AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #21 Del Skrevet 6. desember 2024 Vi har tre sønner, så vi har gått igjennom dette tre ganger 😅 Dette er en spesiell alder, og man må ha ekstra tålmodighet og ro. Pust med magen og vær kjærlig og rolig. Det går snart over, men hormonene herjer vilt! Anonymkode: 91b39...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #22 Del Skrevet 6. desember 2024 Når det er sagt, så tillot vi aldri at det ble snakket stygt tilbake. Det måtte være en respekt der, men det ble håndtert ved å snakke rolig og forklare ting ordentlig. Og så masse kjærlighet og gode ord etter den alvorlige praten. Anonymkode: 91b39...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 6. desember 2024 #23 Del Skrevet 6. desember 2024 Pleier gutten å glemme gymtøy? Jeg ville roet ned med påminningene. Om gutten ikke har rutine på egne oppgaver, ville jeg heller jobbet med ham for å finne måter å etablere rutinene. Vår har påminnelser om hverdagsgjøremål på telefonen. Det sparer oss og ham for veldig mye «mas», og gutten tar eierskap til egen organisering på en annen måte når han vet han har ansvaret selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. desember 2024 #24 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner at jeg har feilet grusomt i talemåten til alle mine ungdommer. Anonymkode: 58ca6...82b Mange har det ja. Ord har mer makt og påvirkning enn mange tror. Normalt sett vil det ikke bety noe. Men i krangler og dårlige familierelasjoner så kan slike enkle ting være triggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #25 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har en 14 år gammel sønn som ofte blir sint, eksploderer og tester grenser bare jeg snakker til han! Jeg som far stiller krav til gutten og sier at han skal behandle meg meg respekt. Moren duller med gutten og tar alltid sønnen sin «side» om at jeg blir/er urimelig når jeg svarer han tilbake. Hva er riktig oppdragelse? Vil at han skal bli en ordentlig mann når han blir voksen. Anonymkode: b5829...f85 Det er minimalt man egentlig kan gjøre....husk tenåringshjernen er meget impulsiv.. de pumper ut med ting....dette retter seg når de er ca. 18 år. Slapp av!!!! Noen krav kan du jo prøve å gjøre...men ikke vits å bli sint og slik..... Anonymkode: bc16e...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #26 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her var det mange misforståelser! Jeg kan bare gi han en beskjed, så fyrer han seg opp. Da sier jeg bare «Du snakker ordentlig til meg» også er vi i gang med at han blir rasende. Moren bryter ofte inn å sier «Han er 14 år, og har mye følelser. Da er det lov å bli sint» og sånn går tralten! Fyrer han seg opp mot mor, så hever hun stemmen med en gang, og da jekker han seg fort ned igjen. Jeg og gutten har til vanlig et godt forhold. Men er det bekjeder som skal gis, f.eks at han må huske å pakke gymtøy, så ber jeg nå mor om å gi beskjed om det. For til meg fyrer han seg opp med en gang. Mor tørr han ikke å fyre seg opp til. TS Anonymkode: b5829...f85 Si til moren hans at hun bør ikke være høylytt! Da blir han og det! Vær rolig og bestemt! Anonymkode: bc16e...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå