Gå til innhold

Jeg har ingen familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ver ikke hvor dette passer best, ikke i familieforumet kanskje.. Jeg har ett søsken og en forelder på andre siden av landet, og har ikke noe særlig godt forhold til dem desverre. Har også desverre kun fått ett barn, men det er høyt elsket. Alltid ønsket meg barn, men det ble med det ene, pg det er ganske sårt for meg. Han har ingen søsken, og lite familie både på min og faren sin side, og vi bor ikke sammen. Er nå over 40 år, og har ikke klart å danne meg ett ordentlig nettverk, enda jeg har bodd på dette stedet i 20 år. Føler meg ikke hjemme her, men kan ikke flytte pga barnet mitt. Er drr noen som har klart å danne seg ett nettverk sånn ut av intet? Har prøvd, men jeg er ganske stille og rolig, og ett familiemenneske, ironisk nok 😥..

Anonymkode: 9a8fe...181

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har jo en familie, deg og barnet ditt :) Ting kommer seg etterhvert, finn deg en hobby, som strikking på den lokale kafeen eller lignende, kanskje du kan møte likesinnede gjennom noe sånt? 

Anonymkode: 54acd...97f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ver ikke hvor dette passer best, ikke i familieforumet kanskje.. Jeg har ett søsken og en forelder på andre siden av landet, og har ikke noe særlig godt forhold til dem desverre. Har også desverre kun fått ett barn, men det er høyt elsket. Alltid ønsket meg barn, men det ble med det ene, pg det er ganske sårt for meg. Han har ingen søsken, og lite familie både på min og faren sin side, og vi bor ikke sammen. Er nå over 40 år, og har ikke klart å danne meg ett ordentlig nettverk, enda jeg har bodd på dette stedet i 20 år. Føler meg ikke hjemme her, men kan ikke flytte pga barnet mitt. Er drr noen som har klart å danne seg ett nettverk sånn ut av intet? Har prøvd, men jeg er ganske stille og rolig, og ett familiemenneske, ironisk nok 😥..

Ja, absolutt! ❤️

Men det krever en innsats fra deg selv. 

Anonymkode: 2a2da...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten som å lese om meg selv og jeg forstår deg godt.

Jeg har en forelder, som bor på andre siden av landet, og 1 søsken. Jeg har 1 barn og ellers ingen familie her vi bor. Jeg kunne selvsagt tatt barnet bort fra nettverket sitt og flyttet nærmere pappa, men pappa er lite familieorientert så vi ville nok blitt like familieløs der også.

Heldigvis har jeg klart å få et godt nettverk av kollegaer og naboer. Er det noe du kunne gjort? Eller bli bedre kjent med foreldrene til barnet ditt?

Jeg har også valgt å bruke tid på aktiviteter og hobbyer, finner mye glede i å gjøre ting som gjør meg glad. Er det noe du kunne gjort?

Verst er jul, påske, høytider etc. at jeg føler at andre synes det er litt stusslig for oss. Og det er ingen god følelse. 

Anonymkode: d1a27...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har jo en familie, deg og barnet ditt :) Ting kommer seg etterhvert, finn deg en hobby, som strikking på den lokale kafeen eller lignende, kanskje du kan møte likesinnede gjennom noe sånt? 

Anonymkode: 54acd...97f

Han har faren sin som han liker godt å være hos, så jeg har han max 50%. Takk for forslag, men jeg liker ikke stillesittende arbeid eller strikking, eller noen å strikke til. Hadde jeg hatt barn/barnebarn/tantebarn, kunne jeg strikket til de. Men det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nesten som å lese om meg selv og jeg forstår deg godt.

Jeg har en forelder, som bor på andre siden av landet, og 1 søsken. Jeg har 1 barn og ellers ingen familie her vi bor. Jeg kunne selvsagt tatt barnet bort fra nettverket sitt og flyttet nærmere pappa, men pappa er lite familieorientert så vi ville nok blitt like familieløs der også.

Heldigvis har jeg klart å få et godt nettverk av kollegaer og naboer. Er det noe du kunne gjort? Eller bli bedre kjent med foreldrene til barnet ditt?

Jeg har også valgt å bruke tid på aktiviteter og hobbyer, finner mye glede i å gjøre ting som gjør meg glad. Er det noe du kunne gjort?

Verst er jul, påske, høytider etc. at jeg føler at andre synes det er litt stusslig for oss. Og det er ingen god følelse. 

Anonymkode: d1a27...592

Har du barnet ditt mer enn 50%? Jeg har kun 50%, og han er ungdom nå. Har aldri fått noe god kontakt med noen av foreldrene til de sndte. Føler de er så annerledes enn meg, og alle har mange barn og familier, og vi har lite til felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...