Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #61 Skrevet 26. mars 2006 Min første samboer var av den veldig gjerrige typen. Om vi var et sted og han kjøpte f.eks. brus til meg så skulle han ha tilbake tier'n med en gang
Colargol Skrevet 26. mars 2006 #62 Skrevet 26. mars 2006 Kom plutselig på en person jeg gikk sammen med på videregående for mange år siden! I starten av skoleåret da ingen kjente hverandre ordentlig så tenkte vi ikke så mye på det, men etterhvert ble vi alle irriterte over at h*n bommet røyk av alle i hvert friminutt! H*n tok liksom "runden" slik at det ikke skulle bli samme person h*n "lånte" av hver dag! Da folk etterhvert ba om en forklaring på hvorfor h*n ikke hadde kjøpt sin egen sigg så var unnskyldningene mange, "glemte pakken hjemme", "har ingen penger akkurat nå", "prøver å slutte" osv. Det som da var den store "overraskelsen" var at de som bodde i hennes nærområde fortalte at h*n alltid hadde egen røyk etter skoletid, på byen og alle steder uten om på skolen, fordi da var h*n sammen med venner og de gikk det jo ikke an å snylte på(selvsagt)! Personen mistet mange potensielle venner i løpet av det første skoleåret på vgs., folk gadd bare ikke å fore henne med sine egne penger! Vel..ikke vårt tap!
Gjest Binna Skrevet 26. mars 2006 #63 Skrevet 26. mars 2006 Kom plutselig på en person jeg gikk sammen med på videregående for mange år siden! I starten av skoleåret da ingen kjente hverandre ordentlig så tenkte vi ikke så mye på det, men etterhvert ble vi alle irriterte over at h*n bommet røyk av alle i hvert friminutt! H*n tok liksom "runden" slik at det ikke skulle bli samme person h*n "lånte" av hver dag! Da folk etterhvert ba om en forklaring på hvorfor h*n ikke hadde kjøpt sin egen sigg så var unnskyldningene mange, "glemte pakken hjemme", "har ingen penger akkurat nå", "prøver å slutte" osv. Det som da var den store "overraskelsen" var at de som bodde i hennes nærområde fortalte at h*n alltid hadde egen røyk etter skoletid, på byen og alle steder uten om på skolen, fordi da var h*n sammen med venner og de gikk det jo ikke an å snylte på(selvsagt)! Personen mistet mange potensielle venner i løpet av det første skoleåret på vgs., folk gadd bare ikke å fore henne med sine egne penger! Vel..ikke vårt tap! ← Vi kjenner vel alle noen sånne?!?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #64 Skrevet 26. mars 2006 Vi kjenner vel alle noen sånne?!? ← helt klart. Jeg gikk på folkehøyskole med noen (få) storrøykere som faktisk nesten aldri kjøpte egen røyk. De satt flere timer daglig på røykerommet og bommet røyk av de andre som kom inn der. Ganske påfallende - og alle hadde jo dårlig økonomi, så ikke så mosomt å bomme bort så mye. Ekstra sært var det vel at i hvert fall èn av disse personene hadde masse vyer om hvordan samfunnet kunne vært et bedre sted osv. Greit nok; bra å dele med andre, men da bør man kanskje prøve å gi litt SELV også, ikke bare ta..?
Colargol Skrevet 28. mars 2006 #65 Skrevet 28. mars 2006 Greit nok; bra å dele med andre, men da bør man kanskje prøve å gi litt SELV også, ikke bare ta..? ← Akkurat, helt enig der!!!! Jeg må si det er dissse småsnylterne som irriterer meg mest, de du møter på ofte og som du aldri blir kvitt!
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #66 Skrevet 3. april 2006 Så nettopp en fyr som skylte ut av hundeposen. Hunden gjorde bisniss på parkeringen utafor her og fyren plukket opp, for så å gå ut på kaien og tømmeposen og skylle den i sjøen. Den var ny for meg.
Gjest Binna Skrevet 3. april 2006 #67 Skrevet 3. april 2006 Så nettopp en fyr som skylte ut av hundeposen. Hunden gjorde bisniss på parkeringen utafor her og fyren plukket opp, for så å gå ut på kaien og tømmeposen og skylle den i sjøen. Den var ny for meg. ← ÆSJ
Adonia Skrevet 3. april 2006 #68 Skrevet 3. april 2006 (endret) jeg har en venninne som er veldig gjerrig, ganske irriterende for jeg er absolutt ikke det selv. en gang jeg skulle gå i butikken å handle med noe for henne også, så fikk jeg med penger. men hun sa "også skylder du jo meg 2,50 fra en annen gang". hvem går rundt og husker på sånt da Endret 3. april 2006 av Adonia
Bønna Skrevet 3. april 2006 #69 Skrevet 3. april 2006 Synes nå at snyltere er vere en gjerrige personer... Men jeg kjenner en som er gjerrig med alt..Og da mener jeg alt ← Jeg synes de aller verste er de som ikke vil dele. Djenghis Khan drepte den ene broren sin fordi han ikke ville dele med de andre. Det synes jeg var skikkelig tøft av Djenghis.
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #70 Skrevet 3. april 2006 En venninne av meg 'sparer penger' på å bruke plastposer omigjen.. Tror hun har gått med den sammen plastposen i vesken i flere år. Trykket på posen er slitt av.. Når hun har handlet og tatt varene med hjem, bretter hu posen fint sammen igjen og legger den i vesken, klar til neste gang. En gang for moro skyld fikk jeg låne posen hennes. Tenkte det var en ypperlig anledning til å bli kvitt den posen.. Men neida, den skulle hun ha tilbake. ← Tror den familien har en greie med å bruke plastposer omigjen. De bruker brødposene omigjen til de rett og slett er slitt ut. Når brødet er spist opp, skyller de posene og henger dem til tørk på stativet.. ← det kalles gjenbruk, og er ganske lurt hvis man vil spare miljøet for noen tonn med plastikk... -jeg gidder dessverre ikke ta den ekstra jobben ← Jeg tar vare på poser som brødet har vært i - trenger ikke kaste all den plasten, kloden vår flyter over av søppel uansett. Bæreposer fra butikken får jeg aldri nok av da jeg har fire innekatter og det blir endel tømming av kattedoen og akkurat de posene blir fort brukt opp. Ellers - jeg har en venninne som liker å fremstå som gavmild, men gavmildheten hennes har en lei bismak fordi hun stadig påminner mottakerne hvor gavmild hun var da og da osv. En gang for mange år siden var hun hjemme hos oss en lørdagskveld. Vi spiste godt, og drakk godt, hummer og deilig vin og masse annet snadder... og da hun gikk hjem til seg selv, tok hun med seg sin uåpnede vinflaske og et par øl hjem igjen. Da hadde hun spist og drukket på oss hele kvelden....
Gjest King James II Skrevet 3. april 2006 #71 Skrevet 3. april 2006 Jeg synes de aller verste er de som ikke vil dele. Djenghis Khan drepte den ene broren sin fordi han ikke ville dele med de andre. Det synes jeg var skikkelig tøft av Djenghis. ← Nå var det vel få personer rundt seg Djengis Khan ikke drepte..Når man tenker på at nermer 60 millioner mennesker ble drept mens Under den Mongolske Horde.
Bønna Skrevet 3. april 2006 #72 Skrevet 3. april 2006 Nå var det vel få personer rundt seg Djengis Khan ikke drepte..Når man tenker på at nermer 60 millioner mennesker ble drept mens Under den Mongolske Horde. ← Ja, det er ganske latterlig hvordan hvite overklassesosialister demoniserer den hvite mann for å ha ført/føre blodige erobringskriger. Andre folkeslag er jo ikke det spor bedre. Og mongolen Djengis Kahn går germaneren Hitler en høy gang, hva angår drømmerier om et entisk verdensherredømme. Men nå handler dette om gjerrighet, snyltere og deling. Jeg synes at de som ikke vil dele er verre enn snyltere. Men man kan jo også oppfatte dem som ikke vil dele som snyltere. Så da er vi er kanskje enig likevel?
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #73 Skrevet 3. april 2006 Jeg kan si at vi er enige til en vis grad.. King James
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #74 Skrevet 21. april 2006 En nyttårsaften ringte en nabo til meg. Hun hadde besøk av sin svoger som plutselig hadde husket at han hadde glemt å kjøpe kålrabi til pinnekjøttet. Hun lurte derfor på om jeg hadde en til overs. Det hadde jeg, og ba ham komme over så skulle det ordne seg. Han kom, fikk kålrabien, og spurte: "hvor tung er denne?" Jeg trodde han spurte fordi han lurte på om det var nok, så jeg fant fram kjøkkenvekta og veide den. Så fant han fram lommeboka og spurte; "Hvor mye koster den for kiloen?" Jeg fikk ! I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt på betaling, men da han begynte å regne i kroner og øre, da måtte jeg bare si at jeg skulle undersøke neste gang jeg handlet på butikken, så skulle han få beskjed gjennom min nabo! "Det er ikke nødvendig", fikk jeg beskjed om, han skulle sjekke prisen selv... (sikkert i tilfelle jeg prøvde å lure ham ) Jeg har aldri sett min nabo så flau som da hun noen dager senere dukket opp med de 17,50 han hadde funnet ut at kålrabien kostet...
hjertesukka Skrevet 7. mai 2006 #75 Skrevet 7. mai 2006 - Venner, som liksom har slutta å røyke, men bommer hele pakka di når vi er ute på byn, er jeg blitt utsatt for flere ganger,og det kaller jeg både gjerrig og snyltete. Det ender selfølgelig med at jeg må kjøpe ny, overprisa røykpakke i baren,for de "røyker jo ikke"..... Hadde ei venninne som alltid ba meg om å kjøpe dyre kremer på taxfree når jeg var ute og reiste. Men jeg fikk alltid høre at "du få betaling senere".....og fikk det aldri.- Gjett om jeg slutta med det. Kanskje på tide å slutte med å være dumsnill......
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #76 Skrevet 7. mai 2006 Kjipt med gjerrige folk som skal snylte på andre.
skrue Skrevet 8. mai 2006 #77 Skrevet 8. mai 2006 En nyttårsaften ringte en nabo til meg. Hun hadde besøk av sin svoger som plutselig hadde husket at han hadde glemt å kjøpe kålrabi til pinnekjøttet. Hun lurte derfor på om jeg hadde en til overs. Det hadde jeg, og ba ham komme over så skulle det ordne seg. Han kom, fikk kålrabien, og spurte: "hvor tung er denne?" Jeg trodde han spurte fordi han lurte på om det var nok, så jeg fant fram kjøkkenvekta og veide den. Så fant han fram lommeboka og spurte; "Hvor mye koster den for kiloen?" Jeg fikk ! I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt på betaling, men da han begynte å regne i kroner og øre, da måtte jeg bare si at jeg skulle undersøke neste gang jeg handlet på butikken, så skulle han få beskjed gjennom min nabo! "Det er ikke nødvendig", fikk jeg beskjed om, han skulle sjekke prisen selv... (sikkert i tilfelle jeg prøvde å lure ham ) Jeg har aldri sett min nabo så flau som da hun noen dager senere dukket opp med de 17,50 han hadde funnet ut at kålrabien kostet... ← Jeg synes vel naboen din er det motsatte av å være gjerrig. Antagelig liker ikke vedkommende å stå i gjeld til personer rundt seg. God egenskap.
Gjest Varg-Menja Skrevet 8. mai 2006 #78 Skrevet 8. mai 2006 - Venner, som liksom har slutta å røyke, men bommer hele pakka di når vi er ute på byn, er jeg blitt utsatt for flere ganger,og det kaller jeg både gjerrig og snyltete. ← Samboeren min har en fin en på sånne folk, han bare sier høyt og tydelig andre gangen de bommer at "Å, du har bare slutta å KJØPE røyk du?!" også ler han litt sarkastisk. Som regel blir de såpass flaue at de prøver å bomme hos noen andre resten av kvelden, og noen ganger hender det tilogmed at de kryper til korset og kjøper sin egen.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 8. mai 2006 #79 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Samboeren min har en gjerrig kompis. Han fikk nylig bo her gratis (skulle bare mangle, han sov på sofan) mens han ventet på ny hybel, han brukte opp varmtvannet vårt hver morgen, spiste av maten vår, og har lånt boden vår til flyttelasset i flere måneder. Han har ikke engang gitt uttrykk for at han er i det minste LITT glad for det. Mens han var her kjøpte han seg en pakke med 6 øl, og drakk 3 av dem. De tre andre står fremdeles og tar opp plass i skapet vårt, vi har fått beskjed om at han skal ha dem tilbake. Noen som sa gjerrig? Endret 8. mai 2006 av KATTAstrofe
Gjest Binna Skrevet 8. mai 2006 #80 Skrevet 8. mai 2006 Husker en venninne fra vgs som sluttet å røyke. Eller sluttet å kjøpe røyk, mener jeg, for å spare pengene. Hun KREVDE halvparten av hver røyk jeg tok, og ble skikkelig sur fordi jeg ikke ville bomme bort til henne da, ikke en pakke engang, da jeg hadde kjøpt en kartong på tax free.. Jeg bodde på hybel og hadde det skikkelig trangt økonomisk, og at den røyken skulle holde lengst mulig hadde hun ingen forståelse for...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå