AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #41 Del Skrevet 30. november 2024 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Nei, har vann til middagen. Du unner deg ikke noe alkoholfritt som passer til maten? VI feirer meg barn og drikker ikke alkohol da, men kjøper gode juicer og alkoholfritt som passer til maten. Anonymkode: 2c175...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. november 2024 #42 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du unner deg ikke noe alkoholfritt som passer til maten? VI feirer meg barn og drikker ikke alkohol da, men kjøper gode juicer og alkoholfritt som passer til maten. Anonymkode: 2c175...fba Jeg liker ikke alkoholfritt. Jeg synes at vann er best til middagen. Andre får brus eller saft. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #43 Del Skrevet 30. november 2024 Tar vanligvis en juleøl til middagen og en øl til etter at alle unger er lagt. I år skal jeg kjøre så det blir rødvin når jeg kommer hjem. Anonymkode: 821eb...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #44 Del Skrevet 30. november 2024 Nei Anonymkode: bfe4f...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #45 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg drikker ikke selv, men her serverer vi vin, øl, akevitt og cognac. Aldri noen som blir i nærheten av fulle. Er jo en relativt tung middag. Og alkoholen drikkes over mange timer. Anonymkode: ead9a...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #46 Del Skrevet 30. november 2024 Vi drikker ikke alkohol på julaften, men om vi feirer hos familie, kan det hende noen der tar en øl til middagen. Anonymkode: b62a7...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #47 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, selvsagt. Anonymkode: cbc1a...999 Hvorfor selvsagt? For meg er det selvsagte at vi ikke drikker alkohol julaften. Anonymkode: fe3ec...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjerstiT Skrevet 30. november 2024 #48 Del Skrevet 30. november 2024 Vi drikker vin eller øl og et glass akevitt til maten. Ingen fylledrikking, kun et glass eller to til maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #49 Del Skrevet 30. november 2024 Utrn barn Ja, meg og mannen drikker vin og øl til maten og deler en god flaske vin på kvelden + likør til kaffen. Anonymkode: b4298...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 30. november 2024 #50 Del Skrevet 30. november 2024 Vi er hjemme, men kjører alkoholfritt. Ingen barn, bare ungdommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #51 Del Skrevet 30. november 2024 Må ut å kjøre, men pleier ikke å.drikke alkohol hverken jul eller nyttårsaften. Anonymkode: 865b8...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #52 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): drikker du/dere alkohol på julaften? Anonymkode: 27d10...495 Ja, det er selvsagt alkohol til maten og noen glass etterpå om man ønsket det. Barn hvert år, og hvert år er det INGEN som blir synlig beruset så det funker helt fint foe vår familie Anonymkode: 89759...f63 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #53 Del Skrevet 30. november 2024 Nei Vi har 12-13 gjester på juleaften hvert år. Går aldri noe alkohol. Ikke så mye som en juleøl, et glass akevitt eller et glass vin🤷🏼♂️ Anonymkode: 323e7...7bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #54 Del Skrevet 30. november 2024 Drikker alkohol på julaften også når barna var små. Men har aldri vært noe fyll, kanskje 1 øl eller cider til pinnekjøtt og 1 glass vin litt senere. Anonymkode: 31435...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 30. november 2024 #55 Del Skrevet 30. november 2024 Vi som har vokst opp med alkoholikere i hjemme vet godt at «ikke synlig beruset» ikke finnes. Jeg la merke til det før foreldrene mine begynte å drikke, nærmest, den utrygge følelsen kom i det de virvlet rundt flaskene i kjelleren. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #56 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg drikker ikke alkohol så nei. Hos min familie har aldri alkohol vært en del av julebordet. Begge foreldrene mine er avholds. Hos svigers tar de seg litt vin eller øl til middagen selv når barna er der. Skulle ønske svigermor ikke gjorde det for hun blir så fjollete bare hun snakker om alkohol… Anonymkode: 0a5c7...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #57 Del Skrevet 30. november 2024 Kålrota skrev (9 minutter siden): Vi som har vokst opp med alkoholikere i hjemme vet godt at «ikke synlig beruset» ikke finnes. Jeg la merke til det før foreldrene mine begynte å drikke, nærmest, den utrygge følelsen kom i det de virvlet rundt flaskene i kjelleren. Nettopp. Anonymkode: 511b4...268 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #58 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg drikker ikke, men mannen min tar seg nok 2 øl i løpet av kvelden. Får besøk av mine foreldre hvor en av de gjerne tar seg 1-2 enheter. Hadde ikke blitt noe mer uansett, barn eller ikke. Anonymkode: 22230...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #59 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det er selvsagt alkohol til maten og noen glass etterpå om man ønsket det. Barn hvert år, og hvert år er det INGEN som blir synlig beruset så det funker helt fint foe vår familie Anonymkode: 89759...f63 Barn merker det lenge før noen blir synlig beruset. Fint dere har funnet en tradisjon som passer dere, men det at ingen av barna som er der merker noe tror jeg ikke på. (Det er ikke det samme som at det er skadelig for dem) Anonymkode: 511b4...268 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #60 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg liker ikke alkohol. Klarer ikke lukten av alkohol, rødvin, hvitvin etc. Mannen drikker alltid en juleøl til julematen. Ellers ingenting. Vi har tre barn. Kunne ønske jeg likte feks rødvin. Ser så deilig ut å sette seg ned på kvelden og slappe av med ett glass vin. Jeg setter meg jo ned, og slapper av, med kanskje julebrus eller en god eplemost, men er kanskje ikke helt det samme 😅 Anonymkode: a3e44...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå