Gå til innhold

Damer med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ts her. Tenkte egentlig bare å se hvilke perspektiver folk har her. Singelpappa er jeg, og kan legge til at det var jeg som avsluttet det da jeg virkelig ikke hadde det godt i dette forholdet, og alle forsøk på endring feilet. Uansett, så samarbeider vi godt og det var et veldig riktig valg. 
Mitt perspektiv er at jeg helst ønsker en dame med barn. Jeg ser ikke så mye på hvorfor det ble slutt, ethvert dødt forhold har man forhåpentligvis lært noe av. Men at det heller gir en mye bredere forståelse for hverandre, og ikke minst en lavere terskel til å snakke sammen om noe som er veldig dominerende i begges liv, som virkelig ikke hvem som helst er så interessert i å høre på. Altså ser jeg på det veldig positivt at hun allerede er i samme rolle som meg. Men interessen jeg mottar er i størst grad fra damer uten barn. Så jeg tenkte det ville være interessant å vite hvorfor det er slik. Og jeg ser jo allerede flere ulike tanker om dette, så takk for det

Anonymkode: 59f01...9f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
HMK skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde klikket hvis mannen min hadde satt meg foran barna. Jeg VIL være på andreplass. Noe annet skulle tatt seg ut. Barna er førstepri. Vår lojalitet må alltid gå til barna først. 

100 % enig. Det er veldig avtennende og lite sexy med menn som ikke deltar/deltar lite i sine barns liv. Barna skal alltid komme først. 

Endret av Blått
  • Liker 2
Skrevet
Blått skrev (11 minutter siden):

Har de sagt rett ut at problemet er at de ikke gidder menn med barn? Det jeg husker fra min tid på Tinder er at jeg ble veldig forbauset over hvor lite aktive en del fedre er i sine barns liv. «Åja, ja, det er foreldremøte på skolen i dag, men jeg er ikke noe flink på sånt så det er bare moren som går». Og jeg blir bare så oppgitt av sånt. Foreldremøte er å sitte stille en stund og høre på hva læreren sier. Kan du ikke heller bare si at du ikke gidder å møte opp? Jeg husker en som jatter i vei over hvor mye han elsket datteren sin og hvor glad han var i henne, men han hadde ikke sett henne på et år fordi «han ville ikke kaste bort sine viktigste år og han trengte å finne seg selv». Ok, så du trenger å finne deg selv i vinflaske hver eneste lørdag og søndag? Datteren din kan du ikke en gang unne en dag?

Ja, jeg har opplevd en del ganger at kvinner med barn ikke har fått dette med seg når de har vært igjennom profilen min. Og når jeg begynner å prate om det, så kommer det frem at de ikke hadde fått dette med seg og sier takk for seg

Skrevet

Skulle jeg blitt singel nå, ville jeg helst hatt en mann uten barn. Lite er verre en tanken på en hverdag med mine og dine... Det blir så mange ekstra kanaler som skal opp i forbindelse med samvær, ferier og høytider. Orker ikke. I tillegg holder det med to barn i hus. 

Jeg har heller ikke lyst på flere barn, så måtte i så fall vært en barnløs mann uten barneønske. Han må kunne ta del i mine barns liv skulle jeg bodd med han, men helt ærlig hadde nok særboer,eventuelt åpent forhold vært best mens mine barn er små. Jeg vil tross alt ikke dytte mine unger på en fyr heller, samtidig blir det naturlig dersom man bor sammen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har opplevd en del ganger at kvinner med barn ikke har fått dette med seg når de har vært igjennom profilen min. Og når jeg begynner å prate om det, så kommer det frem at de ikke hadde fått dette med seg og sier takk for seg

Jeg må si at jeg syns det er ganske sjokkerende. Jeg ville tro at folk med barn ville være mer åpen for å date andre med barn, nettopp fordi at man vet hvordan det er å være i den livssituasjonen og har mer forståelse for hverandre. Mitt inntrykk også er at kvinner generelt sett er mer åpne for å date menn med barn enn andre veien. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fordi vi kvinner med barn som er single vet at ingen kvinne forlater en mann hun har barn med så lett. Så menn med barn må ha noen issues eller være veldig dårlige partnere. Som da har gjort at damen valgte å forlate han og bli alene mamma enn å være to voksne. 

de eneste menn med barn jeg kan date er hvis han forlot dama. 

Anonymkode: 7fad0...1fd

Dette stemmer ikke helt, min samboer har barn fra før. Helt utrolig fantastisk mann, men eksen hans derimot er helt psykopat. Har opplevd hennes mørke sider og stakkars han måtte til psykolog for å komme seg opp. Ikke bare menn er voldelige, kvinner kan være like ille.

Anonymkode: 1bf09...5d8

Skrevet
Blått skrev (6 minutter siden):

Jeg må si at jeg syns det er ganske sjokkerende. Jeg ville tro at folk med barn ville være mer åpen for å date andre med barn, nettopp fordi at man vet hvordan det er å være i den livssituasjonen og har mer forståelse for hverandre. Mitt inntrykk også er at kvinner generelt sett er mer åpne for å date menn med barn enn andre veien. 

Det handler jo om å gjøre det enkelt for seg selv , i hvertfall når man har mulighet. Hvis begge partner har barn , så blir det ekstremt lite treff. må bookes over 1 måned i tid for å få til det til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er greien med at single damer med barn ikke vil ha en mann med barn? 

Jeg har en mann med barn, og har barn selv. Men han er en ansvarlig far. Jeg har tidligere vært sammen med en mann med barn, og der falt mesteparten av omsorgen for barnet på meg. 

Anonymkode: 2c911...ccf

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Liker ikke dette som ei dame uten barn. Kan dere ikke holde dere til del med barn, når dere først har? Så vi kan finne noen uten barn å få valget om å få vårt første sammen? 

Dere har hatt deres runde, hvorfor ikke bare ha flere søsken til barna dersom når dere først er i den posisjonen?

Anonymkode: 29a0d...1dc

Altså, du kan ikke diktere at folk skal slutte å forelske seg. Det er ikke slik at man forelsker seg i en mann med barn med vilje.

Anonymkode: 2c911...ccf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her. Tenkte egentlig bare å se hvilke perspektiver folk har her. Singelpappa er jeg, og kan legge til at det var jeg som avsluttet det da jeg virkelig ikke hadde det godt i dette forholdet, og alle forsøk på endring feilet. Uansett, så samarbeider vi godt og det var et veldig riktig valg. 
Mitt perspektiv er at jeg helst ønsker en dame med barn. Jeg ser ikke så mye på hvorfor det ble slutt, ethvert dødt forhold har man forhåpentligvis lært noe av. Men at det heller gir en mye bredere forståelse for hverandre, og ikke minst en lavere terskel til å snakke sammen om noe som er veldig dominerende i begges liv, som virkelig ikke hvem som helst er så interessert i å høre på. Altså ser jeg på det veldig positivt at hun allerede er i samme rolle som meg. Men interessen jeg mottar er i størst grad fra damer uten barn. Så jeg tenkte det ville være interessant å vite hvorfor det er slik. Og jeg ser jo allerede flere ulike tanker om dette, så takk for det

Kvinner uten barn er kanskje mer på utkikk etter forhold generelt. Har inntrykk av at det er flere menn enn kvinner som ønsker et nytt forhold etter skilsmisse. Sånn er det i hvert fall i min omgangskrets. 

Ser poenget med delte erfaringer, men barn og ekser gjør ting mer komplisert. 

Anonymkode: d0a05...68d

• Nyttig 1
Skrevet

Aner ikke. Irriterende for alle parter tydeligvis. 
Som frivillig barnløs blir jeg nesten bare kontaktet av folk med barn

Anonymkode: 209db...9ca

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har barn, og ser etter en mann med barn. For det er håpløst med en mann uten barn, de henger verken med på prat om eller med barna eller forstår hvor mye tid barn faktisk krever, og at barna kommer først. Jeg vil derimot ikke ha en mann med barn som er mye yngre enn mine da. De må være omtrent på samme alder eller eldre.

Anonymkode: 2d20a...dbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen vil ha partnere med barn fra før, det er veldig enkel logikk. Det er forferdelig belastende å være både stemor og stefar for noen. Du kommer jo på andreplass resten av livet ditt om du velger noe sånt. 

Anonymkode: f9df2...262

Enig, vil ikke meg selv så vondt igjen. Skjønner absolutt at barn må prioriteres, følges opp og få kjærlighet, ikke misforstå. Men, ikke mye hyggelig å bli konstant nedprioritert av kjæresten sin som knapt viser at du betyr noe. 

Anonymkode: 356fa...ccc

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om han har barn eller ikke, så lenge han vil være særboer. Skulle jeg valgt, hadde jeg valgt med barn, fordi da vet han hvordan det er å ha barn (forståelse) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen vil ha partnere med barn fra før, det er veldig enkel logikk. Det er forferdelig belastende å være både stemor og stefar for noen. Du kommer jo på andreplass resten av livet ditt om du velger noe sånt. 

Anonymkode: f9df2...262

Det der er en merkelig tankegang hos noen som HAR barn selv. Forhåpentlig er dine egne barn DIN førsteplass, og du vil ha forståelse for at det samme gjelder for en partner.

Anonymkode: 35c8b...3b0

• Liker 2
Skrevet
Charlene87 skrev (3 timer siden):

Det handler jo om å gjøre det enkelt for seg selv , i hvertfall når man har mulighet. Hvis begge partner har barn , så blir det ekstremt lite treff. må bookes over 1 måned i tid for å få til det til. 

De fleste menn har barna annenhver uke. Nå er jeg i midten av 30-årene, men det er veldig urealistisk å finne seg en mann som ikke har barn i min alder. 

Skrevet

Fordi det vet hvor mye jobb det er med barn og da gidder de ikke den jobben med barn som ikke en gang er deres egne.

Anonymkode: 72cda...d44

Ditto 

Anonymkode: e3bc3...b67

• Liker 1
Skrevet

At vi menn har barn er jo attraktivt, i motsetning til det andre. En bekjent av meg sa en gang, "du ser ut som en fyr som har barn med mange damer", det var altså et kompliment.

Anonymkode: 8cc7a...afa

Skrevet

Det er faktisk et godt spørsmål. Nå skal det sies at jeg sliter med å finne noen å date overhodet, men bortsett fra ett unntak har alle som har vist noen som helst interesse de siste årene vært kvinner uten barn. Jeg har et barn selv, og kunne egentlig helst ønska meg en kjæreste med barn. Forståelsen for hva det vil si å være forelder er et stort pluss.

Anonymkode: f3af4...34e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi det vet hvor mye jobb det er med barn og da gidder de ikke den jobben med barn som ikke en gang er deres egne.

Anonymkode: 72cda...d44

Høres egoistisk ut, hvorfor skal han da gjøre det samme.

men er nok noen som tenker dette.

Anonymkode: 91b5c...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...