Gå til innhold

Pludres memoarer


Pludre

Anbefalte innlegg

Heisann Pludre ! :)

Synd å høre at du er så plaget med kvalme. Jeg var også det fra uke 5-11 ! Det jeg klarte å spise var Ryvita knekkebrød, helst uten noenting på. Noen ganger med gulost.

Hvordan gikk det hos legen på fredag da ?

Håper alt stod bra til.

Sender over noen {{{{{IKKE-VÆRE-KVALM VIBBER}}}}} !!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

På an igjen, har vært borte en stund pga kvalme, men nå er jeg MYE bedre :wink:

Var på første kontrollen den 29.nov og alt var fint

Uke 6+1

Urin: neg

Blodprosent: ?, den var 12,8 sist tror jeg

Vekt: 128 :roll:

BT: 110/80

Min termin 26.07.03

Legens termin 25.07.03

Og ellers var alt bra, han tok ikke GU for det var ikke nødvendig da jeg hadde en sånn 28.10.02 og han ville dessuten vente fordi det var vanskelig å kjenne noe ennå. Skal til ny kontroll den 14.januar, da er jeg over 12 uker og da skulle vi se om han fant hjertelyden også :wink:

Fikk også vite at jeg får komme til en tidlig UL, antageligvis i uke 8-9, og jeg er så glad, slapper mye mere av nå som jeg vet det.

Så nå sitter jeg og venter på telefon fra legen angående time til UL.

Ellers så var jeg hos jordmor idag og fikk prata om forrige fødsel, og at jeg ikke vil ha det slik neste gang. Fødselen min var så fæl at jeg ennå ikke har klart å skrive om den.

Så denne gangen blir jeg tatt bedre vare på og har fått en kjempegrei jordmor, skal ringe henne i neste uke.

Nå blir det ikke så mye skriving her på en stund, vi flytter i morra og da mister jeg internett :cry: :cry:

Skal få koblet meg til så fort som mulig, men da med ISDN :( Det er såå tregt !!! Nå har jeg ADSL og det er så flott.

Vi sees så snart jeg har fått maskina opp å gå igjen.

Stoor klem fra Pludre og lille Mirakel 6+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pludre;

Godt å høre at alt står bra til med deg(særlig at kvalmen er MYE bedre), og du må love en skikkelig oppdatering når du kommer deg på nett igjen....

Bra du får en tidlig UL, kan tenke meg at det er betrygende....

Vil bare ønske deg lykke til med flyttingen i mårra - ikke slit deg helt ut da :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte tall du hadde på kontrollen, Pludre!!

Så fint at du blir tatt på alvor ang. forrige fødsel og fikk en grei jordmor!! :D

Gleder meg til å høre videre hvordan det går, har du fått dato for ul? Jeg synes det er så spennende når noen skal på ul! :ler:

Ha en fortsatt fin dag!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heia Pludre-vennen....

Nå synes jeg virkelig at det er på tide at du kommer deg på nett igjen, ja, sånn at vi får noen oppdateringer i dagboka di....

Men egentlig så vil jeg bare ønske deg

GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR :nisse:

*juleklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Godjenta mi!

Vil bare ønske deg og Emil en riktig god jul!

Håper virkelig at du passer godt på lille spire!

Savner deg :grine:

Har akkurat åpnet gaver og spist julemiddag. Har vært en kjempefin dag, selv om jeg ikke har julestemning!

Kos deg jentami!

*stoooooorkosognuss* :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

PLUDRE!!!!!!!!!

Nå må du da snart til å komme deg på nett igjen da.....!!!!

Jeg savner deg sånn, og jeg er så spent at jeg nesten sprekker for å høre hvordan det går med dere!!!

Du har jo ikke vært her inne siden 3. desember - og det er jo over 1 mnd siden det!!!!

(Nå må du se å få sparket dem som skal instalere ISDN litt i baken, så det skjer noe) (sender deg denne "oppfordringen" med tanke-overføring) :Hehe:

*klem*

Chiquita

(som er så spent på "fortsettelsen", at det er skummelt) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei alle sammen !!

Endelig er jeg her igjen, etter nesten 2 mnd fravær :o Hadde jo ikke tenkt at det skulle bli så lenge da, men det ble bare sånn.

Jeg er nå 15+2 og det har skjedd masse siden forrige oppdatering. Jeg har begynt å få mage, og har vært til to kontroller, en hos lege og en hos jormor. Her er forøvrig tallene fra de kontrollene:

Og her er målene fra forrige kontroll 17.01.03

BT: 125/80

HB: 12,6

Vekt : 128,6

FL: 150

Urin: neg.

Og tallene fra kontrollen hos jordmor 28.01.03

BL: 105/80

Hb: ble ikke målt

Vekt: 127,5

FL: 148

Urin: Neg

SFmål: 16 cm, over det grønne feltet

Altså har jeg gått ned 1,1 kg siden sist, og det gjorde ingenting sa jordmor. Det er nok pga kvalmen, som heldigvis er borte nå

Hun streva litt med å finne fosterlyden, men det var fordi krabaten i magen var så aktiv, men hun fant den tilslutt og den var 148, fremdeles tyder det på jente

Ellers så har jeg fått bekreftet at det ER baby jeg har kjent siste uken

Jeg har kjent en slags sitring inni magen, og den har kommet med jevne mellomrom, og idag når jordmor skulle måle FL så sa hun at hun hørte at babyen sparka masse og samtidig kjente jeg denne sitringen + at jeg kjente en ørliten dult innenfra :D :D

Lille Mirakel sa HEI til mamma' n sin :wink::wink:

Åhh, det er så deilig å vite at alt er bra :):)

Og vet dere hva jordmor sa da hun målte magen min ??

" Er du sikker på at du ikke er lenger på veg enn hva du tror ?? " :o :o

Oida, tenkte jeg da, kanskje det viser seg å være flere ?? SF målet mitt var på hele 16 cm og jeg var bare 14+6 da jeg ble målt !!

Blir spennende å se, pokker at det er så lenge til jeg skal på UL, det er ikke før den 13. feb.

Hvordan skal jeg klare å vente så lenge ????? :-? :-?

Må vel bare smøre meg med tålmodighetskrem :roll::roll:

Ellers så har jeg det ganske bra nå, jeg er kvitt den forferdelige kvalmen, den forsvant i uke 14 :D

Men så begynte bekkenet å verke, ja, jeg kunne jo selvfølgelig ikke slippe unna det !! :ler::ler: Så jeg er enda sykemeldt, og skal nå over på aktiv sykmelding, sånn at jeg får kjøre litt buss innimellom :briller:

Det skal bli så kjekt å kjøre et par timer nå og da, sånn at jeg holder kontakten med kollegaer og sånt

:D

Også skal jeg begynne hos fysioterapaut, kanskje det kan hjelpe mot smertene i bekkenet. Ikke mye artig å ha vondt mer eller mindre hele tiden, alt er vondt, å snu seg i senga, å gå trapper, å gå, ja, i det hele tatt det meste er vondt :cry: :cry:

Håper jeg slipper krykker da i det minste.

Dette får bli dagens lille oppdatering, jeg lover å komme sterkt tilbake snart :D

Stor klem fra Pludre og lille Mirakel 15+2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som titter innom........... Skal følge med her også, jeg, selv om vi chatter daglig omtrent........

Gla i deg, vettø! Og Emilen og Lille Mirakel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pludre!!

Flott at det går bra med deg :D

Ville egentlig bare si at det er lurt å ikke henge seg for masse opp i hva hjertelyden sier angående kjønn. Jeg skal i følge 2 UL få en gutt, men hjertelyden har alltid ligget på over 148. Da jeg var inne på sykehuset til sjekk (mulig svangerskapsforgiftning), varierte faktisk hjertelyden fra 112 - 170 :o

Ønsker deg lykke til med UL'en din 13/2 og håper at bekkenet ditt ike blir kranglete. Bekkenløsning er noe herk!

Klem fra Sessa T-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Måtte bare skrive en liten hilsen i dagboken din.

Sendte deg PM på SM.

Du skriver så artig, kommer til å kikke innom dagboken din flere ganger.

Skriver selv dagbok, selv om jeg ikke har blitt gravid enda...

Men jeg skriver under en annen "bokstavgruppe" - så jeg er der for det meste. Så navnet ditt på siste melding skrevet, så jeg måtte inn og se om det var deg :wink: , og det var det. :D

Håper du kan være med på neste SG treff, som ble tirsdag 18.februar.

Du er en humørfyllt jente som jeg blir i godt humør av.

Mayamanne er på klassefest med dem han gikk i klasse med for 15 år siden, så det er hjemme alene "fest" med datamaskinen i kveld. Får sitte i fred da... :ler:

Mayamannen synes jeg har blitt vel opptatt av internett for tiden, og DET har han RETT i... :briller:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for koselig innlegg i dagboken min Pludre!!

Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet. Selv går jeg bare og venter på at det store skal skje anytime nå! :D

Klem, Sessa T+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, Pludre!

Nå må du oppdatere litt her også! *mobber litt*

Du vet jo alt i mitt liv, siden vi nesten daglig snakkes sammen på MSN..... som forøvrig er ett flott program, ikke sant? *blunker* Vi "snakkes" sikkert snart, ikke sant?

Men nå er du ikke pålogget, og jeg ville ønske deg en riktig god helg!

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Takk for sist, Pludre :D

Kjempekoselig å bli bedre kjent med deg.

Min søster fikk beholde babyen, men må innlegges på KK fra uke 24...

Men hun er overlykkelig for at hun slapp å ta abort... :wink:

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei

Ser det har blitt veldig lenge siden sist jeg oppdaterte dagboken min, blir jo litt feil å kalle det dagbok, burde vel heller kalt det månedsbok :ler:

I alle fall, det har skjedd mye siden sist jeg noterte her inne, og nå fant jeg ut at det var på tide å skrive litt. Tiden min strekker ikke til, selv om jeg er sykmeldt, Emil krever sitt og jeg er generelt sliten om dagen :(

Jeg har vært på to kontroller og to UL siden sist, og her kommer en liten oppdatering fra kontrollene.

Jeg var til UL i uke 17 og 18, den i uke 17 er en del av et prosjekt jeg er med i, og den i uke 18 var den ordinære UL. Begge kontrollene gikk veldig bra, og vi har fått vite at det er en liten gutt vi venter. Terminen ble litt forskjøvet også, fra 25.07 til 20.07, ikke begriper jeg hvorfor, men de sa i alle fall det. Så etter deres beregninger er jeg blitt befrukta UTEN at mannen min engang har vært i nærheten :o

Jaja, den som venter får se :wink:

Så var det en legekontroll den 25.02.03 da var jeg 16+5

Og her er tallene fra den:

BT 120/70

Vekt: 127,1 altså ned 400 gram fra sist :wink:

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 150

SF mål: 19 cm :o

Og her er tallene fra siste jordmorkontroll 03.03.03 da var jeg 20+0

BT: 110/70

Vekt: 127,5 altså opp 400 gram fra sist

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 148

SF mål: 20 cm

Ellers er formen veldig variabel, enkelte dager er helt jævlige, og andre dager er jeg veldig bra. Bekkenet lever sitt eget liv og jeg har enda ikke kommet meg til behandling :oops:

Skal ringe på mandag og bestille time, for nå er det så vondt at jeg har mistanke om at venstrefoten min er lengre enn den høyre, det kjennes i alle fall sånn ut :o

Kjenner liv hver dag og det er så deilig, lille Viljar i magen har det bare bra, og blir veldig aktiv av cappucino :wink:

Det var dagens rapport fra Pludre 21+2 :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pludre!

*savner deg*

Godt å høre at avkommet har det bra i magen.

Håper at formen blir bedre da...

Kom tilbake på fulltid snart da..

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann, Pludre.

Gleder meg til å treffe deg førstkommende tirsdag.

Håper du klarer å få barnvakt. :D

Måtte bare skrive noen ord til deg; selv om det virker som du er mer inne på SG enn her... :wink: Antagelig vet du om meg før du leser dette innlegget... :ler:

Som skrevet mange steder allerede:

Jeg teste i går morges og fikk en svak strek... :o

Tester igjen førstkommende fredag for å se om det virkelig stemmer at jeg er gravid... :D

Klem fra Maya30 :hoppe::forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pludre!!!

Ville bare sprette innom deg også i gleden over at Maya er gravid... Så da skal vi på kafe med mager sammen. vil du være med???

:ler:

Lykke til fremover!!

Klem fra Magnhild og Knerten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...