Gå til innhold

Vil du ha samboer?

Diana

Anbefalte innlegg

JA. Slo opp med eksen etter to år nettopp pga dette, han hadde to barn og flyttet selv annenhver uke inn/ut av huset der barna bodde. Den andre uka bodde han i egen leilighet han delte med eksen.

Selv har jeg ikke barn og den ensomheten og lengselen etter et faktisk kjæresteforhold ble til slutt uutholdelig. Jeg har alltid bodd med tidligere kjærester og delt hverdagen sammen, så det der var virkelig ikke noe for meg. Et helt essensielt krav å bo sammen nå. Dele hverdag, middager, småting etter jobb, sove sammen hver natt.. kommer aldri finne meg i noe annet igjen.

Anonymkode: 40b45...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både ja og nei. Ser egentlig ikke noe poeng med å bo sammen utenom praktiske årsaker som økonomi og at man kan hjelpe hverandre i huset, med vedlikehold osv. Jeg er ferdig med barn selv, og aldri i livet om jeg skulle bodd med andres barn. Har fortsatt hjemmeboende barn, og aldri om jeg ville utsatt dem for å måtte tilpasse seg andres. Så vondt vil jeg dem ikke. Har et helt annerledes syn på dette nå, etter to lange samboerforhold med dine, mine og våre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke akkurat no. Har kjæreste, men vi bor i hver vår by og har barn på begge kanter. Trives veldig godt alene, men kan se for meg at vi kan bli samboere i framtiden. Men det er snakk om 10+ år🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (7 minutter siden):

Både ja og nei. Ser egentlig ikke noe poeng med å bo sammen utenom praktiske årsaker som økonomi og at man kan hjelpe hverandre i huset, med vedlikehold osv. Jeg er ferdig med barn selv, og aldri i livet om jeg skulle bodd med andres barn. Har fortsatt hjemmeboende barn, og aldri om jeg ville utsatt dem for å måtte tilpasse seg andres. Så vondt vil jeg dem ikke. Har et helt annerledes syn på dette nå, etter to lange samboerforhold med dine, mine og våre. 

Vi er glad i stebroren vår, men så er vi også folk som ser poenget i samhold, være glade i hverandre og selskap.

Anonymkode: 9f01d...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sikt ønsker jeg nok en samboer ja. I første omgang en kjæreste/særboer jeg kan se å være med ofte sånn at jeg får dekket inn de små behovene jeg har med å sove /våkne sammen innimellom, spise middag sammen, få hjelp med ting/hjelpe med ting å sånn. Men også iallefall en god stund ha mitt eget lille krypinn sånn at jeg kan trekke meg tilbake innimellom når hverdagen tar meg å jeg trenger å være alene. Men når man møter den rette kanskje man ikke har det behovet for å være alene ? Jeg vet ikke, men jeg er blitt kvælt i forhold før å fikk stort behov for å bare sitte i en stol i et stille rom å puste. 

Anonymkode: 592c0...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, å bo sammen med et annet menneske er fullstendig uaktuelt.

Anonymkode: 75546...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke behov for eller ønske om samboer, nei.
Skal aldri si aldri, men trives bedre med en situasjon med mye egentid, mine rutiner og system.

Har det akkurat så ryddig og rent som det til enhver tid passer meg, og trenger ikke tilpasse meg noen andre. 
Har hatt både sambo og særbo tidligere, det å bo alene er helt klart det jeg trives best med.
Når jeg blir eldre og barna flytter, ut og jeg etter hvert jobber mindre, ønsker jeg å bo med en hund. 🥰

K44

Anonymkode: c45cb...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som at flest damer har svart i tråden. Så jeg stiller for herrelaget til KG.

På sikt vil jeg gjerne ha en samboer. For meg her hverdagen sammen veldig viktig. Selv om vi bor sammen kan man prate tydelig om behov for egentid og fordeling av oppgaver.

Slik livssituasjonen er nå passer beskrivelsen "forsiktig optimistisk for fremtiden" godt. Jeg ble skilt for 2,5 år siden og har brukt litt tid på å bli min egen lykkes smed. Så om (når!!) jeg møter noen som kan leve med galskapen min blir det nok særbo først. Ungene må få tid til at min leilighet blir hjem og da er det nok ikke plass til noen andre her med det aller første. Når de blir større og flytter ut, håper jeg på å bo sammen med noen igjen.

Og det er jo mye lettere å holde heimen ryddig uten barn og ungdom i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...