AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #21 Del Skrevet 30. november 2024 Mannen min tar vel en pils og akevitt til middagen. Jeg tar en øl eller to etter barna har lagt seg. Anonymkode: 22641...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #22 Del Skrevet 30. november 2024 Mannen er veldig glad i øl, så fredag og lørdag er øl for han. Og julaften ville nok blitt merkelig for han uten to-tre øl. Jeg drikker ikke, da jeg ikke er glad i øl eller vin. Og alkohol er generelt sett ikke viktig for meg. Anonymkode: 8e422...15b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #23 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): hvor mye alkohol drikker dere på julaften å er det barn til stedet? Anonymkode: 27d10...495 Max et glass øl eller et glass vin. Anonymkode: df064...349 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. november 2024 #24 Del Skrevet 30. november 2024 Ja, hvis jeg har lyst på et glass vin eller to så tar jeg et glass vin eller to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. november 2024 #25 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jul med barna, ca 2 enheter. Et glass vin eller en juleøl til maten, og noe til kaffen. Kanskje et glass til etter ungene er lagt og vi voksne prater videre. Jul uten barn (når de feirer med far) er ca det samme, kanskje et glass ekstra. Anonymkode: a72c3...e36 Anbefaler Hennesy til kaffen 😉 Forresten god i kakao også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #26 Del Skrevet 30. november 2024 Nei Anonymkode: 7ef97...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #27 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg personlig drikker ikke alkohol i det hele tatt fordi jeg rett og slett ikke liker smaken, men alle andre voksne i min familie koser seg med vin, øl og/eller akevitt til julematen - det har aldri vært noe problem, selv med barn. Har ALDRI opplevd at noen har blitt fulle. Anonymkode: cca97...336 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #28 Del Skrevet 30. november 2024 Ja, det blir vel ca to glass øl og en akevitt til maten, litt portvin etterpå til kakene. De siste årene (yngste barna er tenåringer nå) også et glass champagne før maten. Dette fordelt over 7-8 timer, og gjelder de fleste voksne tilstede (unntatt de som evt kjører). Har aldri opplevd noen det minste synlig beruset. Noen takker nei til akevitt, noen drikker alkoholfri øl (også jeg noen ganger), noen liker ikke portvin og har tatt seg en konjakk i stedet. Aldri mer en én tror jeg. For jule-selskaper resten av julen: et par glass vin til maten. Det har aldri vært et tema. Anonymkode: 49e5d...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #29 Del Skrevet 30. november 2024 Ja. For i vår familie klarer vi å holde oss til noen få glass. Er også en utenlandsk familie fra et vinland, hvor vin er helt normalt Anonymkode: 245c1...561 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 30. november 2024 #30 Del Skrevet 30. november 2024 Absolutt. Vi er barnløse, og årets store pinnekjøttmiddag blir ikke det samme uten øl og akevitt. Og noe til desserten (portvin, kanskje). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #31 Del Skrevet 30. november 2024 selvsagt, alkohol er jo lovlig, så det er ikke farlig. Anonymkode: 90093...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #32 Del Skrevet 30. november 2024 Ja, jeg er oppvokst med øl og akevitt til julematen, i svært beskjedne mengder, uansett om det er barn til stede eller ikke. For min del blir det da to-tre små stetteglass øl og en-to bittesmå glass akevitt. Etter middag har vi dessert og deretter kaffe og kaker. Før hadde vi gjerne konjakk eller likør til kaffen, men det har vi kuttet ut. Så da har vi gjerne mange timer med gaveutdeling, kaffe og kanskje brus før det åpnes en flaske rødvin sent på kvelden. Noen tar en gin tonic i stedet. Anonymkode: c21b2...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #33 Del Skrevet 30. november 2024 Nei, vi drikker ikke på julaften. Finnes mye god stemning uten alkohol. På nyttårsaften drikker de som har lyst, men det er ikke snakk om noe fyll. Anonymkode: c6554...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #34 Del Skrevet 30. november 2024 Pappa og onkelene mine kan ta seg en juleøl og et shottglass med akevitt til middagen. Ikke alltid de orker å ha med akevitten. Jeg har alltid sett på det som alkoholfritt, er slik det føltes i oppveksten. Men et år, da yngste av alle oss barna var 19 år så ble pappa og onkel skitings. Det var spy og hele pakken. Det var tante, 2 onkler, pappa, meg + 3 søsken og 5 søskenbarn som drakk alkohol. Vi var fulle men ikke blackout-full. Men det ble pappa og ene onkelen min. Morsomste julen i mitt liv. Vi holdt på til 4 om morningen. Høy musikk, karaoke og kortspill. Mamma og to av tantene mine var edru (de var sjåfører). Vi startet ikke å drikke før etter desserten var ferdig for lengst og festen var spontant da flere av oss fikk alkohol i gaver og alle var edru hele selve julefeiringen. Vi har nå flere barn fra 1 år til 6 år. Var barnefritt i flere år (siden vi barna ble eldre for de som ikke forstår det. Vi er nå 30-50 år og de med barn fikk barn seint), men det var ikke mer alkohol av den grunn. Er glad min jul alltid har vært alkoholfritt, akkurat slik jula skal være. Anonymkode: ae1bf...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #35 Del Skrevet 30. november 2024 To som kjører. Ellers tar ingen mer enn maks 1-2 øl eller par glass vin, kanskje litt akevitt og kanskje et glass konjakk til kaker sent på kvelden. Aldri fyll, aldri skåling. Jeg kjører for jeg har minst behov av alkohol og drikker uansett ikke akevitt eller konjakk. Aldri mer alkohol enn en vanlig lørdag (jeg drikker ikke da heller) Som edru merker jeg ikke at noen av de voksne har drukket noe. Anonymkode: 6fff0...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. november 2024 #36 Del Skrevet 30. november 2024 Her har altid vært servert øl og akevitt til maten. Oss foreldre pga vi må kjøre hjem har en valgt da å ikke ta Er kun et glass av hver ting de ved bordet pleier å ta et glass med øl og et lite glass med akevitt Det det går mest av er hjemmelaget øl som er alkoholfritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 30. november 2024 #37 Del Skrevet 30. november 2024 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 30. november 2024 #38 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): drikker du/dere alkohol på julaften? Anonymkode: 27d10...495 Ja, ingen barn her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. november 2024 #39 Del Skrevet 30. november 2024 Nei, har vann til middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 30. november 2024 #40 Del Skrevet 30. november 2024 2 glass rødvin, stort sett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå