Gå til innhold

Har du pynta til jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva skjer egentlig med kommentarene i denne typen tråder? 

Hvorfor er enkelte så opphengt i når andre pynter?

Blir jo som om jeg skulle klikket meg inn på graviditetsforumet, og i tråd etter tråd skrevet "jeg er ikke gravid!". 

Anonymkode: e75cf...a5f

Nemlig. Det er ikke måte på hvor mye enkelte kan hisse seg opp over at andre pynter hjemme. Fascinerende. 
Jeg henger nok opp litt lys og diverse til helga, fordi jeg selv synes det er hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Blir jo som om jeg skulle klikket meg inn på graviditetsforumet, og i tråd etter tråd skrevet "jeg er ikke gravid!". 

Man hadde jo svart at man ikke gravid om trådens spørsmål hadde vært «er du gravid?», akkurat som denne tråden som spør «har du pyntet til jul?». 

Anonymkode: 6dacc...050

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Pynter til advent helga første søndag i advent. Jula starter jo 24.des. juletreet pyntes lille julaften. 

Jeg hadde blitt lei av jula og kastet den ut 1.nyttårsdag om jeg hadde startet nå. 

Anonymkode: 87b6d...547

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. Har hengt opp masse lys/lyslenker, men den typisk julete pynten venter jeg med til desember.

Anonymkode: 9e87b...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (25 minutter siden):

Nemlig. Det er ikke måte på hvor mye enkelte kan hisse seg opp over at andre pynter hjemme. Fascinerende. 
Jeg henger nok opp litt lys og diverse til helga, fordi jeg selv synes det er hyggelig. 

Er da ikke å hisse seg opp. Blir ikke slike tråder laget for at man skal svare?  

Anonymkode: 87b6d...547

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fordi det påvirker oss andre? Folk får gjøre som de vil, men jeg er ikke interessert i å få bilder av julepynt allerede nå. Å komme på besøk til et julehus i november, er bare rart. Det ødelegger min julestemning når jeg allerede har blitt poppet full av jul flere steder i mange uker før. Pynt gjerne for deres egen skyld, men ikke plag andre med det! 

Anonymkode: 01c78...fae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (32 minutter siden):

Har noen hisset seg opp?! Å si meningen sin i et diskusjonsforum er ikke å hisse seg opp :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det påvirker oss andre? Folk får gjøre som de vil, men jeg er ikke interessert i å få bilder av julepynt allerede nå. Å komme på besøk til et julehus i november, er bare rart. Det ødelegger min julestemning når jeg allerede har blitt poppet full av jul flere steder i mange uker før. Pynt gjerne for deres egen skyld, men ikke plag andre med det! 

Så du vil bli advart på forhånd dersom du skal besøke steder eller hjem som er julepyntet allerede nå? For å unngå å drepe julestemningen din? 🤣

Anonymkode: 9e87b...fea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da får du nesten holde deg hjemme. Alvorlig talt. 

Anonymkode: cb9d0...5e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ta fram en snømann så hunden min kan posere med den, så har jeg fått pynta litt. Gidder ikke mer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er heldigvis ikke influenser, og er vel stort sett de som pynter juletre osv i midten av november. Pynter alt utenom juletre 1 des, og juletre ca en uke før. 

Så er det på'n igjen 1 juledag med alle de samme influenserne som hiver ut jula fordi de er sååå lei 🤪

Anonymkode: 2c437...03c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, er heldigvis ikke influenser, og er vel stort sett de som pynter juletre osv i midten av november. Pynter alt utenom juletre 1 des, og juletre ca en uke før. 

Så er det på'n igjen 1 juledag med alle de samme influenserne som hiver ut jula fordi de er sååå lei 🤪

En uke før juleaften altså

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at mange hopper bukk over den fine ventetida, advent. Hvor vi skal glede oss til julen kommer, forberede oss til juleglede og julefeiring, tenne lilla adventslys, telle ned dagene og ha noe vakkert å se frem til. Å åpne svære julegaver hver eneste dag fra 1.desember og frem mot jul tar lykken og gleden bort fra det faktiske budskapet, og å tyvstarte er å ødelegge julens betydning.

Nei, jeg velger å pynte til jul når det blir jul. Nå nærmer den nydelige adventstida seg. 

Anonymkode: 45b75...58e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det kan jo tenkes at det er fordi jula er en tradisjon, og ikke minst en kristen tradisjon. Tror ikke muslimer feirer Ramadan på tilfeldige datoer etter det som passer dem best. Av en eller annen grunn pynter heller ikke nordmenn til 17.mai, 20.april - eller til påske i februar. Jeg synes det er respektløst ovenfor tradisjonen å bestemme selv at man pynter til jul med juletrær og alt i november. Og kaster ut jula i romjulen. 

Anonymkode: 9ce29...a75

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har noen hisset seg opp?! Å si meningen sin i et diskusjonsforum er ikke å hisse seg opp :) 

Generelt i samfunnet. På some, i andre tråder her, på radioen, hos frisøren etc. Mange blir sinna av at noen pynter. Jeg synes de burde få seg et liv, oppriktig talt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er voksen, og klarer å lese en kalender. Skal pynte med litt lilla og stjerner i vinduer til første helg i advent. Pynter litt etter litt til jul siste uken før julaften. Pynter juletre 22. eller 23. desember. Ingen røde stearinlys tennes før julaften på morgenen.

Anonymkode: 02137...1dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...