AnonymBruker Skrevet 7. februar #41 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men å ringe 10 minutter før har jeg aldri hørt at noen barnehager praktiserer. Anonymkode: 253de...b58 Jobber på småbarn og midtvinters så tar det litt tid i garderoben. Før så pleide foreldre selv å ringe dersom de kom etter 16.45. Anonymkode: 97dc5...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #42 Del Skrevet 7. februar Barnehagen stenger 16.30 . Det betyr at vi låser døren 16.30 . Vår arbeidstid er også over 16.30. Vi har åpent til / vi stenger ,betyr jo det samme. Så 16.31 er det ikke åpent lenger . Anonymkode: 06b0e...778 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #43 Del Skrevet 7. februar I vår kommunale barnehage er det helt klart og uttalt at vi skal være på plass i barnehagen senest 16.45. Barnehagen stenger 17. Både foreldre og ansatte skal ha tid til å ta to ord om hvordan dagen har vært, og man skal rekke å kle på slik at den ansatte kan låse døra og gå hjem når klokka blir fem. Anonymkode: 57abc...762 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #44 Del Skrevet 7. februar Her stenger barnehagen kl. 17. Vi må komme å hente senest kl. 16:45. Anonymkode: 71838...8f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #45 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når barnehagen er åpen til for eksempel klokken 16:00, forventer jeg at den er åpen til klokken 16:00. Slik som med en butikk, forventer jeg å kunne komme noen minutter før stengetid. Ehm. Du skal være ute av butikken til stengetid. Vi får ikke betalt etter stengetid. Samme gjelder i barnehager. Anonymkode: 1379a...3bc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #46 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei, jeg lurer på dette rett og slett fordi jeg er nysgjerrig. Om barnehagen har åpningstid til f.eks 16:00 (eller hvilket som helst tidspunkt), kan man da hente barnet til og med 16:00, eller må man være ute av døren til klokken 16:00 slik at de ansatte kan låse døren og gå hjem? Noen diskusjoner her inne sier at man må hente i god tid FØR åpningstiden siden ansatte må rydde/vaske etter barna har dratt, og de jobber til åpningstiden er ferdig. Jeg synes det høres rart ut. Når barnehagen er åpen til for eksempel klokken 16:00, forventer jeg at den er åpen til klokken 16:00. Slik som med en butikk, forventer jeg å kunne komme noen minutter før stengetid. Men jeg kan ikke komme ett minutt etter stengetid, for da skal de jo ha låst dørene. Hvis de trenger tid etter stengetid til å låse, mener jeg de burde få betalt for denne tiden og ha arbeidstid ut dette, eventuelt strammet inn på åpningstidene slik at de ble mer tydelig. Jeg henter forresten alltid en halv time til en time før stengetid, jeg spør rett og slett fordi jeg er nysgjerrig og synes reglene virker litt uklare etter diskusjoner jeg har lest her inne. Anonymkode: 3d641...5b6 Men altså hva du forventer og synes er jo egnetlig irrelevant. Det er barnehagen som selv bestemmer åpningstidene sine og de kan såklart si at de stenger dørene 16 og da må folk være ute av bygget. Altså ikke hente 2 på 16. Man må nesten forholde seg til de reglene barnehagen man går i har Noen barnehager har senvakt litt tid etter stengetid til å rydde men i de aller fleste barnehager har de ikke det pga. det er ikke rom for det i bemanningen. Da slutter de på jobb når det stenger og får ikke betalt til å låse etter stengetid. (Du burde ikke forvente dette for butikker heller) Anonymkode: 1284f...7a2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. februar #47 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei, jeg lurer på dette rett og slett fordi jeg er nysgjerrig. Om barnehagen har åpningstid til f.eks 16:00 (eller hvilket som helst tidspunkt), kan man da hente barnet til og med 16:00, eller må man være ute av døren til klokken 16:00 slik at de ansatte kan låse døren og gå hjem? Noen diskusjoner her inne sier at man må hente i god tid FØR åpningstiden siden ansatte må rydde/vaske etter barna har dratt, og de jobber til åpningstiden er ferdig. Jeg synes det høres rart ut. Når barnehagen er åpen til for eksempel klokken 16:00, forventer jeg at den er åpen til klokken 16:00. Slik som med en butikk, forventer jeg å kunne komme noen minutter før stengetid. Men jeg kan ikke komme ett minutt etter stengetid, for da skal de jo ha låst dørene. Hvis de trenger tid etter stengetid til å låse, mener jeg de burde få betalt for denne tiden og ha arbeidstid ut dette, eventuelt strammet inn på åpningstidene slik at de ble mer tydelig. Jeg henter forresten alltid en halv time til en time før stengetid, jeg spør rett og slett fordi jeg er nysgjerrig og synes reglene virker litt uklare etter diskusjoner jeg har lest her inne. Anonymkode: 3d641...5b6 Da skal du være ute av huset INNEN 16.00. Da stenger bhg og de ansatte slutter på jobb. Å hente kl 16.00 er for sent og innebærer irritasjon og overtid for ansatte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #48 Del Skrevet 7. februar Grüner skrev (5 minutter siden): Da skal du være ute av huset INNEN 16.00. Da stenger bhg og de ansatte slutter på jobb. Å hente kl 16.00 er for sent og innebærer irritasjon og overtid for ansatte. Bare det at om vi skal få godkjent overtid så må skjema for forsent hentet barn fylles ut og vi er ikke særlig lystne på å krangle med foreldre som tross alt kom 15.58. Så det er kun irritasjon... Anonymkode: 97dc5...046 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. februar #49 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Slik burde det vært, men det er ikke slik i de aller fleste barnehager. Anonymkode: 21b5a...685 Nei, det er ikke slik det burde være. Foreldre bør vise respekt for barnehageansattes arbeidstid på linje med andre arbeidstakere. De er ikke 24h servicepersoner. Hvis åpningstiden er 7.00-17.00, skal ikke foreldre levere barn 6.50 eller hente barn kl 17.05. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #50 Del Skrevet 7. februar Grüner skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke slik det burde være. Foreldre bør vise respekt for barnehageansattes arbeidstid på linje med andre arbeidstakere. De er ikke 24h servicepersoner. Hvis åpningstiden er 7.00-17.00, skal ikke foreldre levere barn 6.50 eller hente barn kl 17.05. Ikke den du svarer men de skrev vel at de hadde arbeidstid ut over åpningstidene, så da får de jo betalt. Slik det burde være var vel at tidligvakt kunne komme før åpning og senvakt bli litt etter åpning uten at det gjør arbeidsdagen deres lenger enn 7,5 timer likevel og det likevel var god bemanning hele dagen. Men da burde man jo hatt 1-2 ansatte mer per avdeling på alle barnehager i landet. Noe jeg synes trengs men som nok ikke vil skje dessverre. Anonymkode: 1284f...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #51 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): I barnehagen jeg jobbet hadde vi fokus på service. Vi hadde arbeidstid ett kvarter lenger enn barnehagens åpningstid, og var hyggelige og forståelsesfulle overfor travle foreldre. Anonymkode: b814c...aa7 Tenk hvis dere hadde hatt enda mer fokus på service og latt barna være der det siste kvartere mens dere ryddet? Da hadde de travle foreldrene fått mer tid Anonymkode: 82729...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #52 Del Skrevet 7. februar Vi stenger kl 17 (er SFO, men samme prinsipp), og da skal jeg kunne låse døra og gå kl 17. Når klokka er 1650 ber vi barna avslutte, pakke sekken og begynne å kle på seg. Anonymkode: f7b27...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #53 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenk hvis dere hadde hatt enda mer fokus på service og latt barna være der det siste kvartere mens dere ryddet? Da hadde de travle foreldrene fått mer tid Anonymkode: 82729...f83 Skal man rydde i et kvarter mens barna er der, uten at man får lønn mener du? Bemanning og lønn til barnehageansatte er vel i utgangspunktet ikke bra nok, så å forvente at de skal yte enda mer gjør meg provosert. Har man fått unger, må man forholde seg til stengetid i bhg. Det skal ikke gå ut over de ansatte eller barna at man er travel forelder. Anonymkode: 468d1...871 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #54 Del Skrevet 7. februar Jobber i bhg, stenger 17.00. Og etter det får vi ikke betalt. Så jeg vil låse døren kl 17. Ene mammaen som bodde 1 min unna bhg kom alltid å hentet 1-åringen og 4-åringen kl 16.50. Det var jo veldig sent, spesielt for 1-åringen. Men det som alltid var at da skulle hun begynne å dulle og dikke med de i gangen. Vil du ha den lua på hjem eller den?? Og så satte hun seg for å amme den minste!! Go home lady! Måtte si nesten hveeeer dag: nå skal vi låse, dere må nesten ta resten av ammingen hjemme🫣 Heldigvis bytta de bhg!! Anonymkode: 6b38d...d33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #55 Del Skrevet 7. februar Ansatte skal kunne låse døren klokken 16, de får ikke overtidsbetalt. Så du kan fint komme 15.58, men da rekker du kanskje å ta på sko og få et "takk for i dag", ikke noe mer. Det er vel greit å kunne kommunisere litt mer iblant? Anonymkode: 04f28...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #56 Del Skrevet 7. februar Her stenger barnehagen 16.15, kommer du 16.15 legger vi det inn som avvik. Vi har kun betalt til 16.15 og da låses dørene, ikke ett minutt senere. Vi kler ikke barna. Noen gjorde det før, men da oppfattet noen foreldre det som at det da var greit og komme 16.14, for da rakk de likevel ut døra til 16.15. Noe som jo for såvidt var innenfor, men som ble en litt ugrei praksis for barnet. Anonymkode: 0112c...c72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #57 Del Skrevet 7. februar Vi begynner å rydde avdelingene før mellomvakt går hjem,og samler alle sammen på ett rom den siste timen. Da begrenser vi hva de får ta ut og leke med. Så tar en av seinvaktene en runde og rydder litt i garderoben, tømmer søppel,tømmer oppvaskmaskinen,forbereder til neste dag osv mens den andre seinvakten er sammen med barna. Når alle er hentet er det bare å slukke lys og låse. Er som regel ute av døra akkurat når vi stenger, men det hender det blir et par minutter over. Fem minutter før stengetid, kler vi på barnet som ikke er hentet slik at den som henter kan gå ut med en gang de kommer. Setter pris på om vi kan gå ut døra akkurat 17.00 Anonymkode: 91294...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 8. februar #58 Del Skrevet 8. februar Man skal være ute før stengetid. Er åpningstiden til kl 17, så låser bhg dørene kl 17. I vår bhg som stenger kl 17, så sier de derfor at siste frist for henting er egentlig 1645/1650. Dette for at man skal kunne få motta beskjeder, kle på barnet og ta med seg det man må ha med hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #59 Del Skrevet 8. februar Ville spurt de ansatte rett ut om arbeidsdagen deres er slutt kl 16. Altså de får lønn til kl 16.00 og alt etter det er overtid. Da bør man respektere d et og hente barnet senest 1550, slik at du og barnet er ut av dørene 1655 og personalet kan ta siste kosting og låse dørene. Har de ansatte arbeidstid til feks 16.15, så kan man selvsagt hente barna kl 16. Anonymkode: b41fd...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #60 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville spurt de ansatte rett ut om arbeidsdagen deres er slutt kl 16. Altså de får lønn til kl 16.00 og alt etter det er overtid. Da bør man respektere d et og hente barnet senest 1550, slik at du og barnet er ut av dørene 1655 og personalet kan ta siste kosting og låse dørene. Har de ansatte arbeidstid til feks 16.15, så kan man selvsagt hente barna kl 16. Anonymkode: b41fd...8f0 Er det samme med butikker. Jeg har jobbet på Rema butikk som stengte kl 23. men vi ansatte fikk lønn til 23.15 slik at vi rakk å ta stenging og låsing. Hos nabobutikken Kiwi fikk de ansatte bare lønn til stengetid kl 23. Som regel stod de siste kundene i kassa for å betale kl 23 og de fikk ikke stengt og kommet seg ut dørene før tidligst kl 23.10. Uten et øre i overtidsbetaling. Da er det ganske respektløst av kunder å spasere inn i butikken 3 min før stengetid fordi de bare MÅÅ ha den melken. Men tror ikke alle vet at de ansatte sin arbeidsdag er slutt kl 23. Derfor må man nesten bare spørre. Enten det er barnehagepersonell eller butikkansatte. Når er arbeidsdagen din slutt? Anonymkode: b41fd...8f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå