Gå til innhold

Jeg har ingen familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes du er ufin, når du hevder du ikke har noen familie!

At familien din er spredt over det ganske land, betyr ikke at du ikke har noen familie. Der finnes både voksne og barn som har det langt verre enn deg. Sett pris på det og de du har, og slutt og klag. 

Anonymkode: 51ff3...eab

Jeg har dårlig forhold til de, så hva hjelper det da at de 3 stk er familie!?! 

Anonymkode: 9a8fe...181

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trodde du ikke hadde familie. Så har du det. Hilsen meg som ikke har barn og aldri får, ikke har mann, døde foreldre, en død søster og en søster i utlandet. 

Anonymkode: ad5b0...965

Jeg har et barn på deltid, og det er det. Rundt meg har alle, og da mener jeg alle, barn, søsken, foreldre, tanter, onkler. Du kan flytte hvor du vil hvis du ikke har barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har jo familie (mann og barn), din manns familie, og ditt søsken og forelder som du ikke har mye kontakt med.

Anonymkode: 620c6...063

Jeg har ikke mann, han er min eks. Derfor ser jeg barnet mitt 50% av tiden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ver ikke hvor dette passer best, ikke i familieforumet kanskje.. Jeg har ett søsken og en forelder på andre siden av landet, og har ikke noe særlig godt forhold til dem desverre. Har også desverre kun fått ett barn, men det er høyt elsket. Alltid ønsket meg barn, men det ble med det ene, pg det er ganske sårt for meg. Han har ingen søsken, og lite familie både på min og faren sin side, og vi bor ikke sammen. Er nå over 40 år, og har ikke klart å danne meg ett ordentlig nettverk, enda jeg har bodd på dette stedet i 20 år. Føler meg ikke hjemme her, men kan ikke flytte pga barnet mitt. Er drr noen som har klart å danne seg ett nettverk sånn ut av intet? Har prøvd, men jeg er ganske stille og rolig, og ett familiemenneske, ironisk nok 😥..

Du har jo familie. Et barn💝 Tenk når barnet blir voksent får du gjerne mange barnebarn og. Og kanskje møter du en mann snart?

Jeg har NULL familie. Kuttet de ut av gode grunner. Har kjæreste og 3 barn❤❤

Anonymkode: 66885...291

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (3 timer siden):

Du nå slutte å si at du ikke har familie, du har det. At du ønsker deg 30-40 stykker og et fotballag av egne barn og har mindre enn det gjør likevel ikke at du ikke har familie.

Og skal du bli kjent med andre, åpne opp for et større felleskap, få et bredere inkluderende nettverk må du faktisk gå litt utenfor komfortsonen din. Det er ikke sånn at folk kommer å banker på døren din for å spørre om du vil finne på noe.

Jeg har ikke egne barn av eget ønske, jeg har ikke foreldre da de er døde for haugevis av år siden og jeg har veldig lite kontakt med egne søsken. Likevel har jeg en fantastisk familie, flokk og sosialt nettverk som ikke er biologisk. Men ingen av de har kommet å banket på døren min og spurt om å være med meg. En må ut av skallet sitt, en må være med på ting. Jeg tror alle har noe i livet sitt de skulle ønske var anerledes, for min del skulle jeg ønske jeg ikke var foreldreløs innen jeg var 24, for din del skulle du ønske du fikk flere barn. Ok! Men sånn er ikke situasjonen! Da må en gjøre det beste av det en har og spille med de kortene en har fått utdelt. For din del vil ikke det være å sitte deg ned og grine og komme med faktafeil som at du ikke har familie. For du har det. 

Du må finne tilbake til deg selv, du lever 50% uten daglig omsorg for barnet ditt, hvem er du utenom å være mor? Hva liker du? (Du er veldig kjapp med å si hva du ikke liker, men det må da være noe hobbyer du liker?) Frivillighet... Det er en rekke ting du kan gjøre med eget liv utenom å fø et helt fotballag. Hvis du bare sørger over alt du ikke har fått i livet istedenfor å tenke på alt du kan oppnå og gjøre vil du få det trist i livet.

Det er jo derfor jeg spør etter råd, og vil høre om andre har klart å danne seg nettverk når de ikke har noe familie, utenom et barn på deltid. Fokuser heller på det jeg spør om enn å rakke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke mann, han er min eks. Derfor ser jeg barnet mitt 50% av tiden.

Vær glad han har en far og familie da. Jeg har barn som ikke har far,jeg har ingen familie. Har barna 100% og har kjæreste. Holder det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har jo familie. Et barn💝 Tenk når barnet blir voksent får du gjerne mange barnebarn og. Og kanskje møter du en mann snart?

Du har null familie? Hva kaller du kjæresten og 3 barn da? Bekjente?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vær glad han har en far og familie da. Jeg har barn som ikke har far,jeg har ingen familie. Har barna 100% og har kjæreste. Holder det.

Han har omtrent ikke familie han heller, og han er heller ikke fra dette stedet vi bor på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo derfor jeg spør etter råd, og vil høre om andre har klart å danne seg nettverk når de ikke har noe familie, utenom et barn på deltid. Fokuser heller på det jeg spør om enn å rakke ned.

Jeg rakker ikke spesielt ned på deg! Såpass tenker jeg faktisk du får tåle, jeg har ikke skrevet noe stygt til deg. Jeg som veldig veldig mange andre som svarer deg blir oppgitt over at du serverer oss faktafeil med å si at du ikke har familie når du har et barn. Jeg hadde blitt ekstremt satt ut om min mor mente at jeg ikke var i familie med hun. Og jeg tror også at de som er enebarn ville blitt satt ut om de ikke ble ansett som familie av sin egen mor. Ja du har ungdommen din 50% men en eier uansett ikke sine barn, de blir store og lever sine egne liv og de som får barn og tror at barna deres alltid skal holde sin mors hånd igjennom hele livet vil nok oppleve en krise. En bør kunne leve på en selvstendig måte uavhengig av hvor mange barn en har.

Noen har mye ekstrern familie, andre har mindre, jeg kan forstå at det kan oppleves sårt spesielt nå i juletider kanskje, joda det har jeg full forståelse for. Men:

når noen kommer med forslag til hva og hvordan så slår du det jo rett ned. "Strikking?" - Nei liker ikke.

Ok frivillig arbeid (jeg har selv vært ny i byen og kjente ingen og ble med i to frivillige organisasjoner, ble kjent med mange og har kontakt med noen selv 14 år etter jeg sluttet).

Du sier du er stille og rolig, hva er dine interesser da? Dyr? Musikk? Klatring? Fysisk aktivitet? Dykking? Dette vet jo du bedre enn oss som svarer deg. 

Det finnes flust av forskjellige klubber men du må jo vise litt interesse selv. En venninne av meg fikk en enorm kjærlighetssorg og melte seg på inn i en fridykking klubb bare for å gjøre noe helt annet enn hun noensinne har gjort før. Hun angret ikke og har nettopp vært på julebord med dykkerklubben som hun har vært medlem i noen år. Kanskje er det ikke flust av tilbud akkurat der du bor, men det går jo an å reise litt på seg, være fleksibel, ha en digital platform hvor en er aktiv og reise på treff innimellom.

En annen venninne bor på en plass hvor hun ikke liker folkene i nærmeste strøk, hun er alenemor og hun har meldt seg inn i Norsk folkehjelp og har et felleskap innad der. 

Se litt på kommunens nettsider ofte står det ulike aktiviteter som arrangeres i hjemkommunen. Jeg bruker ofte den selv for å sjekke konserter, teater, show eller annet som skjer, du blir kanskje ikke bff med det menneske som sitter ved siden av deg på slike arrangement men du kommer deg ut av eget hus og hode for en stund og bsre det i seg selv kan det være en nytteverdi med.

Men det står til syvende og sist på deg selv, sånn er det for oss alle.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har du barnet ditt mer enn 50%? Jeg har kun 50%, og han er ungdom nå. Har aldri fått noe god kontakt med noen av foreldrene til de sndte. Føler de er så annerledes enn meg, og alle har mange barn og familier, og vi har lite til felles.

Jeg har barnet 100%. Far til barnet er død så det er bare oss 2

Anonymkode: d1a27...592

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å ha et dårlig forhold til familien din betyr ikke at du er uten familie. 
Det kreves to for at et forhold skal være dårlig og det kreves en for å forbedre det dårlige forholdet. 
Trenger du oppmerksomhet rundt en tråd så vær i det minste ærlig og la det være samsvar mellom emnetittel og hovedinnlegget. 
Skjerp deg, finn deg noe du kan sysselsette deg med som gir deg mening i livet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å ha et dårlig forhold til familien din betyr ikke at du er uten familie. 
Det kreves to for at et forhold skal være dårlig og det kreves en for å forbedre det dårlige forholdet. 
Trenger du oppmerksomhet rundt en tråd så vær i det minste ærlig og la det være samsvar mellom emnetittel og hovedinnlegget. 
Skjerp deg, finn deg noe du kan sysselsette deg med som gir deg mening i livet.

Hvorfor svare så ufint på et sårbart spørsmål? Hvorfor henge seg opp i formuleringen over hva som kalles familie? Eller å krangle over hvem som har minst familie. Mange kommentarer her var bare trist å lese. 

Jeg forstår det godt TS og føler meg i samme båt. Dette til tross for at jeg har to voksne sønner, en gammel mor på andre siden av landet og en bror på andre siden av verden. Til tross for at jeg har disse kjenner jeg hjertesorg når jeg ser og hører om de som har både tanter og onkler, svigerinner, søskenbarn, tantebarn osv. En gjeng mennesker som du vet er «dine» selv om man ikke møtes hele tiden. Jeg er ofte alene og skulle virkelig ønske jeg hadde flere rundt meg.

Jeg vet at må engasjere meg selv for å få et større nettverk, men helt det samme som familie tror jeg ikke venner blir. Eller kanskje de blir det over tid. Jeg følger tråden for å også se tips. 

Og btw til denne kommentaren; nei det kreves ikke alltid to for at et forhold skal være dårlig. Det er fult mulig å være kjip og ødelegge en relasjon. Det finnes f.eks barn som blir utsatt for omsorgssvikt uten at barnet har noe skyld i det selv. Disse tar avstand fra foreldrene som voksne. 

Anonymkode: 61add...24c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig trist å høre at du er ensom, ts ❤️. Hvor gammelt er barnet? Kanskje du kan få venner blant foreldrene til barnets venner? Jeg ville vært inkluderende og åpen for barnets venner, det kan fort føre til nye venner for deg også.

Anonymkode: ac74c...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har et barn på deltid, og det er det. Rundt meg har alle, og da mener jeg alle, barn, søsken, foreldre, tanter, onkler. Du kan flytte hvor du vil hvis du ikke har barn. 

Det er det dummeste jeg hører at jeg kan flytte hvor jeg vil. For det første. Hvorfor skulle jeg flytte? Jeg har flyttet nok og orker ikke mer. For det andre, hvorfor skulle jeg? For det tredje, jeg har en jobb her jeg bor. For det fjerde, det er ekstremt vanskelig å finnen noen som kan hjelp meg å flytte når jeg har så lite familie. Skjønner ikke hva du vil med den uttalelsen. Jeg bor der jeg vil med mest nettverk som venner og jobb. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg. Du har kjæreste og tre barn. Det er familie. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, det er bedre å ha dårlig forhold til sin egen familie enn å bli sittende igjen helt alene fordi alle er døde. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

Du vet beste selv hva som interesserer deg. Liker du å trene? Møter du opp på samme timen på Sats hver uke så kommer du på hils med de som går dit. En bekjent av meg fikk seg hund og startet med å dressere (?) den og delta i hundekonkurranser. Hun har fått en helt ny bekjentskapskrets.

Flere venninner har engasjert seg i Røde Kors og begge møtte partneren sin der. Det er det og mye ulike ting du kan gjøre både ute og inne. 

Faren min startet å jobbe frivillig som pensjonist og hadde nok å drive med for å si det slik.

Jeg tror du må gjøre noe aktivt for å endre situasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...