Gå til innhold

Maren Andrea Hansen

Fremhevede innlegg

Skrevet
keops skrev (8 minutter siden):

Hva mener du her?

Jeg leser dette som om meningen er at denne svært omfattende volds-saken bør behandles som en tragedie og ikke har noen nyhetsverdi?

Håper jeg tar feil.

seks små barn, en kvinne som har flyktet fra en livsfarlig mann. 

Som sagt: flere hensyn å ta for mediene, enn til de som vil lese nyhetsartikler. 

Å misforstå og tro at jeg mener at dette "ikke er så farlig", at det er en privat tragedie og ikke noe å skrive om, er jo nærmest imponerende.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hirondelle skrev (Akkurat nå):

seks små barn, en kvinne som har flyktet fra en livsfarlig mann. 

Som sagt: flere hensyn å ta for mediene, enn til de som vil lese nyhetsartikler. 

Å misforstå og tro at jeg mener at dette "ikke er så farlig", at det er en privat tragedie og ikke noe å skrive om, er jo nærmest imponerende.

Ok. Det er klart at det er mange hensyn å ta i denne, som i de fleste andre familievoldssaker.

Jeg tar til etterretning det du skriver, men setter ikke pris på at du later som om jeg har brukt frasen "ikke så farlig", for deretter å understreke dette med at du blir liksom-imponert 

Jeg tror ingen pårørende av voldsmenn blir tryggere av at media og resten av samfunnet tier stille om disse forholdene.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

I tillegg har TV2 nå valgt å avpublisere reportasjen fra Island etter kritikken som har kommet
"TV 2 har valgt å avpublisere en TV-reportasje fra Island flere år etter at den skapte kontroverser. Barnepsykolog mente tidlig at reportasjen aldri burde vært sendt"

"I 2016 sendte TV 2 en reportasje på «God kveld Norge» med paret og to av barna deres fra Island. TV 2 betalte for reisen. Reportasjen skapte mye debatt etter å ha blitt sendt.
Nå har TV 2 valgt å avpublisere Island-videoen av hensyn til barna, bekrefter nyhetsredaktør i TV 2, Karianne Solbrække."

TV 2 fikk kraftig kritikk for en TV-reportasje med «Farmen»-Andreas i 2016

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Hirondelle skrev (6 timer siden):

Saken er… hva skal jeg si. Et ømfintlig tema i bygda.

Hva har du inntrykk av at folk i bygda tenker om saken? Er det noe støtte til ham eller slår folk ring om Maren? Håper det siste! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Liljek0nvall skrev (5 timer siden):

Hva har du inntrykk av at folk i bygda tenker om saken? Er det noe støtte til ham eller slår folk ring om Maren? Håper det siste! 

Det er flere av hans kaliber. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
HMK skrev (21 minutter siden):

Jævla mørkemenn, måtte karma ta dem igjen snarest.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Iia skrev (På 10.6.2026 den 16.32):

Tenk at han ble gitt så mye tid på skjermen. Han viste sterke, avvikende holdninger allerede på den tiden. Ikke umulig at han fikk en personlig boost av å være på TV. Riktignok trekker det seere, men kanskje burde man luke ut personer som ham i realityseriene. Ikke la ham spre holdningene. Ikke la ham føle at han "skinner" og bli kjendis

Det er bare trist at ingen stoppet han. Han fikk komme frem med sitt undertrykkende syn på kvinner og det ble også på en måte godtatt som samfunn ved at det ble trykt artikkel og folk leste de.
Tenker på ekskona og barna og håper de kommer seg igjennom dette og nå har gode liv uten frykt.,

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
HMK skrev (39 minutter siden):

Ja, jeg har sett plenty med støtteerklæringer til Andreas fra folk i bygda på Facebook. Får frysninger av det. Orker ikke tenke på hva mer som foregår i diverse husstander der…

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Når det er så mange kjendiser det skjer med, som er et utvalg av vår befolkning, så kan vi bare tenke oss hvor ille det står til i flere hjem uten at vi vet det.. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Beyblade skrev (38 minutter siden):

Ja, jeg har sett plenty med støtteerklæringer til Andreas fra folk i bygda på Facebook. Får frysninger av det. Orker ikke tenke på hva mer som foregår i diverse husstander der…

Bare tull. Jeg bor i samme bygda og de fleste tar avstand fra ham. De aller fleste tok avstand fra ham første gang hun forsøkte å reise i 2021, da gikk det opp for flere at han ikke er god.

Han har en bitteliten tilhengerskare som han har klart å snakke rundt, men det er stort sett bare andre tullinger som ingen bryr seg om. De aller, aller fleste tar sterk avstand fra ham.

Det har vært så ille at han i lange perioder ikke engang handlet på den lokale butikken, jeg hørte at han handlet i andre større byer så han ikke skulle bli gjenkjent så lett.

Og bare så det er sagt; de fleste i bygda her er ålreite folk. Dette er ikke et "bygde-fenomen". Andreas er ikke herfra engang, han er innflytter fra en litt større by i nærheten.

Det er veldig stygt å sverte andre i bygda her på denne måten, det er ingen her som kan lastes for Andreas sine handlinger, det er kun han som må stå for det.

Som sagt, de som er herfra er veldig ålreite folk og driver ikke sånn som den tulligen der har holdt på. Han er ikke noen representant for bygda som han har valgt å flytte til i voksen alder; som sagt, han er ikke herfra engang.

Og forresten; de støtte erklæringene du har sett på Facebook er hovedsaklig ikke fra bygdefolk her, men fra kristne ekstreme folk han kjenner fra andre steder.

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 24
Skrevet

Ble ordentlig uvel av å lese det der 🤢🤢🤬

• Liker 3
Skrevet
enkefru skrev (På 24.8.2026 den 16.21):

I tillegg har TV2 nå valgt å avpublisere reportasjen fra Island etter kritikken som har kommet
"TV 2 har valgt å avpublisere en TV-reportasje fra Island flere år etter at den skapte kontroverser. Barnepsykolog mente tidlig at reportasjen aldri burde vært sendt"

"I 2016 sendte TV 2 en reportasje på «God kveld Norge» med paret og to av barna deres fra Island. TV 2 betalte for reisen. Reportasjen skapte mye debatt etter å ha blitt sendt.
Nå har TV 2 valgt å avpublisere Island-videoen av hensyn til barna, bekrefter nyhetsredaktør i TV 2, Karianne Solbrække."

TV 2 fikk kraftig kritikk for en TV-reportasje med «Farmen»-Andreas i 2016

Husker godt denne reportasjen og at det vrengte seg i magen. Helt forkastelig at en mann med et kvinnesyn som hører steinalderen til fikk taletid og at det for åpne kameraer ble laget underholdning av det. Godt at TV2 tar selvkritikk og har avpublisert. Ikke en dag for tidlig.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg vil regelrett spy. 🤮 Selv i retten forsøker han seg med gaslighting og manipulasjon. Fy faen. FY FAEN! I sånne tilfeller burde skuddpremie være innafor. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Anonymtulle skrev (På 25.8.2026 den 0.04):

Bare tull. Jeg bor i samme bygda og de fleste tar avstand fra ham. De aller fleste tok avstand fra ham første gang hun forsøkte å reise i 2021, da gikk det opp for flere at han ikke er god.

Han har en bitteliten tilhengerskare som han har klart å snakke rundt, men det er stort sett bare andre tullinger som ingen bryr seg om. De aller, aller fleste tar sterk avstand fra ham.

Det har vært så ille at han i lange perioder ikke engang handlet på den lokale butikken, jeg hørte at han handlet i andre større byer så han ikke skulle bli gjenkjent så lett.

Og bare så det er sagt; de fleste i bygda her er ålreite folk. Dette er ikke et "bygde-fenomen". Andreas er ikke herfra engang, han er innflytter fra en litt større by i nærheten.

Det er veldig stygt å sverte andre i bygda her på denne måten, det er ingen her som kan lastes for Andreas sine handlinger, det er kun han som må stå for det.

Som sagt, de som er herfra er veldig ålreite folk og driver ikke sånn som den tulligen der har holdt på. Han er ikke noen representant for bygda som han har valgt å flytte til i voksen alder; som sagt, han er ikke herfra engang.

Og forresten; de støtte erklæringene du har sett på Facebook er hovedsaklig ikke fra bygdefolk her, men fra kristne ekstreme folk han kjenner fra andre steder.

Ikke ment slemt, men at dette skjer i andre hjem tror jeg dessverre fortsatt kan stemme 😊

Endret av Beyblade
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonymtulle skrev (På 25.8.2026 den 0.04):

Godt skrevet. Selvsagt er ikke dette noe som speiler bygda deres. Dette er én manns psykopatiske og grandiose tanker om sin egen fortreffelighet, og ikke et spesifikt bygdefenomen. 

Jeg bor i ei bygd selv, som i mange år har vært stemplet som en "mobbekommune" pga en stygg mobbesak som fikk mye medieoppmerksomhet. Dette er verdens fineste lille kommune og det er verdens tryggeste plass å vokse opp. Trist at dette er det folk tror om bygda vår. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...