AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #61 Del Skrevet 3 timer siden Du kan ikke forvente at han skal gi deg rabatt. Du bor allerede gratis så du bør jo heller kjøpe deg inn med eierbrøk om du ikke har råd til 50/50. Skjønner ikke at det skal plage deg at han evt skulle bli gjeldsfri? Anonymkode: 4c55d...ac5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #62 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei! Jeg har bare spurt litt om folk her har erfaring med å leve med så store forskjeller økonomisk, all den tid vi er like gamle og veldig like hverandre på mange måter. Det er litt spesielt å være i forhold med en som er gjeldfri når man selv skal være gjeldsslave i 25 år, det er ikke noen gode forutsetninger for et familieliv senere. Hvis jeg blir gravid, så er det mest sannsynlig jeg som mister et år av karrieren min, og dermed halter enda lengre bak ut, ikke sant.... Anonymkode: b169e...afc Hvorfor det? Dere kan fordele permisjonen mellom dere, du behøver bare å ta ut 15 uker som mor, så kan far ta resten om du er så redd for å «halte enda lengre bak ut». Anonymkode: 21638...565 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #63 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei! Jeg har bare spurt litt om folk her har erfaring med å leve med så store forskjeller økonomisk, all den tid vi er like gamle og veldig like hverandre på mange måter. Det er litt spesielt å være i forhold med en som er gjeldfri når man selv skal være gjeldsslave i 25 år, det er ikke noen gode forutsetninger for et familieliv senere. Hvis jeg blir gravid, så er det mest sannsynlig jeg som mister et år av karrieren min, og dermed halter enda lengre bak ut, ikke sant.... Anonymkode: b169e...afc Om dere tjener likt og har likt utgangspunkt så ser jeg ikke at det at du må betale på et boliglån du sier du har råd til vil påvirke noe som helst? Du måtte jo betalt det i husleie eller et lån alene? Økonomisk sett vil du ha det gunstige siden alle andre utgifter deles på to. Blir det snakk om giftemål og barn så er det vel naturlig å ta en prat om det økonomiske mht å ha felles økonomi. Her skal jeg og kjæresten kjøpe. Han har mye bedre råd enn meg. Vi skal samboerkontrakt som viser eierbrøk i tilfelle brudd. Det burde dere også ha. I vårt tilfelle deler vi andre fellesutgifter etter prosentvis etter inntekt da han ønsker vi skal ha samme levestandard. I tillegg har vi gjensidig testament som gjør at vi kan sitte igjen med huset om en av dør mht livsforsikringer og arv utenom pliktdelsarv til særkullsbarn på 2/3 deler(de er småbarn så vi er også hverandres verger for barna om en av oss dør). Anonymkode: 4c55d...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå