AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #121 Del Skrevet i går, 13:27 Larsen82 skrev (1 minutt siden): Jeg var i utgangspunktet ute etter å se litt bak tallene og de ulike statlige ordningene, hvordan andre i samme type situasjon har det osv. Det virker for meg litt rart at en forelder «får dekt» mesteparten av utgifter til barnet, der den andre har utgifter. Om 6000kr er mye eller lite er sikkert forskjellig fra person til person. Men jeg skjønner ut i fra svarene her at det er da kompensasjon for tid. Og det er greit. For min situasjon spesifikt er det grunnet samværsnekt jeg ikke har barnet mer ja. Og etter å vært gjennom en rettsrunde for å få annen hver helg skjer ikke det en gang til for å prøve å få mer samvær. Det er for stor belastning rett og slett. For å snu det litt da, så fikk jeg 680 kr måneden pga en rekke dumme valg hos far. Jeg hadde ikke så mye annet valg, barnet måtte forsørges. Dette er noe som er umulig å sammenlikne, da ingen situasjon er lik Anonymkode: 55f87...14d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet i går, 13:28 #122 Del Skrevet i går, 13:28 Larsen82 skrev (1 minutt siden): Jeg var i utgangspunktet ute etter å se litt bak tallene og de ulike statlige ordningene, hvordan andre i samme type situasjon har det osv. Det virker for meg litt rart at en forelder «får dekt» mesteparten av utgifter til barnet, der den andre har utgifter. Om 6000kr er mye eller lite er sikkert forskjellig fra person til person. Men jeg skjønner ut i fra svarene her at det er da kompensasjon for tid. Og det er greit. For min situasjon spesifikt er det grunnet samværsnekt jeg ikke har barnet mer ja. Og etter å vært gjennom en rettsrunde for å få annen hver helg skjer ikke det en gang til for å prøve å få mer samvær. Det er for stor belastning rett og slett. Det er ikke kun tid Larsen82, men og at du tjener mer enn mor. Eller gjør du ikke det? Foreldrenes inntekt blir sett under ett og siden hun får barnetrygden legges det til hennes inntekt. Likevel ender du opp med å betale mye bidrag. Jeg har sagt det tidligere og, hadde dere fortsatt bodd sammen så hadde du også endt opp med å betale mer om du er en som tjener mer, det er sånn det blir i praksis og ingen partnere har helt lik inntekt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:30 #123 Del Skrevet i går, 13:30 Min samboer har 2 barn 50% av tiden. Han betaler 7000 til mor i bidrag, i tilegg til at han dekker 2x busskort, linser, forsikring, trenings abonnement. Han har dekket 2x regulering og 2x bunad. Jeg synes du kommer billig ut av det. Anonymkode: 3759a...d36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsen82 Skrevet i går, 13:34 Forfatter #124 Del Skrevet i går, 13:34 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barn er ikke noe inntekt akkurat. Om barnet koster 2100 kr å ha fire dager i måneden koster det 15750 i måneden ut fra ditt regnestykke. Badeland og slikt er det du som velge. Meny og slikt også. Aldri hørt om barnetrygd på nivået du presenterer. Å ha et barn for 6000 kr mnd høres uansett billig ut, og du setter tydeligvis ikke pris på innsatsen hun gjør i forhold til deg. Ha barnet mer, så betaler du mindre barnebidrag, og er en bedre far i tillegg. Det vil selvfølgelig også koste deg mer i både tid, innsats og penger også, men da hadde du reelt vært en mer bidragene far. Anonymkode: b298e...65e Barnetrygden er reell. Jada, jeg skulle gjerne hatt barnet mer men det kommer ikke til å skje med mindre mor endrer mening. Og jeg fikk annen hver helg ved å gå via retten. Dette er mange år siden og barnet var så lite at annen hver helg var maks av det jeg kunne få (mor ville jeg skulle ha null). Jeg orker ikke en runde til. Det sagt, ved å gi mor mindre statlig støtte kunne kanskje det oppmuntret til å gi meg mere tid. Derfor kanskje det burde vært mulig å bruke skjønn i enkeltsaker. Og derfor lurer jeg på hvordan dette er for andre med delt bosted/samvær. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:41 #125 Del Skrevet i går, 13:41 Larsen82 skrev (5 minutter siden): Barnetrygden er reell. Jada, jeg skulle gjerne hatt barnet mer men det kommer ikke til å skje med mindre mor endrer mening. Og jeg fikk annen hver helg ved å gå via retten. Dette er mange år siden og barnet var så lite at annen hver helg var maks av det jeg kunne få (mor ville jeg skulle ha null). Jeg orker ikke en runde til. Det sagt, ved å gi mor mindre statlig støtte kunne kanskje det oppmuntret til å gi meg mere tid. Derfor kanskje det burde vært mulig å bruke skjønn i enkeltsaker. Og derfor lurer jeg på hvordan dette er for andre med delt bosted/samvær. Nå når barnet er eldre. Vil du kanskje få mer samvær, hvis du tar mor for retten en gang til. Er veldig dyrt og tidkrevende. Men det er DITT barn også. Og tenk på barnet ditt som blir nektet å være mer sammen med sin far. Anonymkode: 1b57c...8ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:42 #126 Del Skrevet i går, 13:42 Larsen82 skrev (1 minutt siden): Barnetrygden er reell. Jada, jeg skulle gjerne hatt barnet mer men det kommer ikke til å skje med mindre mor endrer mening. Og jeg fikk annen hver helg ved å gå via retten. Dette er mange år siden og barnet var så lite at annen hver helg var maks av det jeg kunne få (mor ville jeg skulle ha null). Jeg orker ikke en runde til. Det sagt, ved å gi mor mindre statlig støtte kunne kanskje det oppmuntret til å gi meg mere tid. Derfor kanskje det burde vært mulig å bruke skjønn i enkeltsaker. Og derfor lurer jeg på hvordan dette er for andre med delt bosted/samvær. Jeg har kun vært i andre enden. Mest alene med barnet, fordi far prioriterte seg selv. Jeg måtte bytte stilling til jobb kun på dagtid, kunne aldri takke ja til overtid og annet som ville gitt bedre økonomi. Jeg sto opp svært tidlig hver dag for å kunne stelle meg, lage frokost og mat barnet skulle ha med, få barnet køart og avgårde, ile til jobb, ile fra jobb for å være der for barnet, følge opp aktiviteter, lage mat, ordne alt. Jeg hadde innimellom en time til egentid med tv på kvelden, om det ikke var for mye husarbeid som ventet. Dette var slitsomt, og jeg kan love deg at det kostet meg langt mer enn 6000 kr i måneden. Uten barnet kunne jeg tjent mye mer og hatt betydelig mindre kostnader. Mor blir neppe rik av situasjonen heller. At hun ikke vil gi mer samvær er ikke greit, men en annen del av dette. Økonomisk har hun neppe fordeler. Anonymkode: b298e...65e 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet i går, 13:42 #127 Del Skrevet i går, 13:42 Larsen82 skrev (7 minutter siden): Barnetrygden er reell. Jada, jeg skulle gjerne hatt barnet mer men det kommer ikke til å skje med mindre mor endrer mening. Og jeg fikk annen hver helg ved å gå via retten. Dette er mange år siden og barnet var så lite at annen hver helg var maks av det jeg kunne få (mor ville jeg skulle ha null). Jeg orker ikke en runde til. Det sagt, ved å gi mor mindre statlig støtte kunne kanskje det oppmuntret til å gi meg mere tid. Derfor kanskje det burde vært mulig å bruke skjønn i enkeltsaker. Og derfor lurer jeg på hvordan dette er for andre med delt bosted/samvær. Det er nok sikkert en del mødre som har har økonomiske mål med å ha mest mulig omsorg. Men barnets mening skal og telle og barnet ditt vil jo kunne ha medbestemmelse om kun få år, og egentlig allerede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #128 Del Skrevet i går, 13:49 Larsen82 skrev (13 minutter siden): Jeg var i utgangspunktet ute etter å se litt bak tallene og de ulike statlige ordningene, hvordan andre i samme type situasjon har det osv. Det virker for meg litt rart at en forelder «får dekt» mesteparten av utgifter til barnet, der den andre har utgifter. Om 6000kr er mye eller lite er sikkert forskjellig fra person til person. Men jeg skjønner ut i fra svarene her at det er da kompensasjon for tid. Og det er greit. For min situasjon spesifikt er det grunnet samværsnekt jeg ikke har barnet mer ja. Og etter å vært gjennom en rettsrunde for å få annen hver helg skjer ikke det en gang til for å prøve å få mer samvær. Det er for stor belastning rett og slett. Det er alltid tragisk hvis en forelder blir nektet ønsket og rettferdig samvær pga urimelighet fra den andre forelderen. Nå er det ingen andre enn dere som har informasjon om hvorfor dere har havnet i den situasjonen. Jeg er ikke tilhenger av f.eks. mødre som straffer far hvis det var han som ønsket samlivsbrudd. (Jeg har mest erfaring med det motsatte. Far som straffer mor, og dermed barna) På det grunnlaget du forteller så skjønner jeg hvorfor du spør om det er rettferdig at mor skal «tjene» på at du har lite samvær. Dette har nok med at systemet er basert på antall dager samvær og foreldrenes inntekt, og ikke hvorfor samværsavtalen er som den er. Barna dine vokser til etterhvert , og sørg for at du har en grei dialog med dem mens de vokser opp. En dag kan det være at hele bildet forandrer seg. Du må spørre deg selv hvorfor du har havnet i denne situasjonen. Ny partner på banen mens dere fremdeles i forhold, lite tilstedeværelse ovenfor barna og mor, eller rett og slett fullstendig krasj i kommunikasjonen Anonymkode: ff5f2...2db 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsen82 Skrevet i går, 13:52 Forfatter #129 Del Skrevet i går, 13:52 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har kun vært i andre enden. Mest alene med barnet, fordi far prioriterte seg selv. Jeg måtte bytte stilling til jobb kun på dagtid, kunne aldri takke ja til overtid og annet som ville gitt bedre økonomi. Jeg sto opp svært tidlig hver dag for å kunne stelle meg, lage frokost og mat barnet skulle ha med, få barnet køart og avgårde, ile til jobb, ile fra jobb for å være der for barnet, følge opp aktiviteter, lage mat, ordne alt. Jeg hadde innimellom en time til egentid med tv på kvelden, om det ikke var for mye husarbeid som ventet. Dette var slitsomt, og jeg kan love deg at det kostet meg langt mer enn 6000 kr i måneden. Uten barnet kunne jeg tjent mye mer og hatt betydelig mindre kostnader. Mor blir neppe rik av situasjonen heller. At hun ikke vil gi mer samvær er ikke greit, men en annen del av dette. Økonomisk har hun neppe fordeler. Anonymkode: b298e...65e Okei skjønner, det er jo en annen situasjon for deg med jobbytte og slikt. Sånn sett enda et poeng for å bruke skjønn. For vår del var/er ikke jobb noe problem. Vi har samme arbeidstid, ingen av oss jobber helg. Jeg tjener noe mer, men ikke veldig mye. Mulig det er ting jeg har oversett, derav innlegget. Men for at mor skal ha 6000kr i utgifter til barnet må de reelle utgiftene være 15000, iom at hun får 9000kr/mnd. i tillegg har jeg unnlatt sykler, ski osv i regnskapet, som flere har påpekt. Grunnen til det er som nevnt at det er en utgift begge har. Så ved skjønn kunne man eventuelt sagt at dersom mor ikke vil dele på sånt og/eller gi far mer samvær, så tilfaller deler av barnetrygden (for eks) til far. Tenker det ville endret en del for både meg og sikkert andre fedre i samme situasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 13:54 #130 Del Skrevet i går, 13:54 Larsen82 skrev (45 minutter siden): Det har aldri skjedd. Jeg har strengt tatt ikke hatt noe av hennes utstyr her i det hele tatt. Ikke barnevogn, ikke sykler, ikke ski, ingen ting. Eneste barnet har med er klær. Men du virker jo ikke veldig instilt på godt sammarbeid, når du henger deg opp i det jeg går ut i fra er NAV sit fastsate bidrag. Om dere har dårlig sammarbeid, synes jeg det er fornuftig å minnimere hva dere må sammarbeide om. Skal dere greie å sende ting frem å tilbake uten at det blir frustrasjon og krangling, så krever det at bege to instilt på å bidra.... 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faktisk Skrevet i går, 13:55 #131 Del Skrevet i går, 13:55 3 hours ago, Larsen82 said: Utgifter for mor snitt pr måned: SFO 3200 Mat 2000 Klær 1000 Barneidrett/allidrett 500 Bursdager 500 Skoleting 300 Aktiviteter (lekeland etc) 500 Husholdningsartikler 300 Transport 300 Totalt: 8600 Så trist at du tenker på det å ha barn som en "billigst mulig" i stedet for "så godt man kan". Når man forsøker å gjøre "så godt man kan" for ungen i stedet for "billigst mulig" flyr tusenlappene fort. Mat er ikke i nok dersom man vil følge kostholdsråd om 5-7 om dagen, fisk til middag, ikke billig prosessert etc Skolemelk og frukt Ekstra mat til 1-2 sultne venner flere ganger i uka. Jul, valentines, fastelavn, påske, 17 mai, st hans (feiring og antrekk) Kostymer til Halloween og hver gang det er temadag på skolen (ikke alle har tid til å sy selv eller lete på finn) Leir i sommer /høst /vinterferien ca 3000-7000 per uke. Dagsturer med klassen der man trenger lommepenger. Bidrag til skolens 17 mai feiring, juletrefest, skoleball, oppmerksomhet til lærer fra FAU etc Kultur (teaterbesøk, konserter, etc - man kommer ikke langt med 500kr når barn fulgt av en voksen skal på en slik utflukt ) Møblerte hjem med barn har gjerne mye bøker, god tilgang til tegne og maleutstyr som koster en del, Lego, brettspill, hobbyting, musikkinstrumenter (keyboard, gitar etc) Ting barn gjør på helt vanlige ettermiddager er ikke gratis. Ekstra læremidler eller annet for å støtte hvis barnet sliter f.eks. med matte. Hvis barnet har noen spesielle behov som feks autisme eller adhd kan det påregnes ekstra utgifter til det De færreste barn er kun med på 1 stk idrett og 6000 pr år er ikke nok for mange idretter Det er mange ekstrautgifter på idrett i løpet av året som premier til loddsalg, kaker /vaffelrøre, klubb-antrekk, cuper som koster en formue, McD på vei hjem fra bortekamper, og annet sosialt. Dugnadsprodukter og lidder man ikke får solgt. En hundrelapp til felles gave til trener til jul og ved sommeravslutning. Gang dette med antall idretter. Barneforsikring slik barnet har noe å leve av hvis det blir ufør. Reiseforsikring er viktig hvis man vil utenlands utenfor Skandinavia Helserelaterte ting man kjøper over disk, tilalt fra gnagsår og forkjølelse. Behandling av hele familien når man er så heldig at barnet blir smittet av lus eller mark. Da flyr hundrelappene. Bursdagsgave og julegave til barnet. Det barnet ønsker seg kan være dyre merkeprodukter når "alle" i klassen har. Mobiltelefon som kanskje blir knust eller glemt igjen, og abonnement Svømmekurs (opplæring på skolen holder ikke) Med barn i huset 90% av tiden kan du regne med at en del ting blir slitt ut eller skadet. Barn bruker ikke hus og tøyet sitt like forsiktig om omtenksomt som en voksen. Sparing til større utgifter som leirskole, bunad, førerkort, moped, språkkurs, regulering e.l. Ting som er helt vanlig del av oppveksten men koster. Langsiktig sparing til studier, bil depositum på leilighet for å gi en god start på voksenlivet e.l Du vet aldri om ungen kommer til å kunne forsørge seg selv eller ender opp som ung ufør. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:00 #132 Del Skrevet i går, 14:00 Barnebidrag beregnes ikke ene og alene direkte ut fra hvilke kostnader dere har til barnet, det beregnes ut fra foreldrenes inntekt… På Nav står det; ‘’Barneloven sier at foreldre skal forsørge barnet forholdsmessig ut fra inntekt.’’ Her er linken til siden.. Scroll deg nedover til dette: https://www.nav.no/barnebidrag Anonymkode: 5bf2e...cd5 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:00 #133 Del Skrevet i går, 14:00 Larsen82 skrev (5 minutter siden): Okei skjønner, det er jo en annen situasjon for deg med jobbytte og slikt. Sånn sett enda et poeng for å bruke skjønn. For vår del var/er ikke jobb noe problem. Vi har samme arbeidstid, ingen av oss jobber helg. Jeg tjener noe mer, men ikke veldig mye. Mulig det er ting jeg har oversett, derav innlegget. Men for at mor skal ha 6000kr i utgifter til barnet må de reelle utgiftene være 15000, iom at hun får 9000kr/mnd. i tillegg har jeg unnlatt sykler, ski osv i regnskapet, som flere har påpekt. Grunnen til det er som nevnt at det er en utgift begge har. Så ved skjønn kunne man eventuelt sagt at dersom mor ikke vil dele på sånt og/eller gi far mer samvær, så tilfaller deler av barnetrygden (for eks) til far. Tenker det ville endret en del for både meg og sikkert andre fedre i samme situasjon. Tror du bør definere klart for deg selv hva målet ditt er. Dersom målet ditt er mer samvær bør du ha fokus på å være en god får og å ikke skape unødvendige konflikter med mor. Om målet ditt er å betale minst kan du styre på med å protestere på hva du betaler. Di får ikke begge deler. Nå har du hatt samvær i mange år, og om du har forvaltet situasjonen greit i forhold til barnet og mor kan det godt være at så nye vann har rent under broen at hun nå stiller seg mer positivt til met samvær. Har du bidratt til konflikter kommer du neppe dit. Anonymkode: b298e...65e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:01 #134 Del Skrevet i går, 14:01 Beklager tastefeil. Gikk litt fort. Anonymkode: b298e...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet i går, 14:04 #135 Del Skrevet i går, 14:04 (endret) Hvorfor bruker du så mye? Jeg har en 8-åring hjemme. Mine tall er røde. Utgifter for mor snitt pr måned: SFO 3200 - 3200. Her kunne jeg benyttet gratis sfo timer slik at han kommer hjem 15.30, men valgte heldag og jeg henter på SFO 14.30-16.00. Mat 2000 - maks. 2000 inkl. skolemelk og skolefrukt Klær 1000 - 300 Barneidrett/allidrett 500 - 140 (klubbmedlemskap og treningsavgift 1700 per år) Bursdager 500 - 0 kr. Klassens foreldre har bestemt at vi ikke skal gi gaver. Skoleting 300 - 0 kr. Har et penal og matbokser fra tidligere år. Aktiviteter (lekeland etc) 500 - 500, kan sløyfes Husholdningsartikler 300 - 0 kr Transport 300 - 0 kr, går, sykler, sitter på med meg. Totalt: 8600 - 6140 kr (kan kutte ned til 2960 med gratis sfo.) Endret i går, 14:07 av Ny Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsen82 Skrevet i går, 14:23 Forfatter #136 Del Skrevet i går, 14:23 Pippi Lotta skrev (10 minutter siden): Men du virker jo ikke veldig instilt på godt sammarbeid, når du henger deg opp i det jeg går ut i fra er NAV sit fastsate bidrag. Om dere har dårlig sammarbeid, synes jeg det er fornuftig å minnimere hva dere må sammarbeide om. Skal dere greie å sende ting frem å tilbake uten at det blir frustrasjon og krangling, så krever det at bege to instilt på å bidra.... Altså, nå er jo ikke dette med økonomi noe jeg har tatt opp med mor. Jeg spør her på et forum. Barnebidrag blir fastsatt av nav og det har jeg forholdt meg til i alle år. Jeg mistenker at økonomi er en del av mors insentiv for tviholde på mitt lille samvær. Kun min mistanke så klart, men jeg har jo over årene forsøkt å få endret på samværet noen ganger uten å få noe annet enn «jeg synes det skal være som det er». Og da har jeg faktisk ingen annen mulighet enn å gå via retten igjen. Så når du først nevner konfliktnivå kan jeg i hvert fall si at mors velvilje ikke akkurat blir bedre ved å dra henne til retten. Konfliktnivået blir skyhøyt. Nå er det helt ok, så lenge jeg ikke ber om mer og bare betaler det jeg gjør og har barnet når jeg har det, så går det helt greit. vi har aldri vært en familie, om det er et poeng. Barnet er resultat av en one night stand. Hvorfor det skal gjøre meg til en mindre egnet forelder, iflg mor, skjønner jeg ikke helt. Jeg fikk ikke se barnet mitt før det var over 1 år gammelt pga samværsnekt under hele rettssaken. Det samme gjelder også besteforeldre på min side. Som også er en av grunnene til at jeg ikke orker en ny runde i retten for mer samvær. Jeg så hvor mye det gikk inn på dem, og da vil jeg ikle risikere enda et år med samværsnekt i pågående rettssak. Nå får dem i hvert fall ha kontakt med barnebarnet. Så når jeg plutselig ble gjort oppmerksom på denne barnetrygden så kan jeg ikke annet enn å lure på om det er noe av motivet her. At hun nå kan ha et barn, som jeg tror hun ønsket seg, nærmest gratis da det meste av utgifter ligger på meg og staten. At hun kan ha spekulert i det hele tiden. Derfor ba jeg også om innspill til budsjettet, om det er noe jeg ikke har tenkt på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsen82 Skrevet i går, 14:24 Forfatter #137 Del Skrevet i går, 14:24 (endret) Ny Bruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor bruker du så mye? Jeg har en 8-åring hjemme. Mine tall er røde. Utgifter for mor snitt pr måned: SFO 3200 - 3200. Her kunne jeg benyttet gratis sfo timer slik at han kommer hjem 15.30, men valgte heldag og jeg henter på SFO 14.30-16.00. Mat 2000 - maks. 2000 inkl. skolemelk og skolefrukt Klær 1000 - 300 Barneidrett/allidrett 500 - 140 (klubbmedlemskap og treningsavgift 1700 per år) Bursdager 500 - 0 kr. Klassens foreldre har bestemt at vi ikke skal gi gaver. Skoleting 300 - 0 kr. Har et penal og matbokser fra tidligere år. Aktiviteter (lekeland etc) 500 - 500, kan sløyfes Husholdningsartikler 300 - 0 kr Transport 300 - 0 kr, går, sykler, sitter på med meg. Totalt: 8600 - 6140 kr (kan kutte ned til 2960 med gratis sfo.) Jeg prøvde å gjøre det mest mulig realistisk og ikke kutte ned på ting. Men takk for innspill, ser at det kan gjøres billigere ja. Med ditt regnestykke ville mor i så fall ha +3000kr/mnd i vårt tilfelle. Nå har jeg jo skjønt at det muligens er for å kompensere for å ha barnet mest da som er vanskelig å måle i kroner. og det er greit. Men interessant at noen tør si at de faktisk bruker mindre enn det jeg satt opp også. Endret i går, 14:27 av Larsen82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:28 #138 Del Skrevet i går, 14:28 9 minutter siden, Ny Bruker said: Hvorfor bruker du så mye? Kan vel snu spørmålet og spørre deg hvorfor du sikter på å gjøre det viktigste i livet på billigst mulig måte ? De fleste foreldre jeg kjenner gjør så godt de kan til pengene er oppbrukt. Og kostnader går opp mye når barnet blir noen år eldre. Anonymkode: 9349d...b85 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:31 #139 Del Skrevet i går, 14:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Årsaken til det er nok at mor kanskje har opplevd at du ikke leverer tilbake og at hun fda må skaffe utstyr på nytt. Først har du ikke spleiser på dyrt utstyr og så roter du det bort eller glemmer levere når barnet trenger det hos mor. Ganske vanlig problemstilling men en stor praktisk utfordring i hverdagen når det er travelt og skidager på skole etc Anonymkode: ebcfa...5d7 Ikke spesielt forutinntatt du vell? Utrolig hva folk klarer å "lese" ut av et innlegg som handler om noe helt annet. Anonymkode: a3e94...e29 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:32 #140 Del Skrevet i går, 14:32 Mor har 3700 i utgifter på SFO og aktiviteter. Du betaler 4818 i bidrag. Etter din halvdel (1850) av dette er betalt, så får mor 2968 i bidrag fra deg pr mnd som skal dekke din halvpart av alle utgifter på barnet mandag til fredag. Om vi regner at dere dekker helgene hver for dere. Jeg synes ikke det er voldsomt mye. Du skal jo dekke halvparten av mat, klær, sko, toalettsaker, leker, interiør osv osv. Anonymkode: 8a093...8a8 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå