Gå til innhold

Flørtende barnehageansatt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde det skjedd med meg og min mann så hadde jeg tatt henne til sides og hudflettet Ane så hun ikke turte se i min manns retning noe mer. Slik flørting er ikke akseptabelt. Hold fingrene av fatet og vær proffesjonell.

Anonymkode: f7a79...766

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her. Jeg forstår som sagt mange av innspillene fra dere som ikke mener det samme som meg her, men at det skal være PINLIG å si fra når noen i relasjon til barna ikke har profesjonell rolleforståelse? For det første: At det skulle være pinlig er da veldig underordnet? Er det sånn dere lever livene deres? Passer dere for ikke å havne i pinlige situasjoner? Voksne mennesker? For det andre: Det virker som at dere tror at vi lever i Hotell Cæsar der alt folk gjør blir fanget opp av et kamera og så vist til alle andre. Bestyreren vil helt selvsagt holde tett og konfronterer hun "Ane" vil ikke Ane få vite hvem bekymringen kom fra. Det er sånn profesjonelle mennesker jobber. Noen ganger er KG bare så utrolig langt unna virkeligheten.

Anonymkode: 4ea64...198

Det er faktisk ikke slik det virker. Når man blir beskyldt for noe så har man rett til å vite hvem det er som sier det slik at man kan forklare seg. Dette er ikke barnevernet med anonyme bekymringsmeldinger

Anonymkode: 89ef2...31d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

At hubben din har lyst på andre damer er ikke barnehagens problem. Get a grip…

Anonymkode: 2e11f...28a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Leseferdigheter fra 1-10 er null? Jeg vet godt at dette også er et problem mellom oss og like mye min manns feil som Anes, om ikke mer. Jeg har bare ikke behov for at tråden skal handle om det. Her skulle det handle om Ane og hvordan håndtere Ane.

Og det er det du får svar på. Du skal ikke håndtere Ane, du skal håndtere mannen din. 
Hysteriske beskyldninger om at pedagogen i barnehagen flørter med mannen din får deg virke helt psyko. 

Anonymkode: decd8...c98

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg blir litt paff av å lese de fleste svarene i denne tråden, jeg. Er det virkelig ingen som ser at man som ansatt skal holde seg for god til å flørte med foresatte til barna i barnehagen?! Er dette en gen Z-greie (de er jo kjent for å ikke ha peiling på arbeidsliv og profesjonalitet)? 

Ja, den ansatte driter seg ut, men du skal ha litt kjøtt på beinet før du tar det videre med bestyrer, tenker jeg, TS. Først og fremst er der vel mest naturlig å ta det med en mann, at han må tone ned litt. 

Anonymkode: fbfd2...bd4

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor er det et problem?

Mannen min har en svært god tone med de ansatte i bhg. Tuller, fleiper og noen vil mene det er flørting. Et par av dem responderer på "hans nivå" (svarer med samme mynt). Kunne ikke brydd meg mindre. Han er trofast og de ansatte er kjempeflinke med barna. Jeg tenker at de bare legger seg på samme linje som ham. 

Anonymkode: 6dd9b...640

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor flørter mannen din med Ane, og flørter han med kollegaen på jobb og frøkena på treningssenteret også?

At du skal skylde på Ane og ta det opp er patetisk av deg og viser hvor kontrollerende du er som person.

Du kan ikke kontrollere livet og mannen dine sine valg. Du kan kanskje finne en bedre match?
Men av dine svar over så har du sannsynlig ikke den selvinnsikten. 

Anonymkode: 98cf4...e4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skulle tro det er i bhg jeg jobber. To av avd.ledere, har vært i køya med fedre på sin egen avd. Ene far singel, andre gift/ samboer. Ene av de to er konstant på flørteren, tross hun er samboer. Det andre var nok et engangstilfelle. 
Rimelig lite profesjonelt, og vi andre skulle gjerne sett ledelsen gadd bry seg, men så lenge «handlingene» (utover flørt) er på privaten, vil de ikke blande seg. 🙄

Anonymkode: 76fb3...8f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo si det litt humoristisk neste gang du catcher henne i det "nå må dere to slutte å flørte, vi må hjem å lage middag". Det er kleint, særlig fordi det er så åpenlyst.

Anonymkode: 9f082...6d2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

TS her. Jeg forstår som sagt mange av innspillene fra dere som ikke mener det samme som meg her, men at det skal være PINLIG å si fra når noen i relasjon til barna ikke har profesjonell rolleforståelse? For det første: At det skulle være pinlig er da veldig underordnet? Er det sånn dere lever livene deres? Passer dere for ikke å havne i pinlige situasjoner? Voksne mennesker? For det andre: Det virker som at dere tror at vi lever i Hotell Cæsar der alt folk gjør blir fanget opp av et kamera og så vist til alle andre. Bestyreren vil helt selvsagt holde tett og konfronterer hun "Ane" vil ikke Ane få vite hvem bekymringen kom fra. Det er sånn profesjonelle mennesker jobber. Noen ganger er KG bare så utrolig langt unna virkeligheten.

Hvis dere absolutt skal snakke med styrer, bør mannen din gjøre det. Hvis du gjør det  , vil  du bare oppleves som sjalu og kontrollerende . 

• Nyttig 2
Skrevet

hvis dette hadde skjedd meg så hadde jeg tenkt: det er ikke så rart, han er jo kjekk.. 

samt at jeg har jo opplevd også at to kvinner kan være litt motpoler, og det er jo gøy og hyggelig å smile og ha en fin tone med en kjekk mann. altså jeg blir rett og slett turned off av en del damer, særlig den "militante" typen med harde øyne og stikkende blikk og som er på hugget..... 

Anonymkode: 51be9...a23

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men jeg synes ikke at hun skal oppføre seg sånn. Synes ikke det er forenelig med et trygt og godt miljø for barna med ansvarlige voksenpersoner med hodet på rett plass. Skjønner ikke hvordan vi kan løse det hjemme? Og jeg VET at det også er et ekteskapsproblem og når jeg sier at jeg ikke vil at tråden skal handle om det så er det fordi akkurat den biten kjenner jeg til og prøver å ta meg av "hver eneste dag" på trettende året. Sånn cirka. 

Hun slutter med det når mannen din slutter med det. Ergo, du må ta det med ham. 

Anonymkode: 9b496...908

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg blir litt paff av å lese de fleste svarene i denne tråden, jeg. Er det virkelig ingen som ser at man som ansatt skal holde seg for god til å flørte med foresatte til barna i barnehagen?! Er dette en gen Z-greie (de er jo kjent for å ikke ha peiling på arbeidsliv og profesjonalitet)? 

Ja, den ansatte driter seg ut, men du skal ha litt kjøtt på beinet før du tar det videre med bestyrer, tenker jeg, TS. Først og fremst er der vel mest naturlig å ta det med en mann, at han må tone ned litt. 

Men det er jo mottakeren for flørten som i så fall må si fra hvis det er uønsket. 

Anonymkode: 7962c...add

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er jo mottakeren for flørten som i så fall må si fra hvis det er uønsket. 

Anonymkode: 7962c...add

Enig . Evnt må man jo drive å løpe etter å passe på denne stakkars naive , flørtende og attraktive mannen i all evighet . Hvis han er en flørtetype vil han jo være sånn med hvem som helst / hvor som helst . 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er litt enig faktisk.

Ja, det er klart at det som oftest krever to parter for å opprettholde en flørt, men det ER jo gjerne en pådriver, og noen som er det også ganske aktivt. Jeg har mannlige kolleger som kan bikke over selv når de møter normal høflighet, og det er klart det gjelder noen kvinner også. Det er litt naivt å tro noe annet.

Så er det jo faktisk slik at "Ane" er på jobb, TS og mannen er ikke det. Hun jobber også et sted veldig nært til dem, og som de så og si er bundet til. Hadde historien dreid seg om en butikkansatt i en tilfeldig butikk de stakk innom, hadde jeg nok syntes det var en stor overreaksjon. Men de er jo innom dette stedet hver bidige dag, og det er klart at slikt lett blir en irritasjon som man helst kan unngå.

Vi hadde en resepsjonist der jeg jobber som kunne være veldig flørtende med enkelte. Det var merkbart for mange av oss at hun var veldig sugen på oppmerksomhet, og hvis en mann (spesielt på seniornivå) var i kaffebaren samtidig som deg, var du heldig om du fikk kontakt med henne. Mannen min (som også er en veldig kjekk mann) var innom kontoret for å levere noe. Senere sa han rett ut (for han er veldig åpen og rett-frem med sånt), "hva er greia med hun i resepsjonen egentlig, er hun nymfoman eller hva?" 

Jeg gjorde ingenting ut av det, og var hyggelig mot henne som vanlig. Stoler også på min mann, og det er ikke akkurat ofte han er innom. Men hun varte ikke lenge i den jobben, og jeg ville ikke vært helt overrasket om noen andre hadde reagert. Noen kvinner glemmer at de har en arbeidsplass der de forholder seg til både menn og kvinner, og at de ikke nødvendigvis kan flyte på at gutta redder dem. Da bør de kanskje heller inn i finans, eller en helt mannsdominert arbeidsplass.

Så TS, jeg kan forstå at dette irriterer deg. Jeg vet likevel ikke om jeg ville gått videre med det, for barnehageansatte er jo en litt egen sort, og du risikerer å bli et tema i syklubben. Jeg ville heller sagt ifra til "Ane" - ikke rett ut, men på en subtil måte så hun forstår at hun er observert.

• Liker 2
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (2 timer siden):

Ja, det er klart at det som oftest krever to parter for å opprettholde en flørt, men det ER jo gjerne en pådriver, og noen som er det også ganske aktivt. Jeg har mannlige kolleger som kan bikke over selv når de møter normal høflighet, og det er klart det gjelder noen kvinner også. Det er litt naivt å tro noe annet.

Så er det jo faktisk slik at "Ane" er på jobb, TS og mannen er ikke det. Hun jobber også et sted veldig nært til dem, og som de så og si er bundet til. Hadde historien dreid seg om en butikkansatt i en tilfeldig butikk de stakk innom, hadde jeg nok syntes det var en stor overreaksjon. Men de er jo innom dette stedet hver bidige dag, og det er klart at slikt lett blir en irritasjon som man helst kan unngå.

Vi hadde en resepsjonist der jeg jobber som kunne være veldig flørtende med enkelte. Det var merkbart for mange av oss at hun var veldig sugen på oppmerksomhet, og hvis en mann (spesielt på seniornivå) var i kaffebaren samtidig som deg, var du heldig om du fikk kontakt med henne. Mannen min (som også er en veldig kjekk mann) var innom kontoret for å levere noe. Senere sa han rett ut (for han er veldig åpen og rett-frem med sånt), "hva er greia med hun i resepsjonen egentlig, er hun nymfoman eller hva?" 

Jeg gjorde ingenting ut av det, og var hyggelig mot henne som vanlig. Stoler også på min mann, og det er ikke akkurat ofte han er innom. Men hun varte ikke lenge i den jobben, og jeg ville ikke vært helt overrasket om noen andre hadde reagert. Noen kvinner glemmer at de har en arbeidsplass der de forholder seg til både menn og kvinner, og at de ikke nødvendigvis kan flyte på at gutta redder dem. Da bør de kanskje heller inn i finans, eller en helt mannsdominert arbeidsplass.

Så TS, jeg kan forstå at dette irriterer deg. Jeg vet likevel ikke om jeg ville gått videre med det, for barnehageansatte er jo en litt egen sort, og du risikerer å bli et tema i syklubben. Jeg ville heller sagt ifra til "Ane" - ikke rett ut, men på en subtil måte så hun forstår at hun er observert.

"En litt egen sort"... barnehageansatte er like ulike som ellers i samfunnet

Anonymkode: 89ef2...31d

• Liker 2
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (4 timer siden):

En egen sort? Hva i all verden er det for en idiotisk ting å si

Anonymkode: 9a3f6...20b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ingen som sier at det er normal og fin oppførsel, folk sier bare at TS ikke vil komme noen vei ved å ta dette videre til styrer. Den eneste som kan få slutt på dette, er mannen til TS, ved å slutte å flørte tilbake. 

• Liker 2
Skrevet

Sett mannen din på plass! Og lever og hent barnet noen dager og vær litt reservert mot henne så hun skjønner tegninga. Ufint! Skjønner godt du syns dette er ekkelt 

Anonymkode: b0b15...495

• Liker 1
Gjest Wilma89
Skrevet (endret)

Tenker jeg bare ville snakket med mannen om hvordan jeg forventet at han oppførte seg. Flørting er vanskelig å «bevise»

Endret av Wilma89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...