AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #21 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere som anklager ts for å bare finne på ting kan ikke ha hatt særlig med politiet å gjøre. Politiet vil definitivt oppføre seg sånn ofte. Er mange psykopater som tiltrekkes av Politiyrket. All makten det gir. Men ja det kan meldes inn oppførselen til politibetjenten. Bare husk datoen det skjedde og klokkeslett så må du levere en klage. Men vet ikke hvor. Anonymkode: 36acd...8f7 Jeg tenker mer i retning at de som ikke forholder seg til lover og regler og ikke aksepterer dette har store problemer. Hvor er du i livet om jeg tør spørre, ofte vært i konflikt med politiet? Anonymkode: bd6cb...584 7 1
K.B. Skrevet 21. februar 2025 #22 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei, Jeg ble nylig stoppet av sivil politi pga kjørte 65 i 60 sone. Politiet kjørte inn i gårdsrommet og satte på blå lysene. Alt gikk fint og var forsåvidt ok. Så kom det til boten og prikker på kjørerkortet. Jeg er en konfliktsky person som bare svarer ja hvis jeg blir konfrontert. i dette scenarioet var det kun politibetjenten og meg (politi mann og meg kvinne). Når det kom til boten ville jeg bare ha dette overstått, og det var her politibetjenten startet truende. Han begynte å nevne at jeg bl.a. må i rettssak dersom jeg ikke signerte umiddelbart. At dette ville bli en stor sak som ville dras over lang periode og at det beste var bare om jeg signerte på boten. jeg følte i dette scenarioet at jeg ikke hadde noe valg, men ser nå at det hadde vært lurt å ikke signert og sendt klage. Han ble så utrolig hissig når min mann kom hjem og spurte fint og rolig hvorfor jeg får bot for 65 i 60 sone. Han truet min mann med at man ikke spør noen om hvordan man skal gjøre jobben sin og bla bla. Politibetjent måtte ta seg en pause i bilen han ble så sinna. Han spurte om min manns ID og plottet det inn i systemet. Min mann fikk advarsel for å stille spørsmål om boten. Det virket som politiet hadde utrolig makt behov. Denne hendelsen skremte meg utrolig og har satt i kroppen i flere timer. Er denne truende oppførselen vanlig? Hvor man føler at man ikke får noe valg? Og er det ett sted å melde om slik oppførsel mot politibetjente? Anonymkode: 25aec...c5c Jeg tenker at den historien har to sider.. 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #23 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har bare TS sin beskrivelse av politiet. Hun oppfatter han truende, kanskje han bare var noe utålmodig/irritert over at hun ikke vedtok boten med en gang. Det er jo ikke så rart, siden DET ER DET FORNUFTIGE Å GJØRE. Ser for meg en skikkelig Karen, med en ennå verre ektemann. Anonymkode: dc2d1...5f2 Selvfølgelig, men ikke utenkelig heller. Jeg bor (heldigvis) langt ute på landet, men opplevde hvor mye "cowboy" det er i politiet. Det var en kveld en eldre mann som var ute og gikk sin vante kveldstur. Var utrygt for regn, så han gikk med paraply i hånden. Noen som aldri har sett et gevær før (?), ringte politiet og sa de hadde sett en mann gå med gevær i hånda. Imens hadde han gått et par km og kommet rett i nabolaget mitt. Da var klokka ca 23.00. og mørkt. Politiet kom med flere patruljer og satte fulle lys på mannen framme og bak. Ropte at han skulle legge seg ned. Han hadde ikke så god hørsel, så ble stående. Politiet skjøt så skudd i lufta over hodet hans. Så ble han jo "Tatt" da, for å gå med paraply langs vegen.. Dette ble observert av flere som ble skikkelig skremt av oppstyret og skyting. Jeg mener,- politi på nært hold både foran og bak med masse lys skal ikke klare å se forskjell på paraply eller et gevær?? Er det eneste gang slikt har skjedd eller vil skje? Nei. Åpenbart for mange Cowboy i politiet. De burde ikke bære våpen. Anonymkode: 6d097...84d 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #24 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det der er tull. Psykopater som du kaller det blir selvsagt silet ut ved opptak til Phs. Min sønn er politi, han er ikke mye maktsyk eller har mindreverdighetskomplekser - tvert imot. Han er en mann med solide verdier og høy moral. Han ønsker genuint å gjøre en god jobb som politi. Politiet bør heller applauderes, at noen gidder å ta på seg all dritten de å stå i og ordne opp i. Anonymkode: a9d4c...e8e Nå har jeg jo hatt min andel møter med politiet når jeg var yngre og var en råner. Og jo en stor andel politifolk er så absolutt psykopater med mindreverdighetskomplekser som elsker å endelig få utøve noe makt over andre folk. Som f.eks å bli fly forbanna og skrike og bære seg som en liten 5 åring mens man holder maglighten oppi ansiktet på en 18 åring som har sladdet litt på en øde parkeringsplass langt utpå landet en lørdagskveld på vinteren med ingen andre biler eller folk i sikte. Også komme med alt mulig slags trusler om hva han skal gjøre som han har null grunnlag for. Anonymkode: 796bd...4ba 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #25 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå har jeg jo hatt min andel møter med politiet når jeg var yngre og var en råner. Og jo en stor andel politifolk er så absolutt psykopater med mindreverdighetskomplekser som elsker å endelig få utøve noe makt over andre folk. Som f.eks å bli fly forbanna og skrike og bære seg som en liten 5 åring mens man holder maglighten oppi ansiktet på en 18 åring som har sladdet litt på en øde parkeringsplass langt utpå landet en lørdagskveld på vinteren med ingen andre biler eller folk i sikte. Også komme med alt mulig slags trusler om hva han skal gjøre som han har null grunnlag for. Anonymkode: 796bd...4ba Vi så vel alle hva slags politi vi har på Kongsberg-episoden.. og spesialenheten er bare tull. Er flere som er blitt døde ved at politiet har skutt de i hjel, selv om vi ikke har dødsstraff her i landet. Anonymkode: 6d097...84d 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #26 Skrevet 21. februar 2025 Du kjørte nok fortere enn 65. Anonymkode: cc95e...885 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #27 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der er tull. Psykopater som du kaller det blir selvsagt silet ut ved opptak til Phs. Min sønn er politi, han er ikke mye maktsyk eller har mindreverdighetskomplekser - tvert imot. Han er en mann med solide verdier og høy moral. Han ønsker genuint å gjøre en god jobb som politi. Politiet bør heller applauderes, at noen gidder å ta på seg all dritten de å stå i og ordne opp i. Anonymkode: a9d4c...e8e Du og jeg har antagelig like liten kunnskap om den konkrete utsilingen av psykopater. Hvis du da ikke sitter med dokumentasjon? At mange i politiet er maksyke og i tillegg trigger-happy er en oppfatning mange får. De har vel skutt seg selv i lek med våpen flere ganger de senere årene? For eksempel: https://www.vg.no/nyheter/i/vLmzB/politimann-trakk-av-foran-speilet-skjoet-gjennom-to-vegger I tillegg virker mange svært glade i å legge seg på hjul etter biler som kjører for fort, dersom de ikke stanser på instruks. https://www.ba.no/politiet-la-seg-pa-hjul-etter-den-unge-foreren-sa-kolliderte-de/s/5-8-2528507 Kanskje ikke så rart at mange opplever politi som truende. Selv føler jeg meg tryggest når det ikke er politi i nærheten pga. muligheten for at de trigges av noe eller at det kommer et vådeskudd for eksempel (som kan treffe meg). Bevæpning av politi er jeg livredd for skal innføres på permanent basis. Men forstår at de selv er veldig positive. Sikkert kult det, å gå rundt med pistol... Men sønnen din kan jo være et hederlig unntak da! Og takk for unntakene. Anonymkode: 4bd5b...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #28 Skrevet 21. februar 2025 Mange politimenn ef psykopatiske Anonymkode: 21c0f...5c0 2
TinaChristina Skrevet 21. februar 2025 #29 Skrevet 21. februar 2025 De MÅ opplyse om konsekvensene av å ikke godta boten på stedet. Her har du kanskje vært litt hårsår. Når det er sagt er politiet fullt av tidligere mobbeofre og folk som viser makt for å vise seg og kompensere for mindreverdighetskomplekser. Og nei, ikke alle.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #30 Skrevet 21. februar 2025 I England er vanlig politi ubevæpnet, men de er flinkere til å bruke elektrosjokkvåpen som ikke tar livet av folk. Selv om England har vesentlig mer kriminalitet. Her på nisseberget ble en mann pepret med 18 skudd inn i hytta på en hjullaster, han hadde ikke avfyrt skudd selv en gang. Generell bevæpning? Lever vi i Tombstone i 1860 med "trekk først"? Anonymkode: 6d097...84d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #31 Skrevet 21. februar 2025 Det er vanlig at politiet kan være ekstremt truende. Og så har du politifolk som er veldig hyggelige. Jeg har opplevd begge deler. Jeg har opplevd vold av en politimann. Dette ble sett på av 2-3 politimenn som sa eller gjorde ingenting. Men så kom det en politimann opp trappen og sa, "SLIPP HUN, SLIPP HUN, SLIPP HUN, SLIPP HUN". Han slapp meg til slutt. Det var veldig smertefullt. Jeg hadde blitt utsatt for vold av en partner og trengte hjelp. Jeg håpet politiet skulle si noe om krisesenter, istedenfor ble jeg utsatt for vold. En personlighetstest som ble tatt på politihøgskolen viste at 7 av 10 vil bli politi av feil grunner. Makt. Anonymkode: df6b7...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #32 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der er tull. Psykopater som du kaller det blir selvsagt silet ut ved opptak til Phs. Min sønn er politi, han er ikke mye maktsyk eller har mindreverdighetskomplekser - tvert imot. Han er en mann med solide verdier og høy moral. Han ønsker genuint å gjøre en god jobb som politi. Politiet bør heller applauderes, at noen gidder å ta på seg all dritten de å stå i og ordne opp i. Anonymkode: a9d4c...e8e Det der er tull. Finnes nok flotte politifolk som i alle yrker. Men det er en stor overvekt av råtne epler i politiet. Anonymkode: df6b7...ba3 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #33 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stiller meg bak dette. Politibetjenten opplyste deg om fakta. At du tolker det som truende oppførsel, vel det sier kanskje litt om terskelen din for å "føle" noe, uten å ta til deg realitetene. Anonymkode: bd6cb...584 Hvordan vet du at han ikke sa det på en truende måte. Du var ikke der. Anonymkode: df6b7...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #34 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der er tull. Psykopater som du kaller det blir selvsagt silet ut ved opptak til Phs. Min sønn er politi, han er ikke mye maktsyk eller har mindreverdighetskomplekser - tvert imot. Han er en mann med solide verdier og høy moral. Han ønsker genuint å gjøre en god jobb som politi. Politiet bør heller applauderes, at noen gidder å ta på seg all dritten de å stå i og ordne opp i. Anonymkode: a9d4c...e8e Her tar du feil. Statistisk sett er det en god del flere psykopater blant politimenn enn det er blant menn generelt. Søk det opp. Visse yrker tiltrekker seg psykopater, politi er en av dem. Anonymkode: 21c0f...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #35 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her tar du feil. Statistisk sett er det en god del flere psykopater blant politimenn enn det er blant menn generelt. Søk det opp. Visse yrker tiltrekker seg psykopater, politi er en av dem. Anonymkode: 21c0f...5c0 Stemmer nok det. En av mine barndoms kompiser søkte seg inn på befalsskole i militæret. Ble her regelrett mobbet. Så han søkte politiskole like mye som for å søke hevn ved makt og maktutfoldelse. Var slem mot sin kone og ble skilt. Ble regnet som en drittsekk av folk som av forskjellig grunn fikk med han å gjøre. For eksempel fartsovertredelse, narkomane osv. Anonymkode: 6d097...84d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #36 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker mer i retning at de som ikke forholder seg til lover og regler og ikke aksepterer dette har store problemer. Hvor er du i livet om jeg tør spørre, ofte vært i konflikt med politiet? Anonymkode: bd6cb...584 Jeg er ikke personen du spør. Sånn som han fyren som sto med hendene i lomma utenfor den bensinstasjonen? Video i Dagbladet. Eller politimannen som rev en jente overende fordi hun ikke gjorde som han sa. Hun gjorde ingenting galt. Regner med han også går fri. Og så noe som skjedde med meg som barn: Når jeg var 15 år sto jeg på en bensinstasjon med pumpene. Jeg har akkurat kommet ut av en bil. En politimann kommer mot meg samtidig som han skriker, "Hva gjør du her?" Om og om igjen samtidig som han holder ut en pekefinger som kommer nærmere og nærmere opp i ansiktet mitt. Jeg var så redd og forvirret. Heldigvis kom min fars kjæreste ut av bensinstasjonen og hun sa "gå inn i bilen med deg". Jeg gjorde som hun sa og gikk inn i bilen og satt meg. Fyren gjorde ingenting mere da, han trodde vel han kunne skrike en unge opp i ansiktet og at jeg ikke hadde en voksen med meg. Veldig skremmende. Vet ikke hva som feilte han. Det var en fredag ettermiddag kl 17. Vi hadde fylt bensin. Ingenting unormalt bortsett fra politimannens brutalitet. Fantes ingen synlig grunn for dette. Jeg er ikke kjenning av politiet og det var sikkert mitt første møte med de. Så ikke prøv å legge skylden på meg som du gjorde med personen du svarte over. Noen politifolk er bare bøller. Og de slipper unna med det fordi de er politi og skal ha større makt enn oss andre. Og det er en kjent sak at seriemordere ofte har vært politi. Ikke lat som de alle er engler. Anonymkode: df6b7...ba3 2
petterm Skrevet 21. februar 2025 #37 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her på nisseberget ble en mann pepret med 18 skudd inn i hytta på en hjullaster, han hadde ikke avfyrt skudd selv en gang. Generell bevæpning? Lever vi i Tombstone i 1860 med "trekk først"? Anonymkode: 6d097...84d Mannen i hjullasteren angrep politiet med hjullaster. Hvor mange av de 18 skuddene gikk igjennom sikkerhetsglassset på hjullasteren? 1 3
Fountaine Skrevet 21. februar 2025 #38 Skrevet 21. februar 2025 Hva med fengselsbetjenter? Er det mange psykopater der?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #39 Skrevet 21. februar 2025 Fountaine skrev (8 minutter siden): Hva med fengselsbetjenter? Er det mange psykopater der? Har ikke hørt om det. Har hørt de er er greie folk som behandler de innsatte fint. Men er jo sikkert innsatte med andre opplevelser. Anonymkode: df6b7...ba3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #40 Skrevet 21. februar 2025 petterm skrev (23 minutter siden): Mannen i hjullasteren angrep politiet med hjullaster. Hvor mange av de 18 skuddene gikk igjennom sikkerhetsglassset på hjullasteren? Er ikke sikkerhetsglass i en vanlig hjullaster. Angrep med hjullaster er lik dødsdom ved skyting? Har vi dødsstraff her i landet, eller har politiet licence to kill utover loven? Anonymkode: 6d097...84d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå