Tått Skrevet 27. november #21 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Bør kg bruke tvang mot opplagte trolletråder? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #22 Del Skrevet 27. november I samme slengen slår jeg et slag for å kastrere menn som driver med fysiske overgreps. De som bestiller overgrep på nett, må gjøres blinde. Bare to av mange forslag. Disse utgjør jo tross alt en fare for mange, i motsetning til feite folk. Anonymkode: 881dd...a76 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #23 Del Skrevet 27. november Daria skrev (3 minutter siden): Man fratar dem førerkortet for at de ikke skal kunne kjøre i rus og utgjøre en fare for andre. Man kan begrense samvær av hensyn til barnets beste. Det er ikke tvangstiktak mot rusmisbruket, det er tiltak som handler om å beskytte andre. Hvordan utgjøre overvektige en fare for sine omgivelser, som krever beskyttelsestiltak? Feite mennesker har gjerne en livsstil som har ført de der de er. Mye sjokolade, brus, potetgull. Slike folk koster også penger og behandle hvis de skulle bli syke, behandling som kunne gått til noen andre hvis de ikke hadde gjort som de gjorde. Jeg er forsåvidt enig med deg at tvang ikke hører hjemme noe sted, men jeg svarte på ett spørsmål i denne tråden og forsøker nå og føre en diskusjon. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lili-S Skrevet 27. november #24 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nå er ikke jeg TS, men man tar fra de førerkortet fordi de nekter og ikke drikke er jo en form for tvang. Man tvinger de til ikke å ha samvær med unger pga rusbruk. Man kan tvinge de til rehabilitering. Alt dette er jo gjort for at de skal bli nyktre/edru og for at det går ut over folkehelsen, koster penger og helbrede de. Feite folk koster også samfunnet betydelige summer. Slitasje skader, hjertet må pumpe ekstra. Økt risiko for livsstilssykdommer er bare en a grunnene til og gå ned i vekt. Anonymkode: bc74d...2e0 «Tvinger de til ikke å ha samvær med barna pga rusbruk…?» «Alt dette for at de skal bli nyktre»….? Vel, det er jo av hensyn til barna, selvfølgelig! Det er jo ikke trygt for barn å bo med rusmisbrukere? Kan ikke sammenlignes med overvekt!!! Samme med førerkort. Er jo ikke trygt med rusmisbrukere bak rattet!! Kan dette sammenlignes med overvekt? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #25 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feite mennesker har gjerne en livsstil som har ført de der de er. Mye sjokolade, brus, potetgull. Slike folk koster også penger og behandle hvis de skulle bli syke, behandling som kunne gått til noen andre hvis de ikke hadde gjort som de gjorde. Jeg er forsåvidt enig med deg at tvang ikke hører hjemme noe sted, men jeg svarte på ett spørsmål i denne tråden og forsøker nå og føre en diskusjon. Anonymkode: bc74d...2e0 Gi de gratis slanke sprøyte da...eller billigere...da vil de ikke koste staten etc noe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #26 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I samme slengen slår jeg et slag for å kastrere menn som driver med fysiske overgreps. De som bestiller overgrep på nett, må gjøres blinde. Bare to av mange forslag. Disse utgjør jo tross alt en fare for mange, i motsetning til feite folk. Anonymkode: 881dd...a76 Jeg støtter helhjertet ditt forslag om kjemisk kastrering av overgripere, der har du min fulle støtte. Forslag nummer to er helt på viddene. Skal man tenke sånn så hvorfor ikke straffe folk før de har gjort noe ulovlig (Slik som med førerkort) Anonymkode: bc74d...2e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #27 Del Skrevet 27. november Lili-S skrev (2 minutter siden): «Tvinger de til ikke å ha samvær med barna pga rusbruk…?» «Alt dette for at de skal bli nyktre»….? Vel, det er jo av hensyn til barna, selvfølgelig! Det er jo ikke trygt for barn å bo med rusmisbrukere? Kan ikke sammenlignes med overvekt!!! Samme med førerkort. Er jo ikke trygt med rusmisbrukere bak rattet!! Kan dette sammenlignes med overvekt? De blir jo tvunget til og ikke være sammen med barna pga rusmisbruket sitt. Hvis rusmisbrukere blir tvunget til ikke og kjøre bil, så er det jo en form for tvang? Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #28 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (3 minutter siden): Gi de gratis slanke sprøyte da...eller billigere...da vil de ikke koste staten etc noe Eller så kan man hjelpe de til og leve sunnere liv? Anonymkode: bc74d...2e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #29 Del Skrevet 27. november Jeg har vært stor hele livet. Jeg har prøvd enhver diett og livsstilsendring du kan tenke deg. Jeg har til og med gått på fedmekurs på klinikk og tatt gastric bypass kirurgi. Men sukker er min dop. Det er min venn, min trøst, mitt kos, min feiring, mine følelser er koblet til maten jeg spiser. Jeg kjenner ikke metthetsfølelse slik folk kjenner det (visstnok og tydeligvis) og det å "gresse" faller like enkelt for meg som å puste. Jeg kan overspise for å kjenne sultfølelse mindre enn en time senere. Helt idiotisk. Spørsmålet mitt er: Hva tvang kan du påføre meg som ikke allerede har blitt forsøkt av meg selv? Skal du forfølge meg resten av livet? Anonymkode: 56769...178 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #30 Del Skrevet 27. november Bør gi gratis Ozempic eller Wegovy. Skulle bare mangle, i og med at de som ikke kjøper dette enten ikke har råd (Wegovy, og der ser du klasseforskjeller) eller at det strammes hele tiden med Ozempic også som er direkte koblet mot å få diabetes under kontroll. Mye av overvekten skyldes som med rus - fattigdom og store sosiale, og psykiske problemer. Det er det generelle bildet, "overall". Mat blir den rusen andre rusmisbrukere og alkoholikere bruker, og man får lett helt forstyrret forhold til mat i og med at det er faktisk noe kroppen må ha hver dag i motsetning til igjen, alkohol eller andre rusmidler. Anonymkode: d40b8...f89 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #31 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): På samme måte som at man nekter fok som er ruset og ha samvær med barn, så kan man nekte de som er ekstremt feite og ha samvær med barn. I noen tilfeller så viderefører de fedme problematikken til en ny generasjon, med de problemer det medfører. Det er litt ekstremt det skal jeg være enig i. Anonymkode: bc74d...2e0 Vil du gjøre de med anoreksi også da eller? For det er også en sakdelig og dødelig sykdom som koster helsevesenet mye. Anonymkode: 35bf5...93c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #32 Del Skrevet 27. november Om man skal prate om penger og hjelp brukt på de feite i samfunnet som argument, burde man da også krevd at ekstremsport folk og adrenalin jagere burde måtte enten klare seg selv eller betale for redningsaksjonen sin selv Anonymkode: 8afc4...d31 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #33 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (22 minutter siden): At man ikke kan se uføre på samme måte er et problem, men man kan jo innføre et slags merke de må gå med, så vi kjenner de igjen. En gul stjerne eller noe. Eller vent nå litt…. Anonymkode: 62446...9fa uføre har allerede jødestjerne i lommeboken. Anonymkode: 96497...892 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #34 Del Skrevet 27. november Tror det er ganske mange som ønsker å få støtte til å kunne betale for disse slankesprøytene. Tror mange hadde virkelig vært takknemlig for å bli påtvunget hjelp. Men alle inkl. staten bryr seg ikke et sekund om overvektige, og ingen støtte gis til slike saker. Så da må man enten finne styrken selv, eller bare forbli overvektig Anonymkode: 1eb29...4b9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #35 Del Skrevet 27. november Hva med kjevelås på tjukke folk? I min ungdom var faktisk kjevelås en slankemetode. Hvor vellykket det var, kan nok diskuteres. Hilsen hun som har blitt overvektig i overgangsalderen, og ser frem til tvangsbehandling. Som om ikke overgangsplagene er nok... 😅 Anonymkode: 85269...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #36 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har vært stor hele livet. Jeg har prøvd enhver diett og livsstilsendring du kan tenke deg. Jeg har til og med gått på fedmekurs på klinikk og tatt gastric bypass kirurgi. Men sukker er min dop. Det er min venn, min trøst, mitt kos, min feiring, mine følelser er koblet til maten jeg spiser. Jeg kjenner ikke metthetsfølelse slik folk kjenner det (visstnok og tydeligvis) og det å "gresse" faller like enkelt for meg som å puste. Jeg kan overspise for å kjenne sultfølelse mindre enn en time senere. Helt idiotisk. Spørsmålet mitt er: Hva tvang kan du påføre meg som ikke allerede har blitt forsøkt av meg selv? Skal du forfølge meg resten av livet? Anonymkode: 56769...178 Her burde du jo bare spise mindre. Ikke at jeg er noen ekspert, men hvorfor spise 1 hel pizza når du vet at du blir mett av en halv? Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #37 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vil du gjøre de med anoreksi også da eller? For det er også en sakdelig og dødelig sykdom som koster helsevesenet mye. Anonymkode: 35bf5...93c Med anoreksi, så bør de jo først og fremst få behandling. Noe de aller fleste gjør. Og være for eksempel alene forsørger, og anoreksia KAN gå avhengig av støtteapparat. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #38 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er ikke jeg TS, men man tar fra de førerkortet fordi de nekter og ikke drikke er jo en form for tvang. Man tvinger de til ikke å ha samvær med unger pga rusbruk. Man kan tvinge de til rehabilitering. Alt dette er jo gjort for at de skal bli nyktre/edru og for at det går ut over folkehelsen, koster penger og helbrede de. Feite folk koster også samfunnet betydelige summer. Slitasje skader, hjertet må pumpe ekstra. Økt risiko for livsstilssykdommer er bare en a grunnene til og gå ned i vekt. Anonymkode: bc74d...2e0 Hahhahaha... Du tror at å ta ifra rusmisbrukere førerkort og samvær med barn handler om å få de til å slutte å ruse seg? 😂😂 Hvor korttenkt kan man bli....? Anonymkode: c1cd0...2b6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #39 Del Skrevet 27. november Skal vi da også bruke tvang mot de som er undervektige, røyker, drikker alkohol eller utøver andre ting som kan anses skadelig og? Vil vi bli Nord-Korea style? Anonymkode: 3d8c4...c30 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #40 Del Skrevet 27. november Mener at tvang ikke funker for noe som helst, og skal vi virkelig løse opp i disse problemene må vi finne de underliggende problemene. Starten.. og begynne der. Tvang har aldri funket for noen. Anonymkode: 28cb9...c81 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå