Gå til innhold

Gjerrige personer

Jane How

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Samboeren min har en gjerrig kompis. Han fikk nylig bo her gratis (skulle bare mangle, han sov på sofan) mens han ventet på ny hybel, han brukte opp varmtvannet vårt hver morgen, spiste av maten vår, og har lånt boden vår til flyttelasset i flere måneder. Han har ikke engang gitt uttrykk for at han er i det minste LITT glad for det.

Mens han var her kjøpte han seg en pakke med 6 øl, og drakk 3 av dem. De tre andre står fremdeles og tar opp plass i skapet vårt, vi har fått beskjed om at han skal ha dem tilbake. Noen som sa gjerrig?

Takknemlig fyr... Jeg vet om en som flytta inn på hybelen til en som gikk på folkehøyskole. Han var bare på "besøk", men besøket tok aldri slutt (noe den som disponerte hybelen ikke var helt inneforstått med tror jeg). I tillegg tok vedkommende seg skikkelig til rette i fellesrommene og var frekk og brautende. Han var ikke elev ved skolen engang, men bodde der i uker eller måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg synes de aller verste er de som ikke vil dele. Djenghis Khan drepte den ene broren sin fordi han ikke ville dele med de andre. Det synes jeg var skikkelig tøft av Djenghis.

Nå er det vel verre å drepe enn å ikke dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Da meg og Sniglå reiste til syden meg kjærestene våre for ett par år siden, ble jeg dritflau av typen hver gang vi skulle dele regningen når vi hadde spist eller drukket..

Jeg er ei sånn som fort kan raske med meg hele regningen og tenke "drit i, det jevner seg sikkert ut!" fordi jeg føler at folk ofte er spandable med meg, og vil liksom gi igjen.

Men neida, det gikk ikke an...

Hver gang, gjerne 3 måltid til dagen i to uker, satt han med nærmest mobilkalkulatoren i hånda og regnet og regnet, snakket høyt med seg selv og var liksom "økonomen" i gruppa...

Meg og Sniglå trakk oss alltid rooolig vekk fra bordet mens gutta satt igjen og regnet :ler:

Jeg var så pinlig berørt av å aldri få anledning til å raske med meg hele regningen at jeg var sur nesten hele turen på grunn av den fjompen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Ja, vi var jo samboere og skulle liksom leve sammen hele livet. Men om han dro kortet to ganger etter hverandre når vi handlet mat, daaa begynnte det å bli urettferdig.

Så rart da, at jeg var den av oss to med jobb og ikke bare studielån, men likevel ikke satt igjen med noe stort igjen til overs av lønna etter at vi hadde spist oss mette en måned på biffmiddag og alltid ha det beste av det beste...

"Nei når det gjelder mat vil jeg ikke spare." sa han allid.

Nei greit det når det er jeg som betaler, din knall... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Eg og eks typen skulle besøke et vennepar i syden. Så spurte et anna vennepar om å få bli med etpar daga, greit nok det. (dei blei heile oppholdet)

eg og eksen hadde med oss masse greier da vi kom, brunost, kvitost, masse norske blad osv., som takk for at vi va invitert..

dei andre kjøpte en pakke fake-seigmenn til 15 kr på tax-free..

I tillegg fylte vi kjøleskapet med mat. (va jo masse billig mat der, og dei som budde der va ganske blakke) så alle kunne spise av oss..

Det andre paret hadde sin mat inni en pose i eine grønsaksskuffa i kjøleskapet.. for det va deira..

og rekninga ute skulle aldri delast på 6, for ho eine hadde alltid bestillt billigare mat enn oss.. da va det snakk om kanskje 10 NOK..

samtidig snakka ho masse om at ho hadde fått sooo stor lønn før turen..

syns det blei litt drøyt, rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hehe, mange festlige historier her gitt!

En ting er når folk er irriterende gjerrige og kjipe i pengesaker, men det er minst like irriterende når de er det i forhold til å hjelpe andre!

Jeg kjenner mange som ALDRI hjelper andre. På fest kjører de gjerne med tom bil, men tilbyr INGEN skyss!!!! De kan nyte det nyoppussede huset vårt, men de tilbød oss ikke hjelp i det hele tatt - men de kom på besøk for å SE mens vi jobbet!

De kommer på besøk hver gang de ser at grillen er fremme, men har aldri med seg grillmat... ( hos oss pleier vi "ikke gjerrige" ta med vår egen grillmat, så får alle det de liker - dette DELER vi etterhvert).

Jeg blir mest gal av de som aldri tilbyr seg å være behjelpelig med noe som helst! Det er jo tross alt GRATIS å gjøre andre glad ved å hjelpe til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- leieverten som setter sperrer på ovnen, slik at gradene ikke kan skrues opp mer enn 15 grader (ja han er møring)

- Han samme, dusjer på treningssenteret/skolen/idrettshallen for å spare på utgiftene til varmtvannet

- Tar med seg en åpnet kartong med melk hjem på juleferie, den vil jo være sur dersom den står til han er tilbake, og kaste den går da ikke an..

Så har man de som tar for gitt at andres eiendeler også er fritt frem for dem.

Merkelige mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...