Granneman82 Skrevet 12. august #181 Skrevet 12. august Får vondt i magen på Maren og barnas vegne. Krysser fingrene for at han får så streng straff som overhodet mulig og at barna ikke tvinges til samvær, heller ikke med tilsyn😞😞😵💫😵💫🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Hva jeg mener den ubrukelige søppelfaen fortjener skal jeg ikke skrive her, men det kan dere tenke dere til selv........ 10 4 10
Iia Skrevet 22. august #183 Skrevet 22. august Iia skrev (På 10.6.2026 den 16.32): Tenk at han ble gitt så mye tid på skjermen. Han viste sterke, avvikende holdninger allerede på den tiden. Ikke umulig at han fikk en personlig boost av å være på TV. Riktignok trekker det seere, men kanskje burde man luke ut personer som ham i realityseriene. Ikke la ham spre holdningene. Ikke la ham føle at han "skinner" og bli kjendis Aftenposten skriver mer om det jeg mener her: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/k0Brwv/mediene-gjorde-farmen-andreas-til-underholdning-skulle-aldri-vaert-publisert 20 13
Prelunia Skrevet 22. august #184 Skrevet 22. august Iia skrev (2 timer siden): Aftenposten skriver mer om det jeg mener her: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/k0Brwv/mediene-gjorde-farmen-andreas-til-underholdning-skulle-aldri-vaert-publisert Spot on ! Ekstremt bra vinklet , og noe man burde huske på når personer som Andreas blir nærmest hyllet og brukt som underholdning. 19 4
Anonymbruker*** Skrevet 22. august #185 Skrevet 22. august Iia skrev (4 timer siden): Aftenposten skriver mer om det jeg mener her: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/k0Brwv/mediene-gjorde-farmen-andreas-til-underholdning-skulle-aldri-vaert-publisert Dette var en utrolig godt skrevet artikkel. Jeg var interessert i å få litt debatt rundt den og opprettet en tråd. Dsv har Andreas blitt hetende Anders i mitt hodet i minst 10 år så jeg ble kjefta opp og tråden moderert vekk i klassisk kg-stil 😂 Men, jeg tenker dette temaet er utrolig dagsaktuelt. Nå som trad-wife trenden har blitt stor på sosiale medier og USA er blitt en kristen nasjonalstat er det betimelig å ta oppgjør med hvilke type personer man faktisk velger å gi makt og kjendisstatus her i landet. Det gir svært dårlige signaler at man heier frem noen som snakker åpenlyst om at homofili burde være straffbart og at kone og barn bør tuktes. Jeg kom og til å tenke på store kjendiser som Marilyn Manson og Woody Allen. De er relativt åpne om elendigheten de har drevet med begge to, men har likevell kjendisstatus og tilhengere den dag i dag. 11 8
blvck Skrevet 22. august #186 Skrevet 22. august Jeg leste artikkelen i aftenposten nå, og i all hovedsak var det veldig trist lesning. Det er trist at han fikk all den oppmerksomheten han gjorde, og at ingen reagerte. Det er lett å være etterpåklok sier Eling Floberghaven som er generalsekretær i norsk presseforbund. Samtidig så er ikke dette så lenge siden. Programmet han var med i gikk i 2013. Det er "bare" 13 år siden. Har det virkelig skjedd så mye på 13 år? Det er bra fler medier som tar selvkritikk i dag, men jeg syns fortsatt det er merkelig at mediene mente det var greit å publisere artikler hvor han uttalte at det var ok å tukte både kvinner og barn, og også at det ikke var noen klare motstemme. Det siste skal jeg nok være litt forsiktig med å påstå, for jeg så aldri programmet og bet meg ikke merke i artiklene omkring han, men det fremkommer i hvert fall ikke i Aftenposten at det var noen tydelige motstememr og noen som sa tydelig i fra. Cecilia Dinardi sier hun ble veldig bekymret over uttalelsene hans, men det står ikke noe om at hun tok til motmæle mot holdningene han fremmet. 19 3
blvck Skrevet 22. august #187 Skrevet 22. august (endret) Anonymbruker*** skrev (3 timer siden): Men, jeg tenker dette temaet er utrolig dagsaktuelt. Nå som trad-wife trenden har blitt stor på sosiale medier og USA er blitt en kristen nasjonalstat er det betimelig å ta oppgjør med hvilke type personer man faktisk velger å gi makt og kjendisstatus her i landet. Det gir svært dårlige signaler at man heier frem noen som snakker åpenlyst om at homofili burde være straffbart og at kone og barn bør tuktes. Jeg kom og til å tenke på store kjendiser som Marilyn Manson og Woody Allen. De er relativt åpne om elendigheten de har drevet med begge to, men har likevell kjendisstatus og tilhengere den dag i dag. Jeg er veldig enig med deg i at dette er like aktuelt i dag – og litt i forlengelske av hva jeg skrev om i innlegget over, så stiller jeg spørsmålstegn til om dette virkelig ikke er noe som ikke kunne blitt publisert i dag. For som du peker på har vi en økt trend i trad-wifes og supermaskulinitet, og der flommer det over av påstander om at kvinnens plass er på kjøkkenet, og homofili er synd, menn skal sørge for inntektene og kvinnene skal ikke tale i forsamlinger – typ. Så kan man le av dette, si at det bare er snakk, bare slikt de sier for å tjene penger osv, men var det ikke akkurat det man sa om «Farmen-Andreas» også? Og så ser vi nå i ettertid at det var ikke bare tomprat: han mente det og vell så det. Endret 22. august av blvck 5 1
Anonymbruker*** Skrevet 22. august #188 Skrevet 22. august blvck skrev (6 minutter siden): Jeg er veldig enig med deg i at dette er like aktuelt i dag – og litt i forlengelske av hva jeg skrev om i innlegget over, så stiller jeg spørsmålstegn til om dette virkelig ikke er noe som ikke kunne blitt publisert i dag. For som du peker på har vi en økt trend i trad-wifes og supermaskulinitet, og der flommer det over av påstander om at kvinnens plass er på kjøkkenet, og homofili er synd, menn skal sørge for inntektene og kvinnene skal ikke tale i forsamlinger – typ. Så kan man le av dette, si at det bare er snakk, bare slikt de sier for å tjene penger osv, men var det ikke akkurat det man sa om «Farmen-Andreas» også? Og så ser vi nå i ettertid at det var ikke bare tomprat: han mente det og vell så det. Folk lo veldig nylig om Andrew Tate og. Det går igjen! 6
blvck Skrevet 22. august #189 Skrevet 22. august Anonymbruker*** skrev (16 minutter siden): Folk lo veldig nylig om Andrew Tate og. Det går igjen! Ja, og nå er det faktisk vært godt kjent over i hvert fall over et år at han er siktet/tiltalt for vold og overgrep... Allikevel ler mange av uttalelsene han kommer med... 4
Iia Skrevet 23. august #190 Skrevet 23. august blvck skrev (11 timer siden): Det er bra fler medier som tar selvkritikk i dag, men jeg syns fortsatt det er merkelig at mediene mente det var greit å publisere artikler hvor han uttalte at det var ok å tukte både kvinner og barn, og også at det ikke var noen klare motstemme. Det siste skal jeg nok være litt forsiktig med å påstå, for jeg så aldri programmet og bet meg ikke merke i artiklene omkring han, men det fremkommer i hvert fall ikke i Aftenposten at det var noen tydelige motstememr og noen som sa tydelig i fra. Cecilia Dinardi sier hun ble veldig bekymret over uttalelsene hans, men det står ikke noe om at hun tok til motmæle mot holdningene han fremmet. C Dinardi meldte bekymring til barnevernet. Det var en viktig handling. 12 3
blvck Skrevet 23. august #191 Skrevet 23. august Iia skrev (5 timer siden): C Dinardi meldte bekymring til barnevernet. Det var en viktig handling. Så bra, det så jeg ikke da jeg leste artikkelen, men ser nå at det står: "Det hun så og hørte om barnas situasjon og deres unge mor, fikk henne til å sende en bekymringsmelding til barnevernet". 7
cathrineline Skrevet 23. august #192 Skrevet 23. august synes det er veldig spesielt at nettavisen hadde denne saken så sent som i fjor høst... han var siktet på det tidspunktet... https://www.nettavisen.no/kjendis/tidligere-farmen-deltaker-andreas-norstrud-stotter-krfu-leder-ingrid-olina-hovlands-abortpastand/s/5-95-2696892 9 2
Palmemor Skrevet 23. august #193 Skrevet 23. august cathrineline skrev (9 minutter siden): synes det er veldig spesielt at nettavisen hadde denne saken så sent som i fjor høst... han var siktet på det tidspunktet... https://www.nettavisen.no/kjendis/tidligere-farmen-deltaker-andreas-norstrud-stotter-krfu-leder-ingrid-olina-hovlands-abortpastand/s/5-95-2696892 For en fyr «Han sier han velger å bruke Bibelens definisjon av hva en voldtekt er - som sier at kvinnen må yte motstand» 14 5
Virrevirrevapp Skrevet 23. august #194 Skrevet 23. august Palmemor skrev (4 minutter siden): For en fyr «Han sier han velger å bruke Bibelens definisjon av hva en voldtekt er - som sier at kvinnen må yte motstand» Helt jævlig. Grusom mann, og godt han er sikta. 12 4
Palmemor Skrevet 23. august #195 Skrevet 23. august Virrevirrevapp skrev (21 minutter siden): Helt jævlig. Grusom mann, og godt han er sikta. Ja virkelig. Husker jeg så de på tv og fikk så vondt av hvor inneslutta og redd hun fremsto. 12 2
CeXNS Skrevet 23. august #196 Skrevet 23. august Håper dette blir en viktig lærepenge for mediene. Hvem vil de legitimere? Hvem vil de gi kjendis-status? Det har vært sak på sak om reality-deltagere som får dommer, det er så mange at det nesten bare blafrer forbi. Helt siden Christer Falck har det å være drøy på TV gitt mulighet for å bygge seg en karriere på sosiale medier og som reality-deltager. Det er mange som søker seg til slike programmer som slett ikke burde løftes frem. Kanskje er problemet størst når vanlige folk søker seg mot bobla. Produksjonsselskapene ønsker jo deltagere som provoserer og dette blir kanskje resultatet. Mulig man blir blind og tenker at de spiller en rolle og ikke egentlig mener det de sier. Kjenner ikke til denne fyren, men har lest saken i Aftenposten. Det sitter noen nå som har blitt truffet av tidenes rekyl. Håper på oppvask! (Lei reality for lenge siden, og enda mer av de som bygger influencer-karriere på deltagelsen. Det viser seg jo at de ofte er de siste vi burde gi oppmerksomhet) Heier på offeret Maren som må bære dette på skuldrene sine og som må gjennom en rettssak. Håper rettferdigheten seirer. 9 3 9
TulleTall Skrevet 24. august #197 Skrevet 24. august Er det noen nettaviser (lokal-aviser) som følger denne rettsaken? 1
Hirondelle Skrevet 24. august #198 Skrevet 24. august (endret) TulleTall skrev (8 minutter siden): Er det noen nettaviser (lokal-aviser) som følger denne rettsaken? Den eneste som har sak hittil i dag er Varden, men jeg vet ikke om saken er ny og følger dagens rettsdag, eller om det bare er "gammalt nytt". Håper Telen eller TA kommer på banen. Kan også være de ikke skriver om den fordi den er av privat karakter, samt handler om mange barn (selv om barna ikke er en del av tiltalen) indirekte. Saken er… hva skal jeg si. Et ømfintlig tema i bygda. Tillegg: sakens TEMA er ikke av privat karakter, det er et samfunnsproblem. Jeg mener ikke at dette er en familiekonflikt, men at det er en svært inngripende, alvorlig og vanskelig sak - og at det er flere mediene tar hensyn til enn de skuelystne. Dette er en tragedie - ikke en myhetsartikkel. Håper dere skjønte hva jeg mente! Endret 24. august av Hirondelle Tillegg 4
NiceOrNothing Skrevet 24. august #199 Skrevet 24. august Prelunia skrev (På 22.8.2026 den 10.10): Spot on ! Ekstremt bra vinklet , og noe man burde huske på når personer som Andreas blir nærmest hyllet og brukt som underholdning. Er så enig ! Vi må slutte å bruke toxice personer som underholdning . De må beskyttes både fra seg selv , og fra andre . De kan bli verre , farligere og mer grandiose av å få tv -tid . Syns jeg ser konturene av en på farmen nå og 😔 10 6
keops Skrevet 24. august #200 Skrevet 24. august Hirondelle skrev (12 minutter siden): Den eneste som har sak hittil i dag er Varden, men jeg vet ikke om saken er ny og følger dagens rettsdag, eller om det bare er "gammalt nytt". Håper Telen eller TA kommer på banen. Kan også være de ikke skriver om den fordi den er av privat karakter, samt handler om mange barn (selv om barna ikke er en del av tiltalen) indirekte. Saken er… hva skal jeg si. Et ømfintlig tema i bygda. Tillegg: sakens TEMA er ikke av privat karakter, det er et samfunnsproblem. Jeg mener ikke at dette er en familiekonflikt, men at det er en svært inngripende, alvorlig og vanskelig sak - og at det er flere mediene tar hensyn til enn de skuelystne. Dette er en tragedie - ikke en myhetsartikkel. Håper dere skjønte hva jeg mente! Hva mener du her? Jeg leser dette som om meningen er at denne svært omfattende volds-saken bør behandles som en tragedie og ikke har noen nyhetsverdi? Håper jeg tar feil. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå