Gå til innhold

Stengetid barnehage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud så mange grinete barnehagetanter vi har her inne.  Ja, jeg bruker det ordet når dere klager og syter over å måtte stå 1 min lenger på jobb innimellom 

Anonymkode: 48ee5...321

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs på deg, hvor fort du får barnet ditt ut av barnehagen. Hva veit du om barnet ditt kaster seg på gulvet? Nekter å dra hjem 🙂 ansatta får ikke betalt om de står til 16:10 fordi du of barnet ditt bruker lengre ditt? Hva veit du om at de må rekke en buss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei. Dem forventer ikke at du skal gå ut døra kl 21 når du handler. Men dem forventer at du ikke kommer kl 21 og tar stor handelen. Men du har lov å stå i kassen med varer nor kl er 21. Jeg som jobba som frisør så var jo arbeidstiden min til 17. Men jeg jaga jo ikke kunden ut kl 17. Nei no er arbeidsdagen min ferdig. Hadet. Er ikke slik arbeidslivet fungerer. Man kan skrive timer. Men jobba jeg 15 min mere en dag så kunne jeg jo gå 15 min tidligere en annen dag. Slik avstemte jeg det. Var bedriften meg skyldig til slutt så skrev jeg jo opp den tiden. Men som regel så jevnet det seg ut i løpet av året. 

Anonymkode: b2f2b...f16

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg jobber i butikk, og min arbeidstid er slutt klokken 17. da skal kassen være telt og døren stengt. Kommer en kunde inn 16:58 får de gjøre seg raskt ferdig. Klokken 17 skal de være ute av døren. Jeg har ikke betalt etter dette, og er ikke interessert i å jobbe gratis.

Anonymkode: cb705...ea9

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selvsagt skal man ikke stå med kassa med varer kl 21 når det er da de stenger 

Anonymkode: 7e707...ef2

Tydeligvis vet ikke FRISØREN hvordan alle som jobber i butikk har det. Ulike yrker og ordninger!

Da jeg jobbet i butikk hadde vi betalt til 21:15, stengte 21. Var vi sykt kjappe rakk vi akkurat telle kassa, slå av alt og få med oss klærne våre ut og dra ned gitteret på de 15 minuttene vi hadde betalt etter 21. Så kunder i kassa kl 21 betød å jonne gratis etter 21:15. det var ikke fleksitid og avspasering! Hvem vil egentlig bruke fritiden sin på jobben?! Fordi noen andre synes det er greit å komme akkurat på stengetid. Sånne kunder var det verste vi visste. Men vi sa det også vi, at «vi har bare betalt til 21:15, så nå må vi stenge hvis vi ikke skal jobbe gratis». De aller fleste fikk seg en vekker og hadde faktisk stor forståelse. Tror folk glemmer at butikkansatte ikke bare er en del av inventaret. Så får man ta med kjedene om det er rett måte å drive butikk på. Som ung ansatt har man ikke mye å si. Dessuten, når klokka er 21, man skal komme seg hjem med komlektiven, og opp neste morgen kl 7 for å rekke første forelesning kl 8… det er slitsomt nok å jobbe så sent. De fleste unge i butikk med kveldsvaktene er der for å tjene penger midt oppi sitt eget liv. De er ikke utplassert fra NAV uten annet å gjøre i livet - de aller aller fleste. Noen skal hjem til små barn som ikke sover, ha nattevåk, før barnehage og ny studiedag. Much tålmodighet og lyst til å jobbe litt gratis først?  Noooope. Butikkansatte er også helt ekte mennesker mer helt ekte liv. Lett å glemme.

Og alt sammen gjelder også barnehageansatte. 

Anonymkode: 43c96...c66

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville spurt de ansatte rett ut om arbeidsdagen deres er slutt kl 16. Altså de får lønn til kl 16.00 og alt etter det er overtid. Da bør man respektere d et og hente barnet senest 1550, slik at du og barnet er ut av dørene 1655 og personalet kan ta siste kosting og låse dørene.

Har de ansatte arbeidstid til feks 16.15, så kan man selvsagt hente barna kl 16.

Anonymkode: b41fd...8f0

Eh nei det kan. An selvsagt ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville spurt de ansatte rett ut om arbeidsdagen deres er slutt kl 16. Altså de får lønn til kl 16.00 og alt etter det er overtid. Da bør man respektere d et og hente barnet senest 1550, slik at du og barnet er ut av dørene 1655 og personalet kan ta siste kosting og låse dørene.

Har de ansatte arbeidstid til feks 16.15, så kan man selvsagt hente barna kl 16.

Nei det kan man virkelig ikke spørre om. Det er uvesentlig for deg hvor lenge de får betalt, stenger de 16 skal du være ferdig og ute av døra innen 16. Får de betalt etter det så er det fordi de har andre oppgaver da.

Anonymkode: 0faa5...5d9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det har ikke noe å si når de ansatte slutter. Det er stengetiden som er avgjørende her. Barnehagen stenger 16/17 eller når det er. Da er man ute 16/17. slik at man er ute når barnehagen stenger. Om det er ti minutter før eller et halvt minutt før er faktisk helt det samme så lenge man er ute når døren låses. Hva de ansatte gjør etter stengetid er irrelevant.

Anonymkode: 7ef04...51b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For øvrig er det ikke de ansatte som fastsetter stengetiden. Det er barnehageeier, i mange tilfeller kommunen. Så er det noen som har et problem med stengetid så får det tas opp i riktig forum, ikke med de ansatte. Burde vært automatisk stenging slik at man hadde stengt inne de som var forsinket -.-

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har de gjort det tydelig at barnehagen stenger 17 og da skal ansatte være ute. Siste tidspunkt for henting er 16:45 (15 min margin til rapport og påkledning).

Anonymkode: 35445...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud så mange grinete barnehagetanter vi har her inne.  Ja, jeg bruker det ordet når dere klager og syter over å måtte stå 1 min lenger på jobb innimellom 

Anonymkode: 48ee5...321

Det er det fine med å sitte på et anonymt forum vet du, vi kan kjøre ut alt gørra her.

Når vi møter selv de kjipeste foreldrene så er vi varme og hyggelige. 

De aller fleste foreldre er faktisk veldig hyggelige, og respekterer den innsatsen vi legger ned for at alle barnehagebarn skal ha en fin dag. Men så møter man enkelte som tror at "hvem som helst kan passe barn, trenger ikke bachelor for det". Som ikke innser at det er forskjell på å håndtere ett barn i en time eller to kontra det å lede en barnegruppe, deres foreldre og medkollegaer med alt det innebærer av forpliktelser, ansvar og kunnskap.

Anonymkode: 97dc5...046

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss må en være ute når barnehagen stenger 16.30. Det er greit å komme 16.28 om en kommer seg ut døra til 16.30. Om noen en gang i blant ikke kommer seg ut i tide fordi f.eks. barnet må tisse kl. 16.29, så går det også helt fint. Jeg har arbeidstid til 16.35. Men det er ikke greit å planlegge for å komme 16.30. 

Anonymkode: 3ee1a...da4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 10.01):

Der jeg jobbet så ryddet vi på slutten av dagen, med de få som var der til stenge tid

Tømte vannflasker og puttet i oppvaskmaskin,  satte opp sko osv. Ofte var de som ble hentet så seint med oss å ryddet. Var utrolig populært å få lov å hele ut vann fra drikkeflasker. 

Hvis vi ikke hadde sett noe til de som skulle hente 10min før stemning da ringte vi. Og noen ganger kledde vi på barna og stod ute å ventet Hvis klokka passerte. Regler der vi jobbet mer en 10 min forsinket første tur advarsel ved 2 advarsler fikk de faktura på 500kr

Anonymkode: ee016...24b

Hvorfor ringe 10 minutter før? Hva oppnår man med det liksom? Man kommer jo ikke kjappere av å ringe, og 10 minutter før er jo fremdeles innafor. 

her kler de på og går ut ca. 10 minutter før. Da er alt stengt og klart. Da er det bare å ta ungen i hånda og lukke porten det tar 3 sekunder. 

Anonymkode: af388...e9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For øvrig er det ikke de ansatte som fastsetter stengetiden. Det er barnehageeier, i mange tilfeller kommunen. Så er det noen som har et problem med stengetid så får det tas opp i riktig forum, ikke med de ansatte. Burde vært automatisk stenging slik at man hadde stengt inne de som var forsinket -.-

Det er det i vår bhg. Dørene låses automatisk kl.17.00

Anonymkode: 91294...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En butikk stenger feks kl 21. Da skal siste kunde være ferdig betalt og ute av butikken (selv om alle vet det finnes frekkaser). 

Det mener jeg man bør ta hensyn til i barnehager også. Ansatt må få stenge ved stengetid. Da skal barna være ute av døren. 

Hos oss rydder og vasker senvakten siste minuttene. Men det er jo selvsagt vanskelig om det pleier å være mange barn igjen til sent. Tipper det løseer seg ved å avspasere 5-10min de dagene alle blir hentet før stengetid. Men hvis det ikke løser seg må de ansatte snakke med fagforening angående arbeidstid. Og evt føre overtid.

Anonymkode: b078d...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere skal være ute av bygget innen stengetid. Dette gjelder både barnehager, butikker, frisører og annet. Jeg hatet nek som snek seg inn porten ett minutt før stengetid og satte igang med helgehandel. Ha respekt for andres fritid!!

Anonymkode: 07bff...5a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tydeligvis vet ikke FRISØREN hvordan alle som jobber i butikk har det. Ulike yrker og ordninger!

Da jeg jobbet i butikk hadde vi betalt til 21:15, stengte 21. Var vi sykt kjappe rakk vi akkurat telle kassa, slå av alt og få med oss klærne våre ut og dra ned gitteret på de 15 minuttene vi hadde betalt etter 21. Så kunder i kassa kl 21 betød å jonne gratis etter 21:15. det var ikke fleksitid og avspasering! Hvem vil egentlig bruke fritiden sin på jobben?! Fordi noen andre synes det er greit å komme akkurat på stengetid. Sånne kunder var det verste vi visste. Men vi sa det også vi, at «vi har bare betalt til 21:15, så nå må vi stenge hvis vi ikke skal jobbe gratis». De aller fleste fikk seg en vekker og hadde faktisk stor forståelse. Tror folk glemmer at butikkansatte ikke bare er en del av inventaret. Så får man ta med kjedene om det er rett måte å drive butikk på. Som ung ansatt har man ikke mye å si. Dessuten, når klokka er 21, man skal komme seg hjem med komlektiven, og opp neste morgen kl 7 for å rekke første forelesning kl 8… det er slitsomt nok å jobbe så sent. De fleste unge i butikk med kveldsvaktene er der for å tjene penger midt oppi sitt eget liv. De er ikke utplassert fra NAV uten annet å gjøre i livet - de aller aller fleste. Noen skal hjem til små barn som ikke sover, ha nattevåk, før barnehage og ny studiedag. Much tålmodighet og lyst til å jobbe litt gratis først?  Noooope. Butikkansatte er også helt ekte mennesker mer helt ekte liv. Lett å glemme.

Og alt sammen gjelder også barnehageansatte. 

Anonymkode: 43c96...c66

Helt enig. Glad jeg ga meg før butikkene begynte å holde åpent til kl. 23.

Anonymkode: 07bff...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 10.15):

Jo det forventer dem. Butikken stenker da 21, og det må kundene forholde seg til. Det er ikke noe som heter inngangstid til 21, det er åpningstid. At en butikk kan tjene på at du surrer rundt etter det er en ting, den ansatte tjener ingenting da den har en oppsatt vakt å forholde seg til. Nei det er ikke bare å skrive timer da det er den ansattes ansvar at butikken er tom til rett tid. De som jobber har da få minutter til å telle opp og lukke. Somler du og betaler 10 minutter over så stenger de på fritiden sin. (En annen ting er at mange ansatte tar kollektivt og har da rutetider å rekke.) Jeg har stengt mange ganger gratis pga trege og egoistiske kunder. Men jeg har også bedt mange kunder avslutte og gå mot kassen da vi stenger.

Du kan ikke sammenligne vanlig butikk med frisør. Friheten med å gå tidligere en annen dag finnes ikke i butikk da vakter ofte ikke overlapper hverandre, vi kan ikke bare stenge og gå tidligere.

Anonymkode: 0faa5...5d9

Nemlig! 

Jobbet både i bhg og butikk, og folk tror visst at flexitid og kule sjefer er normen.

Nei, da må vi stenge butikken eller bhg før neste dag, og det har vi ikke anledning til.

Anonymkode: e5dfc...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjære vene. Det er en privatsak, som du overhodet ikke har noe med å gjøre! 

Om de så sitter ekstra halvtime for å time med bussen eller hva enn de gjør etter stengetid, har foreldrene null med å gjøre. 

Håper du var sarkastisk nå...?

Anonymkode: e5dfc...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Msnice skrev (1 time siden):

Dette kan sikkert variere. Spør personalet så vet du😊

Selvsagt varierer ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ringe 10 minutter før? Hva oppnår man med det liksom? Man kommer jo ikke kjappere av å ringe, og 10 minutter før er jo fremdeles innafor. 

her kler de på og går ut ca. 10 minutter før. Da er alt stengt og klart. Da er det bare å ta ungen i hånda og lukke porten det tar 3 sekunder. 

Anonymkode: af388...e9e

Det man oppnår er å vite om forelderen er på vei,fast i trafikk,glemt barnet?

Ja for det skjer fsktisk...i min bhg var det noen som glemte å hente barnet (forhåpentligvis bare miskommunikasjon), jeg har også opplevd foreldre som kom for å hente på ulike tidspunkt og da nr 2 forelder kom å lurte på hvor barnet var så var det ganske kleint for dem at jeg måtte si at mamma har alleredr henta..så ja derfor ringer vi også i min barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...