk dame. Og med en gang hun treffer en som tjener bedre enn deg så er hun borte. Og jeg tviler på at hun er en trivelig person på egenhånd, når hun bryr seg mere om ting enn mennesker og har null moral.

Anonymkode: d375c...144

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Yea, right. Tror de fleste har billån så det holder, - om det er bakt inn i huslånet eller ikke. 

Anonymkode: 49041...6cb

De fleste har nok kjøpt bilen brukt. Uten lån.

Anonymkode: c6d8c...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For meg blir det altfor veikt. Når en mann ikke engang HAR en bil er han automatisk ikke maskulin nok for min del. Jeg har en altfor livlig fantasi, så ser umiddelbart for meg en pinglete veganer med Harry Potter-briller som entusiastisk stemmer Rødt og drikker te med soyamelk.

Anonymkode: ae746...167

Celestia skrev (12 timer siden):

Enig! Kunne ikke sagt det bedre selv. Mann uten bil, eller uten lappen (som er enda verre), er direkte turnoff. 

Det må dere selvsagt få mene, men faktum er at bilen ble så lite brukt at jeg kuttet transportugiftene mine med 90% ved å ta taxi eller Uber i stedet. Ikke bare var selve bilen dyr, bare innendørs parkering der jeg bor kostet over 2000 kroner per måned. I tillegg er det så mye trafikk her store deler av dagen, at alle steder hvor det går bane, tar det dobbelt så lang tid å kjøre som å reise kollektivt.

Jeg har hatt bil siden jeg var 19, men det ga rett og slett null mening. De gangene jeg har behov for å kjøre, som stort sett er begrenset til min månedlige tur til Costco, kan jeg hente ut bil fra bilkollektiv uten å forlate blokka jeg bor i. 

Kan ellers opplyse stereotypien du ser for deg ikke kunne vært mer feil. Jeg er ikke veganer, jeg er 190cm høy og godt trent, har ikke brilller, aldri lest Harry Potter, stemt borgerlig hele mitt liv og drikker svart kaffe. Valget om å ikke ha egen bil er basert på fornuft og behov, det er ikke en livsstil. Hadde jeg bodd på bygda hadde jeg selvsagt hatt bil, men 80k i året for en bil som stort sett står i garasjen er bortkastede penger.

Jeg synes uansett det er turn-off med fordomsfulle, forutintatte og trangsynte damer, så vi hadde nok uansett vært en dårlig match 😅 Ser heldigvis ut som damer flest er i stand til å ta en bil for hva det er, et fremkomstmiddel som fungerer bra i en god del situasjoner og mindre bra i andre.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som går og sykler har gjerne bedre helse og finere kropp, og det er jo attraktivt. 😊

Bil er ikke viktig.  Jeg bor i Oslo og da er bil bare en hobby eller et luksusgode. Jeg har en rimelig bil som dekker mitt behov, og stort sett har jeg vært den eneste med bil i mine forhold. Å kjøpe en bil i stedet for å legge egenkapital i en leilighet er et så dårlig økonomisk valg at jeg hadde mistet interessen pga det, menn som kjøper flashy leker med stort verditap er uaktuelle som livspartnere, og at de kun er fr å tiltrekke seg damer gjør det bare enda verre. 

Anonymkode: 2302c...555

Kunne ikke vært mer enig. Hadde jeg hatt den samme bilen i dag ville det medberegnet verditap kostet meg mellom 80 og 100k i året for en bil som hadde stått i garasjen 99% av tiden. Nå liker jeg både å gå og sykle, og kollektivtilbudet her jeg bor er for det meste svært bra, men som jeg skrev over var det en ren fornuftsavgjørelse, ikke et livsstilsvalg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har aldri betydd noen verdens ting.

Heller motsatt hvis det er en unødvendig snobbet/harry/dyr tullebil

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er det alle damer sier, men når jeg ser en ung mann med en tilsvarende bil, er det ofte med en pen dame på passasjersetet... det var også derfor jeg fikk tanken om å investere alt jeg har av sparepenger i en sånn bil... Jeg eier allerede en leilighet, så jeg er inne på boligmarkedet.... Sist jeg var på en date, var vi i min leilighet (som kostet 6 mill da jeg kjøpte) så ganske stor og et minst like stort pengesluk som en bil, så var det interesse helt til jeg tilbød å kjøre henne hjem og hun så min nåværende bil som er ganske billig og blir lite brukt, da var hun mindre imponert, og ba bare om å bli kjørt til nærmeste Tbane stasjon... Jeg så henne aldri igjen.... 

Vil du virkelig ha en dame som kun vil ha deg for det du har og ikke for hvem du er som person? Hun vil mest sannsynlig også være manipulative, kalkulerende, kontrollerende, dramatisk og dominerende. Jeg tror ikke de damene som kun bryr seg om fine ting er snille. 

Men er du like opptatt da av at hun skal være fin. Driter du i personlighet og henne som menneske? I såfall blir dere vel en fin match. Da blir det jo en byttehandel. Bare steriliser deg da så du aldri drar barn inn i det. Og vær forberedt på å aldri bli lykkelig og at forholdet nok vil ryke i utroskap eller en som har finere bil enn deg. De finnes jo alltid. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva. Ikke hør på hva damene sier når de nekter for at det har noe å si 😅 tror egentlig det du kan gå ut ifra er at når du spør dem om noe, så vil de alltid svare det som er politisk korrekt. Men det er ikke dette som er sannheten.

I dette tilfelle vil du få svar som nei, overhode ikke, har ingenting å si. Men tilfeldigvis finner de en mann som gjerne har det. Samme med utdannelse, solid økonomi osv. det er bare «tilfeldig» at de ender opp med en slik mann. Disse som ikke gjør det, de har ikke sjans på en slik mann.

Anonymkode: e5eb8...aeb

🙄

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg vet at det er et dumt spørsmål, men hvis jeg skulle investert i en bil for å få draget på pene damer, er dette viktig for damer? Jeg kan enten kjøpe en brukbar elbil for 100-130k som er godt brukt, eller investere 900 tusen i en ny BMW iX60. Er dette noe som gjør forskjell hos damer i slutten av 20-årene? Får jeg automatisk mer tilbud ved å kjøre en dyr bil eller er det hipp som happ?

Med andre ord, er det verdt det eller ikke, å bruke alle penger på en dyr og god bil for å øke mulighetene for å bli kjent med damer?

Frustrert mann på 30.

Jeg har har noe på gang med en kvinne (langdistanse), og har hatt det i over 4 måneder nå. Hun har enda ikke spurt meg hvilken bil jeg har. Det virker med andre ord som hun driter i det. På samme måte som jeg ikke har spurt henne hvilken bil hun har, fordi jeg driter i det. Det er totalt irrelevant for relasjonen.

Det er ikke bilen som er problemet ditt. Kjøp deg en gammel Skoda for 20 000,-, og start heller med å forbedre deg selv på alle mulige måter.

Anonymkode: c7b0a...463

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg vet at en ny bil til nesten 1 million sjeldent er en god forretning mtp avkastning. Men hvis det er prisen for kjærligheten, betaler jeg den gjerne...

Du vil ha ei dame som kun tar deg for pengene dine? 

Problemet ditt er jo at du ikke ønsker å forstå hvorfor damer ikke vil ha deg. Kan jo hende at du har en helt bedriten personlighet, null sosiale antenner eller en forkvaklet moral. Virker jo sånn, hvis du tror at drømmedama forelsker seg genuint i deg som person, bare fordi du har en BMW icxfga eller hva det nå var.

Anonymkode: 73a67...6ae

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det alle damer sier, men når jeg ser en ung mann med en tilsvarende bil, er det ofte med en pen dame på passasjersetet... det var også derfor jeg fikk tanken om å investere alt jeg har av sparepenger i en sånn bil... Jeg eier allerede en leilighet, så jeg er inne på boligmarkedet.... Sist jeg var på en date, var vi i min leilighet (som kostet 6 mill da jeg kjøpte) så ganske stor og et minst like stort pengesluk som en bil, så var det interesse helt til jeg tilbød å kjøre henne hjem og hun så min nåværende bil som er ganske billig og blir lite brukt, da var hun mindre imponert, og ba bare om å bli kjørt til nærmeste Tbane stasjon... Jeg så henne aldri igjen.... 

Hva i all verden vil du med ei dame som kun er interessert i hva du eier og ikke i deg som person?

Anonymkode: 73a67...6ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Husker jeg møtte en mann som sa han hadde brukt mer penger på bilen sin enn utdannelsen sin, og mente det som noe jeg skulle like.

It was a no from me.

Bryr meg 0%

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye billigere for deg å heller investere i litt klær med pent snitt og gode materialer (ikke cubus og h&m altså), hudpleie og frisør, holde eventuelt skjegg rent og veltrimmet dersom du ønsker å imponere damer med overflatiske greier. 
Om du klarer å bli åpen for at vi ikke er så enkle som du virker å tro i HI, vil du også komme mye lengre.

Presenter DEG SELV (i stedet for en bil) bra, ha god hygiene, boevne, sjelelige evner og humor, så kommer du veldig, veldig langt.

Anonymkode: 0d64e...0bf

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest annet enn HI, men bryr meg ikke i det hele tatt, så lenge bilen er ren og ryddig og selvsagt EU-godkjent.

Likevel, om det er en sånn flashy, lav sportsbil eller en diger bensinsluker så ville det vært negativt, men om det var det eneste røde flagget skulle jeg klart å overse det.

Anonymkode: 64bac...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...