lovenemo Skrevet 24. januar 2009 #81 Skrevet 24. januar 2009 Nordlandsbunaden er så fin! Men sær som jeg er, så ville jeg ikke ha samme som "alle de andre" hjemme hadde..
Gjest Wind Skrevet 24. januar 2009 #82 Skrevet 24. januar 2009 Der skiller jeg meg litt ut, faktisk. De fleste andre (i klassen o.l.) hadde blå, fordi de syntes den var penest, osv., osv.
Hinata Skrevet 24. januar 2009 #83 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har Lofotbunad. Er veldig fornøyd med det valget (og har nok god grunn til å gå med den), men lurer litt på om jeg skal få meg en bunad til, men da fra stedet der den andre sida av slekta kommer fra.
lovenemo Skrevet 24. januar 2009 #84 Skrevet 24. januar 2009 Synes den grønne nordlandsbunaden er finest jeg da:) Hadde den når jeg var lita, men når jeg skulle konfirmeres så fant jeg ut at jeg ville ha festrdrakten heller. Merker at de fleste voksne damene der hvor jeg er fra har grønn, mens de på min alder (er 20..) valgte blå..
Gjest Wind Skrevet 24. januar 2009 #86 Skrevet 24. januar 2009 Synes den grønne nordlandsbunaden er finest jeg da:) Hadde den når jeg var lita, men når jeg skulle konfirmeres så fant jeg ut at jeg ville ha festrdrakten heller. Merker at de fleste voksne damene der hvor jeg er fra har grønn, mens de på min alder (er 20..) valgte blå.. Er vel mye det som er trenden for tida, ja.
Transe Skrevet 24. januar 2009 #87 Skrevet 24. januar 2009 Sunnmørsbunad her, men bor på på østlandet. Fikke den fra mor min.
Gjest Miam Skrevet 24. januar 2009 #88 Skrevet 24. januar 2009 (endret) Har Vigrabunad jeg http://i5.tinypic.com/2dtatxs.jpg Litt lite bilde, fant desverre ikke noen store av bunaden, den er ikke så kjent, siden Vigra er ei øy med ca 1000 innbyggere Fineste bunaden synes jeg, i tillegg synes jeg Nordlandsbunaden i blått er kjempefin, bestemoren min har det Bunad er fint! På mannfolk er det jo veldi staselig da! Edit: Det er bunaden til høyre på bildet! (Men jeg har ikke det sjalet som skal rundt hodet) Endret 24. januar 2009 av Miam
Crow Jane Skrevet 24. januar 2009 #89 Skrevet 24. januar 2009 Min bunad er fra Tinn i Telemark. Jeg bor selv i Vestfold, men synes Tinnbunaden er så nydelig. Pga. alle broderiene, fikk jeg den ikke til konfirmasjonen slik som mine Vestfoldvenninner fikke, men måtte vente til 18-årsdagen. Den var nemlig ganske dyr... Jeg kan bruke Tinnbunad fordi min mor er fra Rjukan i Tinn. Skulle forresten ønske folk var mer nøye med geografiske tilknytninger. Har da hørt om folk som bestiller bunaden fra andre deler av landet bare fordi de synes de er lekre. Er det ikke sydamenes ansvar å sette ned foten på sånt? Tinnbunad
Gjest Miam Skrevet 24. januar 2009 #90 Skrevet 24. januar 2009 Enig med deg Om man har familie eller kommer fra plassen du har bunad fra er det greit, men ikke bare fordi den er "in" eller ser flottest ut. Synes det er noe av vitsen, at den skal ha en personlig tilknytning til "eieren"
Hinata Skrevet 24. januar 2009 #91 Skrevet 24. januar 2009 Enig med deg Om man har familie eller kommer fra plassen du har bunad fra er det greit, men ikke bare fordi den er "in" eller ser flottest ut. Synes det er noe av vitsen, at den skal ha en personlig tilknytning til "eieren" Enig
Gjest Wind Skrevet 24. januar 2009 #92 Skrevet 24. januar 2009 (endret) Enig med deg Om man har familie eller kommer fra plassen du har bunad fra er det greit, men ikke bare fordi den er "in" eller ser flottest ut. Synes det er noe av vitsen, at den skal ha en personlig tilknytning til "eieren" Enig. Har selv ei tante som har to eller tre bunader, og de er hverken fra der hun vokste opp, eller der hun bor. Synes det blir feil. Endret 24. januar 2009 av Wind
Gjest Miam Skrevet 24. januar 2009 #93 Skrevet 24. januar 2009 Ja, det er ikke bare rart, men en meget dyr innvestering! Nå er det ikke så himmla mange år siden jeg ble konfirmert og fikk bunad med mamma og pappa, og jeg husket jo hvor dyrt det var, alle stoffene, broderingen, skjorte, sølv, etc.
Gjest Charming Skrevet 25. januar 2009 #94 Skrevet 25. januar 2009 (endret) Jeg har Vestfoldbunad Endret 25. januar 2009 av Charming
Synne-Marie Skrevet 25. januar 2009 #95 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har Dovrebunad. Godt gammeldags arvegods
Shinana Skrevet 26. januar 2009 #96 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Har denne sunnmørsbunaden jeg, men med mørk blå grunnfarge, ikke sort som på bildet. Bruker min mye. Sambo har sunnmørsbunad i herreutgave, og han liker seg også godt i sin. Har jeg sorte stay-ups under stakken så har jeg han i min hule hån bokstavelig talt! En fin måte å friske opp dagen på! :-) http://www.norskflid.no/fileshare/filArkiv...unad_orskog.jpg img-tagger fjernet. Se reglene. Strix -mod- Endret 26. januar 2009 av Strix
desperate Skrevet 27. januar 2009 #97 Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg har Grafferbunad/drakt fra Gudbrandsdalen, svart utgave. Arva den etter mormor, selv om verken jeg eller mormor er derfra. Det var visstnok sånn at det var en bunad som "alle" kunne gå med, eller noe i den duren. Endret 27. januar 2009 av desperate
Gjest Juju_ Skrevet 28. januar 2009 #98 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har sognebunad:) Hadde også bergensbunad før, men den solgte jeg nylig på finn.no siden den ikke passet lengre
Hilde Christina Skrevet 28. januar 2009 #99 Skrevet 28. januar 2009 Sunnfjordbunad (med grønt liv) her, hele slekta på farsiden er fra Sogn og Fjordane så var aldri noe å tenke over i grunn. Fikk den til konfirmasjonen min og den passer enda
Fortunatus Skrevet 28. januar 2009 #100 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har Lofotbunad. Er veldig fornøyd med det valget (og har nok god grunn til å gå med den), men lurer litt på om jeg skal få meg en bunad til, men da fra stedet der den andre sida av slekta kommer fra. Har også lofotbunad Mamma har arvet mormor sin bunad, som er en av de originale "prøvebunadene". Den ser litt annerledes ut, men er ikke mye forskjell..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå