Gå til innhold

Stengetid barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt varierer ikke det

Anonymkode: 7e707...ef2

Jo det kan det. Har tre barn som har gått i flere ulike barnehager og det er veldig stor forskjell på blant annet dette. Hvis man spør så viser man at man bryr seg - og man får et riktig svar. 

Endret av Msnice
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Msnice skrev (2 timer siden):

Jo det kan det. Har tre barn som har gått i flere ulike barnehager og det er veldig stor forskjell på blant annet dette. Hvis man spør så viser man at man bryr seg - og man får et riktig svar. 

Nei det varierer selvsagt ikke, stengetid er stengetid, ærlig talt 

Anonymkode: 7e707...ef2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 9.25):

Men da er spørsmålet: hvor lang tid bruker de ansatte på å rydde/stenge for dagen slik at de kan låse døra? Synes det blir så uklart 😂

Anonymkode: 3d641...5b6

det er ikke så viktig, så lenge DU er ute kl 16.

Skrevet

Jeg jobber i kommunal barnehage, og vi får ikke betalt etter kl. 16:30 (ser noen nevner overtid, det får vi IKKE i min kommune). Så 16:10 rydder vi avd. Og ungene har kun framme den ene tingen de leker med. Har ett foreldrepar som ALLTID ramler inn døra 2 min på og bruker 10 min på å komme seg ut. Har fått "tilsnakk" x-antall ganger og lover bot og bedring. Så her slukker vi skamløst alle lys bortsett fra i gangen i sekundet foreldrene er på trappa, og låser døra rett bak dem. På en mnd har jeg nok senvakter til at jeg skulle hatt betalt en time ekstra, som der igjen utgjør ca. 3100,- på et år, som jeg ikke får betalt. Satt enda mer på spissen, for de 4 barna deres jeg har hatt og har i bhg til nå så blir det 24800,-. Utelukkende fordi disse foreldrene velger å komme rett før stengetid (begge er ferdig på jobb kl. 15, hhv 1,5 mil og 400 meter fra bhg, og de blir stadig observert på butikken FØR henting i bhg). 

Anonymkode: 28291...ba6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Herregud så mange grinete barnehagetanter vi har her inne.  Ja, jeg bruker det ordet når dere klager og syter over å måtte stå 1 min lenger på jobb innimellom 

Anonymkode: 48ee5...321

Ufine folk som deg finner man i alle kommentarfelt, troll kaller vi dere.

Anonymkode: 86169...208

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dørene låses automatisk kl.17.00

Anonymkode: 91294...616

Glad vi ikke har det slik der jeg jobber. Hos oss kommer hun som vasker litt før vi går. De barna som blir hentet sent tar vi med til garderoben og begynner å kle på. Kl 1645 er vi ferdig. En dag er vi tom kl 16.35 og klar til å gå, så et eller to minutter over av og til utligner. Ved uhell/stengt vei ut til øyen, kan det hende at et eller to barn blir hentet sent, men som regel klarer foreldre å mobilisere familie/venner/naboer til å hente. Jeg liker å ta en runde å sjekke at alt er lukket og låst før jeg går. Har fått kjeft for en dør var åpen en morgen. Jeg var 100 % sikker på at jeg låste den, og vaskebyrået vi hadde da kom etter at vi gikk. De hadde åpnet døren og ristet ut en matte :( .

Anonymkode: cf5e1...ddc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 23.03):

Tenk hvis dere hadde hatt enda mer fokus på service og latt barna være der det siste kvartere mens dere ryddet? Da hadde de travle foreldrene fått mer tid 

Anonymkode: 82729...f83

Det fikk de jo så klart, dersom foreldrene kom for sent. Ingen ble sure.

Anonymkode: b814c...aa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En dag er vi tom kl 16.35 og klar til å gå, så et eller to minutter over av og til utligner

Jaha. Det har ikke vi lov i den barnehagen jeg jobber i. 
Barnehagen har sin åpningstid, da har vi ikke lov å stenge før klokken er på slaget 16.30. Selv om vi er tom så skal foreldre kunne oppleve at de kan komme tilbake i bhg og hente f.eks noe de glemte før de gikk så lenge det er innenfor stengetiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ufine folk som deg finner man i alle kommentarfelt, troll kaller vi dere.

Ufine folk som meg? Jeg er ikke den som sier jeg kaster ut barn kl 17 nøyaktig og låser dørene. Det er bare helt hinsides 

• Liker 1
Skrevet
lille_fiol skrev (10 timer siden):

Det man oppnår er å vite om forelderen er på vei,fast i trafikk,glemt barnet?

Ja for det skjer fsktisk...i min bhg var det noen som glemte å hente barnet (forhåpentligvis bare miskommunikasjon), jeg har også opplevd foreldre som kom for å hente på ulike tidspunkt og da nr 2 forelder kom å lurte på hvor barnet var så var det ganske kleint for dem at jeg måtte si at mamma har alleredr henta..så ja derfor ringer vi også i min barnehage.

Ingen glemmer at de har et barn! Om dette har skjedd er det jo helt ekstremt og ikke noe som bør være rutine for alle foreldre.

Er man forsinket så er man forsinket, køen går ikke raskere av at noen ringer FØR man faktisk er for sen. 

Anonymkode: af388...e9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg jobber i kommunal barnehage, og vi får ikke betalt etter kl. 16:30 (ser noen nevner overtid, det får vi IKKE i min kommune). Så 16:10 rydder vi avd. Og ungene har kun framme den ene tingen de leker med. Har ett foreldrepar som ALLTID ramler inn døra 2 min på og bruker 10 min på å komme seg ut. Har fått "tilsnakk" x-antall ganger og lover bot og bedring. Så her slukker vi skamløst alle lys bortsett fra i gangen i sekundet foreldrene er på trappa, og låser døra rett bak dem. På en mnd har jeg nok senvakter til at jeg skulle hatt betalt en time ekstra, som der igjen utgjør ca. 3100,- på et år, som jeg ikke får betalt. Satt enda mer på spissen, for de 4 barna deres jeg har hatt og har i bhg til nå så blir det 24800,-. Utelukkende fordi disse foreldrene velger å komme rett før stengetid (begge er ferdig på jobb kl. 15, hhv 1,5 mil og 400 meter fra bhg, og de blir stadig observert på butikken FØR henting i bhg). 

Anonymkode: 28291...ba6

Men hvorfor kler du ikke på ungen og går ut da?  Da slipper du all negativ kommunikasjon med foreldrene. Da er det bare å si hade i det de kommer inn porten. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ufine folk som meg? Jeg er ikke den som sier jeg kaster ut barn kl 17 nøyaktig og låser dørene. Det er bare helt hinsides 

Trolleri, trolleraaa 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trolleri, trolleraaa 

Tror ikke du vet hva troll er, men det er greit

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jaha. Det har ikke vi lov i den barnehagen jeg jobber i. 
Barnehagen har sin åpningstid, da har vi ikke lov å stenge før klokken er på slaget 16.30. Selv om vi er tom så skal foreldre kunne oppleve at de kan komme tilbake i bhg og hente f.eks noe de glemte før de gikk så lenge det er innenfor stengetiden. 

Det tar noen minutter å sjekke fem avdelinger, fellesrom og uteboder. Så sjekke admi avdelingen, pauserom og vaskerom. Så snakker vi litt med hun som vasker, og så tutler vi ut, og da er kl nesten 16,45. Har opplev at foreldre ringer for de har glemt kosen, og da henter vi den og så ligger den klar ved hoveddøren og vaskedamen vet om det. Ser vi de kommer kjørene inn på parkeringen tar vi kosen med ut til de. 

Anonymkode: cf5e1...ddc

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ingen glemmer at de har et barn! Om dette har skjedd er det jo helt ekstremt og ikke noe som bør være rutine for alle foreldre.

Er man forsinket så er man forsinket, køen går ikke raskere av at noen ringer FØR man faktisk er for sen. 

Tror du misforstår poenget. Som ansatt liker man å vite om man må jobbe 5 min overtid eller 30 min. Skjønner at du føler deg truffet siden du har hengt deg så opp i det, jeg støtter bare den andre som skrev det her i at det er praksis i flere barnehager og ikke så rart som fu skal ha det til.

Nei forelderen kommer ikke raskere av at de eller vi ringer men JO man kan glemme et barn dvs at foreldre kan tro at den andre henter,misforståelser kan oppstå og det har vi som ansatte forståelse for men det jeg ikke har forståelse for er foreldre som ikke respekterer andres tid, ring gjerne og si "hei jeg beklager men kommer 5 min over stengetid,det skal ikke skje igjen" da vet jeg hvor lenge jeg må underholde barnet ditt mens vi venter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 9.29):

Som i butikk så skal du være ferdig og være ute av døren til stengetid. Så stenger barnehagen 16 skal du barnet være ferdig påkledd og ute til 16.00.00

I butikk som stenger 21 skal du være ferdig handlet og ute gjennom kassen til 21.00.00 Du kan ikke komme inn noen minuteter på og hale det ut over tiden.

Anonymkode: 0faa5...5d9

I butikker holder de jo døra åpent til ca par minutter før stengetid. Og de som allerede er inne i butikken får jo lov til å handle ferdig, selv om de blir oppfordret over høyttaler til å gjøre seg ferdig snarest. Da forlater mange kunder butikkene 5-10 minutter etter stengetid. 

Anonymkode: 93b92...0eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I butikker holder de jo døra åpent til ca par minutter før stengetid. Og de som allerede er inne i butikken får jo lov til å handle ferdig, selv om de blir oppfordret over høyttaler til å gjøre seg ferdig snarest. Da forlater mange kunder butikkene 5-10 minutter etter stengetid. 

Selv om mange gjør dette betyr det ikke at det er rett ovenfor den ansatte. Stengetid er når alle skal være ute, så neste gang du går inn et sted 2 minutter på får du tenke på at nå kommer de ansatte til å jobbe litt gratis den dagen også pga deg.

Anonymkode: 0faa5...5d9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det finnes noen treginger ja. Turister og andre som ikke vet åpningstiden er unnskyldt, da går man jo bort til de og sier "beklager, men vi stenger nå"

Men det er særdeles respektløst å ikke gjøre seg ferdig før ti minutter etter stengetid. Det er det nok ikke mange som finner seg i! Har jobbet i flere butikker, og i noen butikker med stamkunder, så er det jo vanskelig å jage folk mot kassa i frykt for å få sure kunder. Er ikke alle som bryr seg om at jeg  tillegg til å jobbe gratis fordi de er dårlige på å planlegge tiden sin, at jeg også har en time å vente på neste buss hjem, og at jeg har tidligvakt dagen etter. Har også jobbet på senter, og der hadde vi en vakt som hjalp med å tømme butikken så vi slapp å jobbe gratis. Det var fantastisk.

Anonymkode: 07bff...5a0

• Liker 1
Skrevet

Dørene skal låses klokken 16:00 så da må dere være ute

Anonymkode: cfd10...a10

Skrevet

Her ryddes det den siste tiden, og de få gangene mine barnet mitt har måtte være helt til f.eks. 1645 (bhg stenger 17), er de omtrent ferdigryddet, eller han leker inne på fellesrommet med et par andre barn mens avdelingene klargjøres. Men det tar jo fort 5 minutter og hente og få med alle tingene, så man bør jo komme så man er ute av døra til stengetid. Det er en selvfølge. 

Anonymkode: ce291...664

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...