AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden Hva gjør du når barna er hjemme og våkne? Jeg gjør alt du nevner når barna er hjemme og hadde ikke sett problemet dersom barnevakten gjorde det heller. Barn har godt av å se hvordan en husholdning er. Anonymkode: 77d68...175 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden 😂😂😂😂 Anonymkode: f6bae...922 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 5 timer siden #23 Del Skrevet 5 timer siden Du sier ikke noe om alder på barna, men fra mini var ganske liten har jeg som bestemor tatt mini med på ting, vi baker, koker, vasker, støvsuger - mini er i ekstase over at jeg lar mini delta og attpåtil føle at dette er mestring og hyggelige aktiviteter vi gjør sammen. Vi leker også masse, vi leser og styrer men det å hjelpe til er favoritten. Mini's foreldre er superhappy over at barnet utvikler ferdigheter og tro på seg selv. Så kanskje problemet TS er at du har en forventning til besteforeldrene dine som ikke er reel? Hva mener du ligger i å "passe barna" egentlig? 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #24 Del Skrevet 5 timer siden Åh, hun høres fantastisk ut❤️ Jeg låner henne gjerne en dag eller to💕 Anonymkode: 349d4...312 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #25 Del Skrevet 5 timer siden Kan admin dele denne på fb siden til kg???? Anonymkode: 590ef...a25 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #26 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun kan finne på å bake, vaske vinduer eller være på kjøkkenet og lage mat. Det er jo sånt man gjør med barn i hus. Man har ikke øynene på ungene konstant uansett alder. Og de skal vel ha mat?? Tenk om ungene ikke fikk mat når de var hos henne, da hadde pipa fått en annen lyd gitt… Anonymkode: eea76...a67 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden Carrot skrev (7 minutter siden): Du sier ikke noe om alder på barna, men fra mini var ganske liten har jeg som bestemor tatt mini med på ting, vi baker, koker, vasker, støvsuger - mini er i ekstase over at jeg lar mini delta og attpåtil føle at dette er mestring og hyggelige aktiviteter vi gjør sammen. Vi leker også masse, vi leser og styrer men det å hjelpe til er favoritten. Mini's foreldre er superhappy over at barnet utvikler ferdigheter og tro på seg selv. Så kanskje problemet TS er at du har en forventning til besteforeldrene dine som ikke er reel? Hva mener du ligger i å "passe barna" egentlig? Det er sånn bestemor jeg håper å være en dag! - Det viktigste besteforeldre kan gjøre er å skape minner. Det handler ikke om materielle ting, men at man for eksempel fikk lov til å tørke av nalen under vindusvask, støvesuge HELT SELV, skrelle poteter...håper inderlig jeg får lov til å bli bestemor en dag. 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Del Skrevet 4 timer siden Kjære vene… husarbeid må da gjøres, mat lager seg ikke selv. Forventer du at hun skal sitte på gulvet med barna og ha 100% fokus på dem hele tiden? Anonymkode: 1b79f...797 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #29 Del Skrevet 4 timer siden Trodde du skrev bade, ikke bake. Det kunne kanskje vært problematisk Anonymkode: b8794...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #30 Del Skrevet 4 timer siden En "feil" som blir gjort hos noen, er at de ikke gjør husarbeid rundt barna. De venter til barna har lagt seg, er borte, er hos den andre forelderen etc. Disse barna vil dermed ikke lære seg slike enkle rutiner, se sammenhengen mellom et rent hjem og vasking, skjønne hvordan en støvsuger virker etc. Når de da en gang skal begynne å hjelpe til, eller ordne sitt eget rom, så må de lære alt fra bunnen av. Det er misforstått omsorg i mine øyne. Helt greit å ikke vaske rundt på badet og skure doen med en liten sammen med seg, men det er ikke noe i veien for at et barn kan leke med en egen liten klut mens moren vasker steder med mindre kjemikalier. Barn leker gjerne "hus", så hvorfor ikke vise de hva som blir gjort der? Anonymkode: 0718a...f05 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #31 Del Skrevet 3 timer siden Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #32 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er jo helt normalt, gjør du ingenting selv når barna er våkne? Anonymkode: 4341d...340 Da har jeg fokus på barna. Som mange andre gjøres husarbeid når de er lagt. Anonymkode: 67607...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3 timer siden #33 Del Skrevet 3 timer siden Hva i alle dager er problemet? Du er superheldig som har en mor som vil passe. Barn har godt av å ikke være i sentrum hele tiden. Ærlig talt dette blir for dumt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 3 timer siden #34 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har jeg fokus på barna. Som mange andre gjøres husarbeid når de er lagt. Anonymkode: 67607...fa3 Du gjør dem en bjørnetjeneste. En fem- og en syvåring er fantastiske små medhjelpere som kan rydde opp etter seg selv, hjelpe med støvtørking, henge opp tøy, stable inn i oppvaskmaskinen, brette håndklær...husk at ting vi voksne synes er dørgende kjedelig fordi vi gjør det hver bidige dag, mye av det er ting barn synes er veldig gøy fordi de vil så gjerne inkluderes. Jeg vet om fireåringer som er ansvarlige for å måle opp og gi bikkja mat (det skjer selvfølgelig under oppsyn), de er altså *så* stolte av jobben sin. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 3 timer siden #35 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da har jeg fokus på barna. Som mange andre gjøres husarbeid når de er lagt. Anonymkode: 67607...fa3 så barna dine på 5 og 7 😱 må underholdes hele sin våkentid og ha en voksen sammen med seg og lærer null om hvordan et hjem fungerer... hvordan lærte du selv ? husker du din egen barndom? 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaraMus Skrevet 3 timer siden #36 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 Så lenge de ikke sloss, får mat og ellers har det hyggelig - tenker jeg bestemor bare får gjøre husarbeid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3 timer siden #37 Del Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 da burde det virkelig ikke være noe i veien for at de også leker selv heller mens besteforeldre gjør andre ting om de kke deltar i det som gjøres. Du skriver ikke noe om hva du har av forventninger, bare hva du mener de gjør galt - noe som også er litt spesielt. Hva tenker du de skal gjøre TS? Endret 3 timer siden av Carrot 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #38 Del Skrevet 3 timer siden Det gjør jeg også ofte når jeg er barnevakt. Ungene elsker å bli involvert på kjøkkenet, eller få en rolle i husarbeid. Vet ikke om foreldre ikke orker slik involvering hjemme, eller om de tenker at det ikke er greit for barna å "bidra". Jeg orker bare ikke lek på gulvet, brettspill og slik. Så da er vanlige sysler i huset perfekt underholdning. Eller de aktiviserer seg selv litt Anonymkode: 86ab0...13e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #39 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da har jeg fokus på barna. Som mange andre gjøres husarbeid når de er lagt. Anonymkode: 67607...fa3 Hvorfor? Anonymkode: 19b26...6ca 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #40 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Barna er 5 og 7 år. Anonymkode: 67607...fa3 Da jeg var i den alderen ble jeg passet en del av bestemoren min og hun lærtd meg så utrolig mye! Baking, husarbeid, hagearbeid osv. Hun tvang meg aldri, men hun hadde ting som måtte gjøres. Mine beste minner med henne er fra da vi gjorde ting sammen. Mine andre besteforeldre passet meg mye da jeg var noe eldre (jeg var der i ferier) og vi var med i gårdsdrift og dagliglivet. Anonymkode: e5fe3...9a0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå