Gå til innhold

andre med vestibulitt og vaginisme?


Stinemor!

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt Membrasin kost-tilskudd en stund nå, og synes det hjelper bra på tørre slimhinner, så det kan anbefales for de som har problemer med dette. Det koster desverre litt, men er billigst på Ultra eller Meny.

Ellers bruker jeg Natracare bind eller tamponger som jeg kjøper på helsekost-butikk, mye bedre enn vanlige bind og tamponger.

Hei. Jeg er en jente på 20 år som har vært plaget med vestibulitt, at det svir og sprekker i skjedeåpningen ved samleie, i 3 og et halvt år nå. Har vært på mange legebesøk der legene trodde at jeg hadde sopp. Prøvde flere canesten, pevarlyl og difflucan kurer, uten noen virkning. Besøkte så gynekolog, hudlege og osteopat. trodd. En gynekolog trodde at jeg hadde kondylomer og en annen trodde det skyldtes eksem. Har prøvd mange forskjellige salver mot dette, men ble bare værre. For et år siden ble det konstantert at jeg hadde vestibulitt, og det ikke var noen ting å gjøre med det... Det var utrolig frustrerende. Etter at jeg leste om at det var noen på dette forumet som hadde tatt membransin-kostilskudd og følte at det hjalp, så prøvde jeg også dette. Har nå tatt 3 kapsler daglig i 2 uker, og i går hadde jeg faktisk sex uten at det gjorde vondt. Det var en herlig følelse!! Jeg kan ikke huske sist det ikke gjorde vondt under sex. Og i dag hadde jeg og kjæresten min sex igjen, og det gjør fortsatt ikke vondt. Jeg er overbevist om at det er membransinkapslene som har "fikset" slimhinnene mine =) På pakningen står det at man skal ta 2-4 kapsler daglig i 4 mnd, så det skal jeg absolutt fortsette med selv om det koster omtrent 300 kr for 60 kapsler. Så jeg anbefaler på det sterkeste å prøve membrasin!!

Ville bare takke den personen som la inn innlegget om membrasin =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så gøy at flere har blitt bra! hurra!! kan du si mer om membransin? søkte på nett og fant ikke? hvor får du tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det høres jo nesten for godt ut til å være sant! Jeg fant litt informasjon om Membrasin.

http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/For-kvinner/Klimakterie-PMS/Membrasin.htm

og

http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=172301

Beklager, men linkefunksjonen fungerte ikke, så da måtte jeg legge ut hele greia...

På den første linken kan man finne andre relaterte produkter også, som inneholder det samme. F.eks. Membra7 og Membrasin i flytende form.

Kanskje dette er noe å prøve? :) Uansett så kan jeg legge til at etter å ha sluttet med hormonprevensjon føler jeg meg endel bedre. Det er faktisk mulig å ha sex innimellom, men kanskje dette skal prøves for å bli helt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det høres jo nesten for godt ut til å være sant! Jeg fant litt informasjon om Membrasin.

http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/For-kvinner/Klimakterie-PMS/Membrasin.htm

og

http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=172301

Beklager, men linkefunksjonen fungerte ikke, så da måtte jeg legge ut hele greia...

På den første linken kan man finne andre relaterte produkter også, som inneholder det samme. F.eks. Membra7 og Membrasin i flytende form.

Kanskje dette er noe å prøve? :) Uansett så kan jeg legge til at etter å ha sluttet med hormonprevensjon føler jeg meg endel bedre. Det er faktisk mulig å ha sex innimellom, men kanskje dette skal prøves for å bli helt bra :)

Ja, synes også det nesten virker for godt til å være sant =)det var jeg som anbefalte for noen dager siden å prøve membrasin. Hadde sex i dag igjen, og det var helt uten smerter =D ble så klar pitte litt øm etterpå, men det er vel helt normalt? jeg, er så glad, har vært plaget i så mange år, også prøvde jeg membrasin og ble plutselig helt bra. Utrolig! Membrasin er "et kosttilskudd for tørre ømfintlige slimhinner og hud. Membrasin er godt for slimhinnene og deres funksjon". Den inneholder essensielle fettsyrer fra tindved, deriblant omega-7. Det koster omtrent 300 kr for en pakke med 60 tabletter, så det er veldig dyrt, men absolut verdt et forsøk! Jeg er så glad!!! (og sint og irritert på legene som bare har gjort vondt verre i mange år nå, måtte jo finne ut av dette selv!)

Håper andre som prøver membrasin, skriver noe om hvordan det går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så gøy at flere har blitt bra! hurra!! kan du si mer om membransin? søkte på nett og fant ikke? hvor får du tak i det?

du får kjøpt det på blant annet Vita, og helsekostbutikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg har blitt frisk av vestibulitt, og bruker Membrasin. Tror ikke det er eneste grunnen, men tørre slimhinner var i alle fall en faktor da jeg først fikk vestibulitt.

I Sverige selger de større pakker med Membrasin (150 stk), blir mye billigere enn å kjøpe i Norge, men husker ikke helt prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene

Hei alle sammen!

Sitter her å leser gjennom tråden..Litt redd, glad og forvirret på samme tid. Her var det mye informasjon! Utrolig glad for at jeg kom over denne tråden. Håper den kan hjelpe meg å finne utav mine problemer.

Jeg er en jente på 22 år som slitt med smerter og svie ved samleie i ca 8 mnd. Det gjør så vondt at jeg ikke klarer og gjennomføre et samleie. I starten gjennomførte jeg ofte samleie selv om det var vondt. I håp om at det bare var en forbigående sak.. Det ble imidlertid bare værre.. Føler jeg er kommet inn i en ond sirkel som det er vanskelig å komme ut av. Har en mer eller mindre fraværende sexlyst da jeg kun assosierer samleie med smerter.. Dette tærer veldig på meg, og jeg får dårlig samvittighet ift min kjære samboer. Forståelsesfull som han er, er det tydelig at det er vanskelig for han også..

Problemene startet under/etter en 3 måneders kur med tetracycliner (antibiotika) pga langvarige acne problemer. Trodde selv det var en soppinfeksjon og behandlet denne med Canesten, to ganger uten at det ble noe bedre.. Gikk til undersøkelse hos fastlegen under behandlingen av AB-kuren. Han kunne ikke finne noe galt, men konstaterte at det ikke var sopp. Fikk en tlf et par dager senere der han sa at den ene prøven tydet på at jeg hadde bakteriell vaginose. Fikk Dalacin mot dette, uten bedring..Gikk etter flere mislykkede forsøk med Dalacin tilbake til fastlege. Han henviste meg videre til gynekolog.

Gynekologen fant ingenting, og hadde det så travelt at der fikk jeg ikke stille noen spørsmål. Fikk en resept på Xylocain Gel 2% i hånden og beskjed om å smøre denne på 5 min før samleie.. Jeg og min kjære har nå prøvd denne flere ganger uten at den virker... Prøver oss nå på en periode uten samleie for å se om det kan hjelpe på. Jeg skal også kontakte fastlegen igjen for å få utredning om jeg har Vestibulitt da mange av symptomene her stemmer på meg.. :sukk:

Skal også gå til innkjøp av Membrasin for å se om det kan hjelpe! :)

Takk alle sammen for nytting informasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest helene

du får kjøpt det på blant annet Vita, og helsekostbutikker :)

Tilføyer at Membrasin får kjøpt på nettet for 199 kr. + frakt. Sendes som brev. Blei 205 kr totalt for meg. Rask levering!:)

www.shopping4net.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som vet om Membrasin heter det samme på engelsk, eller om det finnes lignende produkter? Jeg har veldig lyst til å prøve det, men bor i Australia for tiden og vet ikke helt hva det er jeg skal lete etter/spørre etter på apoteket her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anna Br

Hei jenter!

Er det noen på tråden som har blitt opererte for vestibulitt eller vet om leger som kan utføre slike operasjoner? Jeg har hatt vestibulitt i 4 år nå og føler at jeg har prøvd alt. Har i det siste tenkt en del på operasjon. Er det noen andre som tenker på det samme? Jeg vet at noen få har blitt opererte på Ullevåll, noen som har kjennskap til dette?

Synes det er flott at vi jenter står sammen om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere blitt utredet for LSA evt. fått diagnosen? Jeg trodde i flere år at jeg hadde noe innen vestibulitt/vaginisme-verden, men veldig blandede symptomer. En gynekolog maste om sopp i evigheter og alle andre allmennleger/hudleger sa at det ikke var det.

Til slutt gikk jeg privat og betalt dyrt for en veldig god konsultasjon og fikk påvist LSA. Noe herk, men det lar seg lindre for det meste.

Såg faktisk en snutt fra Tyra Banks show her en dag og da var det flere par som ikke hadde hatt sex på amnge år pga. at kvinnen hadde så store plager nedentila t det var fysisk umulig. Trist og frustrerende at det er så mye manglende kunnskap om dette.

En damehadde fått botox-injeksjoner og blitt bra etter litt opptrening med dilator.

Lykke til videre, håper dere finner en løsning og får god hjelp :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ble så glad for å komme over denne tråden!

Sliter selv med smerter under samleie. Det kom helt plutselig i slutten av januar. Jeg og kjæresten har nå et avstandsforhold pga. at jeg har begynt å studere, så vi ser hverandre to helger i måneden og har derfor ikke sex veldig ofte. Tidligere gjorde det aldri vondt. Bare "litt" i starten før vagina ble vant til penis. Et par "inn og ut" før det ble godt. Men nå tar smertene aldri slutt :(

Har lest igjennom omtrent hele tråden nå, og blir ikke helt klok. Jeg har ikke kløe eller daglige smerter. Det gjør heller ikke vondt rett ved åpningen, men litt lenger inn. Etter et visst punkt gjør det bare vondt slik at vi må avbryte. Jeg greier å føre inn en litt liten dildo uten problemer og smerter. Den er vel ca. 12 cm og ikke veldig tykk. Kjærestens penis er så klart større og det er liksom som det ikke er plass nok til den litt lenger inni der. Dro til fastlegen min og jeg fikk beskjed om sopp og tok en stikkpille og krem i noen dager. Jeg klødde jo ikke, så skjønte ikke helt det kunne være det (aldri hatt det før heller), men gjorde nå som hun sa. Dro tilbake etter nesten 2 uker og da sa hun at prøvene sa det ikke var sopp. Har nå blitt henvist til gynekolog, og skal dit i juni. Jeg håper virkelig han finner ut av det. Virker ikke som jeg er veldig hardt rammet hvis jeg har vestibulitt og/eller vaginisme, men det er jo ille nok når man ikke orker å ha samleie. Uansett veldig godt å forstå at jeg ikke er alene om dette her :) Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt sjenert..

Hei! Hva gjør dere med sex?

Kjæresten foreslår analsex...hva tror dere? Er det godt når man har vestibulitt? Vil det fungere som en midlertidig erstatning?

Jeg har SÅ utrolig lyst på penetrering, og vil gjerne la kjæresten få komme inni meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har noen av dere blitt utredet for LSA evt. fått diagnosen? Jeg trodde i flere år at jeg hadde noe innen vestibulitt/vaginisme-verden, men veldig blandede symptomer. En gynekolog maste om sopp i evigheter og alle andre allmennleger/hudleger sa at det ikke var det.

Til slutt gikk jeg privat og betalt dyrt for en veldig god konsultasjon og fikk påvist LSA. Noe herk, men det lar seg lindre for det meste.

Såg faktisk en snutt fra Tyra Banks show her en dag og da var det flere par som ikke hadde hatt sex på amnge år pga. at kvinnen hadde så store plager nedentila t det var fysisk umulig. Trist og frustrerende at det er så mye manglende kunnskap om dette.

En damehadde fått botox-injeksjoner og blitt bra etter litt opptrening med dilator.

Lykke til videre, håper dere finner en løsning og får god hjelp :klemmer:

Hva er engentlig LSA og hva kan du gjøre for å lindre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Samboeren

Noen som har prøvd membrasin uten resultat her?

Kjæresten min begynte på det for noen dager siden. Vi krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er engentlig LSA og hva kan du gjøre for å lindre det?

Jeg linker til en side fra Helse Bergen som sier litt om hva LSA er.

Jeg vil ikke påstå at jeg har vært særlig plaget av kløe, men derimot har det svidd mer og mer(kanskje ikke så rart etter flere år med lidelsen), men sexen har liksom vært det tydelige tegnet!

Gyn. jeg har vært hos mener det er større prosentandel enn det som er oppgitt, men det er ingen vanlig lidelse og mange ynekologer kjenner den dessverre ikke igjen. Problemet er jo at det er kronisk, noen får aldri plager igjen etter behandling, noen etter noen mnd, etter år.

Håper ikke jeg har blitt et uromoment i tråden om V&V, tenkte bare komme med denne infoen siden jeg gjerne kunne trengt den for flere år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt sjenert

Hei! Hva gjør dere med sex?

Kjæresten foreslår analsex...hva tror dere? Er det godt når man har vestibulitt? Vil det fungere som en midlertidig erstatning?

Jeg har SÅ utrolig lyst på penetrering, og vil gjerne la kjæresten få komme inni meg...

Vær så snill å svare noen? Hva gjør dere? Og hva tror dere om dette? Jeg har litt lyst til å prøve i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei! Hva gjør dere med sex?

Kjæresten foreslår analsex...hva tror dere? Er det godt når man har vestibulitt? Vil det fungere som en midlertidig erstatning?

Jeg har SÅ utrolig lyst på penetrering, og vil gjerne la kjæresten få komme inni meg...

Analsex er supert så lenge du ikke får vondt, som oftest er ikke det noe problem ved vestibulitt. Ellers er det lurt å prøve seg frem, sex er ikke bare penetrering og man trenger ikke å "gi opp" å ha et sexliv fordi man har vestibulitt. Munnsex og sexleketøy kan jo prøves ut, alt etter hva dere liker. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...