AnonymBruker Skrevet 27. november #1 Del Skrevet 27. november De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #2 Del Skrevet 27. november Hvilken tvang mener du brukes mot rusmisbrukere? Svar på det FØR en diskusjon kan finne sted Anonymkode: 1b183...699 32 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #3 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Tvang? Sette alle tykke i fengsel da eler? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #4 Del Skrevet 27. november Hva ser du for deg da? Kanskje en type alarm som hyler høyt i butikken hvis de prøver å kjøpe seg en sjokolade? Anonymkode: 870c2...893 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #5 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken tvang mener du brukes mot rusmisbrukere? Svar på det FØR en diskusjon kan finne sted Anonymkode: 1b183...699 Nå er ikke jeg TS, men man tar fra de førerkortet fordi de nekter og ikke drikke er jo en form for tvang. Man tvinger de til ikke å ha samvær med unger pga rusbruk. Man kan tvinge de til rehabilitering. Alt dette er jo gjort for at de skal bli nyktre/edru og for at det går ut over folkehelsen, koster penger og helbrede de. Feite folk koster også samfunnet betydelige summer. Slitasje skader, hjertet må pumpe ekstra. Økt risiko for livsstilssykdommer er bare en a grunnene til og gå ned i vekt. Anonymkode: bc74d...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 27. november #6 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Nei, tvang skal heller ikke benyttes ovenfor rusmisbrukere med mindre de er en fare for andre. Det går ikke ann å tvinge noen til å ta imot hjelp, det er helt umulig å hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Det aller første steget for en rusmisbruker, eller en matmisbruker er å gjenkjenne at de har et problem og vil ha hjelp. Uten det første steget vil vedkommende bare ramle 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #7 Del Skrevet 27. november mommyaka skrev (4 minutter siden): Tvang? Sette alle tykke i fengsel da eler? På samme måte som at man nekter fok som er ruset og ha samvær med barn, så kan man nekte de som er ekstremt feite og ha samvær med barn. I noen tilfeller så viderefører de fedme problematikken til en ny generasjon, med de problemer det medfører. Det er litt ekstremt det skal jeg være enig i. Anonymkode: bc74d...2e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #8 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva ser du for deg da? Kanskje en type alarm som hyler høyt i butikken hvis de prøver å kjøpe seg en sjokolade? Anonymkode: 870c2...893 Jeg er overvektig, spiser ikke sjokolade eller kaker. Ligger på 1400 kcal per dag, trener regelmessig. Har lav forbrenning grunnet ustabilt stoffskifte det nesten er umulig å medisinere, Pluss på overgangsalder og nødvendighet for å gå på kortison livet ut (astma), så har du det. Jeg er ikke sykelig overvektig, har BMI på mellom 26 og 27. Men det hadde ikke funket å sperre meg inne og nekte meg sjokolade og kaker - siden jeg ikke spiser sånt. Ikke er jeg glad i brød og pasta heller. Anonymkode: 338ad...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #9 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er ikke jeg TS, men man tar fra de førerkortet fordi de nekter og ikke drikke er jo en form for tvang. Man tvinger de til ikke å ha samvær med unger pga rusbruk. Man kan tvinge de til rehabilitering. Alt dette er jo gjort for at de skal bli nyktre/edru og for at det går ut over folkehelsen, koster penger og helbrede de. Feite folk koster også samfunnet betydelige summer. Slitasje skader, hjertet må pumpe ekstra. Økt risiko for livsstilssykdommer er bare en a grunnene til og gå ned i vekt. Anonymkode: bc74d...2e0 Røykere og folk som drikker hver helg, koster også masse for samfunnet. Men ingen tvang mot dem, gitt. Anonymkode: 338ad...91e 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #10 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Røykere og folk som drikker hver helg, koster også masse for samfunnet. Men ingen tvang mot dem, gitt. Anonymkode: 338ad...91e Røykere blir tvunget til og gå ut for og røyke. De blir tvunget vekk fra innganger Og blir tvunget til å ikke røyke innendørs. Folk som drikker hver helg kan bli tvunget til ikke og kjøre bil. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #11 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Røykere og folk som drikker hver helg, koster også masse for samfunnet. Men ingen tvang mot dem, gitt. Anonymkode: 338ad...91e Dette må vi også fikse -TS Anonymkode: 96497...892 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #12 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Røykere blir tvunget til og gå ut for og røyke. De blir tvunget vekk fra innganger Og blir tvunget til å ikke røyke innendørs. Folk som drikker hver helg kan bli tvunget til ikke og kjøre bil. Anonymkode: bc74d...2e0 Det er vel mer at de må ta hensyn til andre da. Tvunget til ikke å kjøre bil du liksom. Heller kjøre i hjel folk? Anonymkode: c8638...8f9 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #13 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De trenger vel minst like mye hjelp Anonymkode: 96497...892 Skal man bruke tvang mener du på personer under en viss vekt og, men ikke lavt nok vekt? Tvang er aldri gode hjelpemidler et helt idiotisk forskal du kommer med. Anonymkode: e7890...f0a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #14 Del Skrevet 27. november God ide. Overvektige er den eneste gruppen man fortsatt kan håne åpenlyst uten konsekvenser. I tillegg viser undersøkelser at 25% av unge menn synes likestillingen har gått for langt, så det er håp om at du også kan håne kvinner uten konsekvenser relativt snart. TRE grupper i samfunnet som man tydelig kan se på lang avstand og har sjansen til å gjøre noe med! 🥳 At man ikke kan se uføre på samme måte er et problem, men man kan jo innføre et slags merke de må gå med, så vi kjenner de igjen. En gul stjerne eller noe. Eller vent nå litt…. Anonymkode: 62446...9fa 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #15 Del Skrevet 27. november Jeg ble tjukkas når jeg ble syk og ufør. Er ikke til behandling for fettet, men sykdommen jeg fikk før fettet kom, så ligger jeg strak litt før tiden av hjerteinfarktet, så har jeg spart samfunnet en haug med penger. Vinn vinn Anonymkode: 62682...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #16 Del Skrevet 27. november Tvang blir vanskeligere og vanskeligere å få gjennomført, rusmisbrukere blir det ikke utført tvang på med mindre de er farlige. I psykiatrien blir det også strengere med bruk av tvang. Nesten det eneste stedet skikkelig tvang brukes er sikkerhetspsykiatrien og for spiseforstyrrelser. Tenker da ikke på fengsel. Anonymkode: c8638...8f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #17 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er overvektig, spiser ikke sjokolade eller kaker. Ligger på 1400 kcal per dag, trener regelmessig. Har lav forbrenning grunnet ustabilt stoffskifte det nesten er umulig å medisinere, Pluss på overgangsalder og nødvendighet for å gå på kortison livet ut (astma), så har du det. Jeg er ikke sykelig overvektig, har BMI på mellom 26 og 27. Men det hadde ikke funket å sperre meg inne og nekte meg sjokolade og kaker - siden jeg ikke spiser sånt. Ikke er jeg glad i brød og pasta heller. Anonymkode: 338ad...91e Det var en spøk. Beklager, trodde det var åpenbart. Anonymkode: 870c2...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. november #18 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå er ikke jeg TS, men man tar fra de førerkortet fordi de nekter og ikke drikke er jo en form for tvang. Man tvinger de til ikke å ha samvær med unger pga rusbruk. Man kan tvinge de til rehabilitering. Alt dette er jo gjort for at de skal bli nyktre/edru og for at det går ut over folkehelsen, koster penger og helbrede de. Man fratar dem førerkortet for at de ikke skal kunne kjøre i rus og utgjøre en fare for andre. Man kan begrense samvær av hensyn til barnets beste. Det er ikke tvangstiktak mot rusmisbruket, det er tiltak som handler om å beskytte andre. Hvordan utgjøre overvektige en fare for sine omgivelser, som krever beskyttelsestiltak? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november #19 Del Skrevet 27. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel mer at de må ta hensyn til andre da. Tvunget til ikke å kjøre bil du liksom. Heller kjøre i hjel folk? Anonymkode: c8638...8f9 De blir fratatt førerkortet h us de ikke greier og vise til edruelighet. Det med at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist gjelder ikke her. Mener Politi/Lege at du ikke er edruelig så kan de nekte deg og kjøre bil, slik det skal være. Man kan godt drikke hver helg uten aldri å ha kjørt i fylla, men allikevel ende opp uten førerkort. Anonymkode: bc74d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november #20 Del Skrevet 27. november Hva med heller at man starter å hjelpe... Oh at tung blir billigere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå