AnonymBruker Skrevet 15. januar #41 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er litt spesielt å være i forhold med en som er gjeldfri når man selv skal være gjeldsslave i 25 år, det er ikke noen gode forutsetninger for et familieliv senere. Anonymkode: b169e...afc Løsningen er at du dropper han og finner deg en uten bolig. Så kan dere kjøpe noe sammen og ha lik gjeld. Anonymkode: fda7b...b94 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #42 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De aller fleste på din alder som eier bolig har mye gjeld. Din samboer er heldig og han har gjort noen gode økonomiske valg. Du har valgt å ha 2 friår og har valgt en utdannelse som ikke betaler kjempebra. Det må du leve med. Hans gode valg har ført til at deres familieøkonomi blir romsligere, er ikke det positivt, da? Eller skulle du ønske at han også hadde gjeld opp til ørene? Anonymkode: c52d2...950 Min utdannelse betaler veldig bra, det er bare at jeg har mindre erfaring enn ham. Men det var ikke noe med saken å gjøre Anonymkode: b169e...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #43 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min utdannelse betaler veldig bra, det er bare at jeg har mindre erfaring enn ham. Men det var ikke noe med saken å gjøre Anonymkode: b169e...afc Ja, grunnet et valg du tok. Anonymkode: c52d2...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #44 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og kjæresten bor sammen, men han eier, men jeg trives godt i leiligheten hans og får bo gratis slik at jeg kan spare opp. Vi var kjærester på videregående, men slo opp året etter skolen, men han tok opp kontakten med meg for en stund siden siden og vi startet på nytt, så vi har med andre ord kjent hverandre lenge. Vi er ganske like på det meste egentlig, har begge master og gode jobber, men han hadde flaks på boligmarkedet, og kjøpte en leilighet på tvangssalg i et rolig marked i 2023 som viste seg å være et kupp uten like. Den er i dag verdt 3 millioner mer enn hva han betalte, er relativt ny og ligger i et godt område og jeg vil egentlig gjerne kjøpe meg inn der. Vi har fått den markedsvurdert og hvis jeg kjøper halvparten, er han tilnærmet gjeldsfri og jeg sitter med millioner i gjeld og vi er 29 begge to, dessuten tjener han ca 50% mer enn meg. Jeg skjønner at han har hatt flaks, og det har ikke jeg, men jeg vet likevel ikke om det er så sunt for vårt forhold at vi er i så ulik situasjon, den eneste forskjellen omtrent på oss er at han gikk rett på studier etter videregående og jeg hadde 2 friår der jeg gjorde andre ting. Jeg har snakket med ham om det og han skjønner poenget mitt, men det virker ikke som han er interessert i å gi meg en slags rabatt og jeg aksepterer jo egentlig det, men lurte herinne på om noen har erfaring med å være i forhold er de økonomiske forskjeller er så store.... Alle vennene våre har ca lik fordeling av gjeld, så det er utrolig merkelig å skulle gjøre ham gjeldfri..... Har noen prøvd dette før? Anonymkode: b169e...afc Hm... du har jo rett, og det er bra du ser det, at denne ujevnheten er noe som i alle fall må snakkes om og håndteres. Samtidig... så synes jeg dine tanker er litt unyanserte. 1. Han gikk rett på studier. Du tok deg TO friår...aner ikke hva du drev med, men uansett har det kanskje forsinket når du kom deg ut i jobb, sammenliknet med han? Om han har jobbet flere år enn deg, er det ikke rart han tjener mer, selv om bakgrunnen eller er ganske lik. Inntekten øker mye de første årene. Så det kan jo være en konsekvens av et valg DU tok, og har ingenting med han å gjøre. Han koste seg ikke to år med et eller annet, det får han igjen for nå. Og, det kan bli vesentlige forskjeller i lønn for de som er flinke og forhandler lønn, skifter jobber for å få bedre tilbud osv, enn de som passivt håper arbeidsgiver plutselig skal servere økt lønn. Hvilken type er du? Hvilken er han? 2. Jeg har etter mine 42 år livserfaring sett at flaks skjer ikke av seg selv. Det er ingenting flaks med at han gikk ut og ønsket å kjøpe seg bolig så tidlig han kunne. Hadde han ikke sett etter bolig å kjøpe, så hadde han ikke kommet over kuppet. Han var aktiv, for å få det til. Så det er jo ikke bare flaks. Hadde det vært du som var på boligjakt da, kunne det vært deg. Men det var du ikke? Igjen en konsekvens av dine valg. Så jeg føler at du på en måte prøver å si at denne situasjonen er hans skyld, mens i realiteten må du nok akseptere at du har gjort ting annereldes, og derfor er ting annerledes. Aksept for realiteter er så viktig. Så, jeg vil ikke si at dette handler om å gjøre han gjeldsfri. Dette handler vel om at du kanskje bør kjøpe deg bolig? Dvs, kjøpe deg inn i hans, det er det nærliggende om dere ønsker å være samboere. Det har ingenting med han å gjøre strengt tatt. Så må dere regne på hvor mye det er fornuftig at du låner opp, og se på at du også har litt igjen å leve av. Du bør i bo deg ihjel, bare fordi han eier en dyr leilighet. Da kjøper du deg inn med en mindre %-andel rett og slett. En som gjør at din økonomi også er komfortabel. Men som også sikrer den en andel av prisveksten på boligen, som du får med deg ved brudd. Samtidig er det jo ganske luksus å få bo gratis?! Også surmuler du fordi du ikke får rabatt? Hvor mange husleier skylder du han egentlig? De fleste betaler leie der man bor i andres hus...Så du kan også fortsette å bo gratis og spare masse! Mine aksjefond steg i 2024 35%, mens huset bare steg 9%. Så pengene hadde gjort mer av seg i fond. Så det at man MÅ eie bolig for å investere stemmer ikke helt. Men skattemessig er bolig ikke så dumt. Så det er den økonomiske delen. Skjønner godt han ikke vil gi deg rabatt, bolig er business. Han er veldig snill som lar deg bo gratis! Han bidrar så det holder til at du skal få økonomiske muligheter. Så gjenstår ulikheten. For det første handler det om kommunikasjon. Snakk sammen om det! Hva forventer han? Hva forventer du? Hvordan skal dere betale for ferier sammen? Det er en god test. Vil han på lusksusferier som passer hans økonomi, og er han villig til å spandere på deg? Eller forventer han luksusferier OG at du betaler 50% av de? Eller vil han heller spare og investere poenger og legge feriebudsjettet ned på ditt nivå? For en mulighet for å jevne ut er at han sparer mer, og bruker mindre, så fremstår det likere i hverdagen. Men at han tjener masse på det, det er hans fortjeneste, og ikke noe du kan legge deg borti. Skulle dere finne ut av disse tingene, og alle andre, så forholdet skrider frem og dere gifter dere blir det jo en ny prat om fordeling. Om han vil ha særeie, eller om han da anser alt som "vårt". Selv om det juridisk sett ikke er det. Ofte velger jo mange da å se det samlet om man først tar det skrittet. Siden han lar deg bo gratis virker han som en fin fyr. Så det er ikke utenkelig at du får goder av dette etterhvert, selv om du ikke "har krav på det". Generelt handler det meste her om din innstilling til saken, og den er ikke helt super synes jeg. Det er hans penger, du har ikke noe krav eller rett på dem. Han kan gjøre det han vil. Samtidig går det fint an å leve sammen med ulike økonomier, det springende punktet er kommunikasjonen rundt det Anonymkode: 2ad70...169 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #45 Del Skrevet 15. januar Disse verdiene blir ikke realisert før han selger huset, eller som nå får realisert verdiene med at du kjøper deg inn. Vil anta at huset kanskje vil fortsette å stige etter at du har kjøpt deg inn, så investeringen isolert sett er kanskje god for deg allikevel. Om dere ser for dere et livsløp sammen "til døden skiller dere ad" så vil Familien AS komme ut likt uansett hvordan dere organiserer dere. Men ifølge statestikken så går fleste forhold i oppløsning, og i en slik sammenheng er det klart han vil skjerme sin andel som han allerede har rettmessig krav på. Så den delen du vil ha vil kun komme til nytte når der velger å gå fra hverandre. I hverdagen kan dere gjøre mange tiltak for at dere skal ha felles nytte av hverandres økonomi uavhengig av at verdiene som er bundet i på selve huset er likt. Anonymkode: 8c260...c7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #46 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Løsningen er at du dropper han og finner deg en uten bolig. Så kan dere kjøpe noe sammen og ha lik gjeld. Anonymkode: fda7b...b94 Håper hun gjør det, jeg tar typen til ts gjerne, høres ut som en snill omtenksom mann som ønsker det beste for kjæresten sin. Jeg hadde betalt det tomta koster. Anonymkode: 10467...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #47 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Disse verdiene blir ikke realisert før han selger huset, eller som nå får realisert verdiene med at du kjøper deg inn. Vil anta at huset kanskje vil fortsette å stige etter at du har kjøpt deg inn, så investeringen isolert sett er kanskje god for deg allikevel. Om dere ser for dere et livsløp sammen "til døden skiller dere ad" så vil Familien AS komme ut likt uansett hvordan dere organiserer dere. Men ifølge statestikken så går fleste forhold i oppløsning, og i en slik sammenheng er det klart han vil skjerme sin andel som han allerede har rettmessig krav på. Så den delen du vil ha vil kun komme til nytte når der velger å gå fra hverandre. I hverdagen kan dere gjøre mange tiltak for at dere skal ha felles nytte av hverandres økonomi uavhengig av at verdiene som er bundet i på selve huset er likt. Anonymkode: 8c260...c7d Det er jo noe som tyder på at boliger vil gå opp i verdi dessverre, så det var planen min å kjøpe meg inn nå ja... Jeg vil ha 50%, da er vi likestilt ift eierforhold, men han trenger ikke å betale 40% av sin lønn til boliglån. Fond og aksjer gir høyere avkastning ja, men aksjemarkedet er allerede priset høyt nå, og plutselig kan det komme en kollaps i markedet og verdiene halveres i verdi, så det er helt uaktuelt uten å være på boligmarkedet. Anonymkode: b169e...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #48 Del Skrevet 15. januar Min datter lever i et slik forhold. Hun er ikke gjeldsfri men ikke langt unna. Dem kjøpte hus samme. Hun hadde spart mye fra hun var lærling. Mens han hadde kastet bort pengene som han tjente. Hun sparer fortsatt mye mens han lever nesten fra munn til hånd hver mnd. det går greit. Men hun kjenner jo litt på at han ikke er flink nok til å spare. Hvis vi spør når blir dere ferdig med oppussingen da. Nei dere får spørre han når han har klart å spare opp penger til det da. For hun har penger men han har ikke. Og dem eier 50/50. Så vi får se hvor lenge dette går. Dem er bare ung enda. Og jeg trur det betyr mye for han å eie 50 også. Trur ikke han har likt at hun eide 70 F.eks. så ja. Bor du gratis så spar som bare det no. Så får du mye egenkapital. Så blir det ikke så mye i lån heller. Anonymkode: 8fc0d...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #49 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo noe som tyder på at boliger vil gå opp i verdi dessverre, så det var planen min å kjøpe meg inn nå ja... Jeg vil ha 50%, da er vi likestilt ift eierforhold, men han trenger ikke å betale 40% av sin lønn til boliglån. Fond og aksjer gir høyere avkastning ja, men aksjemarkedet er allerede priset høyt nå, og plutselig kan det komme en kollaps i markedet og verdiene halveres i verdi, så det er helt uaktuelt uten å være på boligmarkedet. Anonymkode: b169e...afc Men herregud drit i hva han må eller ikke, du høres ut som et bortskjemt barn som skal spise godis med begge hender! Du får bo gratis for å spare opp til de 50% du skal kjøpe, vær takknemlig. Anonymkode: 10467...dd6 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #50 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): prøv å se for deg reaksjonene hvis dette var en mann som ba om å få litt av leiligheten til kjæresten. Anonymkode: b4ff2...35c Hva er poenget ditt? Alle reaksjonene viser at det er for mye å be om. Anonymkode: b1540...4fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #51 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei! Jeg har bare spurt litt om folk her har erfaring med å leve med så store forskjeller økonomisk, all den tid vi er like gamle og veldig like hverandre på mange måter. Det er litt spesielt å være i forhold med en som er gjeldfri når man selv skal være gjeldsslave i 25 år, det er ikke noen gode forutsetninger for et familieliv senere. Hvis jeg blir gravid, så er det mest sannsynlig jeg som mister et år av karrieren min, og dermed halter enda lengre bak ut, ikke sant.... Anonymkode: b169e...afc Hva snakker du om? Du bor gratis?! «Halter enda lengre bak ut»? Dette er bare pinlig å lese, ts. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo noe som tyder på at boliger vil gå opp i verdi dessverre, så det var planen min å kjøpe meg inn nå ja... Jeg vil ha 50%, da er vi likestilt ift eierforhold, men han trenger ikke å betale 40% av sin lønn til boliglån. Fond og aksjer gir høyere avkastning ja, men aksjemarkedet er allerede priset høyt nå, og plutselig kan det komme en kollaps i markedet og verdiene halveres i verdi, så det er helt uaktuelt uten å være på boligmarkedet. Anonymkode: b169e...afc Skjønner ikke hvorfor du drar inn hva han har hele tiden. Dere har tatt ulike valg, og valg har konsekvenser. Hvis du vil kjøpe deg inn må du selvsagt kjøpe deg inn til markedspris. Jeg hadde sagt nei til innkjøp om jeg var han. Og du må seriøst slutte med den klagingen. Anonymkode: 3883e...bb8 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #52 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og kjæresten bor sammen, men han eier, men jeg trives godt i leiligheten hans og får bo gratis slik at jeg kan spare opp. Vi var kjærester på videregående, men slo opp året etter skolen, men han tok opp kontakten med meg for en stund siden siden og vi startet på nytt, så vi har med andre ord kjent hverandre lenge. Vi er ganske like på det meste egentlig, har begge master og gode jobber, men han hadde flaks på boligmarkedet, og kjøpte en leilighet på tvangssalg i et rolig marked i 2023 som viste seg å være et kupp uten like. Den er i dag verdt 3 millioner mer enn hva han betalte, er relativt ny og ligger i et godt område og jeg vil egentlig gjerne kjøpe meg inn der. Vi har fått den markedsvurdert og hvis jeg kjøper halvparten, er han tilnærmet gjeldsfri og jeg sitter med millioner i gjeld og vi er 29 begge to, dessuten tjener han ca 50% mer enn meg. Jeg skjønner at han har hatt flaks, og det har ikke jeg, men jeg vet likevel ikke om det er så sunt for vårt forhold at vi er i så ulik situasjon, den eneste forskjellen omtrent på oss er at han gikk rett på studier etter videregående og jeg hadde 2 friår der jeg gjorde andre ting. Jeg har snakket med ham om det og han skjønner poenget mitt, men det virker ikke som han er interessert i å gi meg en slags rabatt og jeg aksepterer jo egentlig det, men lurte herinne på om noen har erfaring med å være i forhold er de økonomiske forskjeller er så store.... Alle vennene våre har ca lik fordeling av gjeld, så det er utrolig merkelig å skulle gjøre ham gjeldfri..... Har noen prøvd dette før? Anonymkode: b169e...afc Du har ingen rett til å kjøpe deg inn i utgangspunktet, hadde dere kjøpt en ny leilighet sammen ville han eid større andel av den enn deg prosentmessig, om du gikk inn med din del og han med en større formue enn deg. Anonymkode: ee389...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #53 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo noe som tyder på at boliger vil gå opp i verdi dessverre, så det var planen min å kjøpe meg inn nå ja... Jeg vil ha 50%, da er vi likestilt ift eierforhold, men han trenger ikke å betale 40% av sin lønn til boliglån. Fond og aksjer gir høyere avkastning ja, men aksjemarkedet er allerede priset høyt nå, og plutselig kan det komme en kollaps i markedet og verdiene halveres i verdi, så det er helt uaktuelt uten å være på boligmarkedet. Anonymkode: b169e...afc «Jeg vil ha».. eeehh.. nei! Bare nei. Du kan kjøpe deg inn i x-antall prosent så har du også «avkastning» om boligen øker ytterligere i verdi, men skal du kjøpe deg inn i 50% må du faktisk belage deg på å BETALE for den 50%en.. herregud sier du disse tingene til kjæresten din?!? du forventer at han skal GI BORT MILLIONER !!! Det er jo helt sykt! Anonymkode: ee389...d9d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 15. januar #54 Del Skrevet 15. januar Mistenker at du ikke helt forstår hvor drøyt det høres ut når du står i bobla der selv. Er ikke slik at du har krav på noe andre mennesker har ervervet seg på grunn av at du har et forhold til han. Du får allerede 10-15k i gave av han i måneden du kan spare opp til egenkapital. For å sette det i perspektiv, du kan spørre han om du kan kjøpe en annen leilighet og leie ut for det du får i gave heller sånn at du kan ta gevinsten av å eie den selv. Tviler på den går hjem.. Kanskje det er en bedre idé å faktisk kjøpe en dyrere leilighet sammen der han eier en større andel av boligen? så du får litt avstand på den underliggende misunnelsen du har på at han fikk kjøpt en leilighet til voldsomt gode betingelser. Er forholdet langvarig så vil jo gevinsten tilfalle deg på noe vis pga felles økonomi uansett som årene går. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 15. januar #55 Del Skrevet 15. januar Han tjener mye mer enn deg. Du vil ikke "gjøre ham gjeldfri". Du er misunnelig. Å ha gjeld er normaltilstanden for mennesker som eier bopel i Norge. Du kan til med kjøpe deg inn prosentvis etter hva som passer deg, hvis kjæresten din går med på det. Du bor gratis for at du kan spare, men du vil ha mer. Du har god utdanning og god inntekt, så jeg ser ikke at det er et økonomisk problem for verken deg eller dere. Noen steder beskriver du deg selv litt som en blivende sosialklient. Ikke troverdig når du har god utdanning og god inntekt. Du fremhever at han har vært heldig og hatt flaks og at du ikke har hatt det og bereder grunnen for at rettferdighet skal forstås på en måte som tilsier at du fortjener en slags rabatt, men hvorfor han har større formue enn deg spiller ingen rolle. Verken flaks eller valg er fullgode forklaringer på hvorfor livet blir som det blir. Deal med at han har større formue og inntekt eller bryt. Du hadde friår, det ga deg sikkert verdifull erfaring, selv om du ikke tjente penger på det. Prøv heller å fokusere på hva dine erfaringer har gitt til livet ditt. Alt handler ikke om penger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #56 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og kjæresten bor sammen, men han eier, men jeg trives godt i leiligheten hans og får bo gratis slik at jeg kan spare opp. Vi var kjærester på videregående, men slo opp året etter skolen, men han tok opp kontakten med meg for en stund siden siden og vi startet på nytt, så vi har med andre ord kjent hverandre lenge. Vi er ganske like på det meste egentlig, har begge master og gode jobber, men han hadde flaks på boligmarkedet, og kjøpte en leilighet på tvangssalg i et rolig marked i 2023 som viste seg å være et kupp uten like. Den er i dag verdt 3 millioner mer enn hva han betalte, er relativt ny og ligger i et godt område og jeg vil egentlig gjerne kjøpe meg inn der. Vi har fått den markedsvurdert og hvis jeg kjøper halvparten, er han tilnærmet gjeldsfri og jeg sitter med millioner i gjeld og vi er 29 begge to, dessuten tjener han ca 50% mer enn meg. Jeg skjønner at han har hatt flaks, og det har ikke jeg, men jeg vet likevel ikke om det er så sunt for vårt forhold at vi er i så ulik situasjon, den eneste forskjellen omtrent på oss er at han gikk rett på studier etter videregående og jeg hadde 2 friår der jeg gjorde andre ting. Jeg har snakket med ham om det og han skjønner poenget mitt, men det virker ikke som han er interessert i å gi meg en slags rabatt og jeg aksepterer jo egentlig det, men lurte herinne på om noen har erfaring med å være i forhold er de økonomiske forskjeller er så store.... Alle vennene våre har ca lik fordeling av gjeld, så det er utrolig merkelig å skulle gjøre ham gjeldfri..... Har noen prøvd dette før? Anonymkode: b169e...afc Jeg hater at du kaller det flaks. Han hadde ikke flaks. Han gjorde en god innvestering. Det kan man ofte gjøre i eiendomsmarkedet. Ellers ser jeg situasjonen din. hva med å kjøpe noe nytt sammen ? Anonymkode: f1d9a...df9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #57 Del Skrevet 15. januar Vi var veldig rause med hverandre disse første årene i forholdet, og videre også for så vidt. Gjorde alt så likt som mulig, uavhengig av hvem som eide hva, og tjente hva. Hadde heller avtale om skjevdeling ved brudd i samboerkontrakt, så ektepakt, før vi også fjernet det. Har ført til 23 gode år sammen, uten noen uenigheter om økonomi. Sier ikke det er fasiten for alle. Men tror ikke jeg hadde klart å være i et forhold der ene har råd til dyre venneturer, luksusvarer, eller kan spare mengder, mens andre går i null hver måned. Anonymkode: 812f5...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #58 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo noe som tyder på at boliger vil gå opp i verdi dessverre, så det var planen min å kjøpe meg inn nå ja... Jeg vil ha 50%, da er vi likestilt ift eierforhold, men han trenger ikke å betale 40% av sin lønn til boliglån. Fond og aksjer gir høyere avkastning ja, men aksjemarkedet er allerede priset høyt nå, og plutselig kan det komme en kollaps i markedet og verdiene halveres i verdi, så det er helt uaktuelt uten å være på boligmarkedet. Anonymkode: b169e...afc Men nå betaler jo han store deler av lønna si til lån, og du bor gratis. Men han klager ikke? Hvorfor er det greit og ikke motsatt? Er du typen som er imot særavtale når man gifter seg og eller? Du snakker om urettferdig... Er det bedre for deg at begge betaler 40 prosent av lønna si til lån så dere har dårligere økonomi sammenlagt? Det er jo helt absurd å tenke. Familieliv snakker du også litt om... Kjæresten din virker som en raus mann, siden han allerede "taper" ganske mange tusen per mnd på å la deg bo gratis. Så virker ikke akkurat som han er typen til å la deg leve på smuler mens hans selv lever luksus. Men dette kan man jo aldri vite. Dere får heller ha en samtale om hvordan man løser det når du har begrenset økonomi. Mange fordeler prosentvis eller inntekt, eller parten med god økonomi betaler/sponser rett og slett mye av luksusen i hverdagen. Og viser det seg at det ikke funker får dere gjøre det slutt, så får han kjøpe deg ut igjen: Da sitter du igjen isåfall med både evt. prisvekst + penger fra å bo gratis, og han er ikke gjeldsfri. Sånn er livet. Anonymkode: fcb90...103 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 15. januar #59 Del Skrevet 15. januar Du bør jo kunne spare minst 100 000 i året med den ordningen? At han gjorde en god investering før du kom inn i bildet bør ikke nødvendigvis være et tema nå. Men om du føler deg som "gjest" så kan dere kjøpe noe sammen senere om dere blir familie. Det viktigste er at du skaffer deg en egen kapital. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #60 Del Skrevet 15. januar Lurer på hvor stor rabatten skulle vært hvis kjæresten hadde sånn «flaks» at han hadde arvet hele leiligheten? Anonymkode: 21638...565 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå