Gå til innhold

Hvor viktig er bilen til mannen for damer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ville foretrukket en TRYGG og trafikksikker bil, kjent for å gjøre det best på tester mht trygghet og sikkerhet. Volvo XC90 for eksempel, om du vil ha en dyr bil. Ellers finnes det rimeligere men like trygge biler.

Ville ikke kjørt rundt med noen i et skranglete skall av en bil, som ville blitt trykket flat m/innhold av en aldri så liten bulk.

Anonymkode: 54092...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet at en ny bil til nesten 1 million sjeldent er en god forretning mtp avkastning. Men hvis det er prisen for kjærligheten, betaler jeg den gjerne...

Anonymkode: 6d052...26a

Dropp den tanken. 

Damer flest bryr seg om helt andre ting. Har du en ok leilighet/bolig? Er du velstelt og kler deg bra? Fikser du å stelle i stand et godt måltid? Osv. Osv. Osv. 

Anonymkode: 61780...904

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at folk som bruker mye penger på bil er stokk dumme. Folk med dårlig økonomisk sans er ikke noe for meg.

Anonymkode: 2f564...08a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil 100 x heller ha en mann som kjører en "skranglebil" og som har orden på økonomien sin, enn en som tar opp et lån han så vidt greier å betale for en fancy bil. Det er bare tragisk når voksne menn kjøper alt for dyre biler med lån de egentlig ikke klarer å betjene. Ferdig snakka.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må ærlig innrømme at jeg ser litt på hvilken bil mannen kjører. Jeg synes det er attraktivt med menn som har litt peiling på bil, å det inntrykket får man ikke av at mannen cruiser rundt i en Tesla, Micra eller en millionbil.  

Anonymkode: 750aa...b00

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker at kjæresten kjører Mitsubitshi outlander, selv om den ikke er spesielt kul. Stor, praktisk og god fremkommelighet. Hadde selvfølgelig vært sammen med ham uansett bil 🙂 

Anonymkode: 8c9d7...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har faktisk betydd noe for meg, men kun i anledningen at det ikke talte positivt om en mann hadde en uøkonomisk klysebil/"penisforlenger".

Du bør jo tenke litt over hvilken type kvinner du ønsker å tiltrekke deg også. Golddiggers liker trolig bil jeg anså som idioti, men dem må man jo ha økonomi til å følge opp utover bil også. (Og jeg anser dessuten ikke slik "handel" som kjærlighet.)

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dropp den tanken. 

Damer flest bryr seg om helt andre ting. Har du en ok leilighet/bolig? Er du velstelt og kler deg bra? Fikser du å stelle i stand et godt måltid? Osv. Osv. Osv. 

Anonymkode: 61780...904

Det er det alle damer sier, men når jeg ser en ung mann med en tilsvarende bil, er det ofte med en pen dame på passasjersetet... det var også derfor jeg fikk tanken om å investere alt jeg har av sparepenger i en sånn bil... Jeg eier allerede en leilighet, så jeg er inne på boligmarkedet.... Sist jeg var på en date, var vi i min leilighet (som kostet 6 mill da jeg kjøpte) så ganske stor og et minst like stort pengesluk som en bil, så var det interesse helt til jeg tilbød å kjøre henne hjem og hun så min nåværende bil som er ganske billig og blir lite brukt, da var hun mindre imponert, og ba bare om å bli kjørt til nærmeste Tbane stasjon... Jeg så henne aldri igjen.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Driter i bilen. 

Anonymkode: 0e519...05d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg lite om merke på bil etc, men den må være ren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet at det er et dumt spørsmål, men hvis jeg skulle investert i en bil for å få draget på pene damer, er dette viktig for damer? Jeg kan enten kjøpe en brukbar elbil for 100-130k som er godt brukt, eller investere 900 tusen i en ny BMW iX60. Er dette noe som gjør forskjell hos damer i slutten av 20-årene? Får jeg automatisk mer tilbud ved å kjøre en dyr bil eller er det hipp som happ?

Med andre ord, er det verdt det eller ikke, å bruke alle penger på en dyr og god bil for å øke mulighetene for å bli kjent med damer?

Frustrert mann på 30.

Vet du hva. Ikke hør på hva damene sier når de nekter for at det har noe å si 😅 tror egentlig det du kan gå ut ifra er at når du spør dem om noe, så vil de alltid svare det som er politisk korrekt. Men det er ikke dette som er sannheten.

I dette tilfelle vil du få svar som nei, overhode ikke, har ingenting å si. Men tilfeldigvis finner de en mann som gjerne har det. Samme med utdannelse, solid økonomi osv. det er bare «tilfeldig» at de ender opp med en slik mann. Disse som ikke gjør det, de har ikke sjans på en slik mann.

Anonymkode: e5eb8...aeb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En mann som kjører rundt i en luksusbil, hadde aldri vært aktuell for meg. Om han kjører luksusbil fordi han tror kvinner vil svermer rundt som en flokk med hodeløse høner, så har han et ganske skjevt syn på kvinner generelt. Det gir meg bare avsmak.

Jeg foretrekker praktiske menn som tenker på sikkerhet, komfort, hva bilen skal brukes til etc.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er det alle damer sier, men når jeg ser en ung mann med en tilsvarende bil, er det ofte med en pen dame på passasjersetet... det var også derfor jeg fikk tanken om å investere alt jeg har av sparepenger i en sånn bil... Jeg eier allerede en leilighet, så jeg er inne på boligmarkedet.... Sist jeg var på en date, var vi i min leilighet (som kostet 6 mill da jeg kjøpte) så ganske stor og et minst like stort pengesluk som en bil, så var det interesse helt til jeg tilbød å kjøre henne hjem og hun så min nåværende bil som er ganske billig og blir lite brukt, da var hun mindre imponert, og ba bare om å bli kjørt til nærmeste Tbane stasjon... Jeg så henne aldri igjen.... 

Høres ut som om daten kanskje ikke var like suksessfull som du selv tror, og at hun ikke ønsket at du skulle vite hvor hun bor. 

Eller kanskje bilen din er rotete, eller lukter vondt.

Uansett, du ønsker en partner som kun vil ha deg om du har en luksusbil? Det er ganske trist altså. Istedenfor å tenke "jøss, så bra at jeg tidlig fant ut at hun ikke var interessert i meg men bare brydde seg om hvilket transportmiddel jeg har," tenker du "jeg må få meg en dyrere bil sånn at kvinner som egentlig ikke er interessert i meg som person, blir værende fordi de liker bilen min". 

Ærlig talt. Men om det er et slikt kjæresteforhold du ønsker, go for it. 

Anonymkode: fad62...22e

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass bilinteressert at jeg absolutt legger merke til åssen bil han har, og liker en flott bil. Men jeg velger ikke mann etter det. Jeg synes det er småkjipt med et gammalt vrak eller et lite egg. Det betyr ikke at jeg ikke fint kan både date og forelske meg i en mann med slik bil.

MEN når han skal kjøre rundt på våre barn får han ikke lov til å ha noe slitent som bare såvidt hanker seg gjennom EU. Da skal jeg ha noe trygt, og alltid gode dekk!

Siden jeg er såpass interessert i bil selv og bruker endel penger på det, synes jeg ikke det er noe negativt hos han heller. MEN, hvis han har fin bil må han ha råd til den. Det er skikkelig teit å kjøpe dyr bil når man ikke har budsjett til det, og må styre med stort dyrt lån eller ofre bolig for bil…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En mann som kjører rundt i en luksusbil, hadde aldri vært aktuell for meg. Om han kjører luksusbil fordi han tror kvinner vil svermer rundt som en flokk med hodeløse høner, så har han et ganske skjevt syn på kvinner generelt. Det gir meg bare avsmak.

Jeg foretrekker praktiske menn som tenker på sikkerhet, komfort, hva bilen skal brukes til etc.

Høres ut som om daten kanskje ikke var like suksessfull som du selv tror, og at hun ikke ønsket at du skulle vite hvor hun bor. 

Eller kanskje bilen din er rotete, eller lukter vondt.

Uansett, du ønsker en partner som kun vil ha deg om du har en luksusbil? Det er ganske trist altså. Istedenfor å tenke "jøss, så bra at jeg tidlig fant ut at hun ikke var interessert i meg men bare brydde seg om hvilket transportmiddel jeg har," tenker du "jeg må få meg en dyrere bil sånn at kvinner som egentlig ikke er interessert i meg som person, blir værende fordi de liker bilen min". 

Ærlig talt. Men om det er et slikt kjæresteforhold du ønsker, go for it. 

Anonymkode: fad62...22e

Det visste jeg fra før, det fortalte hun meg åpent og ærlig. Jeg er heller ikke en creep som ikke aksepterer et nei og oppsøker jenter på deres privat-addresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er i hvertfall ikke rett bil min datter på 18 hadde sett etter.

Her er bil jenta interessert i pickup er det store helst store amerikanske, ellers veteran biler helst cadillac   mustang  osv , og av alt saab og Lada. 

Elbil er dtrii  BMW er dritt bare motor problemer som ho sier.er med i bilmiljø, har vært med i mekkeklubb siden ho var 13 år

Anonymkode: ad9b3...507

Hun er for spesielt interesserte da… 😉

Anonymkode: 28dd8...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke damer ønsker du å ha draget på? Jeg tenker du vil få draget på noen flere dager i en flott, dyr bil enn en eldre, enkel bil. Spørsmålet er bare om det er disse damene du vil ha.

For min del er jeg lite interessert i å bruke mye penger på bil. Flott, dyr bil er et overskuddsprosjekt, og da bør bolig, interiør, solid sparing og klær være velholdt og på plass først. 

Mann på sykkel, gjerne vanlig passe slitt bysykkel, er veldig mye mer attraktivt enn fancy bil.

Anonymkode: 4444e...c59

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkt litt på det der selv, men jeg tror jeg heller hadde gått for en Isetta eller en Messerschmitt fremfor en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilke damer ønsker du å ha draget på? Jeg tenker du vil få draget på noen flere dager i en flott, dyr bil enn en eldre, enkel bil. Spørsmålet er bare om det er disse damene du vil ha.

For min del er jeg lite interessert i å bruke mye penger på bil. Flott, dyr bil er et overskuddsprosjekt, og da bør bolig, interiør, solid sparing og klær være velholdt og på plass først. 

Mann på sykkel, gjerne vanlig passe slitt bysykkel, er veldig mye mer attraktivt enn fancy bil.

Anonymkode: 4444e...c59

Jeg har en bolig, men må ta låne ca 30% av kjøpesummen til denne bilen. Interiør prøver jeg å gjøre billig, men likevel god stil. Klær det samme, bruker H&M, Cubus, Anton Sport/XXL for sportsklær/løpesko, så ikke voldsomt med bruk der. Solid sparing vil det jo være lite av hvis jeg bruker sparepengene på bilen. Jeg solgte alt av fond osv ut for noen uker tilbake for å kjøpe denne bilen etter jeg fikk finansieringsbevis.... Men man er jo fremdeles litt usikker... Det er mye penger å spare på å kjøpe en brukt og eldre tesla f.eks, men om man tiltrekker damer av det, er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Driter i hvordan bil en mann har så lenge den er kjøresikker! Det som derimot er viktig er en mann som faktisk kan kjøre og forholder seg til trafikkreglene!

Anonymkode: 40a11...13a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ser litt på hvilken bil mannen kjører. Jeg synes det er attraktivt med menn som har litt peiling på bil, å det inntrykket får man ikke av at mannen cruiser rundt i en Tesla, Micra eller en millionbil.  

Anonymkode: 750aa...b00

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Driter i hvordan bil en mann har så lenge den er kjøresikker! Det som derimot er viktig er en mann som faktisk kan kjøre og forholder seg til trafikkreglene!

Anonymkode: 40a11...13a

Godt sagt, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...