Gå til innhold

Farge håret når det er nyvasket..?


Gjest Summertime

Anbefalte innlegg

Gjest Summertime

Synes jeg har lest før (kanskje på hårfargepakken) at man ikke skal farge håret når det er nyvasket.. Er det veldig viktig? Hvordan påvirker det fargen egentlig? Betyr det at den blir vasket fortere ut etterpå for eksempel?

Jeg skal egentlig farge håret etterpå, men har ikke lyst til å la venninna mi rote rundt i hodebunnen min når håret mitt er litt sånn halvfett..

Takk for svar, hvis det er noen som vet noe om dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalileh

Jeg tror de mener at det ikke skal være vått.

For da fester ikke fargen seg så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette lurer jeg også på. Har hørt at det helst ikke skal være nyvasket, men heller ikke stylingprodukter i det. Det er ganske umulig å oppnå begge deler her i gården... Sist jeg farget det hos frisøren var det ikke nyvasket, men jeg hadde siden siste vask hatt endel stylingprodukter i det. Hun vasket det da ikke før hun farget, men jeg følte etterpå at fargen ikke hadde satt seg så godt. Burde hun heller ha vasket det først? Hun var veeeldig ung, så jeg stolte ikke helt på ekspertisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Dette lurer jeg også på. Har hørt at det helst ikke skal være nyvasket, men heller ikke stylingprodukter i det. Det er ganske umulig å oppnå begge deler her i gården... Sist jeg farget det hos frisøren var det ikke nyvasket, men jeg hadde siden siste vask hatt endel stylingprodukter i det. Hun vasket det da ikke før hun farget, men jeg følte etterpå at fargen ikke hadde satt seg så godt. Burde hun heller ha vasket det først? Hun var veeeldig ung, så jeg stolte ikke helt på ekspertisen...

Hver gang jeg har farget håret hos frisøren så har de aldri vasket håret først.

Det er tydeligvis sånn det skal være? :)

Tror som sagt, at det er fordi fargen ikke fester seg så godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emeldina

En venninne av meg påstår at håret helst skal være skittent når man farger håret; altså at man ikke skal vaske håret på noen dager, og helst ha masse produkter i.. Vet ikke om det stemmer.. Synes det høres litt rart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
En venninne av meg påstår at håret helst skal være skittent når man farger håret; altså at man ikke skal vaske håret på noen dager, og helst ha masse produkter i.. Vet ikke om det stemmer.. Synes det høres litt rart ut!

Tviler ikke... Skittent og skittent. I hvertfall ikke nyvaska eller vått.

Men hvis man f.eks har voks i håret, da tviler jeg på at fargen vil sette seg noe bedre gitt.

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av grunnen er at fargen sliter litt mindre på håret hvis det ikke er helt nyvasket. Dette ser jeg som et mindre problem egentlig, særlig hvis man bruker hjemmefarge som er "idiotsikker" og ganske mild. Hvis man farger i rødtoner vil naturlig fett fra hodebunnen også hjelpe til slik at fargen ikke blir for krass ned mot hodebunnen (rødfarge setter seg lettere der).

Når det gjelder produkter i håret som skum og spray, så _kan_ disse reagere kjemisk med fargeblandingen, men det er egentlig mer relevant ved permanent, og jeg har aldri opplevd det med hjemmefarging.

Hu - frisør GK. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...