Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. januar 2010 #821 Skrevet 22. januar 2010 Hei, De kurerer ikke vestibulitt, men kan hjelpe en del. Og det hjelper for vonde knær! Det letteste og rimeligste er å kjøpe disse over nettet, da du kun får glucosamin på resept her i norge. og kondring er kosttilskudd, vet ikke om legemidler i norge med det innholdey. prøv sverige eller f. eks. denne sida: http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Lede...ott/Kondrin.htm her har de også glucosamin. Du har lov å bestille til eget forbruk for inntil 3 mnd. Jeg fikk ingen problemer med å bestille dette. hvis ikke, må du ta en harry-tur Har du vonde knær pga. artrose? Jeg har artrose i kjeve og hendene og vestibulitt. Så dette kan jo være verdt å prøve!! hilsen en som er glad for at dette forumet finnes
Gjest Såå glad for dette forumet Skrevet 23. januar 2010 #822 Skrevet 23. januar 2010 Hei! (ser nå at flere har nevnt Josef Ekgren som sin "guru"- så det er mulig du ikke trenger å lese dette innlegget - som er en liten "reklame" for ham, men jeg poster det likevel,selv om det er gammelt nytt) Har en lang og kjip historie med (i følge legene) "mystiske underlivsplager". Fikk time hos Vulvaklinikken på Rikshospitalet, eller rettere sagt; brev om at jeg kommer til å få time en gang i løpet av de neste to åra (!) - er jo helt uholdbart. SÅ DERFOR kikket jeg litt på nettet og bestillte meg en time på MAJORSTUAKLINIKKEN hos en litt merkelig men veldig dyktig lege som er den eneste som virkelig bryr seg om sånt i Norge - han forsker faktisk på vestibulitt og vaginisme - og kunne gi meg diagnosen etter et minutt...han heter JOSEF EKGREN og jeg er i behandling hos ham nå - har hatt en time (som egentlig varte i to) og fått en rekke ting jeg skal jobbe med, piller og kremer, livsstilsforandring etc...og altså; noen som forstår hva jeg sliter med, tar det på alvor og gir HÅP om at det går faktisk an å bli frisk. For det sier han at det gjør. Tror du eller vet du at du har en eller begge av disse sykdommene bør du kontakte han. En time koster 1500 kr, men det er det verdt - bare for å bli tatt på alvor og få en diagnose om så. Det verste er nesten det å ikke vite hva som feiler en, ikke sant?? Dritlei av leger og gynekologer som sender en hjem med beskjed om at det "bare" er sopp, når man vet utmerket godt at dette er noe annet! Ikke gi dere, ikke hør på dem og IKKE TA FLERE CANESTENKURER (tror det var det som forårsaket mine plager)! Vet jo enda ikke om denne behandlingen hjelper (har holdt på i én av tre måneder så langt, før jeg skal til ny time, så det er for tidlig å si enda) - men tror det er det beste tilbudet man får i Norge i dag. Tenkte jeg måtte spre det optimistiske budskap, nå - selv om det kanskje viser seg å være falsk alarm (men tror ikke det), for alt er bedre enn å ikke kunne gjøre noe. Lykke til alle tapre jenter! Vet hvor utrolig kjipt dette er - men altså; det er lys i tunellen! P.S - når det gjelder overvekt tror jeg Ekgren mente at hvis man går ned i vekt vil mer av betennelsen forsvinne - for den sitter ofte også i fettcellene, ergo; gå litt ned i vekt og kvitt deg med mer betennelse. Men om det har noe med at overvektige får det og tynne ikke, tror jeg absolutt ikke; er helt "normal" selv (170 og 60 kg) - men fikk beskjed likevel om å gå ned et par kilo, for å hjelpe kroppen til å bli betennelsesfri. :-) Jeg må spørre om andre som har vestibulitt også er plaget med hvit litt tykk utflod? Ser mange nevner her at de får beskjed om at de har soppinfeksjon, når de føler de ikke har det. Jeg har hatt vestibylitt siden jeg var 17, nå er jeg 33år. Men jeg hadde 2 år som var helt bra, så var det tilbake. Jeg har aldri fått påvist vestibulitt. Men etter å ikke hatt sex eller partner på over 5 år nå (og har enda ikke fått barn), begynte jeg å søke på nett og fant dette forumet og andre nettsider. Og var ikke vanskelig å sette diagnosen selv. Legene mine (også gyn. på vulvaklinikken) har aldri satt noe diagnose. Får bare beskjed om det er ikke noe galt med meg. Allt ser normalt ut. Men jeg VET forskjellen på tykk hvit utflod og den vanlige blanke. For ikke å snakke om alle samleie smertene og sviingen!! Dette er en grusom tilstand. Og det har preget meg psykisk i såå mange år. De siste årene har det begynt å gå opp for meg at jeg kanskje aldri vil få en partner eller barn og det tærer på. Og alle mine venner er gift og har fått barn, så kjenner "klokka tikker". Jeg hadde gitt opp allt håp på noen gang å bli bedre igjen, og trodde jeg var alene om dette. Har fått beskjed om at det bare er i hodet mitt, da ble jeg helt fra meg, var jeg hypokonder også nå? Men etter å ha lest i dette forumet forstår jeg at jeg absolutt ikke er alene og at det finnes et navn på denne tilstanden. Og jeg har fått håpet mitt tilbake!!! ;o) Håper på svar! Hilsen Såå glad for dette forumet
Gjest En her inne Skrevet 23. januar 2010 #823 Skrevet 23. januar 2010 Første innlegget mitt om dette kom i august, når sambo fikk kittet fra vaginimus.com. Kan jo gi en liten oppdatering her som motivator. Til tross for den korte tiden har dette hjulpet voldsomt, og allerede nå er vi i gang og tester "the real ting". Noe som hadde vært -utelukket- for bare 4 mnd siden. Blir garantert flere statusoppdateringer fra meg her etterhvert som jeg har noe å fortelle Og allerede nå vil jeg kalle sambo som kurert for vagnimus, ca 7 måneder etter at hun fikk kittet tidligere nevnt. Etter at hun har slitt med dette i flere år er jeg rett og slett veldig imponert over hvor lett det var å få "orden på ting". Kan forøvrig og nevne at hun prøvde før vi fant kittet, å gå til gynekolog, som ikke kunne gjøre annet enn å foreslå div kremer etc som (selvsagt) ikke hjalp. (Så lenge leve internett!) Har noen spørsmål rundt dette så skal jeg selvsagt svare på de da jeg er her inne daglig.
Gjest Såå glad for at dette forumet fi Skrevet 24. januar 2010 #824 Skrevet 24. januar 2010 Hei! prøv på svanen apotek eller vitus apotek.De må bestille den for deg:)Var forresten et apotek som låg ikke så langt fra han som hadde den.Du kan jo ringe josef og spørre også. Jeg var forresten hos J.E. i oktober i fjor,og jeg er blitt helt bra igjen!Har sluttet helt med kremen nå.Ver nøye med å gjøre det han har sagt,så ordner det seg nok skal du se:) Hei Jeg lurer på hvor mye en time hos ekgren koster? Og hva kremen man skal kjøpe koster? Og hva heter denne kremen? Jeg tenker at en vanlig gynkolog kan skrive den ut også, hvis man ber om det? knipeøvelser kan jeg (gått til psykomotorisk fysioterapeut i 2 år), går på antidepressiva og avslappende midler til kvelden pga. tinnitus. Og går til psykolog. Så mangler egentlig bare denne kremen... Etter å ha lest her, skal jeg begynne med knipeøvelser, for jeg strammer der nede hele dagen. Det er like naturlig for meg som å puste. Så har en del å jobbe med. Men nå ser jeg at det finnes muligheter! Håper på svar!!!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. januar 2010 #825 Skrevet 24. januar 2010 Det står det på min og, det er nok riktig! Hva koster denne kremen?
Gjest gjets Skrevet 25. januar 2010 #826 Skrevet 25. januar 2010 Jeg kan iallefall fortelle om mine timer med Josef, og fortelle hva jeg ble rådet til sånn at ikke alle dere som sliter med dette må betale 1500 for noen råd likesågodt jeg kan gi dere: -Atropinsulfat 0,5% i decubal krem (krem dere smører på i kjedeområdet morgen og kveld) -Knipeøvelser i 10-15 min hver dag, knip 10 sek, slapp av i 10 sek. -Masser ytre, indre kjønnslepper og rundt åpningen i 5 min med babyolje hver dag -Diflucan kapsler en gang per uke i 6 uker, eller mer... -les boken EQ - emosjonell intelligens av Daniel Goleman -Få 3 orgasmer eller mer hver uke! Du kan ha sex med penetrering om du klarer, men du bør ta en pause på 3-4 uker... (om partner kan få utløsning et annet sted enn inni deg, er dette også et pluss) -Ikke stress, tenk på deg selv, gled deg:) -tamponger er positivt om du klarer å bruke det Andre råd jeg har hørt: -Sarotex, antidepressivt medikament -ta en 3 måneders pause fra p-pillene -østrogen i form av stikkpiller -tranebærkapsler -Dilatorsett -Unngå røff sex! -Ikke vask deg med såpe; men med olje, ikke bruk trange bukser, ikke stringtruser, sov naken... Jeg har selv hatt dette i snart 2 år, da altså fra jeg var 16 år gammel. Men for all del, selv om disse knipeøvelsene er til å bli sprø av, så ikke stopp med dem! se på tv eller noe imens. Dette er nemlig viktig :o Ha troen på deg selv at dette er noe du skal klare å komme igjennom:) Lykke til alle sammen!! Finner ikke denne kremen i felleskatalogen... Så synd, har ikke råd til å gå til ekgren og har time hos gyn. min om noen uker.
Gjest Gjest_Red_* Skrevet 25. januar 2010 #827 Skrevet 25. januar 2010 http://www.vestibulitt.net Leste på denne siden: "Ting som kan hjelpe: Nøytralt, vannbasert glidemiddel ved samleie/andre former for sex" Hvorfor vannbasert? Kan silikonbasert gjøre det verre? Vet ikke om det er vestibulitt jeg har, men har svie rundt skjedeåpningen ved samleie og er selvsagt livredd for at det skal bli verre fordi jeg bruker "feil" produkter.
Gjest Gjest_mille_* Skrevet 28. januar 2010 #828 Skrevet 28. januar 2010 Og allerede nå vil jeg kalle sambo som kurert for vagnimus, ca 7 måneder etter at hun fikk kittet tidligere nevnt. Etter at hun har slitt med dette i flere år er jeg rett og slett veldig imponert over hvor lett det var å få "orden på ting". Kan forøvrig og nevne at hun prøvde før vi fant kittet, å gå til gynekolog, som ikke kunne gjøre annet enn å foreslå div kremer etc som (selvsagt) ikke hjalp. (Så lenge leve internett!) Har noen spørsmål rundt dette så skal jeg selvsagt svare på de da jeg er her inne daglig. Kjempehyggelig at det har ordnet seg for dere! Går det helt fint å ha samleie med henne nå? Gjør dere noe spesielt (pusteøvelser, tøyninger el) før dere har sex? Jeg holder på å bli bedre jeg også, men har fortsatt mye arbeid foran meg. Jeg klarer nå helt fint å få en tynn (8-9 cm omkrets) dildo inn uten at det gjør vondt (stor seier!), og holder nå på med en på 11 cm. Fysioterapeuten min sier at 95% av hennes pasienter blir helt bra, og de andre blir hvertfall litt bedre, med unntak av noen få som har en kronisk sykdom (og som derfor primært ikke sliter med vestibulitt)! Jeg går til Kjersti Hatlebrekke i Bergen, hun er fantastisk!
Gjest En her inne Skrevet 31. januar 2010 #829 Skrevet 31. januar 2010 Trengte litt glidekrem/dilatorer i starten, trenger ikke noe nå men har det liggende "in case". Ellers ikke noe spesielt, skulle nesten ikke tro det hadde vært et problem i årevis en gang.
Gjest en_som_trenger_hjelp Skrevet 3. februar 2010 #830 Skrevet 3. februar 2010 Trengte litt glidekrem/dilatorer i starten, trenger ikke noe nå men har det liggende "in case". Ellers ikke noe spesielt, skulle nesten ikke tro det hadde vært et problem i årevis en gang. Hvilket kit, og hvilken framgangsmåte? Hvordan var det å bestille, mye frakt? Toll? Hvor mye? Diskrét pakket? Skulle gjerne fått tak i et slikt. Om det hjelper.. Har hatt problemer i 4 år nå!
Gjest Beateprate Skrevet 3. februar 2010 #831 Skrevet 3. februar 2010 Leste på denne siden: "Ting som kan hjelpe: Nøytralt, vannbasert glidemiddel ved samleie/andre former for sex" Hvorfor vannbasert? Kan silikonbasert gjøre det verre? Vet ikke om det er vestibulitt jeg har, men har svie rundt skjedeåpningen ved samleie og er selvsagt livredd for at det skal bli verre fordi jeg bruker "feil" produkter. "Feil" glidemiddel kan gjøre det verre ja, men det kan være at silikonbasert funker for deg.. Prøv å smøre det forsiktig(!) på utenom samleie, og kjenn etter.. Og vær så snill og vær god med deg selv og ikke ha sex hvis det gjør vondt, det kan bli så utrolig mye verre! Meld deg gjerne inn på www.Vestibulitt.net, dersom du ikke allerede er medlem, og tips andre! Vi må stå sammen og hjelpe hverandre! (Håper forresten at det ikke er Vestibulitt du har, og at du tar vare på deg selv, så du ikke får det! ) Beateprate (Www.vestibulitt.net)
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 3. februar 2010 #832 Skrevet 3. februar 2010 Noen her som har sett "Privat praksis" på tv2? Jeg så på episode 3 i første sesong, og ble så sinnsykt provosert!! En av pasientene får konstatert vestibulitt og vaginisme (hun dro til legen fordi hun ikke "får til å ha sex", ikke fordi det gjør vondt eller noe), hun får en sprøyte og litt akupunktur, og så er hun liksom frisk og har masse sex med ektemannen sin! Arg! Om det bare hadde vært så enkelt! Jeg er kanskje ekstra sint fordi jeg trodde jeg var blitt kvitt denne jævelheten, men etter tre måneders friskmelding har vestibulitten begynt å blomstre opp igjen (vaginismen holder jeg unna med knipeøvelser)! Satans frustrerende!
Gjest En her inne Skrevet 5. februar 2010 #833 Skrevet 5. februar 2010 Hvilket kit, og hvilken framgangsmåte? Hvordan var det å bestille, mye frakt? Toll? Hvor mye? Diskrét pakket? Skulle gjerne fått tak i et slikt. Om det hjelper.. Har hatt problemer i 4 år nå! Kittet fra http://www.vaginismus.com/, den har DVD+bok med fremgangsmåte/tips/forklaringer etc, som forklarer alt. Ref http://www.vaginismus.com/products/vaginismus_kit_dvd er det nå en 500kr, kan faktisk ikke huske noe toll på det lengre, i så tilfelle ikke mer enn 1-200kr. Spør du meg er det en billig investering om du blir frisk. Og ja, umulig å si hva pakken inneholdt
Gjest Gjest_Rosemary_* Skrevet 8. februar 2010 #834 Skrevet 8. februar 2010 Hei alle sammen Jeg er 17 år og fikk vestibulit i juni 09 og sammen med mamma leste vi om forskjellige ting som kunne hjelpe, som å slutte på p-pillen og vaske med olje. Jeg må bare takke alle som skriver om dette! det er helt utrolig at det er så lite informasjon om noe som er så jævelig! Jeg fulgte alle tips og har gått mye til gynikologen min, og mot jul virket jeg frisk igjen. Jeg gikk hele tiden fra juni og frem til desember nesten helt uten sex siden dette var så vondt. Det er så klart opp til en hver, men jeg har gått helt fint uten sex i denne perioden og kjæresten min er med meg fortsatt så jeg vil foreslå å ikke ha sex( i alle fall ikke så mye.) men det er jo opp til deg :gjeiper: Jeg begynte på p-pilla nå på fredag og på lørdag fikk jeg tilbakefall! Jeg ser ikke på dette som en tilfeldighet så jeg vil absolutt si at p-pilla er noe man bør slutte med. i alle fall for en stund, og føler meg seg tøff nok til å riske å få et tilbakefall kan man jo prøve seg på pilla igjen, men mitt tips er bare å holde seg unna, punktum. Jeg synes også at dette burde blitt nevnt som en bivirking av p-pilla. dette burde være et større tema og jeg håper mange vil fortsette å spre informasjon om dette
Gjest Gjest_Emmplix_* Skrevet 10. februar 2010 #835 Skrevet 10. februar 2010 Jeg må spørre om andre som har vestibulitt også er plaget med hvit litt tykk utflod? Ser mange nevner her at de får beskjed om at de har soppinfeksjon, når de føler de ikke har det. Jeg har hatt vestibylitt siden jeg var 17, nå er jeg 33år. Men jeg hadde 2 år som var helt bra, så var det tilbake. Jeg har aldri fått påvist vestibulitt. Men etter å ikke hatt sex eller partner på over 5 år nå (og har enda ikke fått barn), begynte jeg å søke på nett og fant dette forumet og andre nettsider. Og var ikke vanskelig å sette diagnosen selv. Legene mine (også gyn. på vulvaklinikken) har aldri satt noe diagnose. Får bare beskjed om det er ikke noe galt med meg. Allt ser normalt ut. Men jeg VET forskjellen på tykk hvit utflod og den vanlige blanke. For ikke å snakke om alle samleie smertene og sviingen!! Dette er en grusom tilstand. Og det har preget meg psykisk i såå mange år. De siste årene har det begynt å gå opp for meg at jeg kanskje aldri vil få en partner eller barn og det tærer på. Og alle mine venner er gift og har fått barn, så kjenner "klokka tikker". Jeg hadde gitt opp allt håp på noen gang å bli bedre igjen, og trodde jeg var alene om dette. Har fått beskjed om at det bare er i hodet mitt, da ble jeg helt fra meg, var jeg hypokonder også nå? Men etter å ha lest i dette forumet forstår jeg at jeg absolutt ikke er alene og at det finnes et navn på denne tilstanden. Og jeg har fått håpet mitt tilbake!!! ;o) Håper på svar! Hilsen Såå glad for dette forumet Jeg har fått diagnoesen vestibulitt og har selv lagt merke til at jeg har litt hvit tykk utflod. Jeg syns også jeg har mer utflod nå enn før. Jeg vet ikke om dette har noe med vestibulitten å gjøre. Jeg har i tillegg for lite melkesyrebakterier i skjeden. Kanskje det kan være noe sånt med deg og? Jeg fikk også vestibulitt d ajeg var 17 år. Nå er jeg snart 20 år. Høsten 2009 mener jeg selv at jeg ble delvis frisk, og det uten hjelp av rådyre leger og behandlinger. Jeg har vært på mensendieck fyrioterapi i Oslo. De er veldig dyktige, og forteller litt om sykdommen samt gir deg noen knipeøvelser som er veldig til hjelp. Men det jeg mener hjalp meg veldig var pilates. Jeg begynte på folkehøgskole i høst, og da valgte jeg pilates som valgfag. Det trente pilates 1 time i uka, og etter 2 mnd var jeg så og si frisk. Jeg merker fortsatt vestibulitten innimellom, men det er bare helt i starten av samleiet eller hvis det er en liten stund siden sist samleie (1-2 uker). Ellers merker jeg ikke noe til den i det heletatt. Sykdommen (vet ikke om den betegnes som sykdom, men jeg kaller det en sykdom) rammen meg veldig før. Jeg klarte ikke å gå med tampong før høstn 2009. Jeg ønsker deg og alle som sliter med dette lykke til, og anbefaler alle å prøve å trene pilates + knipeøvelser. Jeg tror også positiv og målrettet innstilling har mye å si. Dette fungerer kanskje ikke på alle, men håper det hjelper noen. Det hjalp meg
Gjest Såå glad for dette forumet Skrevet 10. februar 2010 #836 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har fått diagnoesen vestibulitt og har selv lagt merke til at jeg har litt hvit tykk utflod. Jeg syns også jeg har mer utflod nå enn før. Jeg vet ikke om dette har noe med vestibulitten å gjøre. Jeg har i tillegg for lite melkesyrebakterier i skjeden. Kanskje det kan være noe sånt med deg og? Jeg fikk også vestibulitt d ajeg var 17 år. Nå er jeg snart 20 år. Høsten 2009 mener jeg selv at jeg ble delvis frisk, og det uten hjelp av rådyre leger og behandlinger. Jeg har vært på mensendieck fyrioterapi i Oslo. De er veldig dyktige, og forteller litt om sykdommen samt gir deg noen knipeøvelser som er veldig til hjelp. Men det jeg mener hjalp meg veldig var pilates. Jeg begynte på folkehøgskole i høst, og da valgte jeg pilates som valgfag. Det trente pilates 1 time i uka, og etter 2 mnd var jeg så og si frisk. Jeg merker fortsatt vestibulitten innimellom, men det er bare helt i starten av samleiet eller hvis det er en liten stund siden sist samleie (1-2 uker). Ellers merker jeg ikke noe til den i det heletatt. Sykdommen (vet ikke om den betegnes som sykdom, men jeg kaller det en sykdom) rammen meg veldig før. Jeg klarte ikke å gå med tampong før høstn 2009. Jeg ønsker deg og alle som sliter med dette lykke til, og anbefaler alle å prøve å trene pilates + knipeøvelser. Jeg tror også positiv og målrettet innstilling har mye å si. Dette fungerer kanskje ikke på alle, men håper det hjelper noen. Det hjalp meg Tusen takk for svar!!! Har vert innom her hver dag siden jeg skrev inn i håp om noe respons/svar. Vet at jeg blir bitte litt bedre med vivag, men kun den samme dagen. Så er ikke noe jeg kan gjøre hver dag. Men dette er noe jeg skal spørre gyn. om neste gang jeg skal dit;o) Ellers lurer jeg på om det er noen som kan anbefale en god gyn. som ikke er privat i oslo??? Jeg må bytte gyn.! Siden han enda ikke har funnet ut av hva det har vert galt med meg og jeg har gått til han i 13 år med de samme plagene! Håper på svar!
Gjest Såå glad for dette forumet Skrevet 10. februar 2010 #837 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har fått diagnoesen vestibulitt og har selv lagt merke til at jeg har litt hvit tykk utflod. Jeg syns også jeg har mer utflod nå enn før. Jeg vet ikke om dette har noe med vestibulitten å gjøre. Jeg har i tillegg for lite melkesyrebakterier i skjeden. Kanskje det kan være noe sånt med deg og? Jeg fikk også vestibulitt d ajeg var 17 år. Nå er jeg snart 20 år. Høsten 2009 mener jeg selv at jeg ble delvis frisk, og det uten hjelp av rådyre leger og behandlinger. Jeg har vært på mensendieck fyrioterapi i Oslo. De er veldig dyktige, og forteller litt om sykdommen samt gir deg noen knipeøvelser som er veldig til hjelp. Men det jeg mener hjalp meg veldig var pilates. Jeg begynte på folkehøgskole i høst, og da valgte jeg pilates som valgfag. Det trente pilates 1 time i uka, og etter 2 mnd var jeg så og si frisk. Jeg merker fortsatt vestibulitten innimellom, men det er bare helt i starten av samleiet eller hvis det er en liten stund siden sist samleie (1-2 uker). Ellers merker jeg ikke noe til den i det heletatt. Sykdommen (vet ikke om den betegnes som sykdom, men jeg kaller det en sykdom) rammen meg veldig før. Jeg klarte ikke å gå med tampong før høstn 2009. Jeg ønsker deg og alle som sliter med dette lykke til, og anbefaler alle å prøve å trene pilates + knipeøvelser. Jeg tror også positiv og målrettet innstilling har mye å si. Dette fungerer kanskje ikke på alle, men håper det hjelper noen. Det hjalp meg Tusen takk for svar!!! Har vert innom her hver dag siden jeg skrev inn i håp om noe respons/svar. Vet at jeg blir bitte litt bedre med vivag, men kun den samme dagen. Så er ikke noe jeg kan gjøre hver dag. Men dette er noe jeg skal spørre gyn. om neste gang jeg skal dit;o) Ellers lurer jeg på om det er noen som kan anbefale en god gyn. som ikke er privat i oslo??? Jeg må bytte gyn.! Siden han enda ikke har funnet ut av hva det har vert galt med meg og jeg har gått til han i 13 år med de samme plagene! Håper på svar!
Gjest Gjest_Luna_* Skrevet 19. februar 2010 #838 Skrevet 19. februar 2010 Hei alle sammen! Nå har jeg endelig fått time på rikshospitalet! Skal dit til onsdag! Det tok riktignok to år, men who cares! Håper det ordner seg nå! Har prøvd alt! Og da mener jeg alt. Måtte bare dele det! Ønske meg lykke til. Det jeg egentlig skulle si går på det med p-piller. Jeg ser det er så mange som har fått høre at det er negativt, men ja, jeg var på rikshospitalet i mai også, i forbindelse med en anen underlivsykdom jeg har, (PCOS)det gjør at jeg ikke har mensen, så jeg må fremkalle den kunstig med p-piller, og da sa jeg at det kunne jeg ikke, pga vestibulitten, så overlegen gikk og spurte overlegen for vestibulittavdelingen om det, og han sa at det ikke hadde noe å si. Litt lang forklaring, men jeg håper dere skjønte den. :gjeiper: Så da kan del vel egentlig ikke ha så mye å si, kan det vel? Jeg har forresten også tykkere hvit utflod enn vanlig. Nå vet jeg ikke helt hva som er vanlig da siden jeg alltid har hatt slik utflod, men jeg tror ikke den skal være så tykk, slimete og hvit? Er det flere som har dette altså? Og så det siste jeg vil spørre om er om noen vet navnet på denne sykdommen på engelsk? Tenkte jeg skulle forsøke å utvide alternativa mine her. Og, hvorfor i all verden er ikke dette mer kjent og forsket på? Så vidt jeg forstår lider 10% av alle kvinner i norge av dette? Det er bare et ord for det. Tragisk.
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 22. februar 2010 #839 Skrevet 22. februar 2010 Og så det siste jeg vil spørre om er om noen vet navnet på denne sykdommen på engelsk? Tenkte jeg skulle forsøke å utvide alternativa mine her. Og, hvorfor i all verden er ikke dette mer kjent og forsket på? Så vidt jeg forstår lider 10% av alle kvinner i norge av dette? Det er bare et ord for det. Tragisk. Det heter vulvodynia på engelsk, du finner masse om du søker. Bla.a ei som har skrevet bok, Susanna Kaysen, The Camera My Mother Gave Me. Har ikke lest den selv, men har tenkt det. Tror kanskje det er lite forskning fordi det er tabubelagt, ikke noe jeg forteller til folk, i alle fall. Men det er jo ganske teit, for menns impotens er veldig kjent & det forskes det mye på ... Jeg synes jo også at hele den forestillingen som finnes om at hetero-sex kun er penetrering (penis i vagina) er en del av problemet. En mer åpen debatt om dette siden penetrering ikke er nødvendig for å få orgasme for de fleste av oss, ville vært et steg i riktig retning !
Gjest Såå glad for dette forumet Skrevet 24. februar 2010 #840 Skrevet 24. februar 2010 Hei alle sammen! Nå har jeg endelig fått time på rikshospitalet! Skal dit til onsdag! Det tok riktignok to år, men who cares! Håper det ordner seg nå! Har prøvd alt! Og da mener jeg alt. Måtte bare dele det! Ønske meg lykke til. Det jeg egentlig skulle si går på det med p-piller. Jeg ser det er så mange som har fått høre at det er negativt, men ja, jeg var på rikshospitalet i mai også, i forbindelse med en anen underlivsykdom jeg har, (PCOS)det gjør at jeg ikke har mensen, så jeg må fremkalle den kunstig med p-piller, og da sa jeg at det kunne jeg ikke, pga vestibulitten, så overlegen gikk og spurte overlegen for vestibulittavdelingen om det, og han sa at det ikke hadde noe å si. Litt lang forklaring, men jeg håper dere skjønte den. :gjeiper: Så da kan del vel egentlig ikke ha så mye å si, kan det vel? Jeg har forresten også tykkere hvit utflod enn vanlig. Nå vet jeg ikke helt hva som er vanlig da siden jeg alltid har hatt slik utflod, men jeg tror ikke den skal være så tykk, slimete og hvit? Er det flere som har dette altså? Og så det siste jeg vil spørre om er om noen vet navnet på denne sykdommen på engelsk? Tenkte jeg skulle forsøke å utvide alternativa mine her. Og, hvorfor i all verden er ikke dette mer kjent og forsket på? Så vidt jeg forstår lider 10% av alle kvinner i norge av dette? Det er bare et ord for det. Tragisk. Ja, jeg har også tykk hvit og slimete utflod. Og de to årene jeg var frisk fra vestibulitten var den ikke sånn, da var den klar/blank. Det var sånn jeg merket at forholdene der nede kanskje hadde endret seg. For jeg var singel da og hadde ikke lyst å onanere engang. Så begynte å utforske, og fant ut at vestibulitten var borte. Så jeg har alltid følt at det har vært en sammenheng mellom vestibulitten og den unormale utfloden. Men så fort vestibulitten var tilbake etter 2 år, var utfloden også tilbake. Og derfor orker jeg ikke tanken på forhold. For jeg føler meg ekkel der nede! Så sex uten penetrering er også uaktuelt. Og det gjør mye med psyken. 33 år gammel, uten barn, singel og ingen utsikt til bedring de siste 9 årene. Vel, gi tilbakemelding på hva de sa på riksen da!!! Og også om utfloden! Venter i spenning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå