Jane How Skrevet 9. mars 2006 #1 Del Skrevet 9. mars 2006 Leste en tråd om gjerrige personer på vg.no for mange måneder siden, som var veldig underholdende. Noen som har noen historier å fortelle? Eneste jeg kommer på selv, er noe jeg har hørt av noen andre, som kjenner noen som ikke fikk lov til å låne lighter av en venn, fordi lighteren ville bli fortere tom om alle skulle låne hele tiden... Så hun måtte kjøpe en egen lighter for å tenne på én røyk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #2 Del Skrevet 9. mars 2006 Har mange gjerrige historier på lager! Hva med venninnen min som ba meg kjøpe røyk og brus til henne hver gang jeg skulle komme på besøk, og hver gang jeg spurte om pengene tilbake så sa hun enten: "jeg har ikke penger nå" eller "du kan spise middag hos meg, så går det opp i opp". Jeg fikk aldri en krone tilbake! Dette ble ganske dyrt for meg, så etter hvert begynte jeg å si nei når hun spurte meg. Da ble JEG beskyldt for å være gjerrig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 9. mars 2006 #3 Del Skrevet 9. mars 2006 Vet du jeg kommer ikke på noen nesten. Kommer sikkert av folkeslaget her oppe Neida! Husker forresten en som gikk og plukka sneiper, eller ba om å få sneipen til noen akkurat når det var ferdige. For han ville ikke kjøpe seg røyk selv.. uff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 9. mars 2006 #4 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg var engang på en date, hvor han syntes det så så dumt ut om jeg betalte for oss (overfor servitøren, I guess, så han insisterte på å betale, for at jeg deretter skulle betale ham etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #5 Del Skrevet 9. mars 2006 Vi var ute en jentegjeng og spiste en søndag, og kjøpte flere pizzaer som stod på bordet, pluss rømmedressing og bearnaise. Alle bestilte brus. Da regningen kom ville hun ene ikke betale for rømmedressingen, for den hadde ikke hun spist noe av (delt på alle ble det 2,5 kroner for akkurat den). Da eksploderte jeg, betalte maten for hele bordet og forlot stedet. Denne venninnen var ellers av typen som alltid skulle hentes og kjøres seteder, da hun selv fikk lappen krevde hun bensinpenger av alle selv om hun skulle samme vei, hun ble også spandert på, men gjorde aldri det samme tilbake. Har minimalt kontakt med henne i dag for å si det sånn En annen venninne porklamerte at for å begrense røykingen skulle hun ikke kjøpe røyk selv lenger, hun skulle bare bomme av andre DET varte ikke lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 9. mars 2006 #6 Del Skrevet 9. mars 2006 Synes nå at snyltere er vere en gjerrige personer... Men jeg kjenner en som er gjerrig med alt..Og da mener jeg alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 9. mars 2006 #7 Del Skrevet 9. mars 2006 Var på besøk hos en venninne en gang. Hun satt og spiste av en snopeskål. Jeg regnte med den var til gjesten og forsynte meg. Da sa hun at jeg skulle legge tilbake sjokoladen og tok med seg skåla ut av rommet. *knis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stell@ Skrevet 9. mars 2006 #8 Del Skrevet 9. mars 2006 Har en "venninne" som er gjerrig. Når vi bodde i sammen så gjemte hun godteriet sitt i kjøkkenskapet, og satt med hele godteposen for seg selv i hånda (sånn som barn gjør). Hvis vi skulle smake så plukket hun ut godteriene til oss for hånd. Hun rundet også av fellesregninger til hele tall, og tok de resterende 10 kr'ene selv. Når vi alle i kollektivet handlet i sammen så lurte hun seg unna med betalingen på en merkelig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 10. mars 2006 #9 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg var engang på en date, hvor han syntes det så så dumt ut om jeg betalte for oss (overfor servitøren, I guess, så han insisterte på å betale, for at jeg deretter skulle betale ham etterpå. ← Jah. Det var jo logisk - se bra ut ovenfor servitøren, men ikke daten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 10. mars 2006 #10 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Tja.. Vi har jo kompisen som ringte meg og lurte på om jeg ville bli med en tur ut på byen. Jeg tenkte at siden det var en stund siden jeg hadde sett ham så kunne jo det bli koselig! Men fy søren, da vi kom til byen så lurte han på om ikke jeg hadde penger å låne ham, for han hadde ikke råd til å kjøpe øl selv og han skulle møte noen andre venner senere også så da måtte han jo ha penger! Dette har visst gjentatt seg med andre "venner" av ham senere... For å si det sånn, nå er det en god stund siden jeg har hatt kontakt med ham, sånne venner gidder jeg ikke å ha! Også har vi jo en jeg kjenner som hadde to fjernkontroller til TV'n, den nyeste (universal) til ham selv og den gamleste til alle besøkende og de han bodde med(som man ikke fikk frem alle kanalene med heller!!). Gunnen? Den nye fjernkontrollen hans "kunne jo bli skitten"!!! Endret 10. mars 2006 av Collargol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. mars 2006 #11 Del Skrevet 10. mars 2006 Hadde en kompis som var både gjerrig og kjip... Han delte sjelden eller aldri noe som helst. Kjøpte ikke godt selv på kino, men forventet å få av alle andre. Hadde lite alkohol med seg på fest, men drakk av alt andre spanderte, og tok seg gjerne til rette selv. Fikk han sjokolade av foreldrene når andre var tilstede, spiste han uten problemer alt selv. (mens søsknene hans spanderte på hans venner...) Det eneste han ikke var gjerrig med var bilkjøring. Han kjørte nesten alltid, og tok ikke batalt for det. (Men det var i fars firmabil også da. Så han betalte ikke noe selv heller.) Han fortalte engang kjæresten sin at hun ikke måtte kjøpe så mye smågodt, for da ville hun bli like feit som venninnene sine.... (De sto en meter bortenfor, og er forøvrig ikke det minste overvektige...!) Var på hyttetur en gang, og han var den eneste som ikke hjalp til med rydding og vasking. Han satt og så på at alle andre gjorde hytta klar til avreise, og spurte konstant om man ikke var ferdig snart, for han ville reise....! Heldivis er vi ikke i samme vennekrets lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 10. mars 2006 #12 Del Skrevet 10. mars 2006 Sensommerbruden : ..plutselig virket alle de som er litt gjerrig/snyltende heeeelt normale...!! Er ellers enig med King James at snyltere er verre enn gjerrigknarker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #13 Del Skrevet 10. mars 2006 Kom på en til når vi snakker om fars firmabil med betalt bensin. En kompis av min venninnes eks forlangte bensinpenger likevel han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 10. mars 2006 #14 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg hadde en nabo i utlandet som av og til kom på besøk i bakhagen vår. Mens han satt der og pratet med oss, tok han av plastikken rundt sigarettpakken sin, startet å brekke av filterene på sneipene i askebegeret, og la restene av tobakken i plastikken. Mens han fortsatte å prate om dagligdagse hendelser og hva han gjorde var det mest naturlige i hele verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackjack Skrevet 10. mars 2006 #15 Del Skrevet 10. mars 2006 Vi var ute en jentegjeng og spiste en søndag, og kjøpte flere pizzaer som stod på bordet, pluss rømmedressing og bearnaise. Alle bestilte brus. Da regningen kom ville hun ene ikke betale for rømmedressingen, for den hadde ikke hun spist noe av (delt på alle ble det 2,5 kroner for akkurat den). Da eksploderte jeg, betalte maten for hele bordet og forlot stedet. ← Akkurat det har jeg gjort også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #16 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg hadde en nabo i utlandet som av og til kom på besøk i bakhagen vår. Mens han satt der og pratet med oss, tok han av plastikken rundt sigarettpakken sin, startet å brekke av filterene på sneipene i askebegeret, og la restene av tobakken i plastikken. Mens han fortsatte å prate om dagligdagse hendelser og hva han gjorde var det mest naturlige i hele verden. ← Da er han vel ikke gjerrig, men trenger det til en joint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 10. mars 2006 #17 Del Skrevet 10. mars 2006 Da er han vel ikke gjerrig, men trenger det til en joint? ← Han røykte ikke slikt, og han hadde da sigaretter i røkypakken sin. Han så et askebeger med iallfall tobakk til tre rullingser, og så mulighetene til å spare litt penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #18 Del Skrevet 10. mars 2006 Han røykte ikke slikt, og han hadde da sigaretter i røkypakken sin. Han så et askebeger med iallfall tobakk til tre rullingser, og så mulighetene til å spare litt penger. ← Åja! Da misforstod jeg, sorry Trodde han gjorde det med sine egen sigaretter jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackjack Skrevet 10. mars 2006 #19 Del Skrevet 10. mars 2006 Han røykte ikke slikt, og han hadde da sigaretter i røkypakken sin. Han så et askebeger med iallfall tobakk til tre rullingser, og så mulighetene til å spare litt penger. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2006 #20 Del Skrevet 10. mars 2006 Mange bra historie her altså! Mannen har en kamerat som alltid snylter på andre når han er på fest og på by'n. Det verste er at han går faktisk å skryter av hvor lite penger han brukte på by'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå