AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #81 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Det er trist at du synes det er bortkastet å stelle i stand bursdag for barnet ditt hvis hen ikke får gaver. Jeg håper barnet har en forelder i tillegg til deg som kan lære hen om verdier for du høres kynisk og egoistisk ut. Føler med barn som vokser opp i et slikt hjem der bare det materialle og "vil ha vil ha" skal bety noe. Det er voksne som lærer barna at gaver er meningen med livet. Barn koser seg med bursdag hvis ikke voksne lærer de at de ikke kana ha det gøy uten å få ting. Anonymkode: 2157d...fbc Herregud.... Ja, barnet MÅ bli egoistisk og materialistisk fordi det får gave i bursdag... Slakk litt da... Anonymkode: 59532...114 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #82 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er dette virkelig ett tema på foreldre møtene? Disse reglene er for foreldre som ikke klarer sette grenser og stå i det. Da må dere lene dere må felles regler enn å stå i det. Vi bor ikke i Nord Korea. Folk må bestemme selv hva som passer best. Denne innblandingen på privatlivet er ikke noe annet en utidig. Det er du som må lære deg at livet er urettferdig ts. Nå må jo barna lide for at dere voksne ikke klarer håndtere at ulike familier har ulike regler. Anonymkode: b1316...0c4 De prøvde seg her om at mandager skulle være skjermfri dag for alle i klassen. Anonymkode: f4a7a...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #83 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen grunn til at de ikke kan sykle til skolen når de er 8 år. Forskjell på en sykkel og alkohol. Anonymkode: 6393b...99c Jeg sykler til jobb hver dag, sommer som vinter, og det du skriver, stemmer ikke. Det kan være forsvarlig, hvis barnet har mye erfaring, og har veldig trygg og barnevennlig vei. Men det er veldig mange 8-åinger som ikke er modne nok til å sykle i blandet trafikk. Her er det gangvei det meste av veien, men også flere kryss og gangfelt. Jeg observerer små barn som plutselig skeiver over til andre siden av gangveien, som feilberegner når de skal sykle forbi fotgjengere, som sykler rett over gangfelt uten å se seg for fordi de tror bilene har vikeplikt, som sykler rett bak ryggende lastebiler uten å sjekke om fører har sett de... Stort sett går det jo bra, men det er ikke riktig å si at alle 8-åringer er modne nok. Selv med erfaring, og opplæring i vikepliktsregler, så er anbefalingen fra Trygg trafikk å vente, for evnen til å vurdere fart og avstand er rett og slett ikke riktig utviklet ennå. Anonymkode: 2157d...fbc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #84 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette er som å høre denne moren faktisk!! Å høre at jeg framstår som et troll er litt sårende.. For jeg har liksom ikke så mye jeg skulle sagt jeg da, siden jeg ikke har så mye erfaring med skolebarn… Anonymkode: 85381...d0f Jo, du ha mye du skulle ha sagt, men du kan ikke overstyre en annen familie på privaten. Tenker du at barnet deres skal være hjemme alene uten tilgang til å ta kontakt med noen hvis det skjer noe?? AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror dere misforstår meg litt 😭 Det jeg mener er; hvorfor skal jeg ta mer hensyn til de og deres behov- enn hva hun skal ta til meg og vårt behov? Skjønner jo at man blir mer avslappet, men hvorfor skal det gå utover meg og mitt syn på å oppdra? Anonymkode: 85381...d0f Dette forstår jeg ikke. Hvis det er sånn du tror verden er, kommer det til å bli vanskelig å ha barn som vokser opp. Lær barnet ditt at vi alle er forskjellige, for det er realiteten! Du oppdrar på din måte, men ikke forvent at alle andre gjør det på DIN måte. Sniff76 skrev (17 minutter siden): Var meg du siterte da du skrev dette. Er du helt på jordet? Les hvilke meldinger jeg har svart på, og les hva jeg skriver. Om man gir barna sine telefon når de er 6, 8, 12 år eller hva som helst, kan man regulere skjermtiden. Punktum! Jeg svarte noen som så ut til å mene at hvis man gir barna en telefon slik at de kan få tak i noen når de er alene, er det synonymt med at barnet sitter x timer foran skjerm hver dag. Men det er jo ikke nødvendigvis sånn 😅 Hun/han har garantert sitert feil.... Det kan skje. Anonymkode: 59532...114 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #85 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sykler til jobb hver dag, sommer som vinter, og det du skriver, stemmer ikke. Det kan være forsvarlig, hvis barnet har mye erfaring, og har veldig trygg og barnevennlig vei. Men det er veldig mange 8-åinger som ikke er modne nok til å sykle i blandet trafikk. Her er det gangvei det meste av veien, men også flere kryss og gangfelt. Jeg observerer små barn som plutselig skeiver over til andre siden av gangveien, som feilberegner når de skal sykle forbi fotgjengere, som sykler rett over gangfelt uten å se seg for fordi de tror bilene har vikeplikt, som sykler rett bak ryggende lastebiler uten å sjekke om fører har sett de... Stort sett går det jo bra, men det er ikke riktig å si at alle 8-åringer er modne nok. Selv med erfaring, og opplæring i vikepliktsregler, så er anbefalingen fra Trygg trafikk å vente, for evnen til å vurdere fart og avstand er rett og slett ikke riktig utviklet ennå. Anonymkode: 2157d...fbc So? Verken du eller skolen har noe med det. Anonymkode: 0d4c2...374 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #86 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud.... Ja, barnet MÅ bli egoistisk og materialistisk fordi det får gave i bursdag... Slakk litt da... Anonymkode: 59532...114 Er ikke religiøs, men hvis barnet vokser opp i et hjem der hen ikke får lov å gå i gavefrie bursdager til venner, og der en forelder mener det er bortkastet å feire bursdag uten gaver for da får ikke forelder noe igjen for strevet, så vil jeg tro det er en viss fare for det ja. Anonymkode: 2157d...fbc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #87 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Det er trist at du synes det er bortkastet å stelle i stand bursdag for barnet ditt hvis hen ikke får gaver. Jeg håper barnet har en forelder i tillegg til deg som kan lære hen om verdier for du høres kynisk og egoistisk ut. Føler med barn som vokser opp i et slikt hjem der bare det materialle og "vil ha vil ha" skal bety noe. Det er voksne som lærer barna at gaver er meningen med livet. Barn koser seg med bursdag hvis ikke voksne lærer de at de ikke kana ha det gøy uten å få ting. Anonymkode: 2157d...fbc Fint at du danner deg en mening utifra ett ab innlegg på kg. Gaver er ikke meningen med livet, men det er høflig å ta med en liten gave når man er invitert i bursdag. Dette lærte jeg som barn, av miljøet rundt meg. Nå er det ikke ett problem hos oss. Men jeg er enig med mange her, klasseregler er fullstendig tull og bortkastet tid. La hver familie styre sin tid sammen slik som de ønsker. Anonymkode: 6393b...99c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #88 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): At det virker som en hvilepute at «de har tre barn». Javel, skal man ikke være forsiktig i trafikken da? Eller er man mer mentalt utviklet å takle trafikken, bare for at man har søsken? Skal de få drikke alkohol og før de er 18 da, fordi de har eldre søsken? Jeg mener hvert barn er unikt og ikke bare skal dras under kammen at man har søsken? Anonymkode: 85381...d0f Kan ikke snakke for alle med flere barn, men mine yngre barn er mye mer selvstendig i utviklingen enn det nr 1 var i samme alder. Handler ikke om å være uforsiktg i trafikken, men igjen nr 2 og 3 er mer forsiktige og våkne i trafikken aldersmessig kontra nr 1 som var alene barn i nesten 4 år. Anonymkode: e5fbd...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #89 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): So? Verken du eller skolen har noe med det. Anonymkode: 0d4c2...374 Det sa jeg ikke. Jeg svarte en som mener det ikke finnes grunn til at åtteåringer ikke kan sykle til skolen. Det mener jeg bestemt er feil. Så får hver og en vurdere sin skolevei, og sitt barn i forhold til dette. Anonymkode: 2157d...fbc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #90 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke religiøs, men hvis barnet vokser opp i et hjem der hen ikke får lov å gå i gavefrie bursdager til venner, og der en forelder mener det er bortkastet å feire bursdag uten gaver for da får ikke forelder noe igjen for strevet, så vil jeg tro det er en viss fare for det ja. Anonymkode: 2157d...fbc Ta det helt med ro, barna mine finnes ikke materialistiske. Det trenger ikke koste mye, det kan være noe hjemmelaget. Men det er det å ha med seg noe. Fatter ikke mange av dagens foreldre som skal lage disse tulle reglene.. Anonymkode: 6393b...99c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 17 timer siden #91 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Det er trist at du synes det er bortkastet å stelle i stand bursdag for barnet ditt hvis hen ikke får gaver. Jeg håper barnet har en forelder i tillegg til deg som kan lære hen om verdier for du høres kynisk og egoistisk ut. Føler med barn som vokser opp i et slikt hjem der bare det materialle og "vil ha vil ha" skal bety noe. Det er voksne som lærer barna at gaver er meningen med livet. Barn koser seg med bursdag hvis ikke voksne lærer de at de ikke kana ha det gøy uten å få ting. Anonymkode: 2157d...fbc Ikke meg du siterer, er sånn sett enig i at det er tull å nekte å stelle i stand gavefri busdag men: Jeg skjønner rasjonalet bak gavefrie bursdager, Synes likevel at en annen bruker hadde et kjempepoeng. Å ha med seg en gave i bursdagsselskap er sosial læring. Noe alt for mange ikke får i dag. Det er fullt mulig å sette et tak, og de fleste selv med dårlig råd greier å hoste opp en femtilapp. Så får man heller sette inn tiltak for å hjelpe typ 7-barnefamilier med dårlig råd, disse er vel gjerne også i kontakt med hjelpeapparatet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #92 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det sa jeg ikke. Jeg svarte en som mener det ikke finnes grunn til at åtteåringer ikke kan sykle til skolen. Det mener jeg bestemt er feil. Så får hver og en vurdere sin skolevei, og sitt barn i forhold til dette. Anonymkode: 2157d...fbc Så BRA du kom inn og presiserte det. Nå kan endelig de andre foreldrene vurdere riktigere. Anonymkode: 0d4c2...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #93 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta det helt med ro, barna mine finnes ikke materialistiske. Det trenger ikke koste mye, det kan være noe hjemmelaget. Men det er det å ha med seg noe. Fatter ikke mange av dagens foreldre som skal lage disse tulle reglene.. Anonymkode: 6393b...99c Hjemmelaget er fint. Barna her lager kort/tegning. Det jeg reagerer på, er de som nekter barna å delta i gavefrie bursdager, ut fra prinsipp. Hva skal barnet si til bestevennen,hvis hen har gavefri bursdag, "får ikke lov for mamma sier gave er viktigere"? Det er mye jeg er prinsipielt uenig i her i livet, men jeg har vett til å ikke la det gå ut over barnet mitt. Så får jeg håpe det bare er noe sprøyt folk lirer av seg her for å underbygge et poeng. Anonymkode: 2157d...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #94 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så BRA du kom inn og presiserte det. Nå kan endelig de andre foreldrene vurdere riktigere. Anonymkode: 0d4c2...374 Jeg skjønner ikke hva du mener her? Anonymkode: 2157d...fbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #95 Del Skrevet 17 timer siden Hadde aldri godtatt at skolen/ andre foreldre skal diktere vårt liv på privaten, like lite som jeg ville akseptert det av en arbeidsplass som voksen. Fritid er fritid. Anonymkode: 42888...fb3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #96 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjemmelaget er fint. Barna her lager kort/tegning. Det jeg reagerer på, er de som nekter barna å delta i gavefrie bursdager, ut fra prinsipp. Hva skal barnet si til bestevennen,hvis hen har gavefri bursdag, "får ikke lov for mamma sier gave er viktigere"? Det er mye jeg er prinsipielt uenig i her i livet, men jeg har vett til å ikke la det gå ut over barnet mitt. Så får jeg håpe det bare er noe sprøyt folk lirer av seg her for å underbygge et poeng. Anonymkode: 2157d...fbc Det går helt font det, mine barn feirer alltid med sine bestevenner. Vi har heldigvis like verdier. Og verdiene handler ikke om penger, men høfligheten av å ha med seg noe når man er invitert. Det kan være alt fra en sjokolade, til en tegning til ett perlebilde. Alle har muligheten til noe slikt, det koster ikke noe særlig. Jeg er motstander av gavefritt, og kommer ikke til å støtte det. Anonymkode: 6393b...99c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 17 timer siden #97 Del Skrevet 17 timer siden Felles regler for privatliv? Jeg hadde bare ledd. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #98 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går helt font det, mine barn feirer alltid med sine bestevenner. Vi har heldigvis like verdier. Og verdiene handler ikke om penger, men høfligheten av å ha med seg noe når man er invitert. Det kan være alt fra en sjokolade, til en tegning til ett perlebilde. Alle har muligheten til noe slikt, det koster ikke noe særlig. Jeg er motstander av gavefritt, og kommer ikke til å støtte det. Anonymkode: 6393b...99c Mulig vi ikke er så forskjellige, siden du nevner tegning. Jeg har regnet tegning/hjemmelaget kort som gavefritt, men det er altså det systemet vi har her. Barna tegner og skriver fine ting. De kommer altså ikke tomhendt. Anonymkode: 2157d...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #99 Del Skrevet 17 timer siden Hva slags forsøk på detaljstyring er dette? Anonymkode: 2bdb9...974 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #100 Del Skrevet 17 timer siden Vi har ei løkkjerring som tror alle andre vil kjøre samme regime som henne for at det skal bli lettere for henne å oppdra barnet sitt. Hun prøver seg hvert år og hun blir parkert hvert år. Anonymkode: 9d377...019 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå