Gå til innhold

Abort i uke 22 pga store avvik under UL. Behandles den fødende uverdig i dette tilfellet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Merkelig utsagn syns jeg. Når jeg tok kirurgisk abort etter mislykket medisinsk abort etter MA så var det første jeg fikk beskjed om at det ikke var grunnlag for sykemelding etter frivillig abort. De hadde med andre ord ikke lest journalen min en gang. Stort forbedringspotensiale vil jeg si. 

Anonymkode: 47332...88d

Hadde det vært menn som fødte hadde det sikkert vært automatisk sykmelding på en måned og beskjed om å holde sofaen. 

Anonymkode: 43f79...42a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo den brutale sannheten da, at barnet kan havne i do når man venter på en abort. Jordmor kan jo ikke pakke det inn på så mye annen måte enn dette. Basert på denne uttalelsen synes jeg ikke jordmor/sykehuset har gjort noe galt, men kan jo være flere ting som ikke kommer frem i historien som gjør at hun føler seg dårlig behandlet… men jeg tror det handler mer om at hun er hormonell og i en veldig sårbar situasjon

Anonymkode: 41838...a64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dette minner litt om et intervju jeg leste for en stund siden der en kvinne fortalte om sin negative opplevelse ved medisinsk abort. Hun reagerte blant annet på at hun selv var forventet å sette inn stikkpiller i skjeden selv. Dette var visstnok så vanskelig at kjæresten måtte hjelpe til.

Anonymkode: 18880...8c2

Hun klarte ikke å sette stikkpiller i sin egen skjede? Hvorfor det, manglet hun armer? De fleste jenter klarer å bruke tamponger fra de er 12-13. 

Anonymkode: 3c1d9...e84

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min måtte plukke fosteret opp fra do og bære det i hendene sine bort til et annet rom hvor jordmor satt. Hun hadde satt pris på den pappen.

Anonymkode: 380b3...501

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat samme beskjeden da jeg måtte ta senabort. Det er jo en helt nøytral og viktig beskjed, jeg tror det må være noe mer bak følelsen til denne damen her. Det hadde da vært verre å gå på do og så plopper den nedi der. Mange går jo på do når de får trykketrang, meg inkludert. Ikke så lett å skille mellom avføringstrang og fødetrang når man ikke har født før. Fostrene jeg bar på kom ut i den pappen. 

Anonymkode: 4b7bd...74f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Da er konklusjonen at de fleste mener at jordmor ikke kunne gjort så veldig mye annerledes i denne situasjonen og at kvinnen nok er litt vel lettkrenket 

Anonymkode: 320de...b80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...