Gå til innhold

Flørtende barnehageansatt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vet mannen din at du flørter? Synes ikke det er ok at partneren skal føle på at barnehagen skal forbindes med noe negativt og ødeleggende for parforholdet. Det skal være et trygt sted, med barnet i fokus. Så akkurat barnehage ( eller et annet sted barnet oppholder seg; skole, fritidsaktiviteter) bør være et sted hvor man kan stole på de ansatte, føle seg trygg.  Er kjipt når man føler at den personen som jobber der truer parforholdet. 

Anonymkode: 35462...d22

Ingen av oss er sjalu heldigvis. Vi tenker det er sunt både for individet og forholdet med litt uskyldig flørt :) 

Den ansatte gjør en utmerket jobb med barnet vårt og barnet gleder seg til å se han. At den aktuelle ansatte da kan finne på å blunke til meg eller komme med en flørtende kommentar ved henting har da ingenting med barnets trygghet å gjøre. Det er heller ikke skadelig for familien all den tid ingen av de flørtende partene har noen slags intensjon om å hoppe til køys.

Flørt er gøy og naturlig. Det må være utrolig tungt å stå i et parforhold i år etter år (i vårt tilfelle nærmer vi oss 15 år) i en tvangstrøye.

Anonymkode: 8d5c6...cb2

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener dette er uprofesjonelt av Ane. Man kan være hyggelig og imøtekommende uten å flørte. Når man jobber i barnehage skal man jobbe for et godt foreldresamarbeid med begge foreldrene, og da er det ganske respektløst av Ane å flørte med fedre. Det er mange ulike foreldre og foreldrepar i en barnehage. Det er faktisk ikke alle parforhold som tåler så mye, hva vet vi om hva ts og mannen har i bagasjen? Hvorfor skal en barnehageansatt utfordre det?

Hvordan reagerte Ane når hun oppdaget deg ts når dere skulle hente? Fortsatte hun eller endret hun tone? 

Anonymkode: 5be78...994

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ingen av oss er sjalu heldigvis. Vi tenker det er sunt både for individet og forholdet med litt uskyldig flørt :) 

Den ansatte gjør en utmerket jobb med barnet vårt og barnet gleder seg til å se han. At den aktuelle ansatte da kan finne på å blunke til meg eller komme med en flørtende kommentar ved henting har da ingenting med barnets trygghet å gjøre. Det er heller ikke skadelig for familien all den tid ingen av de flørtende partene har noen slags intensjon om å hoppe til køys.

Flørt er gøy og naturlig. Det må være utrolig tungt å stå i et parforhold i år etter år (i vårt tilfelle nærmer vi oss 15 år) i en tvangstrøye.

Anonymkode: 8d5c6...cb2

Flørting kan være både gøy og smigrende, men selv om dere liker det betyr ikke det at det er innafor at barnehageansatte flørter med foreldrene. Om man ikke flørter med barnehageansatte betyr ikke det at man lever i en tvangstrøye. Er det noe jeg ikke ønsker når jeg er på jobb som barnehagelærer så er det flørtende fedre.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg synes ikke at hun skal oppføre seg sånn. Synes ikke det er forenelig med et trygt og godt miljø for barna med ansvarlige voksenpersoner med hodet på rett plass. Skjønner ikke hvordan vi kan løse det hjemme? Og jeg VET at det også er et ekteskapsproblem og når jeg sier at jeg ikke vil at tråden skal handle om det så er det fordi akkurat den biten kjenner jeg til og prøver å ta meg av "hver eneste dag" på trettende året. Sånn cirka. 

Anonymkode: 4ea64...198

Så:

Du er sammen med en hvor kun han eller dere begge har åpnere rammer.

Han bruker den aktivt ovenfor Ane.

Ane besvarer muligens etterhvert, ifølge din opplevelse. Altså ingen skriftlig kommumikasjon å vise til - men din opplevelse av at Ane flørter tilbake.

Slik jeg ser det bunner dette uansett i mannens atferd - det kunne jo vært omvendt og? At hun mislikte det? Men da er det liksom i orden for deg? 

Jeg tenker:

Du får ta deg av levering og henting. 

Og….dette er jo bare en av ørten arenaer du må «haukepasse». 

Så igjen ender jo sirkelen hos mannen din. 

Du kan være ærlig med Ane og si «du, mannen min flørter med mangt og mye alltid - inkludert deg nå. Han er nokså grenseløs på hvem han flørter med dessverre.  Nå opplevde jeg i situasjon X at du var med på flørten, og det er ubehagelig og upassende».

Men…..den gigantiske rosa elefanten her er jo HAN. 

I min barnehage var dert særskilt en far - ikke singel - som åpenbart flørtet og prøvde sjarmere styreren. 
Hun var høflig, men jeg bare…..åkei…..?  Han var ikke ekkel eller noe, men det gikk noen millimeter over streken og vi andre foreldre er ikke blinde. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest takinova
Skrevet

Tipper hun ikke flørter særlig mye, men at du gjennom dine tidligere erfaringer med mannen din er så oppmerksom på sånt at det er blitt en besettelse.

Hjemmeproblem. Ikke gjør det til barnehagens.

Skrevet

Ser ikke helt problemet ? Det er du og mannen som har problemer. Ikke den ansatte 😅! Jeg tror de fleste ansatte flørter med foreldre typ kvinnfolk som mannfolk uten betydning 😅... Tenker foreldre flørter usynlige med hverandre ved henting og levering 😅.. ligger ingenting i sånt uansett... 

Anonymkode: 50197...860

Skrevet

Det er påfallende at du skal ha all skyld over på denne «Ane» og ikke vil høre snakk om at dette er et problem mellom din mann og deg. 

Det naturlige er at du tar dette opp med mannen din. Han må da slutte å flørte og dermed legge ballen død. 

Hvis du går til styrer med dette så fremstår du som ei sjalu, hysterisk og kontrollerende kone. Ikke er dette noe du kan bevise heller. 

Anonymkode: decd8...c98

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Jeg kjenner min mann ut og inn og vet når han er sjarmert. Det er ikke hans svake sider og tilbøyligheter som naiv, dum, korttenkt og attraktiv mann denne tråden skal handle om. "

Dette er komedie-gull

Endret av late_argument
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Men 4real. slutt å slut-shame Ane. Mannen din er også en aktør. 

Hvordan ser hun ut forresten? Svære jur? Spretten hekk? Skala 1 - 10

Endret av late_argument
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener dette er uprofesjonelt av Ane. Man kan være hyggelig og imøtekommende uten å flørte. Når man jobber i barnehage skal man jobbe for et godt foreldresamarbeid med begge foreldrene, og da er det ganske respektløst av Ane å flørte med fedre. Det er mange ulike foreldre og foreldrepar i en barnehage. Det er faktisk ikke alle parforhold som tåler så mye, hva vet vi om hva ts og mannen har i bagasjen? Hvorfor skal en barnehageansatt utfordre det?

Hvordan reagerte Ane når hun oppdaget deg ts når dere skulle hente? Fortsatte hun eller endret hun tone? 

Hun endret ansiktsuttrykk og toneleie momentant. Som å bli tatt på fersken light. 

Jeg er jo helt enig i ditt perspektiv, selvfølgelig. Leser og respekterer at andre ser annerledes på det, men for meg er dette helt feil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun endret ansiktsuttrykk og toneleie momentant. Som å bli tatt på fersken light. 

Jeg er jo helt enig i ditt perspektiv, selvfølgelig. Leser og respekterer at andre ser annerledes på det, men for meg er dette helt feil.

Du tror ikke hun endret ansiktsuttrykket fordi du så slik ut 😤

Anonymkode: 05d40...bf3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er påfallende at du skal ha all skyld over på denne «Ane» og ikke vil høre snakk om at dette er et problem mellom din mann og deg. 

Det naturlige er at du tar dette opp med mannen din. Han må da slutte å flørte og dermed legge ballen død. 

Hvis du går til styrer med dette så fremstår du som ei sjalu, hysterisk og kontrollerende kone. Ikke er dette noe du kan bevise heller. 

Anonymkode: decd8...c98

Leseferdigheter fra 1-10 er null? Jeg vet godt at dette også er et problem mellom oss og like mye min manns feil som Anes, om ikke mer. Jeg har bare ikke behov for at tråden skal handle om det. Her skulle det handle om Ane og hvordan håndtere Ane.

Skrevet

Det skal to til for å opprettholde en flørt. Hvis noen forsøker seg på å flørte, men ikke får noe respons, slutter de. Så her holder hun jo på fordi hun får respons fra mannen din.

Hun er selvfølgelig uprofesjonell, men jeg ser ikke hvordan det går utover barna i barnehagen at hun flørter med en av fedrene. Og jeg tror ikke du oppnår noe ved å gå til styrer. Den eneste som kan gjøre noe her, er vel egentlig mannen din, som kan la være å flørte tilbake. Da slutter hun nok.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enkelte mennesker er flørtete av natur når de ser noe de liker, kan du ikke bare overse dette da? Det er utrolig pinlig å gå videre med det til øverste leder i hvert fall, om det plager deg så voldsomt får du heller be mannen din om å kjøle seg ned litt i møtet med denne ansatte.

Anonymkode: 6aa95...eac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

TS her. Jeg forstår som sagt mange av innspillene fra dere som ikke mener det samme som meg her, men at det skal være PINLIG å si fra når noen i relasjon til barna ikke har profesjonell rolleforståelse? For det første: At det skulle være pinlig er da veldig underordnet? Er det sånn dere lever livene deres? Passer dere for ikke å havne i pinlige situasjoner? Voksne mennesker? For det andre: Det virker som at dere tror at vi lever i Hotell Cæsar der alt folk gjør blir fanget opp av et kamera og så vist til alle andre. Bestyreren vil helt selvsagt holde tett og konfronterer hun "Ane" vil ikke Ane få vite hvem bekymringen kom fra. Det er sånn profesjonelle mennesker jobber. Noen ganger er KG bare så utrolig langt unna virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Jeg forstår som sagt mange av innspillene fra dere som ikke mener det samme som meg her, men at det skal være PINLIG å si fra når noen i relasjon til barna ikke har profesjonell rolleforståelse? For det første: At det skulle være pinlig er da veldig underordnet? Er det sånn dere lever livene deres? Passer dere for ikke å havne i pinlige situasjoner? Voksne mennesker? For det andre: Det virker som at dere tror at vi lever i Hotell Cæsar der alt folk gjør blir fanget opp av et kamera og så vist til alle andre. Bestyreren vil helt selvsagt holde tett og konfronterer hun "Ane" vil ikke Ane få vite hvem bekymringen kom fra. Det er sånn profesjonelle mennesker jobber. Noen ganger er KG bare så utrolig langt unna virkeligheten.

Det rare i denne situasjonen er at TS, kona, ønsker å si i fra til styrer om at det plager henne at de to flørter. 

Det rare er at mannen ikke virker å synes det er uproblematisk. 

Og den største grunnen til at dette er rart er at TS vet faktisk ikke om styreren flørter. Kanskje hun føler seg seksuelt trakasserert av mannen. Kanskje hun ikke er noe annerledes med mannen enn andre fedre. Kanskje alt bare eksisterer i TS' hode.

Om noen skal ta opp noe måtte det jo vært mannen til TS. 

Anonymkode: 05d40...bf3

• Liker 5
Skrevet

Kjenner meg sånn igjen Ts, slik hadde jeg det med min eksmann også. Han flørta og styra på, jeg følte at jeg ikke kunne stole på han i det hele tatt. Enhver kvinne i hans krets ble en trussel, selv om ikke kvinnene var spesielt på i det hele tatt, litt lett flørting fra deres side kanskje. Poenget er at det er fristende å skylde på kvinnen, men tro meg, dette har mannen din som mest sannsynlig er en pervers sex-gris lagt opp til sjøl. Når han ikke lenger flørter med Ane, går han til neste. Enten må du leve med det, noe jeg ikke orka, siden han var utro og rusmisbruker eller du må gå fra denne respektløse bajasen 

Anonymkode: 370f6...5a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor antar du at styrer er mer profesjonell enn Ane? Joda, slikt snakkes om på arbeidsplasser. Ikke vær helt naiv. Det er det som er virkeligheten 

Anonymkode: 4321b...b79

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nå skrev du i HI at du visste at hun ikke er sånn ovenfor de andre fedrene, så da skal det vel ikke så mye til for å skjønne hvor det kommer fra...

Å varsle om uprofesjonell oppførsel og manglende rolleforståelse er ikke pinlig. Om mannen hadde meldt fra om at en ansatt oppførte seg ubehaglig eller kritikkverdig ovenfor ham, hadde det vært et sånt varsel. At du melder fra oppover i systemet at du ikke liker tonen mellom en ansatt og mannen din, uten at mannen hverken har gitt uttrykk for å reagere på den ansattes oppførsel eller gjøre noe for å forhindre den, er noe helt annet.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leseferdigheter fra 1-10 er null? Jeg vet godt at dette også er et problem mellom oss og like mye min manns feil som Anes, om ikke mer. Jeg har bare ikke behov for at tråden skal handle om det. Her skulle det handle om Ane og hvordan håndtere Ane.

Ane skal ikke håndteres. Det er ingen lov mot å være hyggelig mot flørtende fedre i barnehagen. Om så du hadde vitner, tilståelse og annet bevis på at grensen smilende, imøtekommende, hyggelig var gått over til ren flørt, oppsjekking, ufin oppførsel (?), hva skal leder gjøre med det? Forsøkte Ane voldta ham bak tørkeskapene i garderoben? Og hvor kommer DU inn i bildet, du har virkelig ingen sak her. Mannen din er så evneveik at han verken kan sette egne grenser, ikke vet hvordan oppføre seg mot flørter, så DU må snakke hans sak og forsvare ham mot slike folk? Du kan jo ikke slippe han ut blant folk da, jeg skjønner ikke at det er Anes skyld? 

Anonymkode: 65647...884

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...