Gjest Jalileh Skrevet 28. februar 2006 #1 Del Skrevet 28. februar 2006 Ja jeg vet... muligens et helt idiotisk spørsmål, men jeg spør for det. Må alle hunder ut og luftes om morningen? Jeg vil ha hund, men ulempen for meg er at de må ut og luftes om morningen. Og det er jeg ikke klar for (enda). Kan man lufte hunden f.eks litt sent om kvelden i steden? Kan man oppdra en hund til å f.eks bli luftet etter et spesielt tidspunkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teddy Skrevet 28. februar 2006 #2 Del Skrevet 28. februar 2006 Etter en god natts søvn må hunden ut på do ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 28. februar 2006 #3 Del Skrevet 28. februar 2006 Er det bare å la den gå ut en kjapp tur da? Så den bare får gjort i fra seg til jeg kommer hjem fra jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teddy Skrevet 28. februar 2006 #4 Del Skrevet 28. februar 2006 Så lenge den får gjort skikkelig i fra seg, ja. Min får bare ca 5 minutter ute om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #5 Del Skrevet 28. februar 2006 Må du på do når du våkner? Hvis du har vært ute sent på kvelden/eller tidligere på kvelden som siste dotur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 28. februar 2006 #6 Del Skrevet 28. februar 2006 Har du hage der du bor? Jeg har løpestreng og setter henne i den på morgenen, så gjør hun fra seg i fred og ro mens jeg lager meg frokost. Enkelt og greit. Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #7 Del Skrevet 28. februar 2006 selvsagt må en hund på do etter å ha sovet en natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 28. februar 2006 #8 Del Skrevet 28. februar 2006 Det er iallefall viktig at hunden får komme seg ut i dagslys! Min får 3-4 turer hver dag, og aldri kortere enn 15 minutter. Så går vi en lang tur, og den varer ca en time. Hunden er fornøyd og glad, og sover godt om natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #9 Del Skrevet 28. februar 2006 Hunden min er ute i ti minutter hver morgen før jeg går på jobb. Han er fornøyd med det. Det er da ikke alltid det er dagslys på den tiden, men han er ute likevel. Om jeg skulle hatt han ute i dagslys hver morgen måtte jeg begynt på jobb tidligst klokken ti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 28. februar 2006 #10 Del Skrevet 28. februar 2006 Jo, enig i det, men det er jo dagslys iløpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #11 Del Skrevet 28. februar 2006 Jo, enig i det, men det er jo dagslys iløpet av dagen. ← Om vinteren ser hverken han eller jeg dagslys i et par måneder. Sånn er det bare. Og det har ikke noe med lengden på turene å gjøre, for det er mørkt i det jeg forlater min arbeidsplass for dagen. Har for øvrig en helt vanlig 8-16-jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Replica Skrevet 1. mars 2006 #12 Del Skrevet 1. mars 2006 Ja, den må få komme på do om morgenen. Det viktigste er nok at den får gjort fra seg, ikke hvor lang turen er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. mars 2006 #13 Del Skrevet 1. mars 2006 De fleste hunder må nok ut en liten tur på morningsen ja. Vår er nok noget spesiell og holder seg nok hvis været ute ikke er noe særlig, da snur han i døra og tusler inn i sofaen igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Binna Skrevet 1. mars 2006 #14 Del Skrevet 1. mars 2006 De fleste hunder må nok ut en liten tur på morningsen ja. Vår er nok noget spesiell og holder seg nok hvis været ute ikke er noe særlig, da snur han i døra og tusler inn i sofaen igjen... ← Den ene min snur også i døra hvis det er surt vær ute.. bikkjene trenger ikke noen tur, men de må få gått på do... Systemet kommer fortere igang ved bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 1. mars 2006 #15 Del Skrevet 1. mars 2006 Takk for svar. Får se om jeg er klar for hunde-rollen da. Godt å høre at de ikke trenger den lengste turen om morningen i allefall. Tror ikke jeg hadde orket en lang tur med bikkja før jobb. Men så var spørsmålet... Engelsk bulldog eller En Cocker Spaniel. Har hørt at Cocker Spaniel blir ofte syk. Vet noen? Og mens jeg skriver...noen som vet om en nettside med bilder av forskjellige hunderaser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #16 Del Skrevet 1. mars 2006 Og mens jeg skriver...noen som vet om en nettside med bilder av forskjellige hunderaser? ← Sjekk Canis.no. Der finne du også en rasevelger (ikke så veldig god, menmen), pluss info og bilder av en bråte raser. Ellers anbefaler jeg en tur på biblioteket. Jeg sopte med meg en haug med hundebøker da jeg var der sist, og litt koselig å kunne krype opp i sofaen og drømme, ikke bare sitte foran maskina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #17 Del Skrevet 1. mars 2006 Rasevelgere på Animal Planet er bedre enn Canis: http://animal.discovery.com/guides/dogs/dogs.html Og alltid kjekt med flere sider, så får du se flere varianter av rasen du til slutt velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 1. mars 2006 #18 Del Skrevet 1. mars 2006 Takk begge. :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 1. mars 2006 #19 Del Skrevet 1. mars 2006 Kan også prøve www.norgeshundeportal.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 1. mars 2006 #20 Del Skrevet 1. mars 2006 Forelsket meg litt i denne jeg da... http://animal.discovery.com/guides/dogs/se...llery/1600b.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå