Gå til innhold

Ida Fladen

Fremhevede innlegg

Skrevet
nøtta skrev (21 minutter siden):

Vi vet ingenting om om de har det eller ikke. Eller lurer du på hvorfor de ikke har "gjort det offentlig"? Alle vet at det er mer bak fasaden. Det er en jobb. Det er nok ikke noe verre enn det, ingen dårlig stemning, men de har ingenting de skulle sagt.

Om det var f.eks Erik som hadde blitt sagt opp, tror du spårtsklubben bare hadde latt det passere uten å dele noe om det? Takke for innsatsen etc? Er det ikke litt rart med den stillheten? Skjønner jo at det er mer bak dette enn vi vet. 

Og for ordens skyld, jeg digger spårtsklubben, stor fan av både humoren og Mads Hansen. Så jeg gir det ikke opp, men jeg lurer litt på hvorfor det kun er Ida som takker for seg, og ingen av de andre kommenterer eller sier noe mer om det.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så at Mads og Folle hadde likt innlegget hennes. Nå er det jo bare Mads og Jon Martin som er tilstede. Får håpe det kommer noe når Folle er tilbake. Skjønner det kanskje er en kinkig situasjon, men er vel enda kleinere om det bare skal forbigås i stillhet? Hun har jobbet der i 8 år liksom. 

• Liker 2
Skrevet

Kan det være at de har fått føringer/munnkurv av VGTV?

Jeg heier på Ida, men som andre skriver her tenker jeg at hun gjør seg bedre i andre type prosjekter. Hun er god til å snakke med folk, virker som hun er flink til å få folk til å føle seg trygge og ha tillit. Mer av typen undersøkende, dokumentar tror jeg hun hadde egna seg bra til. Hun er fortsatt ansatt/på oppdrag hos VGTV, hvis jeg forsto pressemeldingen riktig? At de vil bruke henne til andre ting?

• Liker 2
Skrevet

Var ikke Helene en del av Spårtsklubben først, og ble erstattet av Ida? Nå syns jeg mange lager en del spekulasjoner ut av lite info her, jeg liker Spårtsklubben og syns Helene passer best inn. Ida har vært vikar noen ganger, og har vært okei - men ganske kjedelig i forhold til formatet. Så jeg ser ikke helt problemet her. 

• Liker 2
Skrevet
miss summers skrev (9 minutter siden):

Var ikke Helene en del av Spårtsklubben først, og ble erstattet av Ida? Nå syns jeg mange lager en del spekulasjoner ut av lite info her, jeg liker Spårtsklubben og syns Helene passer best inn. Ida har vært vikar noen ganger, og har vært okei - men ganske kjedelig i forhold til formatet. Så jeg ser ikke helt problemet her. 

Ida har vært vikar? Hun har vært fast paneldeltaker på Spårtsklubben på VGTV fra og med sesong 3 til de avsluttet etter sesong 16 og de gikk over til podcastformat 🫣 

Men det stemmer at Helene, blant flere, var med de to første sesongene. Men da var det vel mer Jon Martin og Mads som var faste, mens de andre var litt til og fra. 

• Liker 2
Skrevet
miss summers skrev (16 minutter siden):

Vikar noen ganger? Hun har vært der i flere år

Skrevet
Skrottefar skrev (12 timer siden):

Dyktigere til hva da? 

Ida Fladen klarer skape egne konsepter og formidle de på en måte som treffer mange. Og innholdet har kvalitet. 

Det har hun vist flere ganger.

Hun er noen nivå over rent faglig sett mener jeg selv om hun kun har folkehøyskole rent mediefaglig. 

Hun hadde passet godt inn til å forme konsepter i feks NRK, men den jobben får hun ikke tror jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
refill skrev (1 time siden):

Ida har vært vikar? Hun har vært fast paneldeltaker på Spårtsklubben på VGTV fra og med sesong 3 til de avsluttet etter sesong 16 og de gikk over til podcastformat 🫣 

Men det stemmer at Helene, blant flere, var med de to første sesongene. Men da var det vel mer Jon Martin og Mads som var faste, mens de andre var litt til og fra. 

Ida har vært vikar i podcasten ja. 

Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Vikar noen ganger? Hun har vært der i flere år

Ikke i podcasten. Det er den hun ville ha nå. Utrolig at dere har så sterke meninger om en podcast hun ikke har vært fast med i enda. 

• Liker 1
Skrevet
NedOpp skrev (2 timer siden):

Kan det være at de har fått føringer/munnkurv av VGTV?

Jeg heier på Ida, men som andre skriver her tenker jeg at hun gjør seg bedre i andre type prosjekter. Hun er god til å snakke med folk, virker som hun er flink til å få folk til å føle seg trygge og ha tillit. Mer av typen undersøkende, dokumentar tror jeg hun hadde egna seg bra til. Hun er fortsatt ansatt/på oppdrag hos VGTV, hvis jeg forsto pressemeldingen riktig? At de vil bruke henne til andre ting?

Om det stemmer så er ofte det en stilling hvor man ikke lønnes utover det man hentes inn til.

NRK har hivd endel oppi den kurven. Der de før var ansatt ordinært så blir de freelance på et vis.

Betales for oppdragene, men ikke fast. Og man vet jo ikke om man hentes inn til oppdrag.

Skikkelig lite kult sånn inntektsmessig. 

Skrevet
miss summers skrev (10 minutter siden):

Ida har vært vikar i podcasten ja. 

Nei. Hun har vært fast i lørdagsepisoden etter hun kom tilbake fra sykmelding, sammen med Helene. Ikke som vikar. 

Skrevet

refill skrev (1 time siden):

Hun var ikke med da de gikk over til Podcast. 

Skrevet
miss summers skrev (48 minutter siden):

Ikke i podcasten. Det er den hun ville ha nå. Utrolig at dere har så sterke meninger om en podcast hun ikke har vært fast med i enda. 

Sterke meninger? Har vel ikke skrevet i tråden før, så det ble en rar ting å si 

• Liker 1
Skrevet
Fenomen skrev (43 minutter siden):

Nei. Hun har vært fast i lørdagsepisoden etter hun kom tilbake fra sykmelding, sammen med Helene. Ikke som vikar. 

Den er en spesial kun for podme, og er nok den hun er tilbudt. Passer fint at hun ikke er med på mandag og torsdag, for min del. Der har hun vært vikar noen ganger. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Fenomen skrev (1 time siden):

Hun var ikke med da de gikk over til Podcast. 

Ja, hun var i sesong 3-16 på sendingene hos VGTV. Og så var hun sykemeldt da de gikk over til podcast. 

Siden hun tydeligvis ikke er faset ut før nylig har hun vel teknisk sett ikke vært vikar når hun har sett for seg at hun skulle komme tilbake 🤷‍♀️ 

Endret av refill
Skrevet

Reagerte overhode ikke på at Ida ikke fortsatte i Spårtsklubben, det var jo igrun hennes eget valg.

Hun har aldri vært med etter at de gikk over til podcast. Hun var en del av Spårtsklubben på vgtv. Så ble gikk det mot slutt og gjort om og tilpasset til pod.

Når hun var klar for å jobbe igjen fikk hun tilbud om en episode i uka, det samme som Spårtsklubben hadde hatt da det gikk på vgtv, men det var ikke nok så da takket hun nei.

Helene gjør en fantastikk jobb og passer så godt inn. Skulle man hatt en jente til hadde jeg heller stemt for Katarina Flatland

• Liker 1
Skrevet

Me for life skrev (5 timer siden):

Reagerte overhode ikke på at Ida ikke fortsatte i Spårtsklubben, det var jo igrun hennes eget valg.

Hun har aldri vært med etter at de gikk over til podcast. Hun var en del av Spårtsklubben på vgtv. Så ble gikk det mot slutt og gjort om og tilpasset til pod.

Når hun var klar for å jobbe igjen fikk hun tilbud om en episode i uka, det samme som Spårtsklubben hadde hatt da det gikk på vgtv, men det var ikke nok så da takket hun nei.

Helene gjør en fantastikk jobb og passer så godt inn. Skulle man hatt en jente til hadde jeg heller stemt for Katarina Flatland

Ida ble sykmeldt i overgangen, og har derfor ikke vært med fra start. Dette snakker de om i episode en. Så det du sier er feil. 

• Liker 2
Skrevet
Me for life skrev (19 timer siden):

Jeg klarer IKKE Katarina Flatland :D Så der er vi uenige.

• Liker 10
Skrevet

Hvordan får Ida betalt regningene sine egentlig? Har hun noen andre jobber enn podcasten «Ida med hjertet i hånden?» Denne går ikke akkurat året rundt heller.

Skrevet (endret)
Irja skrev (13 minutter siden):

Hvordan får Ida betalt regningene sine egentlig? Har hun noen andre jobber enn podcasten «Ida med hjertet i hånden?» Denne går ikke akkurat året rundt heller.

Vanskelig å si, blir jo ren spekulasjon.

Men med kreft og tilbakevendende diverse kroniske tilstander pluss den siste hun ikke oppgir hva handlet om utover «relatert til kreften», så ville det jo vært klokt om hun var på AAP eller søker om det nå.

Hun har jo ikke stabil arbeidsevne alltid, men om den er 50% eller mer redusert som AAP krever aner ikke jeg. 

Edit: leser på IG at det ikke skyldes redusert arbeidsevne nå. Så da er jo eneste mulighet dagpenger eller egne inntekter. 

Ser i kommentarfeltet at alle peker på sykefraværet som grunn og er sjokkerte. I am not 😅 Selv det offentlige er om mulig enda mer kyniske. 

Overrasker meg at så mange elsker Spårtsklubben, jeg står fast på at Ida er bedre faglig sett selv om hun åpenbart ønsket beholde jobben. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...